• 178.079 movies
  • 12.210 shows
  • 33.981 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.888 votes
Profile

Twin Peaks

LEIDENAAR

• 152 messages
  • 0 votes

En hoeveel seizoenen zijn ervan?:p

Avitas Sibannac

• 521 messages
  • 621 votes

@ LEIDENAAR:

Je bent waarschijnlijk ook niet bekend met de regisseur David Lynch veronderstel ik? (Mulholland Drive, Lost Highway, Eraserhead, Blue Velvet, The Elephant Man, Straight Story...)

De serie speelt zich af in het stadje Twin Peaks en het draait eigenlijk om de mysterieuze moord op Laura Palmer. Ze sturen een FBI agent om de zaak te onderzoeken en al gauw wordt duidelijk dat er veel meer aan de hand is dan op het eerste zicht lijkt...

Dit is nu wel maar een heel korte samenvatting maar daarmee kan je wel verder denk ik. Het is uiteraard zéér spannend met een donkere, mysterieuze sfeer en ook wel komisch met momenten.

Ik kan er niet meteen een andere serie mee vergelijken omdat dit toch wel vrij uniek is (vind ik persoonlijk) en heb eigenlijk nog niets beter in het genre gezien. (zelfs geen betere serie )

Veroudert lijkt me zeker niet gezien er bij mijn weten nooit meer zoiets als Twin Peaks geëvenaard of gemaakt is.

Wat betreft de aankoop op dvd, voorlopig enkel dus het eerste seizoen (pilootaflevering + eerste 7 afleveringen).

Ik zal je al maar vertellen dat je eigenlijk nog niks weet na dit eerste seizoen en je dus op je honger blijft zitten.

Het is dus vrij frusterend als je niet kan verder kijken hoewel hier natuurlijk ook wel alternatieven voor bestaan, denk bijvoorbeeld aan het internet.

Het tweede seizoen zou al enkele jaren geleden moeten verschenen zijn en dat is er jammer genoeg nog steeds niet van gekomen. 2007 zag er goed uit want de release zat er aan te komen, maar ik heb vernomen (zoals m'n bericht hierboven) dat het weer uitgesteld is.

Ik en nog een hele hoop andere mensen zitten er dus al heel lang op te wachten en het lijkt of het er maar niet van komt...

Ik zou zeker in overweging nemen om deze serie te bekijken, wat mij betreft een dikke aanrader.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Avitas Sibannac wrote:

Alweer slecht nieuws vernomen i.v.m. het tweede seizoen van Twin Peaks.

Geen 18 januari 2007 noch 5 april 2007.

Ik ben langs geweest bij Free Record Shop en zij wisten mij te vertellen dat het ondertussen alweer oktober 2007 is geworden...

Ik heb hier tot nu toe nog geen bron over kunnen vinden en ook mijn bestelling staat nog steeds, dus ik wacht nog rustig af tot 5 april.

LEIDENAAR

• 152 messages
  • 0 votes

Oke thanx avitas..Ik ben een grote fan van lost(beste serie ooit voor mij) en vroeger van x-files dus mysterie trekt mij wel.Maar hoeveel seizoenen zijn er nou totaal?En is toch geen soort soap he!!Ik dacht altijd dat het zoiets was al melrose place en beverly hills alleen iets meer mysterie,haha.

Maar hoor over spannende cliffhangers en veel vragen enz dus ik ga zeker eens een poging eraan wagen...

JJ_D

• 3815 messages
  • 1344 votes

2 series in totaal. (cfr. IMDB)

LEIDENAAR

• 152 messages
  • 0 votes

Oh?Ik zat beetje te zoeke en hier staat 3 seizoenen..

http://www.tvaddicts.tv/movie/drama/Twin_Peaks.html?gclid=CKa487jo5YkCFSoMQgodxQFJKg

ROOSKY

• 29923 messages
  • 7938 votes

Er zijn 2 seizoenen. Een korte en een lange.

LEIDENAAR

• 152 messages
  • 0 votes

Hoezo zo kort?Weinig kijkers?

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

De korte was er eerst, en die had zoveel succes dat er een langer seizoen op is gevolgd, dat als ik me niet vergis minder succes had. De serie is uiteindelijk vrij bruusk afgebroken, met een laatste aflevering waarin snel overal een eind aan geknoopt wordt. Maar die aflevering is wel hilarisch, dus dat is niet zo'n ramp.

Wat je soap-opmerking betreft: Twin Peaks is weldegelijk een soap, met alle kenmerken van dien, alleen zo belachelijk doorgetrokken dat je er eigenlijk enkel om kunt lachen. Daardoorheen is dan natuurlijk het hele moord-onderzoek geweven, vol cliffhangers en foute sporen en zo, en hoe verder het onderzoek vordert, hoe mysterieuzer en absurder het wordt. Halverwege de serie (na een achttal afleveringen in seizoen twee denk ik) raakt de moord min of meer opgelost, en blijft enkel de soap en het mysterie over, en dan ontspoort de serie ook een beetje. Maar tegen dan ben je zo verslaafd geraakt dat je het toch allemaal geweldig blijft vinden, dus ook dat maakt niet veel uit . Uiteindelijk houdt Twin Peaks zo ongeveer overal de zot mee, maar tegelijkertijd is het heel meeslepend en zo goed gemaakt dat het toch redelijk geloofwaardig overkomt, zodat je toch gefascineerd blijft kijken en helemaal meegaat in het vergezochte verhaal. Een beetje zoals Lost ja, maar véél origineler .

LEIDENAAR

• 152 messages
  • 0 votes

Oke dan,thanx..1 vraag nog..iemand die ik ken zegt het heellll vroeger gezien te hebben en dacht dat er ook dwergen of kabouters ofzo in meededen?Is dat egt zo???haha..maarre ga zeker kijken

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Er zijn 4 seizoenen. Althans er waren 4 boxsets op laserdisc van van elk 8 afleveringen.... na aflevering 16-18 stort het in....

De dvd van seizoen 1 heeft 8 afleveringen. verwacht niet dat seizoen 2 en 24 bevat.

Edit. Ik zie op imdb dat dat wel zo is. Ben benieuwd of ze allemaal in 1 box zitten...

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Er zijn (zoals al vaak uitgelegd) 2 seizoenen. De box van seizoen 1 heeft 7 afleveringen en seizoen 2 zou (volgens verschillende bronnen waaronder lynchnet en allerlei winkels waar hij al te bestellen is) helemaal in één box verschijnen, dat zijn dus 22 afleveringen. Maar ook dat was hier al eerder vermeld.

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Er spelen wel degelijk dwergen (nu ja, één dwerg toch) in mee, net als reuzen (één reus ook) en witte paarden (één). En donuts en kriekentaarten (héél veel).

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

En koffie

LEIDENAAR

• 152 messages
  • 0 votes

http://www.vanleest.nl/search/default.asp?SearchType=all&searchstring=twin+peaks&av=2&buttonsearchfast.x=30&buttonsearchfast.y=11

Op deze site staat dat twin peaks seizoen 2 binnenkort daar te koop is.

Maar ik ken nergens seizoen 1 vinden..

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Uhm.....

Amazon

Bol

Rodirect

En zelfs:

Kelkoo

LEIDENAAR

• 152 messages
  • 0 votes

Dan mot ik zeker via internet kopen?Heb ik niks mee..

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Bij Van Leest en MediaMarkt is ie ook makkelijk te vinden.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

LEIDENAAR wrote:

Zo mis je veel moois.

LEIDENAAR

• 152 messages
  • 0 votes

naomi,ik zocht hem bij van leest en toen zag ik dat ze alleen seizoen 2 binnenkort krijgen(Daarvan is die link hierboven)

Maar goed,ik zal verder zoeke dan me neus lang is;)

En wouter,maakt mij niet zoveel uit.In de winkel of van de vrachtwagen gevallen vind ik prima haha..

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

LEIDENAAR wrote:

Je mag hem ook van mij kopen. Ik vraag 180 euro.

gotti

• 14075 messages
  • 5884 votes

Dure winkel heb jij...

LEIDENAAR

• 152 messages
  • 0 votes

170..hoger ga ik niet..

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

(Voel een beroemd Van Gaal-citaat in de lucht hangen).

pascal83

• 2736 messages
  • 2480 votes

Ik wil best onder die prijs zitten, voor 150 euro mag je seizoen 1 hebben Leidenaar.

LEIDENAAR

• 152 messages
  • 0 votes

deal

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

Komt seizoen 2 dan uit in 2 delen? Omdat eronder staat: "part one of season two". Maar dat staat ook weer doorstreept.

GerwinF

• 1643 messages
  • 0 votes

150 euro!? seizoen 1 kan je gewoon voor 50 euri kopen.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Kai wrote:

Komt seizoen 2 dan uit in 2 delen?

Moet nu eerst zien dat het echt en daadwerkelijk uitkomt. Zoveel geschuif en gedraai met die data. Niet leuk meer. Ik geloof het allemaal pas als ik een exemplaar in handen heb.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

GerwinF wrote:

150 euro!? seizoen 1 kan je gewoon voor 50 euri kopen.

Mijn Special Edition was 3 jaar geleden 35 euro bij FRS.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.