• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.166 votes
Profile

Twin Peaks

Lavrot

• 900 messages
  • 0 votes

10

Dat ene magische moment, zo'n ogenschijnlijk bijna triviaal voorval. Een klop op de deur. Gordon die de deur opent, dwars door Albert heen kijkt, en een, nee dé geestverschijning in volle glorie absorbeert.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Ik vond de 'romantische' (de muziek...) overval van Richard toch ook weer heerlijk Lynchiaans.

Basto

• 11920 messages
  • 7397 votes

Heerlijke aflevering. #11 Waanzinnig begin en erg leuk einde. Toppertje!

synec

• 752 messages
  • 439 votes

Geweldige aflevering idd! Samen met episode 8 de beste dit seizoen. Heerlijke mix van zo'n beetje alles wat Lynch zo geweldig maakt met enkele zeer absurde opgezette scenes en hilarische momenten. Die scene met Bobby en de schreeuwende vrouw in de auto. En dan die hele Lynchiaanse nachtmerrie om dan te cutten naar een droog long shot van Gordon met zijn armen in de lucht.

En dan de Mitchum broeders... Kan je zo een spin-off show van maken! Mooie eind scene trouwens. Even dacht ik echt dat we Coop gingen terug krijgen.

Hans Heintz

• 28 messages
  • 17 votes

Ik ben helaas behept met een dwangneurose dat het ergens heen moet gaan. Naarmate de afleveringen vorderen verdwijnt de illusie. Een interessante afwisseling van alle ingredienten entertainment blijft het wel. Maar er komt een moment dat de "iedereen neemt dougie serieus terwijl hij zich gedraagt als een zombie"act gaat vervelen.

Basto

• 11920 messages
  • 7397 votes

Het is toch al vanaf aflevering 1 duidelijk waar het heen gaat. De showdown in de Zone. Vind ook dat het bij Douggie soms wat lang duurt, maar kan er ook vaak hard om lachen. Het is een beetje 'In the Air', die andere serie van Lynch qua humor.

Al vind ik het ook buitengewoon intrigerend dat iedereen langzam richting De Zone wordt gedirigeerd, maar Douggie nog steeds compleet buiten beeld is en geen stap dichterbij lijkt te komen. Hoe gaan ze hem in godsnaam daar nog positioneren?

Basto

• 11920 messages
  • 7397 votes

Hans Heintz wrote:

Ik ben helaas behept met een dwangneurose dat het ergens heen moet gaan.

Dan zou je, voor je eigen welzijn, beter bij Lynch uit de buurt kunnen blijven.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5398 votes

Ik wil een cd met alle Bang Bang Bar-muziek.

Hans Heintz

• 28 messages
  • 17 votes

Basto wrote:

(quote)

Dan zou je, voor je eigen welzijn, beter bij Lynch uit de buurt kunnen blijven.

Ik vond Blue Velvet inderdaad een stuk beter te pruimen dan Lost Highway.

Ik heb ook soms wel eens het gevoel dat als je werk maar ongrijpbaar is dat je daarmee ongrijpbaar wordt voor kritiek.

Aan de andere kant spoel ik toch altijd wel weer terug naar het punt van de aflevering waar ik in slaap gevallen ben dus tot nu toe blijft er wel iets intrigeren.

Basto

• 11920 messages
  • 7397 votes

tbouwh wrote:

Ik wil een cd met alle Bang Bang Bar-muziek.

Die komt er aan. Ik wil de vinyl versie.

Twin Peaks (Music from the Limited Event Series): Various artists: Amazon.co.uk: MP3 Downloads

Basto

• 11920 messages
  • 7397 votes

Aflevering 12 had grotendeels op de vloer onder e montagetafel mogen eindigen wat mij betreft. Erg zwakke aflevering, zonder noemenswaardige scenes of plotontwikkelingen. Er waren een aantal scenes onnodig lang zonder komisch te zijn. Erg jammer.

Hoop de de serie zich voor de laatste 6 afleveringen snel herpakt tot het hoge niveau dat de serie in de eerste 8 afleveringen haalde.

Basto

• 11920 messages
  • 7397 votes

Zit nu in de facebookgroep Twin Peaks 2017. Daar is men vollop enthousiast en wordt elke clue besproken, bestudeerd en geanalyseerd. Vergelijkbaar met de gekte in de jaren 90. Leuk!

Aanmelden bij Facebook | Facebook - m.facebook.com

Basto

• 11920 messages
  • 7397 votes

Ben aflevering 12 aan het herkijken. Bizar: Sarah Palmer in de supermarkt (Convenient Store, aflevering 8 anyone?) "the room seems different and men are coming. I'm trying to tell you that you've got to watch out! Things can happen. Something happened to me. Gotta leave this place."

Vermoed dat ik de aflevering meer ga waarderen.

Basto

• 11920 messages
  • 7397 votes

Afl 13 - Best scene ever! Erg benieuwd naar andere reacties. #Startingposition

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

De Dougie-verhaallijn begint me ondertussen een beetje op de zenuwen te werken (die eindeloze herhaling van dezelfde routine - Dougie die hersendood rondloopt terwijl mensen in zijn omgeving hun gevoelens op hem projecteren - kennen we nu wel) en voor de ontwikkelingen in Twin Peaks loop ik ook niet echt warm (al vind ik het realisme over de ontwikkeling van de personages - met nergens een makkelijk happy ending - verfrissend), maar de scène met Mr. C was inderdaad erg sterk. Het had de perfecte mix van Lyncheaanse humor (de gang met hun idiote ritueel) en onderhuidse spanning.

Maar ik mis in de laatste afleveringen echt het surrealisme van de eerste helft van het seizoen. De humor en het mysterieuze plot zijn leuk, maar waar ik deze serie vooral om kijk is de sfeer.

Edit: tijdens de aflevering miste ik helemaal dat de eindscène een callback was naar deze scène.

Basto

• 11920 messages
  • 7397 votes

De Douggie lijn is inderdaad het zwakste deel, al kon ik wel weer flink lachen om de opening. Wat ik wel sterk vind is dat de serie volledig onvoorspelbaar is. En dat is heel knap na 13 afleveringen. Ben echt enorm benieuwd hoe het verder gaat en wat Lynch nog de laatste dubbele aflevering voor ons in petto heeft.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Hoop gewoon dat we nog een aantal scenes krijgen waar we de echte Cooper gewoon nog eens kunnen aanschouwen, heb niet eens zozeer een probleem met Dougie op zichzelf ware het niet dat ik liever gewoon een echte Cooper zie.

Krijg wel het gevoel dat we naar een climax aan het toewerken zijn, in Twin Peaks in de verschillende Lodges. Veel personages lijken deze richting ook op te gaan. Maar met Lynch weet je het natuurlijk nooit.

Basto

• 11920 messages
  • 7397 votes

Nog maar 4 uur te gaan. Echt super spannend aan het worden. Aflevering 14 was echt top!

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Eens, dit was het soort aflevering dat ik miste! Veel sfeer en surrealisme (het bos, de droom, de anekdote, Sarah Palmer), lekker weirde humor (de maffe interactie in de cel, de boze FBI-agent, Monica Bellucci) en echte plotvooruitgang. Na het langzame middenstuk houdt de serie dit niveau hopelijk vast voor het slot.

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Heerlijke aflevering inderdaad! Grace Zabriskie kan als geen ander dit soort onheilspellende karakters spelen. Dat liet ze ook al zien in de "brutal fucking murder" scene in Inland Empire:

Grace Zabriskie in INLAND EMPIRE - YouTube

Lavrot

• 900 messages
  • 0 votes

Hè hè eindelijk, de droomvrouw der droomvrouwen kwam met de diepzinnigste frase uit Lynch z'n verzamelde werk. En jawel, volledig als zichzelf, als Monica Bellucci, mocht zij schitteren in "the policeman's dream."

Veel mooier kan je een postmodernistische intertextualiteit niet verpakken !

L'Appartement

Ne Te Retourne Pas

synec

• 752 messages
  • 439 votes

Monica Bellucci, Jack Rabbits Palace.

Een blinde vrouw, een dronkaard

en een groene handschoen.

Een bloody mary.

Wild wild west.

Lynchiaanse poëzie. Heerlijke episode!

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Episode 8 is werkelijk geweldig! De beste tot nu toe! Vooral de scene met de Giant en de vrouw - die muziek! Benieuwd naar de rest. Niet te veel Dougie, snel de echte Coop weer terug. Hopelijk.

Ik moet hier verdomme wel vies om alle spoilers denken in dit topic.

Warp

• 963 messages
  • 3044 votes

Laatst seizoen 1& 2 op Blu-ray gekocht. Helaas bij de vijfde aflevering afgehaakt, onder andere omdat ik op vakantie ging maar ik vond het ook allemaal wat te soap-achtig. De mysterieuze films bevallen me wat beter van Lynch. Binnenkort misschien maar weer eens proberen op te pakken aangezien de serie zoveel lof krijgt.

GrobbekuikenXL

• 588 messages
  • 1231 votes

11 en 14 waren fantastisch. Nu ff wachten tot 4 september voor de laatste 4.

Basto

• 11920 messages
  • 7397 votes

Man, man, man, ik hou het niet meer. 15 is geweldig! Nu nog maar drie uur te gaan. Bij een speelfilm lijkt dat heel lang, maar ik heb het idee dat de komende drie uur gaan aanvoelen als 20 minuten.

Waar andere films en series zich gewoon langs een of twee liniare verhaallijnen bewegen heeft Lynch met Twin Peaks The Return een magistraal spinnenweb geweven. Waarbij elke stap ons steeds vanaf een andere kant een beetje dichter bij het midden brengt.

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Wat een geweldige aflevering!
De tranen stonden in mijn ogen bij de Log Lady.

Had trouwens nog even de hoop dat we alsnog Bowie zouden zien, maar het mocht helaas niet zo zijn. Wel een erg sfeervolle scène

Basto

• 11920 messages
  • 7397 votes

Eie kijken er eigenlijk nog? Het is zo zonde dat er best veel kijkers het geduld niet konden opbrengen en na een aantal afleveringen zonder de soapelementen van het origineel zijn afgrhaakt. Die missen de beste serie ooit!

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1830 votes

Geen zorgen Basto, ik was al verkocht na de eerste dubbelaflevering. Vaak het beste moment van mijn week, of klinkt dat een beetje overdreven?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.