• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.253 votes
Profile

Twin Peaks

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1830 votes

Seizoen 1 en 2 vond ik heel goed, maar tot nu toe overtreft seizoen 3 het niveau met gemak. Inderdaad geen soapelementjes (terwijl de humor nog steeds ijzersterk is), maar vooral het gebruik van muziek en geluid is heel erg verfrissend (en duister) t.o.v. de vorige seizoenen. Wat een werk hebben Lynch en Badalamenti in deze episode gestoken! Het respect van mijn kant voor deze twee heren is echt gigantisch. De vraag is of er ooit nog serie komt, waarbij alle normen worden overschreden in serieland, zoals hier het geval was. Stiekem ben ik wel benieuwd wat bijvoorbeeld een user als Onderhond van deze aflevering zou vinden.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Ooit eens de eerste aflevering van de originele reeks gezien. Nooit verder geraakt

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1830 votes

Onderhond wrote:

Ooit eens de eerste aflevering van de originele reeks gezien. Nooit verder geraakt

Dat had ik eigenlijk wel verwacht, of misschien in dit forum gelezen. Ik zal ook nooit aan je voorstellen om aan seizoen 1 en 2 te beginnen, maar dit seizoen (met name deze aflevering) komt wel erg dicht in de buurt van het niveau Mulholland dr., Lost Highway en Inland Empire.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

beavis wrote:
sorry maar als je van Twin Peaks wilt genieten dan is er maar één goede tip, gewoon alles zien.

Je bekijkt dit te veel vanuit je eigen perspectief. Tuurlijk, als je verwacht te genieten van de eerste twee seizoenen, dan moet je het allemaal gaan kijken. Maar als de enige reden dat je overweegt om de oudere seizoenen te bekijken is dat je goed voorbereid het nieuwe seizoen in wil gaan (waarvan je wel verwacht te genieten), en je verwacht dat je je met tegenzin door de eerdere seizoenen zou moeten werken omdat de soapelementen je tegenstaan, dan kun je beter recaps bekijken dan 30 uur van je leven verkwisten, toch?

Ik heb trouwens net zelf die montage van scènes uit eerdere seizoenen bekeken, en die is érg goed. Het heeft alle belangrijke scènes en het weet de sfeer van Twin Peaks geweldig te repliceren. Ik kan iedereen die een opfrisser zoekt aanraden om dit te bekijken. Waar ik vooral om moest glimlachen is dat die dwerg zei: "When you see me again, it won't be me." En jawel, hij is vervangen door een elektrische arm-boom!

Onderhond wrote:

Garanties heb ik niet, maar ik zou dit seizoen zeker een kans geven. Het voelt meer als een smeltkroes van Lyncheaanse motieven uit zijn brede cinematografie, van het surrealisme van Eraserhead tot de slapstick van Mulholland Drive, dan de campy soap met Lyncheaanse invloeden die het origineel was.

kevin_vp

• 950 messages
  • 0 votes

Met episode 8 schrijft Lynch tv-geschiedenis. Overweldigend op alle fronten!

The Return, Part 8

Twin Peaks - The Return, Episode 8 - Rotten Tomatoes

Got a light?

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Twin Peaks is eerder bedacht als een anti-soap, en die hyper-normale elementen behoren tot het DNA van de serie, ook weer heel sterk in dit derde seizoen. De sfeer van twin peaks goed repliceren en die elementen negeren (omdat zelfs een satire van soap-elementen blijkbaar niet voldoet aan 'goede smaak') is echt die Lyncheaanse motieven (en humor!) volledig niet begrijpen wat mij betreft.... maar goed, zoveel discussie is het nu ook weer niet waard, ieder doet wat hij wilt... en ik wou gisteren eigenlijk alleen maar even een kort berichtje plaatsen uit enthousiasme over een hele mooie aflevering De rest van Twin Peaks hou ik lekker voor mezelf

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Goede smaak bestaat niet, alleen smaak. En als iets je niet smaakt, dan moet je er niet te veel van eten.

Ik weet verder dat je het niet verkeerd bedoelt, hoor! Maar niet iedereen kan genieten van een serie, en die mensen kun je beter alternatieven geven die hen in staat stellen om op hun manier het meeste uit een serie te halen dan te verwachten dat iedereen de serie op dezelfde manier zal ervaren. Laten we verder vooral benadrukken waar we het over eens zijn: dat de laatste aflevering geweldig was.

timmienoelie

• 1518 messages
  • 4265 votes

Animosh wrote:

En als iets je niet smaakt, dan moet je er niet te veel van eten.

Jouw kinderen gaan op die manier nooit wat lusten hoor.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Haha, fair enough. Maar wij zijn oud genoeg om zelf onze maaltijden te kunnen kiezen, toch?

synec

• 752 messages
  • 439 votes

Got a light?

Damn, puur visueel ongetwijfeld het allermooiste wat Lynch ooit heeft gedaan. En dat terwijl ik het begin van dit seizoen maar lelijk gefilmd vond. Aanvankelijk was ik ook teleurgesteld na het begin van dit nieuwe seizoen, denkend dat we weinig vernieuwends gingen zien van Lynch. Maar deze episode 8 bewijst dat hij duidelijk nog niet is uitgeblust! Hoe meer we ook van dit nieuwe seizoen te zien krijgen, hoe beter het totaalplaatje ook begint te kloppen.

Het is wel echt geen Twin Peaks meer, maar dat heb ik nu aanvaard en dat is meer dan oké, want in ruil krijgen we gewoon ongeziene televisie geschiedenis anno 2017. Ongelooflijk inderdaad dat zoiets wordt uitgezonden. Kudos aan Showtime om Lynch carte blanche te geven.

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

beavis wrote:

sorry maar als je van Twin Peaks wilt genieten dan is er maar één goede tip, gewoon alles zien. als je het alleen maar wilt zien omdat je het gevoel heb dat je iets mist en er bij wilt horen oid... onbegrijpelijk denk ik dan. In de laatste aflevering zat bijvoorbeeld een lekker lang optreden van NIN (nu zou je de tekst van dat nummer kunnen gaan uitpluizen in relatie tot de plot, maar het was vooral) omdat het genieten is en omdat het kan! ....recaps kijken lijkt mij net zoiets als uittreksels van boeken lezen voor school, Twin Peaks kijken doe ik voor mijn plezier

Vroeg me al af wanneer zo'n soort reactie zou komen. Net als Onderhond heb ik me ook nooit echt aan de serie gewaagd aangezien ik dacht dat het me niet echt zou liggen, oa vanwege het 'soap'/plotdriven gehalte waar ik iedereen over hoor (sowieso heb ik weinig met series). In dit seizoen schijnt dat nogal anders te liggen en klinkt het voor mij gewoon een stuk aantrekkelijker. Ik kijk Lynch ook überhaupt niet voor het plot dus om me dan eerst door de eerste twee seizoenen heen te worstelen met dat kleine beetje vrije tijd dat ik momenteel heb, mweh, weinig trek in.

timmienoelie

• 1518 messages
  • 4265 votes

Al het voorgaande dat Twin Peaks te bieden heeft (2 seizoenen en film) hoef je inderdaad niet te zien om van seizoen 3 te genieten. De plot is toch onzin. Puur audiovisueel genot dat de klok slaat!

MAAR dat wil niet zeggen dat die 'soap' waar je zoveel schrik van hebt ook niet minder dan geniaal aka LYNCH is hoor!

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

timmienoelie wrote:

MAAR dat wil niet zeggen dat die 'soap' waar je zoveel schrik van hebt ook niet minder dan geniaal aka LYNCH is hoor!

Zeker niet . Ik denk alleen dat het minder in mijn straatje valt. Meestal kan ik zoiets wel redelijk goed inschatten. Maar wie weet zal ik me ook daar eens aan wagen wanneer ik wat meer tijd heb.

Basto

• 11920 messages
  • 7397 votes

Aflevering 8 was goddelijk!

GrobbekuikenXL

• 588 messages
  • 1231 votes

Tot nu toe is Twin Peaks 3 erg leuk. De oude garde komt weer voorbij en toch is het totaal anders. Dit weekend deel 7 en 8 kijken en dan weer even afkicken zodat ik weer 4 afleveringen achter elkaar kan nuttigen. Hoop dat Audrey Horne in episode 9 zit.

kevin_vp

• 950 messages
  • 0 votes

Sorry ma'am, you can't smoke in here. - ITS A F@€KING MORGUE.

What happens in season 2?

Veel code-taal, oneliners en uncomfortable silences in ep9.

Basto

• 11920 messages
  • 7397 votes

“Around the Dinner Table, the Conversation Is Lively". #WTF

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Die blog uit de aflevering bestaat nog echt ook: The Search For The Zone - thesearchforthezone.com.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Heb eindelijk de box met de eerste twee seizoenen en de film gekocht. Vond de film destijds al geweldig. Hopelijk zie ik seizoen 3 niet pas weer over zo'n 25 jaar.

Basto

• 11920 messages
  • 7397 votes

Animosh wrote:

Die blog uit de aflevering bestaat nog echt ook: The Search For The Zone - thesearchforthezone.com.

Geweldig, uren lees- en luisterplezier.....

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Ja, de echte fans zullen er vast een aantal mooie leads uit op weten te duikelen. Wat sowieso meteen opvalt zijn die coördinaten onderaan de pagina. Laat ze het daar in deze aflevering nu net over hebben. Verder zijn er een aantal sfeervolle video's te vinden als je lang genoeg doorklikt. En sfeervolle geluiden.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

SergioMalick wrote:

maar dit seizoen (met name deze aflevering) komt wel erg dicht in de buurt van het niveau Mulholland dr., Lost Highway en Inland Empire.

Het (aflevering leek haast een ode aan zijn andere werk. Lost Highway, Inland Empire, maar ook Blue Velvet en Eraserhead schoten meerdere malen door mijn hoofd.

Weet overigens niet of ik deze nieuwe Twin Peaks nou spectaculair of elitair vind. (Zeer) mooie stukken worden toch ook wel afgewisseld met pseudo-poëtische nonsens. Soms bekruipt me ook het gevoel dat hij beter een volledig nieuwe serie had kunnen schrijven.

synec

• 752 messages
  • 439 votes

Gordon Cole:THE WAITING ROOM!!

Net toen ik het had aanvaard, komen ze met ep9, de meest 'Twin Peaksy' episode tot nu toe. De hele sfeer, soundtrack, gekke personages, humor, dialogen en de steeds bijna surreële situaties zijn zo'n beetje alles wat ik hoop en verwacht van Twin Peaks. Echt een heerlijke episode en tevens ook de meest grappige tot nu toe dit seizoen. Die awkward lange stiltes en volledig bewuste uitgerekte scenes/momentjes (met als hoogtepunt die rook scene ) had een bijzonder komisch effect waar ik echt van genoot.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

synec wrote:

Die awkward lange stiltes en volledig bewuste uitgerekte scenes/momentjes (met als hoogtepunt die rook scene ) had een bijzonder komisch effect waar ik echt van genoot.

vond die scene niet eens zo awkward of komisch, eerder "glorieus" (maar begrijp zeker wat je bedoeld)

mooi beeld van Lynch zelf; en een still van die scene zou ook een mooie cover zijn voor de (hopelijk niet te lang uitgestelde) bluray box.

synec

• 752 messages
  • 439 votes

Ik vond Lynch zijn blik naar die sigaret anders wel hilarisch , zeker omdat hij in het echt toch gestopt is met roken, dacht ik? Met 'awkward' bedoel ik misschien eerder omdat die momenten zolang duren en iedereen maar lijkt te wachten tot er iets gebeurt. Een ander voorbeeld is van die agent die sukkelend met zijn eten de kamer moet verlaten, waar ze met z'n 3 gewoon droog op staan te kijken.. en daar haast een halve minuut over wordt gedaan. Visueel toch erg komisch.

kevin_vp

• 950 messages
  • 0 votes

synec wrote:

Gordon Cole:THE WAITING ROOM!!

Fugazi

tbouwh

• 5809 messages
  • 5398 votes

8. Wat een episode. Gaat 'ie nooit meer aan tippen denk ik. Heer-lijke opmerking ook in 9: what happens in season two?

Basto

• 11920 messages
  • 7397 votes

Afl 10 is niet de meest boeiende. Verhaaltjes worden allemaal een klein stapje verder naar de ontknoping geduwd. Ondanks de nodige gekkigheid gebeurd er niks echt memorabels. Was een beetje 'Lynch light'.

De sexscene was wel hilarisch!

T.O.

• 2413 messages
  • 2790 votes

Eens, vond 9 en 10 allebei niet zo bijzonder eigenlijk.

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1830 votes

synec wrote:
Ik vond Lynch zijn blik naar die sigaret anders wel hilarisch , zeker omdat hij in het echt toch gestopt is met roken, dacht ik? Met 'awkward' bedoel ik misschien eerder omdat die momenten zolang duren en iedereen maar lijkt te wachten tot er iets gebeurt.

Precies! Dit is voor mij de optimale invulling van een serie. Geen geklooi met verhaallijnen, maar puur entertainment. Volgens mij in episode 7 zat een scene, waarin een schoonmaker alle snippers op de grond aan het vegen was onder het genot van "Green Onions". Toen het begon dacht ik: "Ik wil zien hoe hij al die snippers opveegt". En jahoor, it happens.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.