- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Waar keek jij als kind altijd naar?
Waar keek jij als kind altijd naar?
Turkeyloverz
-
- 4239 messages
- 1459 votes
Ze waren allemaal wel leuk, maar Lost Galaxy had toch iets extra's. Ik was helemaal weg van Maya (de gele) 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik was verliefd op de rode powerranger Andros. 
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
De originele eerste serie van de Power Rangers was de shit.
Die series daarna niet.
Keek iemand vroeger op fox kids naar 3 kinderen in een spookhuis die een soort van power rangers waren en tegen bad guys uit stripboeken vochten. Hoe heet die serie ook al weer?
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Zegt me wel iets, maar hoe het heet.. Phoe. Even googlen.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Heb je digitale tv? Boomerang zendt nog wel Johnny Bravo en Dexters Lab uit! Als ik het 's avonds laat wel eens tegen kom, dan blijf ik altijd kijken hehe.
Cow and Chicken, Iam Weasel, Johhny Bravo, Dexter...absoluut 
Als je ziet dat kinderen tegenwoordig alleen maar van die hele slechte Aziatische anime rommel krijgen van niveautje Totaly Spies...heel slecht.
Ik durf te beweren dat kinderseries vroeger 100x leuker waren. Tegenwoordig zal Bassie en Adriaan wel suf zijn...
Lees 't een beetje laat, maar wij hebben hier digitale tv. Dit wist ik helemaal niet, bedankt haha, kijken of ik 't een keer tegenkom
.
En het is een feit dat de tekenfilms van vroeger stukken beter waren
. Kwalitatief sowieso (herkenbare eigen stijlen, nu lijkt alles op elkaar
) talloze originele en memorabele personages en ga zo maar door 
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Zegt me wel iets, maar hoe het heet.. Phoe. Even googlen.
Found it...
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Zo zie je ze echt niet meer hé. geweldig 
Zag laatst nog iets van vroegah, Keanen & Kell op Nickelodeon... kon ik altijd wel om lachen, was te verwachten maar dat hoef je nu niet meer aan te zetten
, net over dat punt heen van niet grappig meer, vaak althans.
AchmedATM
-
- 1507 messages
- 0 votes
Beatleborgs......... Damn Flashback.....
Keanen And Kell is ook meesterlijk ik pak af en toe een afl. als ik toevalig langs nickelodeon zap.
Kent iemand trouwens nog Bobby's World
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Bobby's World! Ach dat vond ik leuk vroeger. 
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Dat is nog verder terug, dat deuntje komt niet meer uit m'n kop haha, bedankt.
Dit dan
Meloenkop 
AchmedATM
-
- 1507 messages
- 0 votes
Juist
elke ochtend gewoon al die tekenfilms achterelkaar kijken, in de tijd toen ik om 6 uur 's morgens klaar wakker was. 
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Welke trouwens geweldige humor bevat:
Ge-wel-dig.
War zijn die catchy intro's ook gebleven tegenwoordig? Hiermee zit je meteen weer helemaal in de serie en krijg je er zo'n zin in 
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Als we dan toch met het rondje Fox Kids bezig zijn:
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Is no good...valt me nu ook pas op hé
. Als kotertje gaan al die stereotype langs je heen.
clockwork72
-
- 2780 messages
- 1738 votes
Welke trouwens geweldige humor bevat:
(embed)
Ge-wel-dig.
War zijn die catchy intro's ook gebleven tegenwoordig? Hiermee zit je meteen weer helemaal in de serie en krijg je er zo'n zin in
haha, ja klopt dit was echt een geweldig programma. Echt té droog die Mad Jack.
Ook die buidelrat (of wat het dan ook was) was echt grappig. 
clockwork72
-
- 2780 messages
- 1738 votes
Found it...
(embed)
Beetleborgs.. jezus dat is een lang geleden. Nog voor de Power Rangers kwam dat volgens mij op tv. Kan me herinneren dat ik het vroeger echt altijd keek. Leuk, alle herinneringen komen weer naar boven. 
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Mad Jack was wel leuk ja. Dat deed me op de één of andere manier denken aan die Franse tekenfilms, die ik ook geweldig vond.
Albert de Vijfde Musketier
Robinson Sucroë
niethie
-
- 7319 messages
- 7243 votes
Als het om kinderseries gaat die ik keek van 3 tot 9 staat vooral het volgende me nog erg bij. Veelal series/programma's van Villa Achterwerk en Kindernet dus,
-Achterwerk in de Kast
-Barbapapa
-Bassie en Adriaan
-Buurman & Buurman
-Brum
-David de Kabouter
-De Boze Heks
-De Daltons
-Dommel
-Dr. Snuggles
-Flinstones
-Hammie Hamster
-Het Knokhuis
-Jacek
-Loenatik
-Lotta uit de Kabaalstraat
-Madelief
-Maya de Bij
-Meneer de Uil
-Mevrouw ten Kate
-Noddie
-Paulus de Boskabouter
-Pieter Post
-Pingu
-Pippi Langkous
-Purno de Purno
-Rembo & Rembo
-Richard Scary
-Samson & Gert
-Sesamstraat
-Smurfen
-Wallace & Grommit
-Wicky de Viking
-Zuurkool
Edit: kan goed zijn dat ik het een en ander vergeten ben hoor, het is immers alweer zo lang geleden...
Hele mooie herrineringen aan in ieder geval, lekker de hele zondag morgen/middag in de pyjama met thee en koekjes voor de buis en wegdromen bij al dat moois, me nog niet bewust zijn van de grote boze buitenwereld. 
Je had ook een aantal sitcoms: oa Oppassen!, Vrienden voor het Leven en Toen Was Geluk Heel Gewoon die ik toen met plezier keek. Ook een flinke soap obsessie gehad waarbij ik alles wel zo'n beetje gevolgt heb: GTST, ONM, Goudkust, B&B, ATWT, DOOL en een grote zwak gehad voor zoetsappige EO troep als Little House on the Prairie ed.
Later aan, alweer wat ouder geworden met nu broertjes van jonge leeftijd waren het vooral de zenders Fox Kids en Nickelodeon die doordeweeks vaak opstonden.
Toen had je vooral leuke series als,
-Beugelbekkie
-De Club van Sinterklaas
-De Drieling
-Digimon
-Dragon Ball Z
-Eak the Cat
-Ernst, Bobbie en de Rest
-Inspector Gadget
-Iznogoud
-Jim Button
-Kids from Room 402
-Lizzie McGuire
-Leven met Luie
-Magic Bus
-Medabots
-Pokemon
-Shin Chan
-Teenage Mutant Ninja Turtles
-Totally Spies
-What's with Andy
-Wunschpunsch
-Zoop
Nu heb je eigenlijk niet zoveel bijzonders meer...
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Mooi lijstje Niels
Staan heel wat series op die ik ook altijd keek als kind zijnde. En nu nog kan ik genieten van bijvoorbeeld Barbapapa en Dommel. Erg leuk om nog eens te kijken. Net zoals David de Kabouter, Mapetown en de Snorkels. En ook ik keek vroeger altijd vrienden voor het leven
Tegenwoordig vind ik dat er weinig leuks op tv is voor de kleintjes. Gelukkig is er al veel op dvd verschenen zodat ze het toch kunnen kijken 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Zonnetje in huis was mijn vaste RTL 4 programma..
niethie
-
- 7319 messages
- 7243 votes
Bedankt, altijd leuk om met leeftijdgenoten herrineringen op te halen uit die goede oude tijd! David de Kabouter was ik vergeten trouwens, maar gelukkig nog op tijd toe kunnen voegen. Erg jammer idd dat er voor de jeugd van nu niet meer zulke programma's zijn, ik zit soms uit verveling wel eens naar die ochtendprogramma's te kijken of naar het huidige Nickelodeon met allemaal van die adhd series erop, erg flauw en ongeinspireerd allemaal! Maar goed misschien zeggen die kids dat over vijftien jaar ook over de kinderprogramma's van 2025, wie zal het zeggen?
Edit: Kut ben de Dinobabies helemaal vergeten! 
stephan73
-
- 6269 messages
- 14443 votes
Eens kijken hoeveel users dit kennen. Was, volgens mij, alleen op de Duitse zenders te zien, maar ik was gek op deze Italiaanse tekenfilm-serie.
En anders deze nog!
Vergeet de Transformers maar, de Go-Bots heersde!
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
@ Niels,
Bouli staat er ook niet bij, ken je dat ook? 
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Haha dit keek ik ook altijd, zo raar om terug te zien 
Van Nunen
-
- 791 messages
- 0 votes
Als bengeltje was ik hier verzot op:

En Bionic Six:

niethie
-
- 7319 messages
- 7243 votes

Je had ook nog Nils Holgersson ofzo, hoe kon ik die vergeten? Zo werd ik vroeger altijd genoemd buiten, dan kwam ik weer aanlopen 's morgens en begonnen ze met zijn allen als een soort van gospelkoor dat liedje te zingen. Heb er nog een trauma van! 
EDit Hij heette nog niet eens Niels, maar Nils! 
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Nou niet dat het nu nog veel uitmaakt maar ik keek ook altijd Nils Holgersson en ik vond hem cool