- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Killing (AMC)
The Killing (AMC)
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Tof. The Killing is not to be killed.
eppo349
-
- 874 messages
- 4063 votes
Zit er aan seizoen 3 een afgerond einde?
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Mwah ... Linden's lot is degelijk fucked tegen 't einde aan,
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Mwah.. je weet wie het is en de meeste lijntjes zijn rond. je kan het zien als een seven achtig einde. imo. De moordzaak is na seizoen 3 rond laat ik het zo zeggen.
eppo349
-
- 874 messages
- 4063 votes
De eerste 11 afleveringen van seizoen 3 vond ik heel goed. Zat lekker in het verhaal, maar de laatste twee afleveringen vond ik helemaal niets. Die laatste twist aan het verhaal hielp voor mij heel het seizoen om zeep.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Morgen zijn alle 6 afleveringen van 't 4de en tevens laatste seizoen beschikbaar op Netflix.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Uitstekende afsluiter van een serie die, naar mijn mening, nooit zijn volledige potentie heeft kunnen waarmaken. Reduceer 't aantal afleveringen naar 6 keer 60 minuten, geef de karakters de volle vrijheid om erop los te vloeken (wat bij Netflix geen probleem is), en Sud weet er direct 't optimale uit te halen. Geen overbodige karakters, weinig red herrings; enkel de nasleep van Linden's acties in 't derde seizoen en een subplot m.b.t. de moord van een rijke familie domineren de strakke 360 minuten.
Terugkijkende zou dit zelfs 't beste seizoen kunnen zijn, echter kan dit ook deels liggen aan 't feit dat de serie eindelijk - na twee eerdere annuleringen - definitief aan zijn einde is gekomen.
eppo349
-
- 874 messages
- 4063 votes
Netflix vandaag weer aan geslingerd speciaal om het afsluitende seizoen te zien. Ben benieuwd.
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Wat een geweldige afsluiting van de 1e case, seizoen 2 dus. Het heeft mij, blijkbaar in tegenstelling tot anderen, elke seconde weten te boeien de gehele 2 seizoenen. Heerlijk die rol van Stan aka vader Larsen, zo zie ik ze graag. Overtuigend, vol passie. Rosie blijft een mysterieus pakkend slachtoffer, tot de laatste afleveringen, wat perfect heeft gewerkt in mijn ogen. De connecties tussen politie, politiek en burger zijn interessant en werkend, zonder te ingewikkeld of vergezocht te worden.
Ik kan nog wel meer hier over lullen, maar laat ik vast de bedoeling van dit bericht onthullen: AANRADER 
Een keer wat anders dan de top-rated 'mainstream' series deze The Killing.
Erg benieuwd naar de laatste 2 seizoenen 
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Wat een geweldige afsluiting van de 1e case, seizoen 2 dus. Het heeft mij, blijkbaar in tegenstelling tot anderen, elke seconde weten te boeien de gehele 2 seizoenen. Heerlijk die rol van Stan aka vader Larsen, zo zie ik ze graag. Overtuigend, vol passie. Rosie blijft een mysterieus pakkend slachtoffer, tot de laatste afleveringen, wat perfect heeft gewerkt in mijn ogen. De connecties tussen politie, politiek en burger zijn interessant en werkend, zonder te ingewikkeld of vergezocht te worden.
Ik kan nog wel meer hier over lullen, maar laat ik vast de bedoeling van dit bericht onthullen: AANRADER 
Een keer wat anders dan de top-rated 'mainstream' series deze The Killing.
Erg benieuwd naar de laatste 2 seizoenen
The Killing is gewoon heel goed. 
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Eens! Ook de 1e 3/4 afleveringen van seizoen 3 zijn weer erg tof, incl Peter Sarsgaard dit seizoen. 
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Vandaag dan ook het laatste seizoen, 4, afgekeken, wat ik erg jammer vind aangezien t nu voorbij is.
Mooie serie met een heerlijke chemie tussen Enos en Kinnaman, die beiden ook geweldig acteren.
Spannende, naar mijn weten originele en mooi uitgewerkte moordzaken in een heerlijk grauw sfeertje in Seattle.
Ook een leuk extraatje: Kinnaman aka Holder liet mij soms uitbundig lachen. Geniale humor bij vlagen, ook wanneer het kan dus; niet ten nadele van de spanning oid.
Ja, ik ben fan van deze serie en denk dat Enos en Kinnaman tot grote dingen in staat zijn, aangezien deze serie voor beiden min of meer de échte doorbraak was.
4,5*
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Ik zit nu in de serie, vraag: zijn er geen tipgevers in USA? Wat duurt het langzaam.
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Ik zit nu in de serie, vraag: zijn er geen tipgevers in USA? Wat duurt het langzaam.
Wat bedoel je precies?
Norman Mailer
-
- 873 messages
- 657 votes
Volgt seizoen 1 & 2 van The Killing 1-op-1 de verhaallijn van Forbrydelsen I & II?
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Na seizoen één is AMC's the Killing zijn eigen weg gegaan.
BananenMan1982
-
- 99 messages
- 62 votes
Je gaat The Killing toch met Forbrydelsen vergelijken maar dat niveau heeft deze Amerikaanse remake nooit geëvenaard. Vermakelijk, dat wel.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Je gaat The Killing toch met Forbrydelsen vergelijken maar dat niveau heeft deze Amerikaanse remake nooit geëvenaard. Vermakelijk, dat wel.
Ik heb het orgineel nooit gezien maar The Killing is een geweldige serie. Ik denk zelfs een van de beste van de laatste 10 jaar.
Ik zal eens kijken of ik het orgineel kan vinden. Ik hoop dat het goed gaat want ik vond Le Revenants veel minder leuk dan remake Resurrection en The Returned.
Brœn (The Bridge) is dan wel weer heel goed en zijn de remakes slecht.
Norman Mailer
-
- 873 messages
- 657 votes
Na seizoen één is AMC's the Killing zijn eigen weg gegaan.
Ben je niet abuis? Daar ik geen behoefte had om zaak rond de moord op Rosie Larsen (Nanna Birk Larsen) nogmaals te zien, heb ik de eerste episode van seizoen twee opgezet. Echter handelt het nog steeds over de zaak Larsen.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Was indertijd een vrij opmerkelijke keuze van Sud (zie vorige pagina), maar goed; wellicht teveel druk van AMC om dezelfde cast voor nóg een seizoen vast te houden? Wie weet......
Norman Mailer
-
- 873 messages
- 657 votes
Was indertijd een vrij opmerkelijke keuze van Sud (zie vorige pagina), maar goed; wellicht teveel druk van AMC om dezelfde cast voor nóg een seizoen vast te houden? Wie weet......
Ah ok, dan laat ik ook seizoen twee aan me voorbij gaan. Spijtig. Recentelijk ben ik aan The Killing begonnen (seizoen 3) en het overtrof mijn verwachtingen buitengewoon. Na het uitstekende Forbrydelsen had ik weinig fiducie in een – in het bijzonder – Amerikaanse remake.