• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.372.109 votes
Profile

Romanzo Criminale

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

Zijn er hier nog MM users die deze serie al gezien hebben? Ik zag dat er ook al een speelfilm rond is gemaakt maar deze afleveringen bieden veel meer diepgang en geven een eerlijke en controversiële kijk rond een criminele organisatie in Rome van de jaren 70. Op de achtergrond vind ook de ontvoering van Aldo Moro plaats door de rode brigades en de studentenprotesten. Verder durven de makers ( van La Piovra) de banden tussen de criminelen en de politiek te behandelen, iets wat in Italië toch altijd gevoelig ligt. Een aanrader!!

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

Wat een mokerslag, Heb net de laatste aflevering van het eerste seizoen bekeken en wat een anti-climax. Het is sinds The Wire en The Sopranos geleden dat ik nog eens een serie gezien heb die zo diep durft te gaan. Drugshandel, ontvoeringen, afrekeningen,illegale goktenten, bordelen en banden met de fascisten, geheime diensten, cosa nostra en de camorra. Het zit er allemaal in. Een heel sterke soundtrack( de titelsong zelf is wel minder) en verrassend frisse vertolkingen zorgen ervoor dat je op het puntje van je stoel blijft zitten tot de aftiteling begint. Vooral de acteur die Libanese speelt is voortreffelijk, wat een karakterkop. Hoe hij zichzelf verliest door de macht die hij heeft verworven is ongelooflijk. Snoeiharde serie met een stijlvol einde, ik kan niet wachten op deel 2.

Stu-Pot

• 3491 messages
  • 1189 votes

Zojuist de eerste aflevering gezien en het ziet er veelbelovend uit. De personages worden geïntroduceerd maar toch valt er al heel wat te beleven. Sterke vertolkingen ook. Sommige scenes vielen me wel wat tegen zoals de smeris die aan de hand van een sigaret de herkomst van de daders kan identificeren. Leek wel een 'The Mentalist' scenario. Zeer benieuwd naar de volgende afleveringen.

Stu-Pot

• 3491 messages
  • 1189 votes

Sterk verhaal, hetzelfde geld voor de diverse vertakkingen. De serie speelt zich (zoals The Wire zich afspeelt in Baltimore) af in Rome. De stad heeft geen bende die over alles heerst, maar verschillende bendes met elk hun eigen gebied. El Libanese en zijn bende (Magliani-bende) slagen erin om half Rome over te nemen zodat er een nieuw en ongezien tijdperk plaats vind. Zoals Asaharo hier boven al zegt, de serie laat zich voor niets terug deinzen. Ieder aspect wordt belicht. Het één wat meer dan het ander, maar nergens wordt het oppervlakkig afgehandeld. Als buitenstaander volg je de gang van zaken zonder dat het te complex wordt. Maar het zijn vooral de acteurs, de meesterlijke vertolkingen die de serie naar zo'n hoog niveau weten te tillen. Francesco Montanari drukt zijn stempel op het eerste seizoen. Ongelooflijk sterk vertolkt, vooral de laatste afleveringen van het seizoen. Als hij verschijnt staat ieder haar op je lichaam recht. Hoe hij een eenzaam paranoide persoon, verloren in zijn eigen rijk weet te vertolken... Er zijn geen woorden voor. Niet alleen Montanari, maar ook de rest van de cast doet het verschrikkelijk goed. Andrea Sartoretti, Vinicio Marchioni,... Ga zo maar door. Woorden schieten me tekort, ben nog steeds high van deze magistrale serie. Laat seizoen 2 maar komen.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Lijkt me een erg interessante serie. Wil ik ook wel eens aan beginnen.

Maar hoe zit het dan met deze film? Hoort het erbij?

Stu-Pot

• 3491 messages
  • 1189 votes

De film hoort er niet bij nee. Zowel de film als serie vertellen hetzelfde verhaal met verschillende acteurs.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Ok, bedankt.

carlosa

• 27 messages
  • 14 votes

Asaharo wrote:

Zijn er hier nog MM users die deze serie al gezien hebben? Ik zag dat er ook al een speelfilm rond is gemaakt maar deze afleveringen bieden veel meer diepgang en geven een eerlijke en controversiële kijk rond een criminele organisatie in Rome van de jaren 70. Op de achtergrond vind ook de ontvoering van Aldo Moro plaats door de rode brigades en de studentenprotesten. Verder durven de makers ( van La Piovra) de banden tussen de criminelen en de politiek te behandelen, iets wat in Italië toch altijd gevoelig ligt. Een aanrader!!

Ik heb de hele serie gezien. Dus seizoen 1 en 2. Geweldig. Voor mij persoonlijk een van de beste series ooit. Eigenlijk zie ik het meer als een hele lange film. Ik ga niks verklappen, maar de wil nog effe zeggen dat hier in mijn omgeving (familie en vrienden) iedereen hetzelfde denkt over de serie. En dan dat muziekje. Thema Triste. Prachtig en ontroerend.

carlosa

• 27 messages
  • 14 votes

Stu-Pot wrote:

Sterk verhaal, hetzelfde geld voor de diverse vertakkingen. De serie speelt zich (zoals The Wire zich afspeelt in Baltimore) af in Rome. De stad heeft geen bende die over alles heerst, maar verschillende bendes met elk hun eigen gebied. El Libanese en zijn bende (Magliani-bende) slagen erin om half Rome over te nemen zodat er een nieuw en ongezien tijdperk plaats vind. Zoals Asaharo hier boven al zegt, de serie laat zich voor niets terug deinzen. Ieder aspect wordt belicht. Het één wat meer dan het ander, maar nergens wordt het oppervlakkig afgehandeld. Als buitenstaander volg je de gang van zaken zonder dat het te complex wordt. Maar het zijn vooral de acteurs, de meesterlijke vertolkingen die de serie naar zo'n hoog niveau weten te tillen. Francesco Montanari drukt zijn stempel op het eerste seizoen. Ongelooflijk sterk vertolkt, vooral de laatste afleveringen van het seizoen. Als hij verschijnt staat ieder haar op je lichaam recht. Hoe hij een eenzaam paranoide persoon, verloren in zijn eigen rijk weet te vertolken... Er zijn geen woorden voor. Niet alleen Montanari, maar ook de rest van de cast doet het verschrikkelijk goed. Andrea Sartoretti, Vinicio Marchioni,... Ga zo maar door. Woorden schieten me tekort, ben nog steeds high van deze magistrale serie. Laat seizoen 2 maar komen.

De tweede serie is minimaal net zo goed, misschien zelfs beter. En ook erg ontroerend. Verder verklap ik niks. Maar ik was weken high van deze serie. Het was hier echt een hype. Mede door mij want ik leende iedereen mijn dvd's:D

PrinceOfDeath

• 74 messages
  • 253 votes

Binnenkort te zien op de vlaamse zender Acht! Aanrader zonder meer.

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Verbaast me eigenlijk hoe weinig er hierover gerept wordt. Bijna op het einde van seizoen 2 en ik ken simpelweg geen sterkere tv-series dan deze. Uitmuntende sfeer, topcast, goede decors, goed geschreven, etc. Loftrompet + aanrader. Het onstijgt wat mij betreft het niveau van een tv-serie, mede door de vorm van rise en (onvermijderelijke) fall van de bende. Het is veel meer een crime saga zoals The Godfather-trilogie dat ook is, met goed uitgewerkte personages en een heldere verhaallijn. Het is heel goed merkbaar dat hier geen groot schrijfteam achter zit dat maar wat aanmoddert om op te bouwen naar nieuwe seizoenen, zoals dat wel het geval is voor veel Amerikaanse series. En dus geen jump the shark-moment. Ik kom superlatieven te kort en zelf zou ik dergelijk enthousiasme wegwuiven als fanboygekeuvel, maar Romanzo Criminale is gewoon echt heel sterk.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Ik volg ze ook al van bij het begin op 8 en het is inderdaad een zeer sterke reeks die altijd weer verrassend is. Een aanrader waar je je geen minuut bij verveeld. Net als La Piovra een van de beste Italiaanse misdaadreeksen.

Stu-Pot

• 3491 messages
  • 1189 votes

De 2 seizoenen van Romanzo Criminale zijn bekeken. En wat een serie. Nauwelijks te geloven dat dit echt gebeurd is? Na de dood van bendeleider Libanese staat de Magliana-bende aan de afgrond. Woede, frustratie en paranoia heerst tussen de bendeleden. Vooral de twee-strijd tussen Dandy en Freddo was heerlijk te volgen. De ontwikkelingen van de personages zijn subliem, maar vooral geloofwaardig. Dandy die eindelijk 'de' Dandy wordt, de eens zo 'lieve' Freddo die wantrouwig en paranoia wordt, crazy Bufalo,... Wat heb ik genoten van deze reeks! De verhaallijnen zijn ongelooflijk, ik kan nog steeds niet geloven dat dit echt gebeurd is. Soit, naar het einde toe valt de bende uit elkaar. Dandy is zonder bende en op zichzelf begonnen, heer en meester van Rome. Freddo is niet meer zichzelf, raast als een gek door de straten van Rome, maar die onderlinge haat die ze koesteren, die je ook perfect voelt als kijker is angstaanjagend. Het is geen geromantiseerd flutverhaaltje dat je voorgeschoteld krijgt. Iedere aflevering, elk moment kan één van de hoofdrolspelers afgemaakt worden. Fantastische sfeer, knappe soundtrack, geniale vertolkingen... Serie zal zo rap mogelijk herbekeken worden, dan volgt een iets duidelijkere 'recensie' van deze reeks. Momenteel ben ik zo... In The Air.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Nog geen duidelijke pindakaas versie kunnen vinden.

Stu-Pot

• 3491 messages
  • 1189 votes

Seizoen 1 & 2 kun je voor een 'aardig' prijsje bestellen in de FRS, € 49.99. Het eerste seizoen is zo'n € 23, het 2de € 30. Het is zeker de moeite waard.

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Bij de Fame zag ik gister het eerste seizoen voor 15 euro liggen en het tweede voor 25, op internet is de serie compleet ook vast nog wel iets goedkoper te scoren. Zéér de moeite waard inderdaad. Oh en dan wat: vooral niet de hoes van seizoen 2 lezen, een schrijvende aap bij de distributeur verklapt daarop het zeer verrassende einde van het eerste seizoen...

Stu-Pot

• 3491 messages
  • 1189 votes

Inderdaad. En ook niet naar de achterkant van de 4 hoesjes kijken, staan vol spoilers. De voorkant viel nog mee.

Stu-Pot

• 3491 messages
  • 1189 votes

De Vaticaanse maffia connectie - Grenswetenschap.nl

Spijtig dat ze dit niet in de serie verwerkt hebben, zal wel komen zodat de kijker toch nog enige interactie heeft met de hoofdpersonages. Zonde.

ipman-99

• 1250 messages
  • 0 votes

"Romanzo Criminale Season 2 = 10 afleveringen compleet gezien." ... " !!!

Fantastisch Drama/Misdaad/Gangster verhaal !!! "Romanzo Criminale Season 2" is een heerlijke sequel-reeks op season 1 !

Deze reeks 2 gaat verder waar reeks 1 eindigden. Ik kan nu wel zeggen dat dit het beste in zijn genre is ..., wat ik er persoonlijk

van vindt! Deze reeks is zo meeslepend en zit vol intriges! Alle elementen zitten er gewoonweg fenomenaal in dit in combinatie

met heerlijke afrekeningen en actie ! De aspecten die hierin voorkomen is zo uitgebreid en nooit kort door de bocht ... !

Drugshandel, ontvoeringen, afrekeningen,illegale goktenten, bordelen, prostitutie, seks, naakt, gevangenis,

banden met de fascisten, geheime diensten, cosa nostra en de camorra ... !

Deze elementen die ik daarnet opnoemde worden zo gegoten tot 1 geheel waar de spanning altijd aanwezig is !

De muziek was echt prachtig en gaf je nog meer kippenvel ! De acteurs waren fenomenaal ...,

Vinicio Marchioni ('Il Freddo'), Alessandro Roja ('Il Dandi') en natuurlijk Francesco Montanari ('Il Libanese') waren de oorspronkelijke

3 kompaans die de beruchte Banda Dell Magliana oprichtten ! Een uppercut van een Gangster-reeks ... ,

zowel seizoen 1 als seizoen 2 blijven uppercut's uitdelen tot de laatste aftiteling ! In totaal met beiden seizoen waren dit 22

afleveringen die telkens zo fantastisch waren ..., ik kan dat niet genoeg herhalen, onderstrepen, onderlijnen,

fluoriseren, omkaderen en/of in het vet gedrukt zetten ! De gangsterfilms die we allemaal kennen waren en zijn echt ontastbaar,

maar dit ... dit is gewoon van een andere planeet ...;) !!!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.