• 178.030 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.002 actors
  • 9.371.366 votes
Profile

Justified

JanDahler

• 199 messages
  • 262 votes

Inmiddels heb ik alle 4 de seizoenen gezien en ik vind het echt een geweldige serie. Seizoen 1 is veruit de minste, vooral seizoen 2 en 4 zijn goed. Echt een aanrader deze Justified, een serie die toch nog niet echt bekend is hier.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Vind ik niet zo erg, er is maar een beperkt aantal plot, sfeer en mogelijkheden dat je uit 3 Elmore Leonard verhalen kan halen. Nu de man dood is, zal daar ook geen input meer van komen. Voor een coole, luchtige serie als dit is 6 seizoenen al vrij veel.

Deze week aan seizoen 5 begonnen en vond de opening nu niet gelijk sterk, helaas. Wel Duffy met zn “I didn’t take you for a tennis fan, Mr. Crowder, but the only reason I can see you calling at this hour is to discuss Azarenka’s last match.”

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Amy Smart in Justified, nice. Aflevering 5.02 was trouwens een stuk beter dan de 1e, al is het denk ik meer een overgangsaflevering en gaan er volgende week weer echt grote dingen gebeuren.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ik heb een aantal eps ondertitel voor op tv, en ik vond het erg leuk. Olyphant is goed, maar die acteur die Boyd speelt ook. En Natalie Zea is

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Walton Goggins en Nathalie Zea beide uit The Shield, waar ik niet zo heel veel om geef. Goggins is wel een geweldig acteur, vond ik in The Shield ook al wel. Mja Zea heeft een beetje te druk programma met Under The Dome, The Following en Californication, dus nu heeft ze niet zo'n grote rol meer in Justified helaas.

Delarss

• 50 messages
  • 80 votes

Echt een vette serie.

Twee afleveringen in seizoen zes; en Raylan Givens doet wat, uhm tja..., wat Raylan Givens nu eenmaal doet. Blijven briljante karakters, allemaal, zónder uitzonderingen.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Net de eerste aflevering van seizoen zes gezien. Dewey Crowe, mijn held, ik ga je missen. Ik heb een jaar over de eerste vijf seizoen gedaan. Niet omdat ik ze matig of saai vond, maar gewoon omdat ik het bij deze serie prettiger vind af en toe een aflevering te kijken dan om te bingekijken. Zodat ik geniet van de setting, en van de poëzie van Boyd Crowder. En anders zou mijn slijter de bourbon die ik tijdens het kijken hiervan graag drink niet meer aan kunnen slepen.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Apollinisch wrote:
Dewey Crowe, mijn held, ik ga je missen
Eén aflevering later: Mijn pijn had niet beter verzacht kunnen worden dan met de entree van Brad Leland. Beter bekend als Buddy Garrity, mijn andere held, uit Friday night lights.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Die Sam Elliott, 70 jaar oud, maar één brok charisma. Wat een acteur. Denk ik. Want ik ken 'm verder eigenlijk helemaal niet. Is 'ie in al die westerns een beetje goed?

Delarss

• 50 messages
  • 80 votes

Sam Elliott heeft een vette stem.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Apollinisch je moet er een beetje tegen kunnen, maar in de 80's pulp van Road House is ie geweldig. Mask is een wat sentimenteel drama, maar daar is ie ook goed. Een jonge Sam is nog te zien in de leuke horror The Legacy. Zijn rol als The Stranger (aan de bar, met hoed) in The Big Lebowski is waarschijnlijk het meest algemeen bekend.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Thanks!

eppo349

• 874 messages
  • 4063 votes

Ik heb Sam Elliott leren kennen door deze film The Final Cut (1996)

Ondanks de lage score helemaal niet slecht, juist door mister Elliott.

Norman Mailer

• 873 messages
  • 657 votes

Inland Rabbit wrote:

Apollinisch Zijn rol als The Stranger (aan de bar, met hoed) in The Big Lebowski is waarschijnlijk het meest algemeen bekend.

"The Dude abides."

Norman Mailer

• 873 messages
  • 657 votes

Nog 2 episodes en dan is het klaar met de schutter!

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Geweldig seizoen 6 dit, misschien wel mijn favoriet van allemaal. Sam Elliot en Mary Steenburgen spelen speelde, RIP Katherine heel erg goed. Wynn is badass als altijd en Boyd is Boyd. Misschien is Raylan wat softer dit seizoen, maar Tim compenseert dan dan weer met ook geweldige oneliners.

Raylan: Ever been to the mines?
Tim: I've been to Mordor, but I guess no

of een simpel
[Raylan: What are you gonna say when you see Boyd?
Ava: Hey, Boyd!
Raylan: But after that?

Verder zijn vooral de storylines en twists wat verrassender dit seizoen. Dat moet natuurlijk ook wel, nu we het einde naderen. Ik ben zeer benieuwd naar de afloop, al teveel logica hoef je bij Justified ook niet te verwachten, dus het kan alle kanten op. Ga het nog missen. Gelukkig is er nog Banshee (of ja, volgend jaar weer), voor mijn fix wat betreft badass tv.

Ataloona

• 734 messages
  • 4258 votes

Ik wacht nog even tot het helemaal klaar is tot ik begin met kijken. Vermaak me op dit moment weer prima met seizoen 5. Seizoen 4 vond ik weer wat minder (vooral s2 vond ik geweldig), maar dat werd op het eind toch weer erg goed. Vooral Boyd blijft geweldig en iedereen die zeurt over zijn woordenschat, en Wynn met met Raylan

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Ik vond juist 5 wat minder. De serie was duidelijk toe aan wat verandering en nieuwe invalshoeken, die er in seizoen 6 dan komt. Vond het Crowes gedoe in 5 ook gewoon niet zo geweldig, met als dieptepunt [Darrell /spoiler] (matig geacteerd ook).

Ataloona

• 734 messages
  • 4258 votes

Ik zou nog niet zo kunnen oordelen, ben nog maar bij aflevering 3. De Crowes zijn voorlopig inderdaad wat minder, zeker vergeleken met Bo, de Bennett's of Quarles, maar het hele gebeuren met de Dixie-mafia in Chicago vond ik leuk gevonden. Vooral Duffy is erg in vorm. (met z'n wenkbrauwen)

Sowieso één van mijn favoriete personages. Dit is echt geweldig: Justified - Raylan vs Wynn Duffy - YouTube in seizoen 3.

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Inland Rabbit wrote:

met ook geweldige oneliners

Ben weer helemaal bij na 6.11, en m'n favoriet was ongetwijfeld Walker's gezeur m.b.t. Givens' manier van arresteren;

W: "You -- You shot me in the back!"

G: "If you wanted to get shot in the front, you should've ran towards me."

Kwam niet meer bij.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

jaaaaa!

Hoe schrijf je het, he

Delarss

• 50 messages
  • 80 votes

Haha bij de laatste aflevering.. Bob weer geweldig.

En die oneliner van Crowder:

" IM AN OUTLAW!!" haha awesome.

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

"Fire in the hole."

Ergens midden februari met deze serie begonnen n.a.v. de vele positieve berichten. Nu blijkt dat ik precies op tijd ben gestart wegens het recente zesde en laatste seizoen.

Het eerste seizoen is wel enigszins moeizaam om in te komen door een 'case of the week' opzet. Gelukkig wordt het vanaf seizoen twee wel beter, aangezien er meer een rode draad in verwerkt wordt. Met de introductie van de Bennett familie wordt het zowaar intrigerend. Eigenlijk alles wat je van een dergelijke serie verwacht; oude familievetes die opgerakeld worden, de typische sfeer in een klein gehucht, merkwaardige personages enz.

Wat dat betreft weet 'Justified' geweldige karakters neer te zetten, beginnende met Timothy Olyphant die een heerlijke nonchalante Marshal speelt en uiteraard - eeuwig - rivaal Boyd Crowder die onnavolgbaar geportretteerd wordt door Walton Goggins. Zo is het in elk seizoen wel smullen geblazen met een aantal verrassend uit de hoek komende personages.

Helaas vind ik de uitgezette lijnen na seizoen twee niet meer van een dermate niveau. Weliswaar zijn de ontwikkelingen vermakelijk, maar voor mijn gevoel had de uitwerking beter gekund. Het is dat je hier en daar een paar geweldige wendingen hebt, maar echt meeslepend werd het niet meer. Pas vanaf het vijfde seizoen begon het weer echt te lopen, ondanks een onverwachte kink in de kabel.

Al met al over het algemeen best vermakelijk, maar geen geniale serie zoals ik op voorhand had verwacht.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

grappig, nog steeds goed, maar seizoen 5 en ook een beetje 4 vind ik eigenlijk de mindere seizoenen. Beste zijn voor mij 3 en 6. Met 6 echt wel als hoogtepunt/ Dat acteergeweld in 6 bereikt echt zeldzame hoogtes, met iedereen op hun best. Meer Tim ook en dan ga je afvragen waarom de acteur niet eerder vaker is ingezet, die rol is geweldig.

eppo349

• 874 messages
  • 4063 votes

Seizoen 6 is veruit 1 van de beste seizoenen. Alles komt samen en wordt afgerond. Ik ga deze serie missen!

Hoe mooi kan het eindigen: We dug coal together

Norman Mailer

• 873 messages
  • 657 votes

eppo349 wrote:
Hoe mooi kan het eindigen: We dug coal together

Was er effe stil van!

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Kan deze serie nergens pindakazen. Gezocht op de meest bekende torrentsites maar niets kunnen vinden helaas.

Ben nu aan het twijfelen om de serie dan maar gewoon aan te schaffen. Jammer dat er (nog) geen Blu-ray uitgave is met Nederlandse ondertiteling. DVD-boxen sla ik over, wil alleen Blu-ray.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.