- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Justified
Justified
eppo349
-
- 874 messages
- 4063 votes
Kijkt iemand hier: Justified Official Website | Wednesdays 10PM Only on FX - fxnetworks.com naar?
Zit nu halverwege seizoen1 en moet bekennen dat het steeds moeilijker wordt om pauze te nemen tussen de afleveringen door.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Blijkbaar nooit toegekomen om een topic aan te maken hiervoor, maar inderdaad, heerlijke serie met Olyphant die zijn Sheriff Bullock rol uit Deadwood herhaald in huidige tijden. De dialogen die zich duidelijk laat kenmerken van Elmore Leonard's invloed is weergaloos om naar te luisteren. Veel bekende gezichten uit The Shield ook (Goggins en Zea o.a).
eppo349
-
- 874 messages
- 4063 votes
Na het eerste seizoen, kan ik iedereen die een beetje van een rauw misdaad drama houdt deze serie aanraden. Op naar seizoen 2, helaas nog maar 3 afleveringen van uitgezonden in de VS.
eppo349
-
- 874 messages
- 4063 votes
Deze serie ontwikkeld zich steeds meer als het beste wat er momenteel op tv is. Vooral seizoen 2 loopt naar een spectaculair seizoens finale.
Het mooie is dat de makers ook al groen licht hebben gekregen voor een derde seizoen.
Voor al wie dit leest: probeer deze serie en geniet.
Sibelius
-
- 23 messages
- 2078 votes
Seizoen 2 overtreft seizoen 1 imo. Seizoen 1 is ook zeer leuk maar het is meer elke aflevering een nieuw avontuur waarbij de goede de slechte verslaat en zo zijn er al een ton van politieseries gemaakt. In Seizoen twee loopt het verhaal veel meer door van aflevering tot aflevering waardoor het interessanter wordt.
Deze serie was inderdaad één van de beste op tv de laatste tijd. Ik kijk uit naar seizoen 3.
Check ook de waanzinnig hoge score van seizoen 2 op metacritic: Justified - Season 2 Reviews, Ratings, Credits, and More at Metacritic
PrinceOfDeath
-
- 74 messages
- 253 votes
Jammer dat deze serie serieus ondergewaarderd wordt hier. Echt wel een knap staaltje televisie dit. Dat, en Raylan Givens die een enorm cool personage is!
Zandkuiken
-
- 1744 messages
- 1429 votes
Seizoen 1 is ook zeer leuk maar het is meer elke aflevering een nieuw avontuur waarbij de goede de slechte verslaat en zo zijn er al een ton van politieseries gemaakt.
Net seizoen 1 achter de rug en zo begint het inderdaad. Na een aflevering of 3 was ik dan ook van plan om af te haken, maar gelukkig toch even doorgezet. Want na een tijdje versmelten de afleveringen meer en meer tot 1 geheel. Nu niet dat ik dit naast een Mad Men of The Wire zou durven zetten, maar het kijkt allemaal wel vlot weg.
Van Olyphant ben ik nooit echt een fan geweest, maar in Justified is 'ie toch wel erg sterk. Hij draagt deze serie met gemak en buit zijn charisma optimaal uit.
Binnenkort eens aan seizoen 2 beginnen.
eppo349
-
- 874 messages
- 4063 votes
Nog een paar weken en seizoen 3 begint weer.

Val.Broman
-
- 170 messages
- 1266 votes
Carla Gugino in S3
Ben daar nou juist niet zo blij mee, niet dat het een vervelende actrice is ofzo maar ze heeft gewoon in teveel tv series gespeeld. Californication, Entourage en Spin City en dat zijn toch wel series die ik erg veel gekeken heb, dus ik heb het wel een beetje gehad met Carla Gugino......
Overigens wel geinig dat Natalie Zea(Winona) dan weer dit seizoen een rolletje heeft in Californication.
PrinceOfDeath
-
- 74 messages
- 253 votes
Goh, ik heb ze ook allemaal in die series gezien en ik vind ze toch altijd een toegevoegde waarde zijn(ook al doet ze meestal maar kort mee).
Het wordt tijd dat dit bijna weer begint! 
Norman Mailer
-
- 873 messages
- 657 votes
Overweeg het eerste seizoen te gaan zien, maar heb nog wat twijfels.
Die Marshal Raylan, doet hij gewoon de godganse dag cool, Vieze Harry op het platteland zeg maar, of kwam dat enkel in de trailer zo naar voren?
PrinceOfDeath
-
- 74 messages
- 253 votes
Jap zoiets. Timothy Olyphant speelt hier de rol van zijn leven tot nog toe vind ik, perfect gecast. Eerste seizoen is al sterk( na 4,5 eps) maar vanaf 2 is het echt héél sterk.
Norman Mailer
-
- 873 messages
- 657 votes
Jap zoiets. Timothy Olyphant speelt hier de rol van zijn leven tot nog toe vind ik, perfect gecast. Eerste seizoen is al sterk( na 4,5 eps) maar vanaf 2 is het echt héél sterk.
Seizoen 1 achter de rug, inmiddels bij episode 4 van s02. De serie wordt, inderdaad, gaandeweg beter. Dat je een volkomen infantiel beeld van Kentucky krijgt, is wellicht voor sommige inwoners van die staat stotend; ik vind het briljant.
Tuurlijk, die Olyphant is over-the-top-cool en schiet doorlopend – te veel – lieden voor hun giechel, maar het batterij geloofwaardige dorpsidioten dat steevast voorbijkomt, maakt het aangenaam.
eppo349
-
- 874 messages
- 4063 votes
Seizoen 3 is van start gegaan in de VS, zal me benieuwen wat het seizoen gaat brengen. Wat ik er van gelezen heb wordt het weer één stoere, ongeloofwaardige zooi en ik heb daar geen enkele moeite mee. Kan deze Hillbilly show erg waarderen.
PrinceOfDeath
-
- 74 messages
- 253 votes
Seizoen 1 achter de rug, inmiddels bij episode 4 van s02. De serie wordt, inderdaad, gaandeweg beter. Dat je een volkomen infantiel beeld van Kentucky krijgt, is wellicht voor sommige inwoners van die staat stotend; ik vind het briljant.
Tuurlijk, die Olyphant is over-the-top-cool en schiet doorlopend – te veel – lieden voor hun giechel, maar het batterij geloofwaardige dorpsidioten dat steevast voorbijkomt, maakt het aangenaam.
Blij dat je het weet te appreciëren 
Ga straks eens aan S03E01 beginnen.
Zandkuiken
-
- 1744 messages
- 1429 votes
Nu ook seizoen 2 achter de rug. Vind het nog steeds niets briljants, maar de serie kijkt wel vlot weg. Olyphant blijft goed en ook Goggins (Shane uit The Shield) is toch eigenlijk wel geweldig in de tweede jaargang. Seizoen 3 zal ik ook wel weer gaan zien.
Uzza_Sparta
-
- 1195 messages
- 2138 votes
een belovende pilot, de eerste aflevering van seizoen een, maar op een gegeven moment begon het steeds minder en minder geloofwaardig te worden (het is natuurlijk wel de bedoeling dat dit sort serie echt zou kunnen gebeuren), en al vond ik het leuk om Walton Goggins weer te zien (The Shield is wel een van de beste series van de laatste 10 jaar) werd deze serie een zware tegenvaller.
Ik begrijp wel waarom ze in amerika mee door gaan, maar voor mij is het gewoon niet goed genoeg.
eppo349
-
- 874 messages
- 4063 votes
Seizoen 3 zit er weer op. Zoals voorspelt was het weer één grote stoere ongeloofwaardige zooi bij elkaar en ik heb er van genoten. Hulde voor mister Olyphant.
Norman Mailer
-
- 873 messages
- 657 votes
Eveneens season 3 achter de rug. En wederom heeft Raylan Givens de populatie in Oost-Kentucky doorlopend weten te tarten. Dat dit ook dit seizoen weer met de nodige slachtoffers gepaard ging, is evident.
Vraag me af of men nog lang kan doorgaan met deze receptuur.
eppo349
-
- 874 messages
- 4063 votes
Even wat aandacht voor Justified. Seizoen 4 is weer Begonnen. Eerste twee afleveringen zijn weer sterk.
Norman Mailer
-
- 873 messages
- 657 votes
Klopt. En ik had mezelf nog wel zó voorgenomen het 4e seizoen aan me voorbij te laten gaan.
Maar eigenlijk is dit gewoon een briljante serie.
Bobbiescie
-
- 36 messages
- 993 votes
Ook ik kan bovenstaande berichten bevestigen. Net so2 the season finale gezien en het blijft een geweldige serie! Nu op naar so3 zodat ik a.s.a.p. met so4 kan beginnen!
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
klopt het dat het niet echt een doorlopend verhaal is maar elke episode weer wat anders??
Norman Mailer
-
- 873 messages
- 657 votes
klopt het dat het niet echt een doorlopend verhaal is maar elke episode weer wat anders??
Beide. Een aantal verhaallijnen lopen als een rode draad door een seizoen – en daar ligt voornamelijk de nadruk op. Maar onderwijl heeft Raylan natuurlijk tevens het nodige gezanik aan z'n kop en het met menig dorpsidioot aan de stok.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Erg vet dit. Ik ben de laatste tijd een beetje ongeduldig wat series betreft, er staan er 10 in mijn kijklijst, waarvan 3 op het punt van cancellation (Community, Ben & Kate, Happy Endings) en 1 die pas volgend jaar terugkomt (Breaking Bad). Hou ik 6 series over die ik actief kijk, maar door het gerommel met tijdschema's schiet dat ook niet op.
Dan pik je dus een serie op die je even in marathon tempo kan kijken. De gelukkige is bij deze Justified.
Meer een Crime-drama dan een Western, maar de hele Kentucky feel ligt er metersdik op bij deze serie. Zowel verhaal als dialoog zijn blijkbaar beinvloedt door Elmore Leonard. Nu lees ik zelden, maar als ik kijk naar verfilmingen als Jackie Brown, Get Shorty en Out Of Sight, is de stijl me wel redelijk duidelijk. Vooral veel cool in een pulp sausje.
Wie hier realisme verwacht kan verder zoeken. Elke aflevering heeft op zijn minst 1 geweldsuitbarsting of shootout, sexy scenes met trashy vrouwen en Olyphant die wat moeilijk onder zijn hoed vandaan gluurt en er een debiele one-liner uitgooit.
Wat me nog een beetje tegenvalt is het "case of the week" model, dat de serie iets meer standaard maakt dan zou moeten. Toch is de sfeer fijn genoeg om in tempo door te kijken. Seizoen 1 schiet aardig op, maar is nog niet af. We gaan door!
He pulled first!
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Knap dat schrijver Elmore Leonard hier op zijn oude dag nog eens mee scoort.
Verwonderlijk is het niet, want met een stuk of vier van de beste westerns ooit op zijn naam had hij het wel in de vingers zo te zeggen..., ook al is dit een mengsel van (moderne) western en crime.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Knap dat schrijver Elmore Leonard hier op zijn oude dag nog eens mee scoort.
Verwonderlijk is het niet, want met een stuk of vier van de beste westerns ooit op zijn naam had hij het wel in de vingers zo te zeggen..., ook al is dit een mengsel van (moderne) western en crime.
Hmm... ja; Graham Yost zal er waarschijnlijk weinig mee te maken hebben.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Inmiddels ook seizoen 2 af. Zo gaaf!
De "case of the week" is veel minder aanwezig. In plaats daarvan krijgen we een rode draad, meer betrokkenheid met personages en nog steeds de coolness die de serie zo kenmerkt. Thumbs up voor de Wild Turkey referenties ook. 
PrinceOfDeath
-
- 74 messages
- 253 votes
Inmiddels ook seizoen 2 af. Zo gaaf!
De "case of the week" is veel minder aanwezig. In plaats daarvan krijgen we een rode draad, meer betrokkenheid met personages en nog steeds de coolness die de serie zo kenmerkt. Thumbs up voor de Wild Turkey referenties ook.
Is ook gewoon een erg onderschatte serie. Seizoen 3 is nóg beter, met een geweldige Neal McDonough