- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Ik zoek... een soortgelijke serie (zelfde genre / onderwerp)
Ik zoek... een soortgelijke serie (zelfde genre / onderwerp)
sangha
-
- 605 messages
- 517 votes
Supernatural vind ik zelf een hele goede serie (het begin een beetje sloom, maar vanaf seizoen 2 is het top). En Twin Peaks moet je ook gezien hebben idd.
LINDA1712
-
- 21 messages
- 1 votes
Heey! Bedankt zeg!
X-files heb ik wel gezien. En Buffy en Charmed ben ik niet echt kapot van.
Maar de rest ken ik niet geloof ik. Ik ga het eens even uitzoeken! Thanks!
Leuke foto van Desmond trouwens! 
sara-pezzini
-
- 447 messages
- 8 votes
dank je haha, als je Buffy niks vond dan Angel ook niet.....ik vind beiden juist geweldig!!
Veronica Mars is ook geweldig trouwens!
sara-pezzini
-
- 447 messages
- 8 votes
ook Haven, John Doe en Witchblade vond ik geweldig, Haven moet je even een kans geven, lijkt eerst wat amateuristisch....
ook Pretty little liars, Ringer en The lying game vind ik erg goed...maar is geen SF
Heroes maar dan alleen de 1e 2 seizoenen......
maar Jonh Doe en Witchblade vond ik wel erg goed.....
youri_69
-
- 6 messages
- 0 votes
Ik zoek series zoals Jericho, Terra Nova, The Walking Dead..
Dus zeker geen komische series of politie series.
Ik zoek ook nog een serie waarin een jongen en zijn vader in een storm terecht komen en dan aanspoelen op een eiland waar dinos en mensen leven..
Iemand een idee?
Nijmegen
-
- 323 messages
- 692 votes
Series die ik heb gezien zijn: Dexter, Prison Break, Breaking Bad, Boardwalk Empire, Sopranos, The Walking Dead.
Iemand nog een suggestie voor een serie met dezelfde soort amusementswaarde?
TomPSV
-
- 503 messages
- 443 votes
Series die ik heb gezien zijn: Dexter, Prison Break, Breaking Bad, Boardwalk Empire, Sopranos, The Walking Dead.
Iemand nog een suggestie voor een serie met dezelfde soort amusementswaarde?
24, Game of Thrones, Lost
TrueLoveOne
-
- 36 messages
- 40 votes
In Overigen > Televisie > Wat ga ik nu kijken?:
Hallo allemaal!
Om te beginnen ben ik eigenlijk echt geen seriekijker. Mijn kennis over de lopende series is dus nagenoeg nihil.
Een aantal jaren geleden heb ik "that 70's show" gekeken, alle seizoenen, en die vond ik echt om te lachen, van Californication heb ik de eerste 2 seizoenen gezien, en tijdens het 3e heb ik afgehaakt.
Diverse mensen hebben mij gezegd om Dexter te gaan kijken, en dat heb ik dus gedaan, alle 6 de seizoenen uitgekeken! En met plezier!
Maar wat nu? Dit forum staat vol met series, maar ik weet geen keus te maken.... en ik wil me best nog aan een of andere serie wagen!
Tips naar aanleiding van bovenstaand verhaal? Dan hoor ik ze graag!
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Game of Thrones, House, Grey's Anatomy, The Wire, Romanzo Criminale, The Last Godfather, The Walking Dead en zo kan ik maar doorgaan. Het is maar wat voor onderwerp je leuk ligt.
Voor humor zou ik b.v. Benidorm Bastards zeggen. Misdaad heb je altijd NCIS, The Shield en NCIS. En fantasie serie's als Game of Thrones, Merlin en Conan. Richting horror heb je zombie/vampierenserie's zoals Buffy, Angel of de nieuwe serie The Walking Dead.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Game Of Thrones, Fringe, Lost, Awake, Alias, Milenium, Nikita (vlotte actie serie), Person Of Interest.
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
In Overigen > Televisie > Wat ga ik nu kijken?:
Hallo allemaal!
Om te beginnen ben ik eigenlijk echt geen seriekijker. Mijn kennis over de lopende series is dus nagenoeg nihil.
Een aantal jaren geleden heb ik "that 70's show" gekeken, alle seizoenen, en die vond ik echt om te lachen, van Californication heb ik de eerste 2 seizoenen gezien, en tijdens het 3e heb ik afgehaakt.
Diverse mensen hebben mij gezegd om Dexter te gaan kijken, en dat heb ik dus gedaan, alle 6 de seizoenen uitgekeken! En met plezier!
Maar wat nu? Dit forum staat vol met series, maar ik weet geen keus te maken.... en ik wil me best nog aan een of andere serie wagen!
Tips naar aanleiding van bovenstaand verhaal? Dan hoor ik ze graag!
Game of thrones als drama, Big bang theory als comedy.
TrueLoveOne
-
- 36 messages
- 40 votes
Dank voor de tips (ook via PB
) allemaal!
Ik heb gekozen voor "Breaking bad" , na e.e.a. bekeken te hebben op het net, leek die mij het meest te passen, we gaan het meemaken!
"Game of thrones" is een middeleeuws fantasie wereldje, nooit mijn ding geweest, films als "Lord of the rings" vind ik dan ook vreselijk... (was bij het eerste deel blij dat het afgelopen was en dat ik de bios weer uit kon ).... ieder zijn ding!
"Big bang theory" zie ik wel eens op tv voorbij komen, en die is inderdaad hilarisch!!
Zo nu en dan pik ik ook een "CSI" "NCIS" "House" of "Bones" aflevering mee, leuk om te zien, maar ik blijf er niet voor thuis. "Nikita" kan mij echt niet boeien... heb er 3 gezien de afgelopen tijd, en die vond ik ronduit zwak.....
Ik was dan ook echt aan het kijken voor een serie waar ik eens voor kan gaan zitten, en dan 2 afleveringen achter elkaar kijken, zonder irri reclames. Zo heb ik de "Dexter" serie ook gekeken.
dionzand
-
- 3 messages
- 0 votes
In Overigen > Televisie > Soortgelijke serie gezocht.:
Welke serie kan ik aan mijn onderstaande lijstje met alle series die ik goed vind toevoegen?
CSI (Miami, NY, Las Vegas)
Bones
Flashpoint
Burn Notice
24
...
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
Criminal Minds
Law and Order
Numb3rs
NCIS
Life
FilmFeng
-
- 3 messages
- 19 votes
Ik was helemaal lost bij het kijken van "Lost"......
Weet iemand een gelijkwaardige serie....... ik heb Heroes, Deadwood en Six Degrees geprobeerd en dit vin ik niks.
Same here , heb net seizoen 6 afgekeken van LOST .. heerlijk!!
Heb via IMDB ' Once Upun a Time' gevonden dat is ook een serie (uit 2011) van de makers van Lost. Ben beniewd. Oja heb je 'Carnivale" al gezien dat is ook een prachtige serie.
Als iemand nog andere ideeen in dit genre heeft hoor ik het graag :-P
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Ik ben op zoek naar comedyseries waarin een verhaal verteld wordt en de personages zich ontwikkelen. Van series waarin dat niet gebeurt kan het leuk zijn om af en toe een aflevering op tv mee te pikken, maar ik wil echt een comedyserie gaan volgen. Series met afleveringen die volledig los van elkaar staan gaan als ik de afleveringen in korte tijd achter elkaar kijk me altijd gauw vervelen en zijn daar dus minder geschikt voor.
Om bovengenoemde ben ik bijvoorbeeld na vier afleveringen afgehaakt bij Modern family. Ik heb begrepen dat How I met your mother, Arrested development en Curb your enthusiasm (afgezien van het eerste seizoen) wel ergens naartoe werken. Klopt dat?
O en nog iets: hier staat wat ik al gezien heb en series met vrouwen in de hoofdrol begin ik niet meer aan. 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
How i met your mother en Arrested Development zijn precies wat je zoekt ja. Zeker HIMYM is een heel goed voorbeeld.
En natuurlijk heb je ook nog Friends, maar die ken je vast wel.
The big bang theory heeft overigens ook een rode draad door de seizoenen heen lopen, maar niet zo sterk als bv HIMYM. Ik zou als ik jou was met die serie beginnen. Dan heb je nu al 7 seizoenen om te kijken.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Wheh, Friends? Nooit van gehoord.
The big bang theory ben ik in 2008 al gaan kijken maar ging me gauw irriteren.
Koen87
-
- 437 messages
- 1244 votes
Ik zoek nog naar iets vergelijkbaars aan The league, Arrested Development, Community of entourage. Tips? Two and a half men, House of Lies, Rules Of Engagement, Curb konden mij niet bekoren.
Ik heb oa de volgende al gekeken: The League, Family Guy, Suits, Community, How I Met Your Mother, The Big Bang Theory, Man Up!, Modern Family, Entourage, Eastbound & Down, It's Always Sunny in Philadelphia, How To Make It In America, Scrubs, The Simpsons, 30 Rock, Better Off Ted, Arrested Development, Blue Mountain State.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3030 votes
Archer is briljant. Is een animatie, maar wel andere humor.
Koen87
-
- 437 messages
- 1244 votes
Ja op 1 of andere manier trekt die serie mij niet echt, terwijl ik Family Guy wel erg tof vind.
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Ik zoek series zoals Jericho, Terra Nova, The Walking Dead..
Dus zeker geen komische series of politie series.
Ik zoek ook nog een serie waarin een jongen en zijn vader in een storm terecht komen en dan aanspoelen op een eiland waar dinos en mensen leven..
Iemand een idee?
'Jeremiah' is ook een post apocalyptische serie als bijv. Jericho alleen dan zonder de complot theorie.
Vergelijkbaar aan Terra Nova denk ik aan 'Primeval' ook gericht op prehistorische dieren, wel een stuk betere serie als Terra Nova hier op MM is de serie om de een of andere reden vrij onbekend. En verder 'Sliders' over een groep mensen die reist naar alternatieve parallele werelden waar van alles anders is.
Fueledable
-
- 231 messages
- 3444 votes
Als je van fantasie houdt moet je echt Once Upon A Time proberen.