• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.069 votes
Profile

Ik zoek... een soortgelijke serie (zelfde genre / onderwerp)

vistrida

• 151 messages
  • 133 votes

Ik was helemaal lost bij het kijken van "Lost"......

Weet iemand een gelijkwaardige serie....... ik heb Heroes, Deadwood en Six Degrees geprobeerd en dit vin ik niks.

Glacius

• 4297 messages
  • 3030 votes

Gelijkwaardig in welk opzicht?

vistrida

• 151 messages
  • 133 votes

De fantasie..... en dan niet in de trant van mutants en zo...

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ik heb even de titel hernoemd, naar analogie van het bekende topic:

Film >> Algemeen >> Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp)

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Ik zoek sitcoms zoals Friends, Two and a Half Men, Big Bang Theory, How I Met Your Mother, Kings of Queens, Two Guys and a Girl etc.

Van bovenstaande heb ik zowat alles gezien en ben op zoek naar soortgelijk materiaal, maar ik weet niet wat ik moet kiezen en wat er nu echt goed is. Ik zat te twijfelen over Scrubs, maar is dat wel zo hilarisch, of ook meer drama?

Iemand tips?

behangdelul

• 197 messages
  • 354 votes

In Overigen > Televisie > Doe eens een suggestie:

Mensen, ik val op dit moment in een gat.

Na eerst Lost te hebben afgekeken (wat een matig laatste seizoen), was er al sprake van een gaatje...Toen ben ik met mijn vriendin Chuck gaan kijken (ben helemaal bij) en Spartacus. Beide vinden wij echt helemaal super. Dexter hebben we ook gezien en vonden we erg goed. The shield, 24 hebben we ook gezien.

Vorige week werden wij echter op Jericho gewezen door vrienden. Deze hebben we sindsdien in 1 week helemaal weggekeken. Wij zijn echt helemaal weg van deze serie. Wat een topserie!

Alleen zoals beschreven, vallen we nu toch een beetje in een gat.

Hebben jullie aanraders?

dominion

• 4062 messages
  • 0 votes

Heb je Criminal Minds al gezien.

Wilfred Genee

• 1173 messages
  • 669 votes

Ligt er ook aan waar je een beetje fan van bent of nu meer zin in hebt.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

dominion wrote:

Heb je Criminal Minds al gezien.

Als C.M. die-hard kan ik het wel aanraden.

dominion

• 4062 messages
  • 0 votes

Als zombie liefhebber vind ik The Walking Dead ook een aanrader.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Geen idee waar je van houdt, maar hier een paar series.

Politie-achtige: Bones, Miami Vice, Law & Order en CSI, Numb3rs en Killing.

Misdaad, drama, horror & komedie: Friends, Fawlty Towers, Family Guy, The Simpsons, The Last Godfather, Corleone, Sopranos, Californication, Big Bang Theory, Two And A Half Man, King of Queens, House en Grey's Anatomy, The Walking Dead en Highschool of the Dead (anime).

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

En Desperate Housewives!

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Jersey Shore en Oh Oh Cherso (geweldige series!!!), The O.C., Gooische Vrouwen, One Tree Hill, Weeds, Rome, Benidorm Bastards Band of Brothers, The Pacific, Tudors, Penoza, Mad Men, That 70's Show, Off Centre en Heroes.

Voor meer titels kan je gewoon op FRS (onder 'TV') of bol.com checken, er staan tientallen andere series op.

dominion

• 4062 messages
  • 0 votes

Gooische Vrouwen

behangdelul

• 197 messages
  • 354 votes

Ik begin me toch wel een beetje zorgen te maken...Ik heb geloof ik zo´n beetje alles al gezien.

Geloof het of niet, maar Sopranos nog niet. Misschien moest ik daar maar eens mee aan de slag.

Walking dead was overigens echt geniaal. Gelukkig komen daar nog meer afleveringen van. Voor de zombieliefhebber, miniserie Dead set is ook wel goed.

Misschien nog een serie in het genre The Walking Dead- Jericho..zeg maar Apocolypische series ??????

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

The Vampire Diaries, al is dat weer een andere richting uit..

dominion

• 4062 messages
  • 0 votes

Invasion is ook een aanrader ?

alcapachino

• 293 messages
  • 108 votes

behangdelul wrote:

In Overigen > Televisie > Doe eens een suggestie:

Mensen, ik val op dit moment in een gat.

Na eerst Lost te hebben afgekeken (wat een matig laatste seizoen), was er al sprake van een gaatje...Toen ben ik met mijn vriendin Chuck gaan kijken (ben helemaal bij) en Spartacus. Beide vinden wij echt helemaal super. Dexter hebben we ook gezien en vonden we erg goed. The shield, 24 hebben we ook gezien.

Vorige week werden wij echter op Jericho gewezen door vrienden. Deze hebben we sindsdien in 1 week helemaal weggekeken. Wij zijn echt helemaal weg van deze serie. Wat een topserie!

Alleen zoals beschreven, vallen we nu toch een beetje in een gat.

Hebben jullie aanraders?

THE 4400 is een goede serie voor jou denk ik.

In de pilot-aflevering worden 4400 mensen door een vreemde lichtbol, die in eerste instantie voor een komeet wordt aangezien, gedeponeerd op Highland Beach, in de Cascade Range, nabij Mount Rainier, Washington. Alle 4400 mensen zijn in de loop der jaren, vanaf 1946,[2] in een straal wit licht verdwenen. Na hun terugkeer blijkt dat geen van hen ook maar één dag ouder is geworden. Ze zijn gedesoriënteerd en hebben geen idee wat er met hen en met de wereld gebeurd is sinds hun verdwijning. Het blijkt later in de serie dat sommige van de teruggekeerden over speciale gaven beschikken.

behangdelul

• 197 messages
  • 354 votes

Invasion en the 4400 klinkt goed! Gaan we eens bekijken, thanks!

Andromeda Strain, is dat ook wat?

sara-pezzini

• 447 messages
  • 8 votes

ik vond de minder bekende series Point Pleasant en Haven (die loopt nog) wel leuk om naar te kijken, bleven beiden toch wel boeien, mij in ieder geval....

DonOswaldo

• 6430 messages
  • 1931 votes

Ik zoek ook wat soortgelijke series.

Ten eerste zoek ik fijne actie/thriller series a la Alias, 24, Dark Angel. Ook series in de trant van Law & Order of CSI weet ik te waarderen. (Criminal Minds heb ik trouwens al als aanrader gekregen).

Ook zoek ik een actie-anime a la Dragonball Z. Het liefst niet eentje die na 1 seizoen al stopt en een goede voicecast bij de Engelse dub zou fijn zijn, maar het in het Japans kijken vind ik ook geen probleem.

Alvast bedankt.

ExXxtreme

• 385 messages
  • 1 votes

behangdelul wrote:

Invasion en the 4400 klinkt goed! Gaan we eens bekijken, thanks!

Andromeda Strain, is dat ook wat?

Wat cool dat ik op dit topic bots, ik heb gisteren de laatste aflevering van the 4400 gezien. De 4 seizoenen in 2 weken en half uitgekeken. Het is een serie die zeker sterk begint. Aan het einde van het 3de seizoen tot halfweg het 4de seizoen vind ik het wel iets minder worden aangezien het dan iets meer op een detective begint te lijken. Spijtig dat ze aan seizoen 4 gestopt zijn omdat het niet genoeg kijkcijfers had doordat er wat gelijkenissen waren met heroes. Heroes vind ik btw slechter dan the 4400 maar is gewoon commerciëler. Een 5de seizoen was welkom geweest dat er een goed einde was, of een zware oorlog ofzo hehe (6).

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Mijn broertje is al dagen aan mijn hoofd aan het zeuren of ik een serie kan zoeken die lijkt op How I Met Your Mother. Hij houdt van Sitcoms. Favorieten bij hem zijn How I Met Your Mother, That 70's Show, The Big Bang Theory en ook Modern Family vond ie leuk. Ik geloof dat ie Mad Love al gezien heeft en die vond ie volgens mij ook leuk.

Ik heb geen idee verder. Hij houdt een beetje van de 'modernere' series. Friends vindt ie bijvoorbeeld al 'te oud'. Dus een beetje van de laatste 5 à 10 jaar. Ik kan echt niets vinden. 40 minuten vind ie trouwens te lang duren, dus iets van 20 min tot een half uur per episode heeft de voorkeur.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Als ie echt een goede sitcom wilt kom je altijd op één sitcom uit; Arrested Development .

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Zal hem de pilot wel eens laten zien. Ben van plan om van een stuk of 10 series de pilot aan hem te laten zien en dan kan ie zelf kiezen. Weet alleen niet welke series, want ben zelf niet echt thuis in de sitcoms. Niet echt mijn ding.

Arrested Development gaat op het lijstje.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Hij staat er niet bij, maar hij heeft vast Two and a Half Men ook al gezien? Verder vind ik Still Standing (paar jaar oud) ook erg leuk. Helaas niet zoveel seizoenen.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Van Two and a Half Men staan 2 seizoenen bij hem in de kast, dus neem aan dat ie de rest ook wel gezien heeft. Still Standing gaat op het lijstje. Thnx.

ik vind zelf rules of engagement leuk, vooral de rol van Timmy!

LINDA1712

• 21 messages
  • 1 votes

In Overigen > Televisie > GOEDE/SPANNENDE AMERIKAANSE SERIES:

Hallo allemaal!

Misschien kunnen jullie mij helpen.... De laatste tijd heb ik eigenlijk per toeval de series "Walking Dead", "Surface" "Jericho" en "True Blood" ondekt, (via van horen zeggen,plaatjes op internet ed.) Ik vind het echt heerlijke series om naar te kijken!

Nu ben ik een beetje benieuwd, want ik heb het idee dat er nog heel veel meer van dit soort spannende Amerikaanse series bestaan waar ik nog nooit van gehoord heb.....genre avontuur/spanning zeg maar. Zoals bijvoorbeeld Lost,....maar ook SF, zoals Roswell & Taken vind ik supergoed.

Iemand nog een idee voor goede series? Ik weet namelijk niet zo goed waar ik het zou kunnen vinden....THANKS alvast!

tja wat heb je al gezien?

the X-files, Twin Peaks, Buffy, Angel, Charmed, Moonlight, Supernatural, Mysterious Ways,Vampire diaries.....maar het ligt eraan wat al gezien hebt natuurlijk.....

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.