- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Walking Dead (AMC)
The Walking Dead (AMC)
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2537 votes
alle 'randpersonages' van t hechte groep zijn zo goed als weg, dus nu komen verse...
Walker-bus is wel goed inderdaad. Toen ik de bestuurder zag, deed die me gelijk aan Andrea denken, volgens mij gewoon vrouwelijk... ja, wie anders dan.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Dat had ik dus ook Minotaures... Alleen de preview van volgende week laat denk ik zien dat het niet zo is.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2537 votes
ooh?? dan is het enkel afwachten voor mij..
DMF
-
- 1042 messages
- 385 votes
alle 'randpersonages' van t hechte groep zijn zo goed als weg, dus nu komen verse...
Walker-bus is wel goed inderdaad. Toen ik de bestuurder zag, deed die me gelijk aan Andrea denken, volgens mij gewoon vrouwelijk... ja, wie anders dan.
Ik vond dat busje een beetje onzinnig eigenlijk. Groep Rick heeft die hele gevangenis met tientallen zombies zombievrij gemaakt en The Governor denkt ze wel even te verrassen met vijftien walkers. Hij vertrok daarna ook echt met zo'n gezicht van 'daar heb ik ze toch mooi even mee opgezadeld!'
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Is het nieuwe seizoen alweer begonnen? Dan heb ik het startschot gemist. Snel zoeken!
pandora73
-
- 18 messages
- 26 votes
Is het nieuwe seizoen alweer begonnen? Dan heb ik het startschot gemist. Snel zoeken!
Geen nieuw seizoen maar de hervatting van seizoen 3, zijn 10 februari weer begonnen:)
Thorak
-
- 6354 messages
- 1887 votes
Ik vond dat busje een beetje onzinnig eigenlijk. Groep Rick heeft die hele gevangenis met tientallen zombies zombievrij gemaakt en The Governor denkt ze wel even te verrassen met vijftien walkers. Hij vertrok daarna ook echt met zo'n gezicht van 'daar heb ik ze toch mooi even mee opgezadeld!'
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Geen nieuw seizoen maar de hervatting van seizoen 3, zijn 10 februari weer begonnen:)
Ja, dat dus
. Zal ze vanavond eens kijken.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ok, seizoen 2 was niet top. Maar jij slaat ook wel erg door hoor. Er hoeft niet alleen actie in te zitten. De dramatische ontwikkelingen zijn ook belangrijk. Het is niet zoals bij een simpele actieknaller van anderhalf uur dat je er geen diepgang in hoeft te gooien. De serie moet meerdere seizoenen mee, daarbij is binding met personages belangrijk. Dus ja, er zitten ook rustige momenten in de serie en die hoef je niet elke keer af te kraken
Tenzij ze natuurlijk alleen maar voor de soapontwikkelingen gaan zoals in seizoen 2. Maar seizoen 3 heeft wel meer afwisseling en dat doet de serie wel goed. Je kan natuurlijk wel verwachten dat ze naar de climax/seizoensfinale toewerken nu en daar hoort ook de nodige dramatische ontwikkelingen bij
Episode 10 nu aan het kijken. Belooft een interessante aflevering te worden.
Edit: Zoo, Episode 10 lijkt ook weer een praataflevering te worden, maar op de helft gaat het opeens lekker los. Schrok me wezeloos haha
De oorlog is begonnen!
De verhaallijn doet me gewoon niks. Het enige interessante was de strijd om te overleven tegen de walkers. Ik vind ook dat ze nu alweer te lang in de bajes kamperen.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2537 votes
haha, dat is inderdaad zo

ik denk dat die dat deed om de walkers in de buurt op te laten stapelen bij de gevangenis.
DMF
-
- 1042 messages
- 385 votes
Ja, die wapens hebben gewoon geen terugslag. De hele serie al niet. Hilarisch hoe The Governor daar even achteloos stond te maaien met één handje.
Ze schoten ook wel bijzonder scheef allemaal. Axel ontving een perfect headshot en daarna is er voor drie miljoen euro aan ammunitie de lucht in geschoten zonder veel rendement. Terwijl ze gek genoeg al die walkers achteloos en keurig met één kogeltje omleggen.

Maar dat zijn dingen waar ik me niet eens zozeer aan erger eigenlijk. Kwalitatief is de serie niet hoogstand of zo, maar ik vind die post-apocalyptische setting geweldig en ben wel benieuwd naar een aantal verhaallijnen. De seizoenen kunnen alleen wel een aflevering of vier korter.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2537 votes
Tjaa, the gov' moest ooit toch tegen Rick en de zijnen vechten.. Axel was gewoon kogelvoer en de rest blijft gewoon uit t kogelveld. Ik vraag me af hoe ze verder gaan met groep nummer 2 in de gevangenis, zou me niks verbazen als daar 1 of 2 prooi vallen aan ricks oorlog.
Wel tof dat Daryl en Merle bij 't groepje hebben samengevoegd
nu heb je tenminste wat keiharde actie met die lui erbij.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Aflevering van gister was trouwens wel oke. Beetje geneuzel het eerste half uur, maar het was te doen. Laatste 10 minuten wel pittig en goed. Het kan een leuk vervolg van het seizoen opleveren.
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Onzinnig was het zeker niet, het is toch tamelijk lastig om op open veld én beschutting te zoeken voor een vuurgevecht, en zombies te ontwijken (strategisch niet minder als briljant). Het was alleen onzinnig dat de governor en consorten daar vervolgens geen gebruik van maakten maar gewoon wegreden
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Ik snap al dat gehuil hier niet. Dat stom rond schieten kan je ook zien als "Kijk ik ben de sterkste" doelend op macht hebben en ik heb de touwtjes in handen dan kortzichtig te denken van wat een onzin dat rond schieten.
Ook met de zombies is prima gedaan. Natuurlijk slachten ze een hoop in de gevangenis maar nu was de ouwe in gevaar omdat hij niet weg kan rennen. Rick psychische problemen heeft en de weg kwijt is en dan de anderen die vrij laat aan komen zetten.
Ik snap wel waarom dit lang duurt (voor de ander cliché vanwege het moeite hebben van het doden van zombies).
Wat nu als ze binnen dertig seconde iedereen dood hadden geschoten waren jullie dan wel blij geweest?
Testa-Rossa snapt het ten minste nog.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Denk om je spoilers Raffael..
Maar het was inderdaad een staaltje machtsvertoon. Lijkt me verder overduidelijk. Even laten zien wie er de baas is.
jordandejong
-
- 4772 messages
- 1431 votes
Gisteren gezien en vond het ook wel een vrij goede aflevering. Lekker veel actie en ik ben benieuwd wat de volgende stap is van Rick's (Aan wie ik me trouwens dood begin te ergeren) groep. Gelukkig zijn ook Merle (Dan zit er sinds Shane eindelijk weer eens een leuke tegenpool in de groep) en Daryll weer terug bij de groep al had ik ook niet anders verwacht. Vraag me trouwens wel af wat er ineens met Tyrese en z'n clan is gebeurd. Wel vrij vreemd dat je daar ineens niks meer over hoorde.
Dakduivel
-
- 34 messages
- 805 votes
Het is met de serie eigenlijk al vanaf het begin van die hele Governor saga bergafwaarts gegaan maar de laatste twee afleveringen waren wel bedroevend. Dat Glenn nu ineens een stoere bloeddorstige man is geworden is ongeloofwaardig en komt gewoon totaal niet over. Ook Rick zijn hallucinaties en aftakeling vind ik erg slecht uitgevoerd.
Hopelijk hervind de serie zichzelf want de potentie is er ondanks alles nog steeds.
Illum Sphere
-
- 538 messages
- 904 votes
Ik heb net de nieuwe aflevering gezien en de serie heeft toch wel zijn potentie getoond in de laatste tien minuten. Hopelijk houden ze eindelijk dit niveau aan, want de kwaliteit mag er nu wel aankomen na al die flaters (met hoogtepunt het tweede seizoen).
DMF
-
- 1042 messages
- 385 votes
Onzinnig was het zeker niet, het is toch tamelijk lastig om op open veld én beschutting te zoeken voor een vuurgevecht, en zombies te ontwijken (strategisch niet minder als briljant). Het was alleen onzinnig dat de governor en consorten daar vervolgens geen gebruik van maakten maar gewoon wegreden
Dussssss is die actie uiteindelijk toch onzinnig? Die paar walkers leggen ze lachend om.

Ik snap al dat gehuil hier niet.

Ook met de zombies is prima gedaan. Natuurlijk slachten ze een hoop in de gevangenis maar nu was de ouwe in gevaar omdat hij niet weg kan rennen. Rick psychische problemen heeft en de weg kwijt is en dan de anderen die vrij laat aan komen zetten.
Ze maken zelf toch helemaal geen gebruik van de zombies? Ze vertrekken direct. Slim ja.

Wat nu als ze binnen dertig seconde iedereen dood hadden geschoten waren jullie dan wel blij geweest?
Niet zo chargeren. Dat is het uiterste.
Net als Axel een perfect headshot bezorgen en vanaf dan alles missen. En dat gebeurde wel degelijk.
Olórin
-
- 43 messages
- 232 votes
Ik vond het weer een leuke aflevering. Ik verwacht dat glenn en merle wel weer ruzie krijgen, maar ik hoop dat ze de ruzie bijleggen en dat merle en daryl bij de groep blijven. Grappig dat iedereen ideeën heeft over hoe de serie eigenlijk zou moeten verlopen of beter kan, ik vind hem wel prima zo
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Dussssss is die actie uiteindelijk toch onzinnig? Die paar walkers leggen ze lachend om.

Achja wat is onzinnig
Persoonlijk had ik 's nachts een paar walkers achter het hek gegooid als verassingsaanval (dat kost ze minstens een hoop munitie en laat ze twijfelen aan het gevoel van veiligheid).En in hoeverre is the Governor nog zinnig? De beste man zit een beetje op boerendochters te geilen terwijl die een relatie heeft, verzameld afgehakte hoofden in aquariums en bewaard z'n zombie dochter in de kast.
Persoonlijk zie ik the Governor als een echt product van de post-apocalyptische samenleving, totaal verknipt en compleet incapabel om nog rationele beslissingen te nemen. Maar angstaanjangend genoeg om de leiding te blijven behouden...
Onzinnig...? Absoluut!
Onrealistisch, mwah wie weet? Ik ben daar zelf in ieder geval niet zo zeker van.
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2168 votes
Het groepje van Tyresehad toch wel mee kunnen helpen met het beschieten van de governor?
Lijkt me sterk dat ze niks gehoord hebben.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Werden die de aflevering ervoor niet weggestuurd? Niets meer van gehoord verder
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Het groepje van Tyresehad toch wel mee kunnen helpen met het beschieten van de governor?
Lijkt me sterk dat ze niks gehoord hebben.
De aflevering ervoor begon Rick te hallucineren en flipte hij helemaal (werd aggresief tegen de groep van Tyrese). Daarna zijn ze weggegaan.
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2168 votes
De aflevering ervoor begon Rick te hallucineren en flipte hij helemaal (werd aggresief tegen de groep van Tyrese). Daarna zijn ze weggegaan.
Maar ja wie zegt dat ze echt vertrokken zijn?
Die tunnelszaten vol met walkers. Lijkt me eerder dat ze zich verscholen hebben ofzo. Ze komen zowiezo terug in de serie lijkt me.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1887 votes
Ik zie niet in waarom ze persé terug zouden moeten komen, ze zijn wel meer andere groepen survivors tegengekomen die je daarna niet meer terug ziet. Dus waarom ze sowieso terug moeten komen is mij niet duidelijk hoor...
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2537 votes
Ik denk dat Tyreese' groep een achtergehouden troef is om Rick' groep (en de kijkers) te verassen.
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2168 votes
Ik zie niet in waarom ze persé terug zouden moeten komen, ze zijn wel meer andere groepen survivors tegengekomen die je daarna niet meer terug ziet. Dus waarom ze sowieso terug moeten komen is mij niet duidelijk hoor...
Je doelt op die donkere man en zijn zoontje denk ik of Morales (die overigens terug keert in aflevering 16 van seizoen 3) en zijn vrouw en kind? Dat was toch wel echt aan het begin van de serie. Ik zie niet in waarom de makers de groep van Tyreseeerst in beeld laten komen om er vervolgens niks meer mee te doen? In seizoen 3 is niets wat het lijkt
DMF
-
- 1042 messages
- 385 votes
Volgens mij is inmiddels al officieel bekend dat Tyreese vaker in de serie voor zal komen. Ook schijnt de (erg) oude bekende Morgan terug te keren. Die kwam Rick tegen in de pilot.