• 178.366 movies
  • 12.228 shows
  • 34.008 seasons
  • 647.593 actors
  • 9.377.700 votes
Profile

The Walking Dead (AMC)

Testa-Rossa

• 422 messages
  • 133 votes

Spartaan1986 wrote:
(quote)

Maar ja wie zegt dat ze echt vertrokken zijn?
Die tunnelszaten vol met walkers. Lijkt me eerder dat ze zich verscholen hebben ofzo. Ze komen zowiezo terug in de serie lijkt me.

Als ze al zijn weggestuurd (waar ik gewoon vanuit ga) lijkt me toch dat ze dat netjes en veilig via de 'voordeur' hebben gedaan

DMF

• 1042 messages
  • 385 votes

Weer een opbouwaflevering naar de komende actie, maar heel boeiend is het allemaal niet. Ik blijf wel benieuwd hoe het nou gaat aflopen tussen Rick en Woodbury, dus laat het maar snel losbarsten allemaal.

ace leader

• 3343 messages
  • 0 votes

Vrij slaapverwekkend weer.

Outblasty

• 167 messages
  • 779 votes

Vond het begin van seizoen 3 best sterk maar nu wordt het allemaal weer een beetje saai. Dezelfde soort patstelling als in seizoen 2 (toen op de farm nu in de gevangenis/woodbury). Hopelijk komt er in de komende afleveringen iets van een twist waardoor het allemaal weer wat boeiender wordt. Toch een beetje het nadeel van the walking dead wat mij betreft. Er zijn genoeg episodes die erg boeiend/spannend zijn maar zodra ze weer een beetje gesettled zijn en het vooral om de onderlinge ruzies/banden gaat vind ik er niet zoveel aan.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Wat een dooie aflevering weer zeg. Wat een baggerserie is het toch eigenlijk, al maakt af en toe een hele gave aflevering wel het nodige goed.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Na een zeer teleurstellend seizoen 2, faalt nu ook seizoen 3 in het vasthouden van mijn interesse. De start van de tweede helft is saai, er komt werkelijk niets op gang. Zoals Outblasty al zegt, is er weer een patstelling gecreëert die verder weinig boeiends brengt. De acteurs lijken er zelf ook geen zin meer in te hebben en vallen terug op zombieclichématig acteerwerk.

Ik ben er in elk geval klaar mee. Ze hebben mij echt niet weten te overtuigen dat ze weten waar ze nou naar toe willen, wat ze met deze serie willen. Als je in het tweede (!) seizoen als schrijver zijnde al vastloopt, waarom probeer je het dan nog? Deze serie is wat mij betreft afgeschreven. Helaas, want het eerste seizoen beviel me prima en de setting biedt genoeg potentie.

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2168 votes

Wat een negatief gezeik van een paar mensen boven me zeg. Waarom kijk je in vredesnaam nog steeds verder naar de serie als je het saai vind en doods?

Daarnaast als elke aflevering zo veel actie en dodelijke slachtoffers zou hebben dan zouden ze de cast wel kunnen blijven vernieuwen. Dat schiet toch ook niet op.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Wie heeft het over veel actie en dodelijke slachtoffers? Er mag meer ontwikkeling en beweging in het verhaal, er gebeurt al ruim een seizoen gewoon te weinig.

Zoals ik ook duidelijk zeg: ik ben er klaar mee en kijk dus ook niet meer.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Eens, heb de hoop al voor de break opgegeven. Prima zet riesma.

Shinobi

• 4305 messages
  • 2551 votes

De afleveringen lijken steeds wisselvalliger te worden, maar ik blijf wel kijken in de hoop dat het beter wordt.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Spartaan1986 wrote:

Wat een negatief gezeik van een paar mensen boven me zeg. Waarom kijk je in vredesnaam nog steeds verder naar de serie als je het saai vind en doods?

Daarnaast als elke aflevering zo veel actie en dodelijke slachtoffers zou hebben dan zouden ze de cast wel kunnen blijven vernieuwen. Dat schiet toch ook niet op.

Helemaal mee eens. Ik kijk al niet eens meer vaak in dit topic omdat het altijd dezelfde mensen zijn die zitten te zeiken over de saaiheid van de serie. Erg jammer.

Ik vermaak me trouwens nog meer dan prima. Blijft mijn favoriete serie en ik vind juist de balans wel goed en ik vind de serie helemaal niet saai. Er blijft een onderhuidse spanning aanwezig, en juist de psychologische kant van deze serie vind ik erg goed.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Spartaan1986 wrote:

Boehoe, tis allemaal wat.

Ik kijk de serie omdat die paar goede afleveringen ook echt goed zijn. Seizoen 1 en de eerste helft van seizoen 3 waren sterk. Seizoen 2 en seizoen 3 na de break zijn om te huilen zo slecht. Het is dat ik verwacht dat het af en toe weer sterk wordt, anders was ik al gestopt met kijken.

Ik wist niet dat dit een goed-nieuws-topic over de serie moest zijn

Niemand vraagt elke aflevering 40 minuten zombies en bloed, maar enige plotvooruitgang is wel gewenst. Het is nu weer net zo duf als op die boerderij. Alleen is de setting anders. Het zijn veelal matige acteurs die een oninteressant karakter hebben. Zorg eens dat dat beter uitgewerkt wordt zeg.

eppo349

• 874 messages
  • 4066 votes

Spartaan1986 wrote:

Mijn idee!

Olórin

• 43 messages
  • 232 votes

Vond het weer een leuke aflevering.

Na iedere aflevering kom ik hier even kijken wat de rest er van vond. Eigenlijk weet ik het al, het zijn steeds de zelfde mensen die iedere keer weer zeggen dat ze alles slecht vonden. En dat vrijwel iedere aflevering weer opnieuw.

Tuurlijk niet iedereen kan de serie leuk vinden, maar ik zou graag wat meer positieve berichten zien. Mensen die de serie wel goed vinden posten blijkbaar niet zoveel, daardoor vallen alle negatieve berichten nu zoveel op.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Het zijn ook steeds dezelfde mensen die het helemaal geweldig vinden.

Je punt?

Olórin

• 43 messages
  • 232 votes

Haha, precies zoals ik zeg

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2168 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Boehoe, tis allemaal wat.

Ik kijk de serie omdat die paar goede afleveringen ook echt goed zijn. Seizoen 1 en de eerste helft van seizoen 3 waren sterk. Seizoen 2 en seizoen 3 na de break zijn om te huilen zo slecht. Het is dat ik verwacht dat het af en toe weer sterk wordt, anders was ik al gestopt met kijken.

Ik wist niet dat dit een goed-nieuws-topic over de serie moest zijn

Niemand vraagt elke aflevering 40 minuten zombies en bloed, maar enige plotvooruitgang is wel gewenst. Het is nu weer net zo duf als op die boerderij. Alleen is de setting anders. Het zijn veelal matige acteurs die een oninteressant karakter hebben. Zorg eens dat dat beter uitgewerkt wordt zeg.

Enige kritiek is best terecht. Niet iedereen hoeft de serie helemaal geweldig te vinden

Maar ik lees 4 berichten boven me met alleen maar negatieve kritiek over het verloop van de serie. En dat elke week weer. Als je je meerdere afleveringen alleen maar ergert aan een serie stop je toch gewoon met kijken? Wat heeft het dan voor zin om week in week uit hier een bericht neer te zetten hoe saai het wel niet is en dat er geen vooruitgang in zit?

Ik vind de huidige cast boeiender dan die van het gehele 1e en 2e seizoen bij elkaar. The Governor komt goed uit de verf, Andrea begint steeds wat sympathieker te worden en Hershel vind ik ook steeds belangrijker in de groep. Michonne komt nog niet zo goed uit de verf vind ik (wat menselijker mag wel) maar ook de bijrollen wekken wel sympathie op.

Het is een beetje om en om qua actie en plotwendingen in het verhaal. In aflevering 8 gebeurde er weer genoeg evenals in aflevering 10. In aflevering 9 en 11 werd er wat rustiger aan gedaan. Ik vind het prima verdeeld zo. Niet elke aflevering hoeft er iets spectaculairs te gebeuren of veranderen wmb. Er zijn maar weinig series waar dat wel zo is.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik denk dat het allemaal te maken heeft dat die users ooit die serie wel goed hebben gevonden en dus hopen dat dat niveau terug komt. Al lijkt mij dat niet aangezien de showrunner vertrekt.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

The Oceanic Six wrote:

Ik kijk de serie omdat die paar goede afleveringen ook echt goed zijn. Seizoen 1 en de eerste helft van seizoen 3 waren sterk. Seizoen 2 en seizoen 3 na de break zijn om te huilen zo slecht.

Ik heb jou nou ook niet bepaald positief zien reageren op seizoen 3, volgens mij vond je het vooral wisselvallig.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik vind seizoen 3 ook wisselend, maar voor de break zaten er een aantal geweldige afleveringen in waar ik erg van heb genoten. Alleen jammer dat er zo'n matig script is dat de serie enorm inkakt als er even geen spanning of actie is, want ook nu blijven ze weer veel lang saaie dingen op 1 locatie doen.

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

Ik ben seizoen 2 aan het volgen en ik begrijp de negatieve respons van meerdere users. The Walking Dead had de potentie om een cultreeks te worden. Op TV een universum creëren waarin de mens is verdoemd tot de rol van een wandelende saté met de nodige filosofische en sociale bespiegelingen, het leek een goed idee. Maar dan heb je een megalomane visionair nodig die zich met het project bezighoudt en een productiehuis dat de nodige risico's durft te nemen. En het is duidelijk, Darabont is (was) niet de geschikte man en AMC is niet het geschikte productiehuis. De casting, de schrijvers, de visuele sfeer. Al in seizoen 1 voel je de bui hangen. Het ziet er allemaal zo verdomd middelmatig uit maar, dat moet ik toegeven, het bleef vermakelijk.

Als de setting in seizoen 2 veranderd naar een boerderij is het hek van de dam. Een tekortkoming in seizoen 1( gebrekkige karakterontwikkeling, zwak acteerwerk) werd opgevangen door de zombies en de overlevingsdrang van de ,euhm, overlevenden. In seizoen 2 is dat draagvlak verdwenen. Het wordt onmiddellijk duidelijk dat de schrijvers geen idee hebben hoe ze zwaarmoedige en interessante thema's moeten verwerken in een tv-serie. Kijk maar naar thema's als zwangerschap in een uitzichtloze wereld, moraal, sociale hiërarchie enz. De plotgaten bvb. Het meisje dat vermist werd en uiteindelijk in de schuur zit. Die gasten zitten daar een half seizoen te zoeken, maar uiteindelijk is dat meisje gevonden door hershel en diens consorten want hoe komt ze anders in die schuur terecht.

Hadden ze maar een paar MTV-achtige ADHDers achter de camera's gezet. Een sounddesign à la Sunn O)) of Godspeed. Een sfeer waarin iedere acteur ( en vooral de kijker het gevoel moet krijgen) op een willekeurig moment kan sterven. Zwaarmoedige thema's. Kortom een dikke fuck you naar de gemiddelde zoetsappige en voorspelbare tv die we als kijker iedere dag op onze zenders kunnen aanschouwen en moeten tolereren.( ik veronderstel dat de programmering in Nederland net zo erg is als in België wat betreft buitenlandse shows en series. CSI, herhalingen van sitcoms etc). Verdomd jammer, wat een gemiste kans zeg.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

The Oceanic Six wrote:
Ik vind seizoen 3 ook wisselend, maar voor de break zaten er een aantal geweldige afleveringen in waar ik erg van heb genoten. Alleen jammer dat er zo'n matig script is dat de serie enorm inkakt als er even geen spanning of actie is, want ook nu blijven ze weer veel lang saaie dingen op 1 locatie doen.

Mwoah, ik vind de afwisseling alsnog fijn in dit seizoen. En het is helemaal niet erg als je op 1 locatie zit, alleen de manier waarop jij het afschildert is alsof ze weer in een boerderijtje zitten en alleen gezinsproblemen bespreken.
Dat is hier toch echt niet het geval. Echt saaie dingen heb ik ook niet zien gebeuren. En ja, dit lijkt me toch een logische en rustige opbouw naar de grote finale toe. Die zit er wel duidelijk aan te komen. Je kan niet 24/7 aan het vechten zijn. Echter zijn de dialogen allemaal wel belangrijk in de laatste aflevering. Het groepje dat weg is gestuurd uit de gevangenis sluit zich aan bij de Governor, Andrea is op bezoek geweest en kent nu beide kanten van het verhaal, er wordt een leger gemobiliseerd door de Governor, Rick en consorten gaan de volgende aflevering ook op pad.
Lijken me toch behoorlijk belangrijke plotelementen die zich hebben ontwikkeld de laatste aflevering..

Saai? Je hebt gewoon een verkeerd verwachtingspatroon van de serie zou ik haast geloven.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Dan is hij niet de enige, met hem delen blijkbaar vele anderen dat gevoel. Dat is alsnog aan de serie toe te schrijven, die creëert namelijk het verwachtingspatroon, niet de kijker.

Heel apart hoe deze serie de kijkers bijna in twee kampen verdeelt.

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2168 votes

De serie verdeeld de kijkers niet, de ene helft van de kijkers heeft blijkbaar een andere invulling van de serie voor ogen dan de andere. Daarnaast vinden jullie het saai, waar anderen het juist tot een opbouw van iets groots zien.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Je weet ook dat ze naar iets aan het toewerken zijn, dat straalt er aan alle kanten vanaf. Daar waar seizoen 2 vooral voort kibbelde, familie issues aan het orde van de dag waren en het seizoen een finale heeft met een zombie invasie eigenlijk wel erg uit de lucht komt vallen.

In seizoen 3 zie je dat het hele plot in dienst staat van het creëren van een tweestrijd tussen kamp gevangenis en kamp Woodbury. Het plot werkt dan ook naar een climax toe waar een oorlog tussen beide kampen onvermijdelijk is.

Dit is een nuance die een aantal mensen niet weten te maken en doodleuk zeggen dat het nu net zo saai is als seizoen 2.

Dit topic is net kamp Woodbury v.s. kamp Gevangenis. Waarbij wij uiteraard de gevangenis zijn

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

rep_robert wrote:

Je weet ook dat ze naar iets aan het toewerken zijn, dat straalt er aan alle kanten vanaf.

Lekkere open deur weer, dat is bij elke serie zo.

Dit is een nuance die een aantal mensen niet weten te maken en doodleuk zeggen dat het nu net zo saai is als seizoen 2.

Die nuance is niet zo moeilijk te maken en dat ziet iedereen wel. De aanklacht is gewoon het niveau van het schrijfwerk. Feit blijft dat het gewoon niet de kwaliteit waarborgd waar AMC om bekend staat (Breaking Bad, Mad Men). Dat is de kritiek. Beetje jammerlijk om de tegenpartij weg te zetten als niet kundig om de juiste nuance te leggen. Lijkt me met een serie als deze niet zo moeilijk.

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Vind seizoen 3 qua saaiheid in de verste verte niet in de buurt komen van seizoen 2, waar we echt de volle tijd op een kluitje zaten in een boerderij. Met, als je geluk had, eventueel een klein uitstapje naar de drogist of de tuin. Seizoen 3 heeft echt wel de nodige peper in de reet gekregen.

Toch zou het imo beter zijn als de groep wat meer gesplitst zou worden. Dat je meerdere verhaallijnen en locaties krijgt met verschillende personages. Blijf uitkijken naar de onvermijdelijke oorlog tussen Woodbury en de gevangenis, maar voor volgende afleveringen of seizoenen zou iets meer variatie en diversiteit geen overbodige luxe zijn.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Eens, totaal anders dan seizoen 2, wat nog op afstand de beste streak was die de serie had. De creative mind werd door de schrijvers flink tegengewerkt door het geschreeuw van wat simplistisch denkende fanboys. Verplicht om af te wijken van hun creatieve richting, wat dus geresulteert heef tdat de showrunner afscheid neemt. Zeer begrijpelijk.

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

AMC probeert te leunen op het succes van HBO en onderschat de complicaties van dergelijke ondernemingen. Die indruk heb ik in ieder geval. Bij Mad Men waren er toch ook problemen met budget?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Klopt, en ook bij Breaking Bad. De bezuinigingen raakt iedere serie bij AMC, ook niet meer dan logisch. Al was dat niet de dealbreaker maar dat het gebrek aan sensatie een massale klach twasop seizoen 2. Het is Mazzara ook op het lijf gedrukt dat ie daar verandering in moest brengen wat dus niet strookte met zijn visie. Dus gekort in budget én creativiteit. Dat was te veel van het goede. Weiner (showrunner Mad Men) heeft enorm moeten vechten voor bvb. behoud van wat castleden, ook de reden waarom Mad Men één jaar geen seizoen heeft gehad.

Al heeft HBO dat ook gehad (gelukkig nu al zo gevestigd dat dat niet meer aan de orde is). Maar ijzersterke series als Carnivale en Deadwood kunnen er over mee praten.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.