• 178.341 movies
  • 12.227 shows
  • 34.007 seasons
  • 647.593 actors
  • 9.377.434 votes
Profile

The Walking Dead (AMC)

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

Voor Carnivalé hebben ze er alles aan gedaan om het te doen werken. Maar de kosten konden niet meer gedekt worden. Zoals Daniel Knauf zelf aangaf; " We hadden veel geluk dat we 2 seizoenen hebben kunnen draaien, al van in het begin hadden we het gevoel dat we een ziek kind hadden gebaard, en dat kind heeft nog 2 seizoenen lang aan het beademingstoestel gelegen. We wisten dat het ging sterven. Bij enig ander productiehuis hadden we zelfs de pilootaflevering niet overleefd." The Wire was ook helemaal niet winstgevend en is pas met de dvd-verkoop beginnen opbrengen maar ook daar zijn ze blijven doorzetten. Deadwood heb ik nog niet bekeken maar wel al veel goeds van gehoord.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

HBO heeft gedaan wat het kon inderdaad, maar Carnivale was gewoon te groot, al zou HBO Carnivale nu wel kunnen dragen. Toch nog een wonder inderdaad dat Knauf één boek af heeft kunnen ronden. Waar ik HBO tot de dag van vandaag nog steeds dankbaar voor ben.

Deadwood moet je echt eens proberen, ben ze nu ook weer aan het herzien (Deadwood en Carnvale) maar wat een series zijn het toch. Wat betreft networks is er niemand zoals HBO, die hun bemoeienis met het creatieve aspect tot een minimum beperken en de makers en publiek graag zekerheid bieden.

Glacius

• 4297 messages
  • 3032 votes

Is het niet zo dat Deadwood ongelofelijk abrupt eindigt door de stopzetting, zonder enige gevoel van afronding?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ja en nee. Ik vind Deadwood vooral een zeer sterke sfeerschets en het narratief is maar een middel maar narratief gezien is het niet sluitend. Komt ook omdat de serie niet gecancelled is maar de contracten van enkele cast & crew niet verlengd werden. Ook wat betreft de televisiefilms die de boel sluitend moesten maken is er nooit een akkoord gekomen. Het is jammer dat het geen einde heeft gekregen, aan de andere kant is de serie te goed en heeft het qua vorm te veel moois om links te laten liggen.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

Lekkere open deur weer, dat is bij elke serie zo.

Dat had seizoen 2 dus niet... Daar zat geen lijn in. Moest het puur hebben van de struggles tussen Shane en Rick en dat kwam ook pas een beetje op gang na de mid-season final. Tot aan de mid season final ging het om Sophia, niet iets waar je veel afleveringen mee kan vullen.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Chainsaw wrote:
maar voor volgende afleveringen of seizoenen zou iets meer variatie en diversiteit geen overbodige luxe zijn.

volgende aflevering gaan er een aantal op pad. Dus jouw wensen worden vervuld.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Aangezien je de tweede helft al beter vond lijkt het me duidelijk dat ze ergens naar toe werkten. Dat je de aanloop er naar toe niet zo beoeiend vond is weer iets anders. Al ben ik het met je eens dat dit seizoen wel wat meer narratieve voortgang heeft. Tot waar ik het gezien heb dan .

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

Lekkere open deur weer, dat is bij elke serie zo.

(quote)

Die nuance is niet zo moeilijk te maken en dat ziet iedereen wel. De aanklacht is gewoon het niveau van het schrijfwerk. Feit blijft dat het gewoon niet de kwaliteit waarborgd waar AMC om bekend staat (Breaking Bad, Mad Men). Dat is de kritiek. Beetje jammerlijk om de tegenpartij weg te zetten als niet kundig om de juiste nuance te leggen. Lijkt me met een serie als deze niet zo moeilijk.

Dank Naomi, goed verwoord.

Gewoon matig schrijfwerk, valt echt wel meer uit deze serie te halen dan dat ze nu doen.

DMF

• 1042 messages
  • 385 votes

Heel ander sausje en een andere setting deze aflevering. Wel fijn om even de gevangenis te verlaten, vond de aflevering niet verkeerd. De promo voor volgende week zag er wel veelbelovend uit.

Testa-Rossa

• 422 messages
  • 133 votes

Sterke aflevering inderdaad, wel erg jammer dat ze met het 'Previously in TWD' stukje al zóveel hinten naar Morgan dat je direct weet dat hij het is als ze een gemaskerd iemand tegenkomen...

De ratten op het skateboard vond ik super bedacht, hou wel van dat soort vindingrijke dingen om de walkers te slim af te zijn (i.p.v. altijd maar onnodig alle munitie erdoorheen knallen).

Volgende keer maar dat stuk maar even doorspoelen.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2537 votes

Testa-Rossa wrote:

(i.p.v. altijd maar onnodig alle munitie erdoorheen knallen).

Nu hebben ze zat... hopelijk verbruiken ze die goed tegen The Gov, wat een mongool is dat... het is eigenlijk al oorlog tussen de overgebleven mensen en walkers - en wat krijg je? Mensen die mensen afschieten... waar gaat het heen met de wereld?

Illum Sphere

• 538 messages
  • 904 votes

Ik vraag me eigenlijk af waar ze al die benzine halen. De pompen staan al een jaar droog en benzine staat niet echt bekend om zijn houdbaarsheidsdatum.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Ik google een beetje en de auto's kunnen daar wel problemen van ondervinden, maar het is wel mogelijk om ermee te rijden. Nu zijn ze natuurlijk al wel een jaartje of 3 verder inmiddels? Ach, het is inderdaad iets dat wel opvalt. Ze zullen vast een behoorlijk aantal auto's langs de weg leeg slurpen.

Misschien rijden ze wel op zonne energie

Een benzinetank van een auto of een motor is nooit goed afgesloten omdat de tank dan vacuum zou trekken als je er benzine uitlaat lopen naar de motor.

Ook als de benzine in een jerrycan zit dan verloopt de benzine (na ongeveer een jaar / half jaar.) en kan een motor / auto hier slecht op starten vooral als het koud is (misschien toch wel wat van die verdamping van lichtere fracties. BNa mengen met verse benzine (en vervangen van de benzine in de carb.) kan er gewoon weer gestart worden. wel een filter gebruiken in de benzineleiding om te voorkomen dat schilfers (die ontstaan bij oud worden van benzine) niet de carb. gaan verstoppen of de injectie poorten.

Hoe ouder de auto hoe beter (tot +/- 1965) hij kan lopen op oude benzine. Deze motoren zijn minder geavanceerd en stellen ook minder eisen aan de benzine.

Tweetakt motoren lopen wel geod op aangemengde oude benzine met nieuwe benzine. moet dan wel nieuwe olie toevoegen want deze 'verdwijnt' uit de benzien

Thorak

• 6354 messages
  • 1887 votes

rep_robert wrote:
Ik google een beetje en de auto's kunnen daar wel problemen van ondervinden, maar het is wel mogelijk om ermee te rijden. Nu zijn ze natuurlijk al wel een jaartje of 3 verder inmiddels? Ach, het is inderdaad iets dat wel opvalt. Ze zullen vast een behoorlijk aantal auto's langs de weg leeg slurpen.
Misschien rijden ze wel op zonne energie

(quote)
Dat is inderdaad wel een jammerlijke ontwikkeling ja, in het eerste seizoen zijn ze juist opzoek naar benzine en bekijken ze iedere auto die ze zien staan, maar nu rijden ze 'gewoon' even terug naar het dorp waar Rick Sheriff was.
Ze zijn overigens niet 3, maar 1 jaar verder sinds het begin van de serie. Dat is althans wat Rick tegen Morgan zei...

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Uiterst sterk derde seizoen tot nu toe. Gister hem helemaal tot op heden doorlopen en heb vollop genoten! Bevalt me ook beter dan het vorige seizoen, waar het na een tijdje toch wat eentonig werd.

Dit blijft op het gebied van drama geen écht sterke serie, maar de post-apocalyptische wereld die hier wordt neergezet blijft boeiend.

huiguh

• 429 messages
  • 2404 votes

verfrissende aflevering. Eindelijk eens even weg uit die gevangenis.
Eigenlijk is het een aflevering 'op zich' behalve dat ze nu genoeg wapens hebben om de oorlog te beginnen tegen woodbury
Zowel Michonne als Rick komen in deze aflevering goed uit de verf

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Thorak wrote:
(quote)
Dat is inderdaad wel een jammerlijke ontwikkeling ja, in het eerste seizoen zijn ze juist opzoek naar benzine en bekijken ze iedere auto die ze zien staan, maar nu rijden ze 'gewoon' even terug naar het dorp waar Rick Sheriff was.
Ze zijn overigens niet 3, maar 1 jaar verder sinds het begin van de serie. Dat is althans wat Rick tegen Morgan zei...

True, heb hem gisteravond bekeken. Vond het ook wel een welkome afwisseling, voor de diepgang zullen we maar zeggen. De preview voor volgende aflevering belooft weer veel goeds. Blijf het vooralsnog wel een aardig seizoen vinden. Kon het niet erg goed zien, maar ik denk dat Andrea de weg kwijt is en tegen Rick gaat vechten next episode.

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

rep_robert wrote:
(quote)

volgende aflevering gaan er een aantal op pad. Dus jouw wensen worden vervuld.

Eens, was ook wel even een prettig uitstapje. Maar het was wel vrij duidelijk dat het even een 'tussen-aflevering' was. Zou het prettiger vinden als ze voor een langere tijd binnen één aflevering meer verhaallijnen lieten zien.

Illum Sphere

• 538 messages
  • 904 votes

De laatste aflevering is één van de betere afleveringen van de serie. Nu vond ik het alleen jammer dat Morgan de uitnodiging niet accepteerde. Stukken interessanter dan 3/4 van de groep. Nu blijkt deze aflevering trouwens uit de hand te komen van de nieuwe showrunner van seizoen vier, dus dat betekent in de toekomst iets heel goeds.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Morgan accepteerde de uitnodiging juist niet?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Dan haak je af en dan keert Morgan dus eindelijk terug, klote schrijvers van The Walking Dead.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Wat een beesten zijn het he. Moet je het toch maar weer gaan volgen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Als ik door al mijn eerstegraads series door ben (en dat zijn er nog wel wat) wil ik het wel weer gaan oppakken .

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Ik zou dit laatste seizoen niet willen missen hoor. Oppakken die handel dus!

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Naomi Watts wrote:

Als ik door al mijn eerstegraads series door ben (en dat zijn er nog wel wat) wil ik het wel weer gaan oppakken .

Niet doen. Is echt niks voor jou, ga je toch niet doorheen komen

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Iedereen met een maar een piep klein beetje interesse in post-apocalyptische werelden moet dit toch gewoon zien?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Tot de mid-season finale was het wel heel veel gezucht, gekreun en gesteun ja .

Vind het zelf meer een zombieserie dan een post-apocalyptische serie. Ik slaap er nog wat nachtjes over, tegen de tijd dat mijn eerstegraads serie er door zijn is het alweer 2014 .

Illum Sphere

• 538 messages
  • 904 votes

rep_robert wrote:
Morgan accepteerde de uitnodiging juist niet?

Foutje.

Noud

• 546 messages
  • 1158 votes

Seizoen 3 afl 13
Toch klopt er iets niet in deze aflevering. Ik neem aan dat jullie allemaal wel met mij overeens zijn, dat de hele groep km hebben afgelegd. Opeens komt Rick en met zijn zoon in de buurt van zijn oude huis! En dan zegt Rick doodleuk iets dat hij nog nooit van die gevangenis heeft overgehoord/gezien!!!
De serie vind ik bovendien steeds meer ongeloofwaardiger worden. Denk maar aan weinig eten/drinken/benzine/wapens/. Wat ik wel een 'mooie' scene nog vond, is dat men de backpacker links hebben laten liggen en na zijn dood zijn rugzak hebben meegenomen!spoiler]

DMF

• 1042 messages
  • 385 votes

Noud wrote:
Seizoen 3 afl 13
Toch klopt er iets niet in deze aflevering. Ik neem aan dat jullie allemaal wel met mij overeens zijn, dat de hele groep km hebben afgelegd. Opeens komt Rick en met zijn zoon in de buurt van zijn oude huis! En dan zegt Rick doodleuk iets dat hij nog nooit van die gevangenis heeft overgehoord/gezien!!!
De serie vind ik bovendien steeds meer ongeloofwaardiger worden. Denk maar aan weinig eten/drinken/benzine/wapens/. Wat ik wel een 'mooie' scene nog vond, is dat men de backpacker links hebben laten liggen en na zijn dood zijn rugzak hebben meegenomen!spoiler]

Het was de bedoeling van Rick om zijn oude woonplaats te bezoeken. Hij wilde daar de wapens halen waar hij toegang tot had.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.