- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Walking Dead (AMC)
The Walking Dead (AMC)
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Vind het zelf meer een zombieserie dan een post-apocalyptische serie.
In mijn boekje valt de zombieplaag zoals hier uitgebeeld onder de post-apocalyptische thematiek. Zombie-apocalypse, waarna de wereld moet worden herbouwd. En juist dat aspect (het zoeken naar een veilige haven, het opbouwen van die veilige haven) vind ik zo fascinerend.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Vind dat gegeven juist niet goed uitgebouwd, in seizoen 2 was dat wel weer het geval. Het leunt iets te veel op fast-paced actie, veel looten, safe haven zoeken, is er ook niet meer bij imho. Een post-apocalyptische setting leent zich inderdaad voor dergelijke interessante thema's, al komt dat er niet meer uit. Dan kijk ik liever Jericho.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Ik zeg ook niet dat het een echt geweldige serie is. Maar de wereld (back to basics in rural Amerika met een constante dreiging) vind ik dus interessant genoeg, ookal wordt er inderdaad wat te veel op (goedkoop) sentiment en op actie geconcentreerd. Dat vind ik erg zonde, want dat heeft de serie niet nodig. Maar alsnog kijk ik het met veel plezier.
En aan Jericho wel begonnen, maar toen laten liggen. Ik zal hem opnieuw opzetten 
GuyB
-
- 1299 messages
- 0 votes
Het gaat weer helemaal de goeie richting op met The Walking Dead. Niet dat ik het ergens slecht vond maar het trage seizoen 2 in combinatie dood van Dale was toch een mokerslag in m'n gezicht.
Ik kan geen genoeg krijgen van S3. Ik kan me goed vinden in de gedachtegang van Rick, maar Darryll blijft wel de man. Lijkt wel geboren voor zo'n wereld.
Seizoen 1 blijft wel onovertroffen tot nu toe imo.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik zeg ook niet dat het een echt geweldige serie is. Maar de wereld (back to basics in rural Amerika met een constante dreiging) vind ik dus interessant genoeg, ookal wordt er inderdaad wat te veel op (goedkoop) sentiment en op actie geconcentreerd. Dat vind ik erg zonde, want dat heeft de serie niet nodig. Maar alsnog kijk ik het met veel plezier.
En aan Jericho wel begonnen, maar toen laten liggen. Ik zal hem opnieuw opzetten
Nee, snap ik en ook Jericho is niet groots maar heeft wel constant die dreiging, zonder dat ze zelf ook weten hoe de vork nou in de steel zit. Ik vind het vooral jammer omdat seizoen 2 wel belichaamde wat ik versta onder een post-apocalyptische serie, door druk van AMC zie je dat de schrijvers nu geforceerd op spektakel mikken. Al snap ik dat je het gewoon heel vermakelijk en interessant genoeg vindt, ik ben op dat gebied gewoon een brombeer
.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Nou, het probleem met seizoen twee was dus wat mij betreft dat er teveel op drama werd geleund. Iets waar deze serie nou ook weer niet in uitblinkt eerlijk gezegd.. Het is sowieso een serie die geen rust kent.. Zo vind ik zo'n gevangenis heel interessant en had ik graag gezien hoe ze daar een kleine gemeenschap konden oprichten. En van mij mogen de 'lootmissies' wel wat langer duren, en iets rustiger verlopen. Dan krijg je mooi de tijd om de wereld goed in je op te nemen (zelfde geld bijvoorbeeld bij een film als I Am Legend, daar vond ik het jagen in een bebost Manhattan misschien wel het tofste deel van de film) 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Eens. Het drama gedeelte was inderdaad vrij zwak maar vond de zoektocht naar safe haven daar erg sterk gedaan. Ook met het looten, maar die segmenten gaan zoals je gezegd wel erg snel voorbij. I Am Legend vind ik ook daarom een erg fijne film. Vooral het effectief gebruik maken van totaal desolate beschavingen vind ik zo sterk.
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Als post-apocalyptische series je aanpsreken kan je allicht ook 'Jeremiah' eens proberen. Is even inkomen maar uiteindelijk (naar mijn mening) ook een fijne serie.
Helaas (als zoveel series in het genre) gecancelled na het tweede seizoen.
DMF
-
- 1042 messages
- 385 votes
Goede aflevering! Ze kunnen het dus wel, een aflevering zonder actie interessant houden. Er liggen een aantal heel aardige dilemma's nu op het bordje van Rick en consorten.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik vond het een.......tromgeroffel......spanning. spanning...........een interessante aflevering!
Jaja, het was helemaal niet verkeerd, zelfs met nauwelijks actie. Zolang ze maar bij die duffe bajes weg zijn, dan is het best te pruimen.
Maar onderhand mag er wel weer eens wat gaan gebeuren. Sinds de winterbreak blijft de serie wel erg hangen bij dialogen en kleine ruzies. Ik verwacht weer eens enige voortgang. Dit zijn wel erg veel opvulafleveringen. Is er slechts budget voor een paar gevulde afleveringen?
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2537 votes
Uiteraard kon iedereen het met elkaar vinden van beide partijen, op Rick en The Governor na 
huiguh
-
- 429 messages
- 2404 votes
idd, dit was echt een opvulaflevering.
Hoop gezeik over onderhandelingen, maar iedereen weet toch dat het oorlog wordt. Maar tsja, er zijn nog 3 afleveringen te gaan. Dus rekken maar...
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Onderhandelingsaflevering als opwarmer voor een grote end of season fight? Best interessant wel, ben benieuwd hoe dit af gaat lopen.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Ik vond het een matig vervolg maar soms heb je van die afleveringen erbij zitten.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2551 votes
De confrontatie die eindelijk plaatsvindt tussen Rick en The Governor was op zich wel nice, we kunnen ons nu opmaken voor een grootse oorlog. Nog maar drie afleveringen te gaan, dus het zal wel goed losgaan.
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2168 votes
Wat ik dan weer niet snap is dat Rick Merle alleen achter liet met Michonne,Glenn en Maggie in de bajes. Vorige keer hamerde ie er nog zo op dat ie Merle niet achter wilde laten bij hun
Verder wel een redelijke aflevering, ben benieuwd of ze echt Michonne gaan gebruiken als ruilmiddel of dat Rick met een goed alternatief op de proppen komt
laundromat
-
- 2434 messages
- 0 votes
Season 1 premiere net gezien. Super! Meteen nieuwe verslaving ontwikkeld.
Illum Sphere
-
- 538 messages
- 904 votes
De nieuwste aflevering valt wel mee en behoort zeker tot de betere afleveringen van dit seizoen. Alleen vind ik het jammer dat ze telkens dergelijke (trage) afleveringen moeten tonen na matige afleveringen en fillers. De aflevering zou meer waardering krijgen moest het één van de eerste trage afleveringen zijn.
laundromat
-
- 2434 messages
- 0 votes
Sarah Wayne Callies; in Prison Break was ze geweldig. Ze ís Sara Tancredi. Ze paste daar goed. Maar in TWD is het toch beetje van hetzelfde. Inwisselbaar.
Andrew Lincoln is wel een aanwinst. Overtuigt én is lekker.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Nou, nu even snel door seizoen 2 heen worstelen en dan weer lekker met s3 beginnen.
laundromat
-
- 2434 messages
- 0 votes
Zeker! Maar 'moet' nog bezig met Breaking Bad S3 en GoT S2. Druk, druk, druk. Straks maar eerst ff bijkomen in de kroeg! 
Illum Sphere
-
- 538 messages
- 904 votes
Begin met de eerste vijf aflevering en dan de laatste drie aflevering van seizoen twee. Je mist bijna niets, je moet je dan niet dood vervelen of ergeren en dan ben je direct bij seizoen drie.
laundromat
-
- 2434 messages
- 0 votes
Ik ga geen afleveringen overslaan, joh! Laat ik iig eerst maar beginnen met ep1.
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Season 2 is wel te doen nu je ze gewoon achter elkaar kan kijken, maar wanneer je iedere keer een week moet wachten is het geen doen.
Vond de laatste aflevering erg tof trouwens 
GuyB
-
- 1299 messages
- 0 votes
Episode 14 van S3 weer erg sterk met bijna de hele aflevering een kat- en muisspel tussen The Governor en Andrea
Toch wel een door en door slechte man die Philip, hopelijk komt hij vlug aan zijn einde.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Saai eerste deel, vrij boeiend tweede deel van deze aflevering. Maar het wordt wel eens tijd dat er weer wat vaart in het verhaal komt. Misschien is de serie sterker als een seizoen minder afleveringen kent.
huiguh
-
- 429 messages
- 2404 votes
E14 was alweer een saaie aflevering
idd, want dit seizoen wordt wel erg opgerekt. Wordt nu wel een keer tijd voor een spetterende finale.
DMF
-
- 1042 messages
- 385 votes
Je weet nu al wat je volgende week te zien krijgt. Zeer waarschijnlijk een aflevering geheel in en rondom de gevangenis en de voorbereidingen voor de 'oorlog.' De voorbereidingen van Woordbury hebben we al gezien, dus nu is het weer tijd voor kamp Rick. Op het eind alvast een voorproefje van de aanval van één van beide kampen en dan het echte spektakel in de slotaflevering.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2551 votes
Gewoon een hele aflevering rondom kamp Woodbury en Rick die maar één keer zijn gezicht laat zien.
Toch niet helemaal mijn ding, er mag onderhand nu wel wat meer schot in de zaak komen met nog maar twee afleveringen te gaan.
En ik denk dat het inderdaad ook beter is als een seizoen minder afleveringen heeft.