- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Walking Dead (AMC)
The Walking Dead (AMC)
Luppie00
-
- 92 messages
- 347 votes
Wat een slappe serie. 
Echter blijf ik het wel kijken, duurt toch maar 40 minuten per aflevering, daar ben je zo doorheen. Het heeft wel wat hoor, zo'n wereld. Alleen de dialogen zijn zo slecht, net als alle mensen die bij bosjes neervallen. Oh dat is wel een leuk personage, volgende aflevering is-ie weer dood. Vaak heb ik ook van schiet die nou maar door z'n kop maar nee die blijft er lekker de hele serie bij.
Op zijn tijd hebben ze ook wel een handje van overacting.
Waarom pakken ze niet gewoon een boot/jacht? En laten het anker zakken 100 meter voor de kust en zodra ze benzine of voedsel tekort komen gaan ze dan varend langs de kust kijken of ze huizen/winkels etc tegenkomen? Of leg desnoods aan bij een klein eilandje en maak dat eilandje zombie vrij. Dat steekt mij nog het meest, het kan zo makkelijk maar waarom zo moeilijk?
Thorak
-
- 6354 messages
- 1887 votes
Waarom pakken ze niet gewoon een boot/jacht? En laten het anker zakken 100 meter voor de kust en zodra ze benzine of voedsel tekort komen gaan ze dan varend langs de kust kijken of ze huizen/winkels etc tegenkomen?
Een van de [blabla] of the Dead's eindigt dat ze met een boot op een eiland komen, maar dat eindigt uiteindelijk toch ook niet zo goed als ze hoopten...
Luppie00
-
- 92 messages
- 347 votes
1)
Zodra het opraakt op zoek naar nieuwe benzine. Met andere woorden, zorgen dat je altijd genoeg hebt en zo niet, dan pak je een andere boot/jacht.
2)
Nee snap ik ook wel. Alleen nu ligt de oplossing zó voor de hand maar die grijpen ze niet aan omdat het zogenaamd een serie moet zijn. Had dan iets gedaan in de trant van: het water is vergiftigd of het water is weg of weet ik het. Had daar in ieder geval iets aan gedaan. Nu zit ik de hele tijd te kijken met de gedachte van: ja ga dan naar een eiland Rick als je de hele tijd zo loopt te zeuren.
Illum Sphere
-
- 538 messages
- 904 votes
Want een boot gaat niet vooruit zonder benzine?
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2537 votes
ik heb een sterk indruk dat de makers kijkers willen houden..
Denk niet dat iedereen het geweldig zou vinden om naar een ZOMBiE serie te kijken waar je een groep mensen op een boot ziet bakkeleien en 'zo nu en dan' ff aan wal gaan om wat te plunderen, om vervolgens weer met z'n allen ganzenbord te spelen om de tijd maar te doden op zo'n luxe boot.
Luppie00
-
- 92 messages
- 347 votes
ik heb een sterk indruk dat de makers kijkers willen houden..
Denk niet dat iedereen het geweldig zou vinden om naar een ZOMBiE serie te kijken waar je een groep mensen op een boot ziet bakkeleien en 'zo nu en dan' ff aan wal gaan om wat te plunderen, om vervolgens weer met z'n allen ganzenbord te spelen om de tijd maar te doden op zo'n luxe boot.
Daarom. Die hele serie slaat dus nergens op. Zoals ik al zei, had dan iets bedacht in seizoen 2, dat is toch een zwak seizoen, waarin ze naar de kust gaan en op wat voor reden dan ook niet op een boot kunnen stappen en weg kunnen varen.
Oja nog iets, aan het einde van seizoen 2 zie je de gevangenis in beeld. In het begin van seizoen 3, dat is 7 maanden verder, gaan ze die gevangenis pas in. Beetje lang maar goed. Ik hou erover op.
Het is een serie die snel wegkijkt waarbij je eigenlijk niet moet denken om het hoe en wat. Dan is het redelijk te doen.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2537 votes
seizoen 2 was geen toppertje nee, maar jouw idee over een boot is ook 3x niks.
In die 7 maanden waren ze aan het plunderen van huis tot huis. Ik weet niet hoe het precies ging eigenlijk, maar dat is wel teveel ja.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Daarom. Die hele serie slaat dus nergens op. Zoals ik al zei, had dan iets bedacht in seizoen 2, dat is toch een zwak seizoen, waarin ze naar de kust gaan en op wat voor reden dan ook niet op een boot kunnen stappen en weg kunnen varen.
Tsjah, dit kan je dan alle films die een post apocalyptische wereld bevatten kwalijk nemen. Overigens komt hetzelfde thema altijd wel terug. Op zoek naar een veilige plek...
Dus wat wil je nou?
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Wat een slappe serie. 
Waarom pakken ze niet gewoon een boot/jacht? En laten het anker zakken 100 meter voor de kust en zodra ze benzine of voedsel tekort komen gaan ze dan varend langs de kust kijken of ze huizen/winkels etc tegenkomen? Of leg desnoods aan bij een klein eilandje en maak dat eilandje zombie vrij. Dat steekt mij nog het meest, het kan zo makkelijk maar waarom zo moeilijk?
Waarom pakken ze geen boot/jacht aan de kust?
Misschien omdat ze vanuit Atlanta vertrokken zijn en dat ligt niet bepaald aan de kust.
Zodra ze benzine of voedsel te kort komen, en hoe lang denk je dat dat duurd? Aangezien zeewater al niet drinkbaar is... en hoeveel brandstof (hoogstwaarschijnlijk diesel en geen benzine) denk je dat een leefbaar motorjacht verbruikt?
Een beetje jacht heeft al gauw een brandstoftank van 1000 á 1500l, wat had je gedacht 75 keer heen en weer lopen met een 20l jerrycan?
En hoeveel havens denk je dat je tegen te komen als je de kust afvaart?
Naar een eiland varen is leuk maar het is wel handig als je iemand hebt die daadwerkelijk kan varen, kaart kan lezen, een anker uit kan leggen zonder dat deze gaat slepen e.d..
T-Dog kwam trouwens wel op het idee in de laatste episode van S2 als ik me niet vergis.
Maargoed het is al zó vaak gedaan in zombiefilms de afgelopen jaren; Survival of the dead, Dawn of the dead (remake), Land of the dead, Resident Evil 4, Dead set (in mindere mate), 28 Days/Weeks later (maar dan omgekeerd, om de zombies onder quarantaine te houden). Allemaal films die zich focussen op het vinden van veiligheid aan de kust of op een eiland.
juhnzun
-
- 670 messages
- 0 votes
Hmmm beetje gemixte gevoelens
het eerste deel was begon zeer goed met nauwlijks stille/ saaie momenten
het tweede deel had er duidelijk al wat meer last van had soms het idee naar gtst tekijken 
ook de zoektocht naar sophia duurde veelste lang
toch heb ik nog hoop voor het derde deel die donkere die andrea op het laatse moment tehulp met der slaaf zombies ? zag der best Badass uit 
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes

Nieuwe poster "An eye for an eye".
RuudC
-
- 4636 messages
- 2529 votes
je moet scriptschrijver worden! je hebt er wel aanleg voor, zie ik.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Maar ergens heeft Luppie wel een punt. Ze doen soms in deze serie wel heel erg moeilijk. Graaf bv om de locatie waar je zit een hele grote diepe gracht. Of vlucht richting een eiland. Of juist een grote flat. Al is hun huidige locatie wel redelijk stabiel.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ja, dan heb je een hele spannende serie inderdaad. Ben je na een aflevering of 2 wel klaar
.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ja nee, ik snap ook wel dat het niet gedaan wordt. Maar soms is het wel storend als je personages domme dingen ziet bedenken.
RuudC
-
- 4636 messages
- 2529 votes
Interessante verhalen kunnen nauwelijks zonder domme dingen. Als Andy Dufreyne zijn revolver niet had weggegooid, had hij niet in Shawshank gezeten. Als de crew van de Titanic niet zoiets lulligs als de verrekijkers was vergeten, was het schip niet tegen die ijsberg opgevaren. Als Rick op een bootje was gaan zitten, had The Walking Dead maar 1 aflevering gehad.
Luppie00
-
- 92 messages
- 347 votes
Nee ik snap jullie ook wel. Echter gaat het erom zoals AjaxLitmanen het zegt: de personages denken/doen af en toe wel hele domme dingen en daar stoor ik mij aan.
Ik snap ook wel dat je geen serie hebt als Rick een beetje gaat rond dobberen. In de serie komt er dan iemand met het plan om naar de kust/eiland te gaan en die wordt voor gek verklaard en vindt het zelf opeens ook een slecht idee. En waarom? Niet duidelijk. Terwijl dit de grootste oplossing is naar mijn idee. Had dan iets bedacht waardoor het niet kan. Bijvoorbeeld: in het CDC gebouw werd duidelijk dat het bij de kust overbevolkt was met zombies en het onmogelijk was om bij de kust te komen of weet ik het wat.
Zoals ik al zei, het moet allemaal zo moeilijk terwijl het makkelijker kan.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Interessante verhalen kunnen nauwelijks zonder domme dingen. Als Andy Dufreyne zijn revolver niet had weggegooid, had hij niet in Shawshank gezeten. Als de crew van de Titanic niet zoiets lulligs als de verrekijkers was vergeten, was het schip niet tegen die ijsberg opgevaren. Als Rick op een bootje was gaan zitten, had The Walking Dead maar 1 aflevering gehad.
Dat van de Titanic is natuurlijk onzin. Dat is gewoon iets dat echt is gebeurd.
In een serie als TWD kan je zelf je plot bedenken.
RuudC
-
- 4636 messages
- 2529 votes
Niks onzin. Verhalen zijn verhalen, of ze nu verzonnen zijn of niet. Domme dingen gebeuren nou eenmaal. een verhaal waarin alles perfect verloopt, valt gewoon niets te beleven.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Niks onzin. Verhalen zijn verhalen, of ze nu verzonnen zijn of niet. Domme dingen gebeuren nou eenmaal. een verhaal waarin alles perfect verloopt, valt gewoon niets te beleven.
Je praat in dit geval onzin. Bij de ramp van de Titanic is gewoon een menselijke fout gemaakt. Dat komt natuurlijk terug in films over die ramp. Bij TWD worden gewoon regelmatig rare beslissingen genomen.
RuudC
-
- 4636 messages
- 2529 votes
Regelmatig? Voor zover ik de serie gezien heb, worden beslissingen met een (voor mij) geldige reden genomen. Natuurlijk is het altijd makkelijk om vanaf de bank commentaar te leveren. Ook de comics van The Walking Dead gebeuren een hoop dingen, maar eigenlijk nooit rennen ze als een kip zonder kop.
Kom op zeg, verder is het gewoon een logisch stukje oorzaak en gevolg. Dat kan je onzin noemen, maar dat ligt meer aan jou. Zonder domme (of gewaagde) dingen, geen spanning. Dat is gewoon logica.
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Nee ik snap jullie ook wel. Echter gaat het erom zoals AjaxLitmanen het zegt: de personages denken/doen af en toe wel hele domme dingen en daar stoor ik mij aan.
Ik snap ook wel dat je geen serie hebt als Rick een beetje gaat rond dobberen.
Maar je doet net alsof een boot dé oplossing is, terwijl ook daar enorm veel haken en ogen aan zitten.
In de serie komt er dan iemand met het plan om naar de kust/eiland te gaan en die wordt voor gek verklaard en vindt het zelf opeens ook een slecht idee. En waarom? Niet duidelijk.
En wanneer is dat dan? Ik kan me herinneren dat T-dog naar de kust wil maar dat Lori en Beth dreigen uit te stappen wanneer hij niet keerd omdat hun willen kijken of er meerdere overlevenden zijn.
Dat is toch op geen manier hetzelfde als voor gek verklaard worden...
Maar ergens heeft Luppie wel een punt. Ze doen soms in deze serie wel heel erg moeilijk. Graaf bv om de locatie waar je zit een hele grote diepe gracht. Of vlucht richting een eiland. Of juist een grote flat. Al is hun huidige locatie wel redelijk stabiel.
Een diepe gracht (zeg 2.2m diep, 1.5m breed), enig idee hoe lang je ermee bezig bent om zoiets te graven en hoeveel energie dat kost?
Maar inderdaad een flat ofzo lijkt mij ook prima, pak gewoon een willekeurig gebouw, vergeet de algehele begane grond, en zorg gewoon dat de trapgaten af te sluiten zijn met een solide hek (meer hoef je dan niet barriceren).
Overigens, wanneer men de comic aanhoud zal het fortificeren van het kamp in de loop van de serie wel een steeds belangrijkere rol gaan krijgen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Het is niet of al die lui 's ochtends naar hun werk moeten tijdens een totale apocalypse van de mensheid....
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Haha nee dat niet, ik bedoel er meer mee te zeggen dat het érg lang duurd (en je dus al die tijd evengoed niet beschermd bent en het maar de vraag is of je uberhaupt zo lang stand kan houden), dat je tijdens het graven gevaren slecht aan kan zien komen en dat je een hoop energie verbruikt (en dus meer eten en alles moet scoren).
Ik zou persoonlijk eerder een hek plaatsen 
RuudC
-
- 4636 messages
- 2529 votes
En net zo belangrijk: zo'n gracht is vrij snel met zombies gevuld.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Vast niet. Die springen vast niet in de gracht.
RuudC
-
- 4636 messages
- 2529 votes
Nee, maar die lopen er wel in. Wanneer er teveel zombies in gevallen zijn, kan de rest er gewoon overheen lopen/kruipen.
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Maargoed, als je je in geval van een zombie epidimie afvraagd wat de beste schuilplaats is zijn er maar 3 vragen die je je zelf moet stellen 
'Where's safe?
Where's familiar?
Where can I smoke?'
.....
'Go to the Winchester! Have a nice cold pint and wait for all this to blow over...'