- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Walking Dead (AMC)
The Walking Dead (AMC)
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Geen zorgen, vanaf nu af aan wordt het beter 
Thorak
-
- 6354 messages
- 1887 votes
Saai? Nou ja, getuige NW zijn smaak(betreft s2) zal het juist te hard gaan
Ik vind het verder alles behalve saai, er gebeurt ontzettend veel in seizoen 3. Voor de rest zit er ook in de nieuwste weer een lekker tempo en zal er een mooie climax volgen in de mid-season final.Juist in vergelijking met het begin van s3 zit er veel meer tempo in(en dat terwijl heel seizoen 3 al een aardige vaart kent. Amper inkak momenten gehad.

Ik vond het 'martelen' van Glenn en Maggie nog wel meevallen. Het geeft mooi weer hoe verhard met name Glenn is geworden!
Het hele stukje in het hutje sloeg inderdaad helemaal nergens op, hoe kan zo iemand überhaupt het zo lang hebben overleefd in zijn eentje???
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Ach ja, wel een mooie kill erbij haha. Overigens hing er een ranzige, penetrante lucht in zijn hutje, misschien dat dat de zombies wel weg heeft gehouden. Een soort van camouflage. Maar dan uiteindelijk wel zo dom zijn wanneer er wel normale mensen in je hutje komen 
DMF
-
- 1042 messages
- 385 votes
Ach ja, wel een mooie kill erbij haha. Overigens hing er een ranzige, penetrante lucht in zijn hutje, misschien dat dat de zombies wel weg heeft gehouden. Een soort van camouflage. Maar dan uiteindelijk wel zo dom zijn wanneer er wel normale mensen in je hutje komen
Maar ja, dan nog, die gast woont op hooguit anderhalve mijl van Woodbury en ze zijn hem nog nooit tegengekomen? Ze gaan regelmatig op trektocht, dus dat lijkt me stug. Hij was wel helemaal van het padje af met zijn dode hond en 'I call the cops.' Was ook niet op de hoogte van de zombieuitbraak, zelfs niet na al die maanden. Lekker wereldvreemd.

Volgens mij hebben ze die scène vooral gemaakt om aan te tonen hoe Michonne in elkaar steekt. Die twijfelde geen moment toen die flapdrol richting deur rende. Voor Rick en zijn maatjes is dat nieuw natuurlijk.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Serie kakt al weken weer enorm in. Aflevering van deze week was op een paar momenten na weer weinig boeiend, al blijft die gouverneur wel een smerige rat, haha. Dat stuk met die walker in de kamer was wel sterk. Maar ik hoop op een knallende mid season finale, anders kakt de serie net zo hard in als ie sterk begonnen was.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Ik denk dat jij sowieso niet verder moet met deze serie hoor
snap je kritiekpunten niet echt. Waar kakt het in dan? Er gebeurt zoveel allemaal.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Wat is er de laatste 3 afleveringen dan gebeurd? Ben benieuwd, zoveel was het namelijk niet. Het is weer een langdradige opvulling totdat beide kampen elkaar gaan treffen. Het is niet zo boring als seizoen 2, maar dit moet ook niet nog afleveringen lang doorgaan.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Ik vind het tijd worden dat de broertjes elkaar weer zien. Heb nu lang genoeg gewacht!
Oh ja, Ik
Daryl. Hij is tof.
WhoKnowZ
-
- 5336 messages
- 2208 votes
Wat is er de laatste 3 afleveringen dan gebeurd? Ben benieuwd, zoveel was het namelijk niet. Het is weer een langdradige opvulling totdat beide kampen elkaar gaan treffen. Het is niet zo boring als seizoen 2, maar dit moet ook niet nog afleveringen lang doorgaan.
Helemaal mee eens. Seizoen 2 vond ik dan weer een stuk beter.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Seizoen 2 was enorme bagger, dus dan zijn we het bepaald niet helemaal eens 
Thorak
-
- 6354 messages
- 1887 votes
Zoveel gebeurde er inderdaad ook weer niet in de afgelopen afleveringen, voornamelijk de Woodbury scènes zijn voornamelijk saai. Het zal "voor het verhaal" wel weer nodig zijn, maar er zit gewoon totaal geen vaart in. Veel vulling en rekken.
DMF
-
- 1042 messages
- 385 votes
Maar die opbouw is ook nodig. Vind ik veel leuker dan dat ze elkaar zomaar treffen. Je merkt dat de Governor bang is voor kamp Rick en dat de spanningen bij Rick's groep ook hoog op beginnen te lopen omdat ze Glenn en Maggie hebben. En dan heb je nog de vraag wat Merle gaat doen, hoe Andrea gaat reageren, hoe Michonne gaat huishouden in dat kamp, wat er in de gevangenis gaat gebeuren nu de Governor daar wat mensen naartoe gestuurd heeft. Die zullen de ballen wel uit hun boek lachen trouwens als ze arriveren. Vinden daar een oude man met één poot, een kind en wat hysterische vrouwen, terwijl ze zulke hoge verwachtingen hadden. Genoeg om naar uit te kijken lijkt me zo.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
De meeste van die vragen boeien me eigenlijk helemaal niet
Nouja, wel wat we gaan zien als beide groepen elkaar treffen. Maar verder met Thorak eens. Teveel opvulafleveringen. Ipv 16 eps hadden ze er beter 12 zonder seizoenspauze kunnen doen, maar dan met meer vaart. Het verschil in kwaliteit van afleveringen is enorm groot. Van extreem goed (de eerste eps van dit seizoen) tot vrij saai (de recentere afleveringen). Nogmaals, deze serie mist de kwaliteit om te boeien buiten het spektakel. Daar zijn de personages te duf voor en het verhaal te simpel.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Je moet natuurlijk wel verhaal vertellen. Het is en blijft een serie. Als je alleen geknal en gespies wilt zien dan zit je gewoon verkeerd. Tuurlijk zitten er rustige elementen in, maar om te zeggen dat er niets gebeurt is gewoon onzin. Er is ontzettend veel in de gevangenis gebeurt, er is veel in Woodbury gebeurd en nu komen de kampen tegenover elkaar te staan. De opbouw er naar toe is niet eens langzaam geweest.
Dus wat wil je nou vraag ik me af? Wat is bijvoorbeeld overbodig in S3 dat je een aantal afleveringen hadden kunnen besparen? Zo heel ver kom je dan niet hoor.
De drama was in S2 idd niet goed, maar de nadruk ligt daar nu echt niet meer op, dus heel veel elementen om je hier aan te storen kan ik persoonlijk niet vinden.
Je vindt de serie gewoon kut, want ik snap niet wat je er nu qua actie dan wel geweldig aan vindt, vooral omdat je de eerste afleveringen wel geweldig vond. Terwijl daar een extreem rustige intro van Woodbury plaatsvond(gebeurt nu veel meer in en rondom Woodbury) en ook vooral de persoonlijke issues in de gevangenis werden uitgevochten, iets dat nu ook plaats heeft gemaakt voor actie en vaart in de serie.
Ik deel jullie mening dan totaal niet dat er geen vaart in zit. Vooral omdat ze nu op het punt van oorlog voeren staan.
eppo349
-
- 874 messages
- 4066 votes
Zag ik Lori nou lopen in de trailer van de middenseizoens finale? Gauw dat hoofd eraf!
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Eerste seizoen was geslaagd, tweede seizoen werd jammer genoeg nergens meer dan aardig (het duurde allemaal veel te lang en er gebeurde veel te weinig). Gelukkig wist een aantal toffe karakters de serie nog op goed niveau te houden. Seizoen 3 is gelukkig weer een grote stap in de goede richting, zeker rond aflevering 4 werd het allemaal erg sterk.
En Daryl blijft favoriet. Awesome karakter.
huiguh
-
- 429 messages
- 2404 votes
ik snap niet waarom sommige hier vinden dat de serie aan het inkakken is.
Naar mijn inziens gebeurt er genoeg, en wordt er spanning opgebouwd naar het treffen van de 2 groepen.
Er moet toch een verhaal verteld worden? Ze kunnen niet 40 minuten per aflevering zombie-slashen, dan is de lol er wel vanaf. Ik vind dan ook dat de 'dreiging' van de zombies dan totaal weg valt.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
En ik snap niet dat er sommigen niet inzien dat het scenario aan alle kanten rammelt. Wat is 't onsamenhangend zeg. Manmanman. Nee, zo slecht kom je het meestal alleen bij The CW tegen.
WhoKnowZ
-
- 5336 messages
- 2208 votes
Wat ik vooral niet wil zien is een strijd tussen 2 "groepen", in dat geval zet ik wel een paar seizoenen Lost op. Ik heb liever dat de serie zich focust op de kern van de zaak, en dat is de ovelevingsstrijd tegen de Walkers. Door allerlei nieuwe minder interessante verhaallijnen te introduceren, vrees ik dat de serie onnodig zal gerekt worden (vermoedelijk om commerciële redenen), en dezelfde weg opgaat als Lost en Prison Break. Ik had liever 2 krachtige en kwaliteitsvolle seizoenen gezien, jammer genoeg gaat het nu alleen maar bergaf...
JustMike
-
- 3218 messages
- 751 votes
Eerste seizoen was geslaagd, tweede seizoen werd jammer genoeg nergens meer dan aardig (het duurde allemaal veel te lang en er gebeurde veel te weinig). Gelukkig wist een aantal toffe karakters de serie nog op goed niveau te houden. Seizoen 3 is gelukkig weer een grote stap in de goede richting, zeker rond aflevering 4 werd het allemaal erg sterk.
Ben in seizoen 2 weer afgehaakt, misschien moet ik het nog een kansje geven 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
En ik snap niet dat er sommigen niet inzien dat het scenario aan alle kanten rammelt. Wat is 't onsamenhangend zeg. Manmanman. Nee, zo slecht kom je het meestal alleen bij The CW tegen.
Het verhaal is verder inderdaad maar zo zo. Het gaat ook vooral om het post-apocalyptische zombiegebeuren in een serie dat redelijk uniek is en dat zorgt ervoor dat TWD op veel mensen hun lijstje blijven staan. Mochten ze zo door blijven gaan, dan wordt het inderdaad lastiger.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Klopt. Daar mag de serie ook blij mee zijn dat er geen tegenhangers zijn maar het schrijfwerk is wel onsamenhangend, zelfde geldt voor de regie. Van echt een story-arc (toch wel core business voor een serie) is niet te spreken.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3702 votes
Hier is het nog redelijk goed te praten waarom er geen echte story arc is. Gezien de wereld naar de klote is. En ze in seizoen 1 nog een beetje hoop hadden op een geneeswijze en safe haven. Deze hoop is nu zo goed als weg en nu is het overleven het grootste doel.
Maar hoewel ik dit seizoen oprecht spannend vind door dat andere dorp. Moeten ze volgend seizoen inderdaad wel met iets meer komen dan veilig plekje vinden en dan na 6 episodes erachter komen dat het niet zo veilig (meer) is...
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Inderdaad. De actie is uitstekend, maar er zit nauwelijks een plot van enig niveau in. Nou mag je na seizoen 2 al blij zijn dat er weer knallende actie is, maar het is nog steeds vrij modaal wat deze serie laat zien.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1887 votes
Hier is het nog redelijk goed te praten waarom er geen echte story arc is. Gezien de wereld naar de klote is. En ze in seizoen 1 nog een beetje hoop hadden op een geneeswijze en safe haven. Deze hoop is nu zo goed als weg en nu is het overleven het grootste doel.
Seizoen 1 was ook veel korter...
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Wat ik vooral niet wil zien is een strijd tussen 2 "groepen", in dat geval zet ik wel een paar seizoenen Lost op. Ik heb liever dat de serie zich focust op de kern van de zaak, en dat is de ovelevingsstrijd tegen de Walkers. Door allerlei nieuwe minder interessante verhaallijnen te introduceren, vrees ik dat de serie onnodig zal gerekt worden (vermoedelijk om commerciële redenen), en dezelfde weg opgaat als Lost en Prison Break. Ik had liever 2 krachtige en kwaliteitsvolle seizoenen gezien, jammer genoeg gaat het nu alleen maar bergaf...
De kern van de zaak is overleven in een post-apocalyptische wereld en hoe erg mensen veranderen in een dergelijk situatie, de zombie's zijn daarbij slechts een middel om de post-apocalyptische wereld vorm te geven.
Ook in de comic zijn de zombies enkel de eerste 12 uitgaven de grootste bedreiging de >90 uitgaven erna focussen zich allemaal rond de strijd tussen verschillende groepen. Dat is gewoon waar het bij TWD om gaat.
Ik heb er dan ook een beetje mijn twijfels bij of de serie bewust uitgerekt word om de serie uit te kunnen melken. Er is genoeg verhaal om te vertellen voor minstens nog 5 seizoenen na seizoen 3.
Ik heb eerder het idee dat de boel wat word uitgerekt om de grote decors langer te kunnen gebruiken, volgens mij is zelfs reeds bevestigd dat ook seizoen 4 zich nog af gaat spelen in de gevangenis.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Ben het volledig met je oneens. Als je juist het verhaal open laat en dus alle kanten op gaat is dat alleen maar goed. Je kan dan een serie langer maken en vind dat ze er nu toch goed in slagen actie en verhaal goed te combineren.
Arrow en Nikita zijn wel prima te doen. Misschien niet het hoogste niveau maar ook niet heel slecht.
Als je dan een serie noemt waar het heel matig is op het moment is dat Homeland wel. Daar merk je nu echt dat ze aan het uitmelken zijn. Karie die goed speelt maar helaas de rol heeft van labiel persoon die ook nog een psychopaat is en dus constant voor een storende factor zorgt dat dingen fout gaan. Het irritante is dat dit al was vanaf het eerste seizoen en je dus al kan raden dat zij elke keer voor problemen zorgt.
Ik ben van mening dat TWD in het laatste seizoen echt gegroeid is naar een hoger niveau.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ben het volledig met je oneens. Als je juist het verhaal open laat en dus alle kanten op gaat is dat alleen maar goed. Je kan dan een serie langer maken en vind dat ze er nu toch goed in slagen actie en verhaal goed te combineren.
Met meerdere lijntjes uitzetten heb ik geen probleem, het probleem is dat het scenario onsamenhangend is en dat de regie ook erg veel moeite heeft om van de verhaallijnen een narratief geheel te maken. Ook lijken ze niets te kunnen doen met de vernieuwde mindset die er bij de personages is gekomen.
Vind ik ook de enige goede eries van het netwerk. Doelde meer op Vampire Diaries en consorten
.
Maar heb ook alleen nog maar het eerste seizoen gezien
.
Dat mag, ik vind dus juist het tegenovergestelde. Vind het echt een rommel geworden en het is echt door de episodes heenworstelen op dit moment.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Wil je dat ze alles uitlichten over een persoon in kwestie?
Wat vind jij van S1 en vooral S2 zo geweldig dan?
S1 is aardig te doen maar in mij ogen meer warrig te noemen dan de overige delen.
S2 heeft een enorme zeik gedeelte die vrij langdradig te noemen was en dat was bij de boerderij waar ze zaten. De vaart was eruit en werd pas weer leuk toen de invasie weer begon.
S3 heeft nieuwe personages, de missende persoon ook weer terug, actie en drama en spanning.
Ik weet niet waarom het je niet aanstaat maar dat ligt tog aan jou.
Tenslotte kan je niet alles leuk vinden.