• 178.409 movies
  • 12.229 shows
  • 34.010 seasons
  • 647.674 actors
  • 9.378.487 votes
Profile

The Walking Dead (AMC)

Minotaures

• 7810 messages
  • 2538 votes

Eén van de beste afleveringen tot zover inderdaad. Erg schokkend, zielig en tegelijk confronterend inderdaad.

Je ziet zo hoe Andrea door de Governor wordt 'gehersenspoeld' om toch te blijven. Ws. zal Andrea en Michonne uit elkaar gaan. Andrea zal zich op de één of ander manier aangetrokken voelen tot de Governor.

En ja, een groot verlies voor 't vaste groep. T-Dog op een verschrikkelijk manier, maar zijn laatste actie was toch om Carol te redden en dat was heel mooi en dapper van hem. En Lori, ook een beetje jammer, want zij was toch beetje de 'zeikwijf' van het gehele serie.

Ik was ook erg verrast naar wie alle hekken opende en de walkers binnenin de gevangenis en alarm sloeg. Ws. zal het gehele gevangenis nu omsingeld zijn door walkers.

Ben benieuwd naar 5; ws. een confrontatie tussen Woodbury en de Atlanta overlevenden.

Cupido

• 523 messages
  • 1911 votes

Net klaar met seizoen 2 en niet teleurgesteld! Nou had ik mijn verwachtingen flink bijgesteld na alle negatieve kritieken, maar zelfs dan staat het seizoen redelijk als een huis. Een tweetal afleveringen reken ik zelfs tot het beste wat ik gezien heb van de serie tot nu toe.

Het zuidelijke sfeertje rondom de boerderij, bossen, moerassen en vervallen landhuizen van Georgia is erg aangenaam. De verschillende uitstapjes van de personages in het gebied zijn vaak behoorlijk spannend. Vooral dan heerst er het gevoel dat er constant een walker op de loer ligt. Helaas heerst die spanning bij de boerderij zelf wat minder, al kan dat ook te maken hebben met het gevoel wat de makers over willen brengen: de personages leven in schijnveiligheid. Het melodramatische deel van het seizoen, waarin de personages wat meer tijd krijgen om elkaar het leven zuur te maken, doet soms wat geforceerd en soapachtig aan, maar geeft daarom wel meer kracht aan de spectaculaire climax. Ik verwacht hierdoor dat we in seizoen 3 weer back to basics gaan: overleven.

Wat me soms ook irriteerde is de overacting van enkele acteurs. Vooral Dale, Rick en Shane zetten constant een bepaalde overdreven frons op die moet vertellen dat ze het moeilijk hebben. Lori zie ik trouwens het liefst opgegeten worden door een walker.

Boven alles vond ik dit seizoen wat grimmiger en prettiger qua tempo dan het eerste seizoen.

danuz wrote:

Even een soort van off-topic: Zijn er eigenlijk nog andere fijne zombie/post-apocalyptische series? In filmvorm heb ik er vele gezien, maar ook in een serie als The Walking Dead werkt het uitstekend. I want more!

Ook wel benieuwd naar eigenlijk. Zombie apocalypses schoppen kont!

Minotaures

• 7810 messages
  • 2538 votes

Je hebt nog Dead Set, al is het een miniserie van 140 minuten...

Cupido

• 523 messages
  • 1911 votes

Die heb ik al gezien, was inderdaad erg vermakelijk.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Jericho uiteraard, erg fijne serie, helaas al snel gecancelled. Tweede seizoen ook maar snel vergeten. Hopen dat de doorstart echt plaats gaat vinden, zou erg welkom zijn. Ook Jeremiah was wel fijn maar wat betreft post-apocalyptische series is er nog wat winst te halen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Best een solide episode. Niet geweldig, daar worden de elementen die dit subgenre zo geweldig maken voor genegeerd. Op momenten best wel spannend maar de karakteruitdieping laat helaas weer te wensen over. Ook T-Dog kwijt , vraag me af waarom je de personages met enige diepgang eruit dondert. Zeer ongelukkig weer. Wel fijn dat Lori eindelijk geloosd is.

Ook blijf ik de 16mm footage echt tergend vinden, echt gigantisch lelijk op technisch gebied. De governor is dan wel weer erg fijn (lijkt me de best of both worlds tussen Philip en Brian Blake), ik kan niet wachten tot Penny (if so) bij het verhaal betrokken wordt. Narratief is het ook allemaal vrij zwak en onsamenhangend dit seizoen, de twee verhaallijnen weten ze niet naast elkaar te laten werken. Einde van de aflevering is wel erg goed trouwens, wat wel veel goed maakt. De neger uitwisseling was wel vrij lachwekkend. En ja wat de schrijvers van Andrea maken, manmanman.

Een goed einde en de governor maken er nog een goede episode van. Lincoln is weer top.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Naomi Watts wrote:

Ook blijf ik de 16mm footage echt tergend vinden

Het valt jou als enige op he. Kan je misschien door middel van screenshots aangeven wat het verschil is? Dan zien wij het ook

Ik zie het op de pindakaasjes in ieder geval niet.

Illum Sphere

• 538 messages
  • 904 votes

Best nog wel een goede aflevering, maar ik kon me lach amper bedwingen toen Rick tot de constantie kwam dat Lori er niet meer was en daar instortte. Wat een overdreven poging om dramatisch over te komen. Ik snap dat het een traumatische ervaring moet zijn, maar dan nog blijft het enorm overdreven om daar te staan roepen en daar in foetus houding nog harder te staan huilen. Toen hij daar No! No! No! riep, was het alsof hij in schaterlach uitbarste. Sowieso vind ik dat Andrew Lincoln absoluut niet kan acteren en dat het personage Rick een enorme dwaas is die zich geen houding kan aanmeten. Hij is half macho, half overgevoelig.

Testa-Rossa

• 422 messages
  • 133 votes

Hehehe, grappig hoe de reacties uit een lopen, maar ik ben het met je eens, ik vond het ook niet om aan te zien.

Hurkt Rick neer naast Carl, dus ik denk die gaat zijn zoon troosten begint ie uit het niets 'No! No! No!' te schreeuwen (doet denken aan een oude hit van 2Unlimited) achter waarste koprollen te doen en weet ik al niet wat.

Het meest typerende vond ik nog dat zelfs de makers zelf er flauw van bleken te zijn want de scene werd weel heel abrupt afgebroken.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Illum Sphere wrote:
Sowieso vind ik dat Andrew Lincoln absoluut niet kan acteren.

Ben ik het echt niet mee eens. Hij is juist één van de weinige in deze serie die zo goed weet te presteren, elke keer weer. Lincoln geeft zijn character juist diepgang en weet het erg realistisch over te laten komen. Zeker de scene waarin hij ontdekt dat Lori niet meer leeft kwam echt wel over bij mij. Dat mensen dat dan eerder lachwekkend vinden, lijkt mij meer een teken van te nuchter zijn, of te emotioneel geblokkeerd of iets in die richting. Je kunt een hoop zeggen, maar dat Lincoln niet kan acteren is echt belachelijk.

huiguh

• 429 messages
  • 2404 votes

Sowieso vind ik dat Andrew Lincoln absoluut niet kan acteren en dat het personage Rick een enorme dwaas is die zich geen houding kan aanmeten. Hij is half macho, half overgevoelig.

idd, dacht dat ik hier de enige was die zich aan de acteer prestaties van Rick stoorde.

GTST niveau...

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Illum Sphere wrote:
Best nog wel een goede aflevering, maar ik kon me lach amper bedwingen toen Rick tot de constantie kwam dat Lori er niet meer was en daar instortte. Wat een overdreven poging om dramatisch over te komen. Ik snap dat het een traumatische ervaring moet zijn, maar dan nog blijft het enorm overdreven om daar te staan roepen en daar in foetus houding nog harder te staan huilen. Toen hij daar No! No! No! riep, was het alsof hij in schaterlach uitbarste. Sowieso vind ik dat Andrew Lincoln absoluut niet kan acteren en dat het personage Rick een enorme dwaas is die zich geen houding kan aanmeten. Hij is half macho, half overgevoelig.

Dat zal het wringpunt voor velen zijn. De vraag is of het aan Lincoln ligt of aan het inlevingsvermogen van de kijker. Wat mij betreft het laatste.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

rep_robert wrote:

(quote)

Het valt jou als enige op he. Kan je misschien door middel van screenshots aangeven wat het verschil is? Dan zien wij het ook

Ik zie het op de pindakaasjes in ieder geval niet.

Screenshots zijn niet wenselijk om dat aan te tonen (ook zou je footage van TWD zelf nodig hebben om een representatief beeld te geven van het verschil). Het verschil lijkt me overduidelijk, of het een struikelblok voor je is is een andere discussie. Als je het rekening sommetje maakt van 16 naar 35 kan je al zien dat het kwaliteitsverschil niet klein is. Daar bovenop is het grain niveau ook veel te hoog wat het nog veel lelijker maakt. Dit is dan ook een artistieke keuze van de makers maar ik vind het spuuglelijk, anderen hebben dit probleem niet. Prima, maar daar heb ik niks aan .

Illum Sphere

• 538 messages
  • 904 votes

Rianneke_Dan wrote:
(quote)

Ben ik het echt niet mee eens. Hij is juist één van de weinige in deze serie die zo goed weet te presteren, elke keer weer. Lincoln geeft zijn character juist diepgang en weet het erg realistisch over te laten komen. Zeker de scene waarin hij ontdekt dat Lori niet meer leeft kwam echt wel over bij mij. Dat mensen dat dan eerder lachwekkend vinden, lijkt mij meer een teken van te nuchter zijn, of te emotioneel geblokkeerd of iets in die richting. Je kunt een hoop zeggen, maar dat Lincoln niet kan acteren is echt belachelijk.

Onzin. Al heb je een overdosis empathie, dan nog weet je dat zoiets een overdreven poging is om dramatisch over te komen. Het is uiteraard verschillend hoe mensen reageren op zoiets, maar hoe Lincoln dat gebracht heeft is zo belachelijk overdreven dat het wel lachwekkend moet zijn. Het ligt er trouwens ook te dik op.

Maar drama is de handicap van de serie. Het lijkt telkens alsof de regisseurs en scenarioschrijvers geen enkele ervaring hebben met zulke thema's. En die constatering komt niet doordat ik geen inlevingsvermogen zou hebben, maar omdat ik enige ervaring heb met het genre en dat zeg ik trouwens zonder enige arrogantie.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ze is dood! Ze is ein-de-l;ijk dood! We zijn van Lori af!

Dit seizoen is nu al geslaagd dus, haha. Wat een vreselijk vervelend karakter was dat zeg. En ik vond haar in Prison Break nog wel vrij goed spelen....

Anyway, verder ook weer een heerlijke aflevering. Die laatste 25 minuten waren weer enorm indrukwekkend. Zo te zien heeft de serie weer veel meer budget ontvangen, het is ieder geval vele malen beter dan vorig seizoen, maar alles was beter dan seizoen 2. Nu zie ik weer de heerlijke serie van het eerste seizoen. Alleen Carl nog eens opgevreten zien worden, vervelend
kind.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2538 votes

Over Carl gesproken, zal die echt moed hebben om een kogel door z'n moeder's hoofd te jagen? Zou me niks verbazen als die dat niet heeft gedurfd en dat Lori als walker opstaat en weer iemand bijt...

En Carol doet Sophia volgens mij na. Straks krijg je dat ze net als haar dochter 345 afleveringen spoorloos is.

T-Dog zal ws. worden vervangen door Oscar, al lijkt het me niet dat beide gevangenen nog lang zullen leven. Want een confrontatie tussen Woodbury en Atlanta zal ongetwijfeld aan beide kampen wat levens kosten.

Ataloona

• 734 messages
  • 4264 votes

Ajax&Litmanen1 wrote:
Ze is dood! Ze is ein-de-l;ijk dood! We zijn van Lori af!

Dit seizoen is nu al geslaagd dus, haha. Wat een vreselijk vervelend karakter was dat zeg. En ik vond haar in Prison Break nog wel vrij goed spelen....

Anyway, verder ook weer een heerlijke aflevering. Die laatste 25 minuten waren weer enorm indrukwekkend. Zo te zien heeft de serie weer veel meer budget ontvangen, het is ieder geval vele malen beter dan vorig seizoen, maar alles was beter dan seizoen 2. Nu zie ik weer de heerlijke serie van het eerste seizoen. Alleen Carl nog eens opgevreten zien worden, vervelend
kind.

Nee, Carl begint ook in de comics als een arrogant, egoïstisch vuil vies rotkind, maar heeft wel nice character development. Dankzij de enige mutaties, amputaties en dramatische kills Hij wordt wel wat meer te begrijpen, al is mijn sympathie nog steeds niet voor Carl...

Minotaures

• 7810 messages
  • 2538 votes

Ik baal er nog steeds van dat ze seizoen 1 hebben geknipt wat betreft harde gore... ik hoop dat ze dat niet met seizoen 2 hebben gedaan. Ik zal daar op 1 manier achter komen, want als ze wéér in hebben geknipt is het wel zeer teleurstellend en gewoonweg dom...

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Qua kills kom je wel aan je trekken qua gore hoor. Af en toe wel CGI, maar ze schromen niet om alles te laten zien.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Kan niet wachten op episode 6. Heerlijk hoe de serie nu gaat. Andrea's ogen openen nu ook langzaam. Al kan ik het haar niet kwalijk nemen dat ze het naar haar zin heeft in Woodbury.

DMF

• 1042 messages
  • 385 votes

Vrij rustige aflevering, maar dat is niet verrassend na de bizarre taferelen van vorige week. The Governor is een sterke aanvulling en Michonne is dat ook. Ik verwacht dat haar rol nog flink zal groeien. Het einde maakt me weer benieuwd naar volgende week. Hopelijk komen Rick en zijn groep snel in contact met Woodbury...

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Ondanks dat Michonne uiteindelijk terecht achterdochtig zal zijn geweest vind ik haar tot nu toe maar stront vervelend eigenlijk. Niet meer dan een irritant zeikwijf

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Hebben de fans hier ook de episodische game gespeeld? Episode 5 komt binnenkort wat het eerste seizoen compleet maakt. Het draait om een ander gezelschap, maar ik vind het zeker net zo goed als de tv-serie.

DMF

• 1042 messages
  • 385 votes

rep_robert wrote:

Ondanks dat Michonne uiteindelijk terecht achterdochtig zal zijn geweest vind ik haar tot nu toe maar stront vervelend eigenlijk. Niet meer dan een irritant zeikwijf

Komt nog wel, denk ik. Gaat zich vast aansluiten bij Rick en haar waarde bewijzen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

FillumGek wrote:

Hebben de fans hier ook de episodische game gespeeld? Episode 5 komt binnenkort wat het eerste seizoen compleet maakt. Het draait om een ander gezelschap, maar ik vind het zeker net zo goed als de tv-serie.

Niet mee eens. Vind de episodes van de game juist veel beter belichamen waar het om draait. Sterke karakter uitdieping, actie is bijzaak en erg mooi design. En de graphics zijn beter in de game. Ik weet het, haperende plaat .

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

Niet mee eens. Vind de episodes van de game juist veel beter belichamen waar het om draait. Sterke karakter uitdieping, actie is bijzaak en erg mooi design. En de graphics zijn beter in de game. Ik weet het, haperende plaat .

Hehe. Nou ja, op het moment van schrijven had ik alleen de eerste twee episodes gespeeld en die waren al top. Nu bijna aan het einde van drie en zodadelijk de vierde. Erg knap hoe constant het niveau blijft en inderdaad uitstekende character ontwikkeling. De game raakt je ook veel meer door de keuzes die je steeds dient te maken. Al een paar keer gehad dat ik toch even sterk twijfelde na het maken van een (foute) keuze.

edit: En t/m episode 4 gespeeld en vindt het tot nu toe vele malen beter dan de tv-serie. Vooral de vierde episode zat ik toch regelmatig met een brok in m'n keel. Clementine is sowieso een meisje om voor door het vuur te gaan, dat kan je van een kind als Carl niet zeggen

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Meh. Matig. Narratief is het toch wel erg zwak dit seizoen, onevenwichtig scenario en twee op zich staande verhaallijnen schijnen ze niet vloeiend in elkaar te laten overlopen. Gelukkig is Penny niet genegeerd en dat gegeven is voorlopig het enige pluspunt. The Governor is dan ook de enige char waar je echt over ontwikkeling kan spreken. De rest zit eigenlijk op een behoorlijk dood punt. Dan het einde, lijkt me iets wat je niet moet willen ook al speelt het in Rick's hoofd af. Ben Linus is calling.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Misschien moet jij maar weer de soap op de boerderij kijken. Er moet vooral niets gebeuren heb ik het idee serie gaat juist weer de goede kant op. Er wordt weer geleefd, er gebeuren dingen en het verhaal gaat vooruit ipv stilstand zoals s2 eo1 tm 7..

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Van mij mag er best wat gebeuren (mits goed gedoseerd) maar dit is gewoon belabberd schrijfwerk en dito regie. Hopelijk komt Morgan heel snel terug, zal echt een godsgeschenk zijn.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

De afleveringen uit deel 2 behoren tot het saaiste wat ik ooit in een serie heb gezien. Ben erg tevreden over seizoen 3 en het plot, ook al is niet elke aflevering (zoals die van deze week) top. Er zit weer vaart in, halleluja.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.