- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Walking Dead (AMC)
The Walking Dead (AMC)
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Net klaat met seizoen twee, en wat een geweldige climax! Vind hier nog steeds het (melo)drama niet altijd even goed werken, waardoor het soms een vrij saaie serie wordt, helaas.. Maar zo'n seizoensluiter maakt wel dat ik niet kan wachten op nieuwe afleveringen!
Even een soort van off-topic: Zijn er eigenlijk nog andere fijne zombie/post-apocalyptische series? In filmvorm heb ik er vele gezien, maar ook in een serie als The Walking Dead werkt het uitstekend. I want more!
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Voor de zekerheid even een vraag; is het - na het op de hoogte zijn van de tv-serie - de moeite waard om de strips te kopen? Of is het dan teveel van hetzelfde?
Ik denk dat je de verkeerde vraag steld, de serie is qua verhaallijn nu ruwweg beland bij comic nr.14 terwijl er inmiddels al 103(!) Walking Dead comics zijn. De vraag is dus eerder of het na het lezen van de comics dan nog de moeite is om de serie te volgen 
Zelf volg ik beiden (de serie en de comic) en ik vind het niet hinderlijk. Het startpunt van beiden (de pilot van de serie, en de eerste editie van de comic) zijn nagenoeg identiek, echter daarna lopen de verhalen vrij gauw uit elkaar.
Uiteraard blijven er een hoop overeenkomsten, maar de verhalen verschillen voor mij persoonlijk voldoende van elkaar waardoor ook de serie interresant blijft. Om je een idee te geven, de boerderij van Hershell komt in de comic slechts enkele pagina's aan bod, bepaalde personages die in de serie al dood zijn leven in de comic nog altijd, andere personages spelen een totaal andere rol in de comic, bepaalde gebeurtenissen gebeuren wel gelijk aan de comic maar op een ander moment in de verhaallijn en bij een ander personage (en weten daardoor toch te verassen).
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Ok bedankt. Ik wilde alleen inderdaad voorkomen dat ik tijdens het lezen al kon voorspellen wat er tien comics verder zou gebeuren omdat ik het allemaal al in de serie heb gezien. Maar dat is dus niet het geval, ook door de best verschillende verhaallijnen. Ga het eerste compendium maar bestellen dan 
DMF
-
- 1042 messages
- 385 votes
Erg rustige aflevering, maar dat is niet gek omdat er een totaal nieuwe verhaallijn geïntroduceerd wordt. Wel een geslaagde introductie van Woodbury, maar vooral van de Governor, dat gaat een heerlijke bad-guy worden. De ontmoeting tussen Rick en Governor zal vast dit seizoen nog volgen. 
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Was inderdaad een rustige aflevering, maar ik stoorde me daar ook niet aan want het was inderdaad nodig voor de intro van Woodbury. En ondanks dat het een rustige aflevering was, gebeurde er toch wel wat. De kennismaking met de governor, en ook Merle die eindelijk terug is. In het begin dacht ik even dat de governor wel meeviel, maar na het doodschieten van de overlevenden en het einde met de zombie hoofden denk ik daar wel anders over haha. Ik geef toe hij is best wel psycho, maar Rick wint het wel van hem hoor. Erg benieuwd hoe die ontmoeting gaat verlopen. Kan nog leuk worden. Ik hoop alleen niet dat Andrea weer zo irritant word als in het eerste seizoen, begon haar juist net leuker te vinden.
Ook hoop ik dat ze niet elke aflevering wisselen met storyline, maar beide verhalen meer in elkaar over laten lopen. Al heb ik het idee dat het niet eens zo lang duurt tot de beruchte confrontatie.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2538 votes
Het blijft ongelofelijk dat er zulk soort volk rondlopen na zo'n tragedie. Díe horen juist als eerst 't pijp uit te gaan.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Beetje saaie aflevering. De serie mist toch de kwaliteiten om te blijven boeien als er vrij weinig gebeurt in een aflevering. Maargoed, de introductie van nieuwe namen zorgt misschien wel voor meer vuurwerk later in het seizoen.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Soms heb je het nodig, dus ik kan er mee leven. Er moet ook een verhaal verteld worden. Er is genoeg geïntroduceerd en er blijft genoeg over om te boeien.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2538 votes
Wat een trieste figuur, die Governor...
ace leader
-
- 3343 messages
- 0 votes
Die moet natuurlijk HELEMAALde weg kwijt zijn geraakt na het verliezen van zijn familie. Of hij is van nature een gestoord figuur.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2538 votes
Denk optie 1. Daarnaast lijkt het me verleidelijk om als god te spelen zodra je een verantwoording hebt als leider en wordt opgekeken.
Ik had Woodbury iets anders voorgesteld. Ik dacht een militaire basis.
eppo349
-
- 874 messages
- 4066 votes
Na drie afleveringen in seizoen 3 ga ik me een beetje ergeren aan de makkelijkheid dat de "walkers" uitgeschakeld worden. Weing bedreigends meer aan!
caelers8
-
- 83 messages
- 178 votes
Na drie afleveringen in seizoen 3 ga ik me een beetje ergeren aan de makkelijkheid dat de "walkers" uitgeschakeld worden. Weing bedreigends meer aan!
Tja, de dreiging zit zich niet in de moeilijkheidsgraad waarmee ze uit te schakelen zijn, maar in de getallen waarin ze meestal verschijnen. In vergelijking tot andere zombiefilms is het niet erg 'onrealistisch' (tot in hoe ver je überhaupt van realisme kan spreken) vind ik.
On: aflevering 3 was wederom weer een genot, vooral mooi om te zien hoe dat stadje geïntroduceerd en opgebouwd wordt. Je kan een dergelijke (anarchistische) situatie ook toepassen op de daadwerkelijke formatie van gezag. In dat daglicht is het wel een interessante vergelijking.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2538 votes
Dat wordt al meerdere malen gezegd. Alleen stellen die dingen weinig voor, al moet je nooit dichtbij komen, maar in een groep - herd zoals hier gezegd - kunnen ze gebouwen aanvallen tot bewapende groepjes.
Ik had hier een tijdje geleden een site geplaatst met verschillende soorten zombie's. Dit zouden ze aanpassen, want dan wordt de serie spannender naarmate Rick's groep te maken krijgt met minder gevaarlijk tot extreme zombie klasses.
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Inderdaad de zombies zijn eigenlijk alleen gevaarlijk als ze in grote getalen komen, niet verwacht worden óf onderschat worden. Zoals de zombie ooit bedoeld is in mijn ogen, je kan moeilijk atletische prestaties verwachten van een rottend lijk 
De serie (en comic) richten zich overigens ook meer op de (menselijke) dreiging in een post-apocalyptische wereld dan op een zombie epidimie. Dit zal waarschijnlijk de eerst komende seizoenen ook wel centraal staan, eventuele bombastische zombie overgoten seizoensafluiters daargelaten.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31154 messages
- 5451 votes
Voorlopig worden de personages in reeks 3 minder uitgewerkt dan in de vorige reeksen. Toen werden er meer menselijke dialogen gegeven. Ik weet wel dat we nu al een hele tijd verder zijn sinds de uitbraak, maar het lijken meer ervaren jagers dan mensen die proberen te overleven in een verdoemde wereld. Ik kijk wel uit naar de verhaallijn met de Gouverneur, hopelijk geeft dat de reeks de nodige boost.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Inderdaad de zombies zijn eigenlijk alleen gevaarlijk als ze in grote getalen komen, niet verwacht worden óf onderschat worden. Zoals de zombie ooit bedoeld is in mijn ogen, je kan moeilijk atletische prestaties verwachten van een rottend lijk 
Dat is ook een van de grootste ergernissen van de laatste jaren. Atletische zombies 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2538 votes
Zombie klasse berserker zou wel gaaf zijn hoor... of zo'n screamer die zoals Dead Island gillend op je afrennen. Dan is de serie nog spannend wat betreft ondoden.
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Van mij hoeft het niet, allemaal culturele groeperingen onder de zombie's 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2538 votes
Komen er anders geen andere soorten zombie's in de comics? Beter van wel, want dan kunnen we veranderingen in de zom's verwachten
dan wordt de serie sowieso spannend en angstaanjagender.
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Roamers en Lerkers waar Roamers de actieve zombies zijn constant op zoek naar vers vlees en de Lerkers hun kans meer afwachten (zoals de walker die Hershell beet)
Luppie00
-
- 92 messages
- 347 votes
Toch maar begonnen. Even snel seizoen 1 er in anderhalve dag erdoorheen gejast, alleen ben ik nog niet helemaal om. Ben erg benieuwd hoe ze verder gaan, dat zal vd volgende 2 a 3 afleveringen liggen anders stop ik ermee. Het is het allemaal net niet.
Paar dingen die mij niet bekoren:
- Merle zaagt zijn hand eraf en komt zo los van die boeien, huh waar ken ik dat nou van? Ook het wakker worden in een ziekenhuis heb ik al eens gezien.
- Nee we blijven lekker in de bossen in een kamp zitten. Zonder bescherming. En dan vinden ze het raar dat ze aangevallen worden.
- Irriteer me er een beetje aan dat je geen idee hebt hoe dit allemaal tot stand is gekomen. Vooral de personen in de serie vragen nergens naar. Alsof het allemaal maar ''gewoon'' is.
- Explosie van het CQC gebouw, wat slecht gedaan zeg oioioi. Verder werd daar ook niks duidelijk wat ik wel had gehoopt.
- Ik heb Rick volgens mij nooit aan iemand zien vragen wat er is gebeurd toen hij in het ziekenhuis lag.
- Waarom kan het hele leger van de USA niet een paar van die domme zombies afmaken? Je ziet in die stad Georgia overal tanks staan en ieder mens is dood, zelfs de soldaatjes in de tanks. Hoe kan dit in hemelsnaam?
Het lijkt wel (volgens mij is dat ook zo) dat ze zich volledig hebben gericht op deze 6 afleveringen. Wat het niet ten goede komt.
Nee ik zit er nog niet lekker in en ik weet niet of dat ooit nog gaat komen. Morgen maar even een start maken met het begin van seizoen 2 en hopen dat er dan meer dingen duidelijk worden. Zo niet, dan houdt het voor mij op. Helaas.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2538 votes
Roamers en Lerkers waar Roamers de actieve zombies zijn constant op zoek naar vers vlees en de Lerkers hun kans meer afwachten (zoals de walker die Hershell beet)
Natuurlijk! Helemaal over het hoofd gezien... in seizoen 1 kwamen ze ook in Atlanta voor.
Nu alleen nog de screamers en berserkers...
Thorak
-
- 6354 messages
- 1887 votes
Nu alleen nog de screamers en berserkers...
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
3x04 was ongelooflijk shocking en intens. Echt by far de beste aflevering tot nu toe! Het begon allemaal vrij rustig, en ik had ook niet verwacht dat deze aflevering heel bijzonder zou worden maar vanaf een aantal minuten ging het ineens los en leek alles totaal vanuit het niets op je af te komen. Heel fijn dat de chaos in de gevangenis werd afgewisseld met de rust in Woodbury, want ik had persoonlijk gewoon tijd nodig om alles op een rijtje te zetten, en nog haha.
Echt heel jammer van T-Dog, maar zijn einde was gelukkig wel cool en lekker smerig. Dat alleen vond ik al shocking, niet wetende wat er met Lori zou gaan gebeuren. En mijn god wat was die hele scene met Lori, Maggi en Carl intens, smerig en ontzettend zielig. Heb echt met tranen zitten kijken en dat terwijl ik Lori helemaal niet mocht. Maar dit greep me gewoon, en het was ook aardig recht in beeld gebracht wat ik toch wel op het randje vond, vond het best gedurfd. Maar dat maakte het wel realistischer. En Carl was gewoon epic, zo goed gespeeld door Riggs. En dan ook nog het moment dat Maggi en Carl met de baby naar buiten lopen en Rick hun dan ziet, was gewoon heartbreaking. Zijn meltdown was zo vreselijk zielig en oprecht. Ik had echt met hem te doen. En wat is Lincoln een goed acteur zeg, ongelooflijk!
Ik ben echt helemaal de weg kwijt door deze aflevering, er gebeurde zoveel. Maar ik vond dit echt de beste aflevering die ik tot nu toe heb gezien, en once again het bewijs waarom dit mijn favoriete serie is.
De promo voor 3x05 ziet er goed uit weer, Rick is natuurlijk helemaal de weg kwijt dus ik ben benieuwd waar dat naartoe gaat, en ook hoe het met de baby gaat en of die het gaat overleven (voor een tijdje) Ook erg benieuwd naar de confrontatie met Rick en de governor, nu Rick zo de weg kwijt is kan dat wel eens een behoorlijke intense confrontatie worden.
DMF
-
- 1042 messages
- 385 votes
Die schrijvers... 
Nieuwe 'excuusneger' erbij en T-Dog direct eruit.
Verder echt een heerlijke aflevering na een rustige start. Ongeloofwaardigheid troef weer bij vlagen, maar dat neem ik zeker voor lief. Lori er eindelijk uit, kan dat plot definitief de prullenbak in. Dit seizoen is echt een knaller tot nu toe.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Lori eruit!
Jammer van T-Dog, al hield die het als neger zijnde wel ongelofelijk lang uit 
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Spannende aflevering inderdaad, en weer een behoorlijke zijsprong t.o.v. de comic (waar de baby gelijktijdig met Lori sterft), ben benieuwd hoe dat verder ontwikkeld met Rick als alleenstaande vader.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Niet de comic spoileren please (ookal staat ie tussen spoilertags, ik dacht dat het wellicht over de episode ging), ik ga die binnenkort lezen 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31154 messages
- 5451 votes
Sterke aflevering waar weer het een en ander veranderd. De dreiging kwam nog eens terug en dat geeft de reeks de nodige boest die wat wegzakte voorbije afleveringen.