• 178.409 movies
  • 12.229 shows
  • 34.010 seasons
  • 647.702 actors
  • 9.378.495 votes
Profile

The Walking Dead (AMC)

Film Pegasus (moderator films)

• 31154 messages
  • 5451 votes

Ik heb net de eerste 6 strips gelezen. Qua verhaallijn blijven ze blijkbaar wel dicht bij de strips, toch zijn sommige personages (terecht) aangepast naar de tv-versie. Ik kijk al uit naar reeks 3, aflevering 1 staat al klaar!

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Episode 2 was vet, Rick is een badass! Denk er over om binnenkort de strips even aan te schaffen.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2538 votes

Zeker een gaaf aflevering.

Ben benieuwd wat er gaat gebeuren met de 2 overige inmate's... Zullen ws. omkomen tijdens een gevecht met Woodbury ofzo.

En met Lori heb ik zo sterk m'n twijfels of ze daadwerkelijk Hershel probeerde te redden gewoon omdat het haar plicht moet zijn of specifiek omdat hij haar moet helpen om de baby ter wereld te brengen.

Rick is gewoon goed bezig. Zoals vorig seizoen, deed die het nodige als leider om gevaar op hem en zijn groep uit te schakelen... Eerst die 2 gasten in een bar en nu zo'n doorgedraaide gedetineerde.

En zo te zien komt er wat meer over Woodbury met aflevering 3.

Testa-Rossa

• 422 messages
  • 133 votes

Prima 2e aflevering inderdaad, vond Carl in S02 verschrikkelijk irritant maar vind 'm briljant nu die als een soort mini Dirty Harry die gevangenis af loopt te struinen

Minotaures

• 7810 messages
  • 2538 votes

Hij is inderdaad harder geworden in de loop der maanden tussen seizoen 2 en 3.

DMF

• 1042 messages
  • 385 votes

Het grootste deel van groep is harder geworden, vind ik. Inderdaad Carl, maar ook Maggie die zombies om gaat leggen, Rick is overduidelijk, Carol nu ook weer die gaat oefenen op een walker... Het is niet zo zoetsappig als seizoen twee. Behalve Lori dan. Ga eens gauw weg uit de serie.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2538 votes

Zelfs T-Dawg lult meer in 2 afleveringen dan een hele seizoen (2)

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Redelijke follow up op een matige opener vorige week. De ontwikkeling van Rick blijft welkom, T die meer ruimte krijgt is ook zeer welkom en Carol die gelukkig niet meer zo passief is. Niets mis met wat actie, al voeren ze dit hopelijk niet te ver door zodat de kracht uit de post-apocalyptische setting gaat.

Groot minpunt blijft wel dat de serie enorm lelijk geschoten is. Vooral in een dergelijke serie niet wenselijk, weet niet wie de keuze maakt voor 16mm maar diegene mag ter plekke afgeschoten worden. Manmanman, niet om aan te zien. Doen bijna al de serie collega's toch beter.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Gelukkig valt dat de technische leken niet op

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Aangezien het een forse halvering is van de standaard (35mm) en als film/serie fanaat moet dit toch wel opvallen lijkt me. Ik nitpick niet op een paar mm'tjes .

Minotaures

• 7810 messages
  • 2538 votes

Maar is de serie wel wenselijk om op Blu-ray te kopen? Wil vandaag toch nog seizoen 1 kopen en vroeg me af of het nog wel mooi zou zijn.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Merk er zelf toch weinig van, komt ook vooral omdat het allemaal via de pindakaas is bekeken

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Minotaures wrote:

Maar is de serie wel wenselijk om op Blu-ray te kopen? Wil vandaag toch nog seizoen 1 kopen en vroeg me af of het nog wel mooi zou zijn.

Bluray is altijd beter, maar als er een serie is waar de meerwaarde niet zo groot is is het TWD. Als het prijsverschil groot is zal ik gewoon voor de dvd gaan. Al is bluray wel altijd beter dan dvd9.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2538 votes

16 euro voor de DVD en hetzelfde voor de Blu-ray. Keuze snel gemaakt in dit geval.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

DVD9 is gewoon dvd met alle geluidssporen zoals dolby digital en DTS.

Een bluray is beter als de bron (de Opname) in HD is anders is het niet veel beter.

16 euro is leuk toch voor seizoen 1 en ook nog Bluray.

Als je wilt weten wat het verschil is in kwaliteit kijk dan maar eens een HDTV versie of een HD WEB DL versie. Ga toch liever voor WEB DL

Het nadeel is wel dat bij oudere series er wel iets van een soort opwaardering is maar nooit puur HD haalbaar is.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

S3e2 was weer geweldig en het wordt steeds leuker en in afl 3 is er een leuke verassing.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2538 votes

Raffael77 wrote:

DVD9 is gewoon dvd met alle geluidssporen zoals dolby digital en DTS.

Een bluray is beter als de bron (de Opname) in HD is anders is het niet veel beter.

16 euro is leuk toch voor seizoen 1 en ook nog Bluray.

Als je wilt weten wat het verschil is in kwaliteit kijk dan maar eens een HDTV versie of een HD WEB DL versie. Ga toch liever voor WEB DL

Het nadeel is wel dat bij oudere series er wel iets van een soort opwaardering is maar nooit puur HD haalbaar is.

Thanks!

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Raffael77 wrote:

Onzin; allemaal afhankelijk van de print die ze gebruiken en de restauratie die ze hanteren.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Dus jij beweerd dat je van een slechte bron gewoon een top kwaliteit HD/Bluray verkrijgt door te restaureren. Klinkt heel overtuigend.

Jij zegt dus dat je van 4,7 gig aan info naar 25gig info kan gaan terwijl de bron maar 480p is. en je bij bluray spreekt over gemiddeld 1080p.

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Raffael77 wrote:

Dus jij beweerd dat je van een slechte bron gewoon een top kwaliteit HD/Bluray verkrijgt door te restaureren. Klinkt heel overtuigend.

Compleet andere statement dan degene waarop ik oorspronkelijk inging;

Raffael77 wrote:

DIgitale cinematografie werd pas populair in gebruik genomen begin '00; 35mm (bijv.) kan er net zo goed uitzien op Blu-ray als een film die in High Definition is opgenomen en opgeslagen; je gaat me niet wijsmaken dat alle films vóór '00 die inmiddels al op DVD zijn uitgebracht geen Blu-ray release waard zijn; wat jij in principe beweert met bovenstaande statement.

Raffael77 wrote:

Jij zegt dus dat je van 4,7 gig aan info naar 25gig info kan gaan terwijl de bron maar 480p is. en je bij bluray spreekt over gemiddeld 1080p.

Laat vooral de beperkte statistieken uit 't 'downloadwereldje' je kennis limiteren.

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Raffael77 wrote:

S3e2 was weer geweldig en het wordt steeds leuker en in afl 3 is er een leuke verassing.

Seizoen 2 net afgekeken.. 3 schijnt in Oktober 2012 te zijn begonnen.. dus hoe weet je dit? 2 eindigt in elk geval vet! Alhoewel ik de laatste episode een beetje een letdown vond worden vergeleken bij de rest. Hopelijk begint 3 weer full-blown!

Testa-Rossa

• 422 messages
  • 133 votes

S03E02 is afgelopen zondag uitegzonden en eindigde met een preview voor aflevering 3, en de lezers van de comic weten aan de hand van de preview genoeg.

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Aha, zo simpel is het dus geworden.. hoeven we de dvd's ook niet meer te kijken, laat staan de serie volgen

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Nja die previews verklappen altijd wel iets en het SO3EO3 introduceert wel een nieuw verhaallijn zeg maar

Noviomagum

• 24 messages
  • 28 votes

Inderdaad die preview gaf duidelijk aan dat er een nieuwe verhaallijn in komt, ik kijk er nu al naar uit, aflevering 2 was mooi, Rick is echt niet meer de morele twijfelaar van de eerste 2 seizoenen

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Na een lange tijd weer verder gegaan bij seizoen 2 van The Walking Dead

En wat blijft het een geweldige serie zeg, zodra ik 1 episode kijk blijf ik maar door kijken.

Ik ben erg benieuwd naar seizoen 3 en hoop dat er nog een aantal seizoenen komen.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2538 votes

Vanavond seizoen 1 thuis voor een 2de keer uitkijken. Ben nu bij 5. En ik moet zeggen dat ze qua gore wat stukjes hebben geknipt vergeleken met de internet streams. Wanneer de overlevenden in het bos worden aangevallen, wanneer Amy in haar hals word gebeten en enkele overlevenden uit elkaar worden gescheurd... Best jammer.

Glacius

• 4297 messages
  • 3032 votes

Hebben ze in de dvd versie zitten te knippen? Gatverdamme... Nog een reden om het maar gewoon via het internet te volgen.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Voor de zekerheid even een vraag; is het - na het op de hoogte zijn van de tv-serie - de moeite waard om de strips te kopen? Of is het dan teveel van hetzelfde?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Glacius wrote:

Hebben ze in de dvd versie zitten te knippen? Gatverdamme... Nog een reden om het maar gewoon via het internet te volgen.

Dat waren fouten van de distributeur. Gewoon gaan voor de Amerikaanse versie, lijkt me sterk dat ze de twee keer dezelfde fout maken door gebruik te maken van gecensureerde episodes (3 en 4).

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.