- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Walking Dead (AMC)
The Walking Dead (AMC)
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Vond het op die dromerige opoe scenes na ook een prima aflevering. Logica zoek ik al niet meer. Ik denk juist dat dit een heel actievol seizoen zal gaan worden. Let's hope so
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
S08E01: in memory of George Romero. TWD wordt met het jaar meer een favoriet! Heerlijke seizoensopener ook weer zeg. Minus die old man Rick scenes dan...
bobbee
-
- 132 messages
- 45 votes
Van een serie waarvan je niks verwacht kan iedere aflevering mee vallen. Maar niet nu, en al heel lang niet meer. Ik wacht op het moment dat Rick en zijn zoon worden opgegeten. Dan is het eindelijk voorbij. En kunnen we onze normen voor tv series weer op het oude peil zetten. Je referentiekader keldert als een gek met al die halfbakken tv prut.
We zagen Rick als oude man, als man in een gedroomde toekomst. We zagen Rick in de echte toekomst met rood omrande ogen. Dus we weten dat die hele opstand alweer op niets uitloopt. Alweer. Hoe geloofwaardig is die vent nog?
En we zagen Rick in het heden, een die zich nog van niks bewust is. Maar dat kan ook niet anders als je je met idioten omringt. Zoals die zwarte geestelijke. Ik dacht dat hij zijn geloof voorbij was, maar nee, hij voelt zich nog steeds de verlosser. En je weet hoe het met dat soort types afloopt.
Rick is trouwens ook ieder geloof voorbij. Ik zie hem als de echte slechterik in de serie. De man die zonder reden anderen afslacht omdat hij denkt King of The World te zijn. Als Neagan blijkt minstens even slecht te zijn is er maar een oplossing: Kill the bastard en offer je hele cluppie niksnutten daar voor op.
Dus hoop ik op een attente zombie die Rick te grazen neemt. En neem dan dat bleke zoontje van hem erbij. Ik kan die sukkel niet langer verdragen. Dit is het laatste seizoen, nog effe doorbijten en we zijn er af. De serie loopt inmiddels 7 jaar. Ongelofelijk, hoe we aan het lijntje worden gehouden. De hele zwik had in 3 seizoenen klaar kunnen zijn.
Ik hoopte even dat Old man Rick wakker werd in hetzelfde bed waar hij in de eerste aflevering van de serie in belandt en het hele gedoe, alle 7 jaar gewoon een slechte droom was geweest. Net als bij Lost. Het zou wel het verdiende lot van alle hardcore fans zijn. De straf voor 7 jaar van lege slaafsheid.
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Aflevering 2 met een bekend gezicht die terug keert. Nooit verwacht deze persoon nog terug te zien. Beter dan aflevering 1 over het algemeen.
Hance
-
- 43 messages
- 34 votes
Laten we hopen dat de acteur die Rick speelt, in zijn jongere jaren ook in een dronken bui op een andere acteur is gedoken, die daar achteraf toch geen trek in had. Dan hebben ze bij AMC ook eindelijk een excuus om de stekker eruit te trekken.
Wat me in de nieuwste aflevering(2) vooral stoorde was dat ik de helft van de tijd niet wist wie bij wie hoorde. Vooral in de lange schiet scenes. Dat is toch een kwestie van slechte shots en of slecht regie werk?
Maar het kan ook aan mij liggen, ik heb al vanaf s07 e01 geen 5 min naar deze serie kunnen kijken zonder afgeleid te raken (mobiel, druppelende kraan etc).
Zonde! De eerste 2/3 seizoenen waren zo beklemmend en spannend. Destijds zat de serie geregeld doordeweeks in mijn hoofd en f5de ik op het moment dat er een nieuwe aflevering zou moeten verschijnen.
huiguh
-
- 429 messages
- 2402 votes
S08E02, vreselijke aflevering...
Hoop heen en weer geschiet, en zoals mijn bovenbuurman al vermelde was het ook voor mij vaak onduidelijk wie er nu bij wie hoorde.
Tussen het lukraak schieten door nog even wat tenenkrommend drama ertussen proppen, om te janken zo slecht...
Maar ja, we zijn nu al bij seizoen 8, dus volgende week toch maar weer verder kijken....
Dennisj
-
- 210 messages
- 1008 votes
Ze mogen wel snel met een leuk verhaallijn gaan komen want anders gaan veel mensen afhaken ben ik bang. Heb het gevoel dat ik 2 afleveringen na schietende mensen heb gekeken, en we daarnaast qua verhaal niets zijn opgeschoten. Ik had het gevoel dat the A-team ineens tevoorschijn zou komen met al die rondvliegende kogels.
Van mij part laat je die 2 groepen vechten met elkaar in 1 aflevering, Negan en Rick die met elkaar op de vuist gaan en 1 van die 2 elkaar afmaken. Daarna die horde zombies die de hele groep insluit waardoor ze samen moeten werken. Maar het is steeds hetzelfde. Laat ze weer op zoek gaan na een remedie, of wat dan ook DOE IETS.
Jammer dat een serie die mij altijd wel wist te boeien ook wanneer het soms minder was, het ineens zo niet boeiend weten te maken. Misschien ook door het grote gedeelte van personages wat op auto piloot staat te acteren. Want wat een slechte opening van het seizoen zeg.
Alathir
-
- 2125 messages
- 1635 votes
Hoe kun je nu niet weten wie bij wie hoort? Dat je niet iedereen kent spreekt voor zich maar er liep toch vaak wel een bekende kop in beeld zodat je wist in welk kamp je je bevond. Ik had eerder een probleem met WAAR wie was dan WIE wie was (volgen jullie nog?
)
Ok, maar dus ik vond het eigenlijk de beste aflevering sinds de opener van seizoen 7. Tenminste wat tempo en actie. Leuke cliffhanger en oude bekende op het einde, toch leuk?
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Jebus dat acteerwerk....het is dat ik er nu te lang inzit, maar eigenlijk is het gewoon erg slecht. De actie. Man man, wat slecht gemonteerd.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Heb geen enkel probleem met het acteerwerk, de actiescènes zijn meer dan prima te volgen. Het is ook nooit goed. De serie doet nu precies waar mensen al jaren om zeiken.
Hoezo is het niet duidelijk wie nou wie is? De aanvallers zijn de good guys/Hilltop (achter de auto's, degenen die de kamers in het gebouw binnenvallen, de groep die zich overgeeft zijn de Saviors/bad guys). Ik snap het probleem niet.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Aflevering 2 met een bekend gezicht die terug keert. Nooit verwacht deze persoon nog terug te zien. Beter dan aflevering 1 over het algemeen.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Zei me ook totaal niks meer nee, haha. Laat wel duidelijk zien hoe lang ik de journey van Rick en zijn vriendjes al volg.
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Ik ben benieuwd of het mij wel iets zegt (ik verwacht van wel), vanavond maar even kijken. 
Alathir
-
- 2125 messages
- 1635 votes
Morales is die kerel die besloot om met zijn vrouw en kind Rick te verlaten om zelf op zoek te gaan naar zijn familie. Of hij die ooit gevonden heeft zal nog moeten blijken, maar ik gok van niet of misschien als zombie. Wat er met zijn gezin is gebeurd zal ook nog moeten blijken.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Dus dan breng je een personage na zeven seizoenen terug om 'm vervolgens dood te laten gaan. 
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Dus dan breng je een personage na zeven seizoenen terug om 'm vervolgens dood te laten gaan.
Ja echt te weird te woorden. Een dikke f you naar je kijkers. Het abrupte einde van de aflevering maakte het niet veel beter. Alles wordt weer enorm gerekt.
trombebe
-
- 4 messages
- 170 votes
Wat ik vroeger zo leuk aan twd vond was het overleven en het verzamelen. Tegenwoordig melken ze het allemaal zo uit (bv met de tijger) en dat maakt het een stuk minder leuk en geloofwaardig.
Ondanks dat de geloofwaardigheid ver te zoeken is kijk ik nog altijd graag naar twd. Al was het afgelopen seizoen wel echt een drama. Ik vond de eerste drie aflevering van het huidige seizoen zo slecht nog niet. Vooral de scenes met Rick en Daryl deden me weer een beetje aan vroeger denken.
Alathir
-
- 2125 messages
- 1635 votes
Ik weet niet maar ik vind dat Daryl het wat aan het uithangen is. Twee keer gaat hij toch in tegen Rick door zowel Morales als die gast op het einde te doden.
Zijn ze nu aan het beginnen met iedereen tegen elkaar op te zetten net zoals Jesus en Morgan die het duidelijk niet eens waren. Het ergste was dat ze Morgan (ondanks dat hij gelijk heeft) nog laten verliezen ook omdat ze niet meteen anders konden...
Dennisj
-
- 210 messages
- 1008 votes
Het einde van afgelopen aflevering was leuk, er gebeurde weer iets waarvan ik dacht shit waarom. Maar hoe kunnen ze die leeuw nou zo'n eind geven. Hij vermoord maar 1 zombie en slaat er 2 weg waarna hij opgegeten word, volgens mij is een leeuw echt wel sterker dan een groepje zombies. Dat beest verdient toch een veel mooier eind? Van mij part was hij doodgegaan nadat Negan hem gevangen had genomen en met een knuppel doodslaat. Zodat er weer wat haat richting Negan komt.
Waar the fuck is Negan eigenlijk? Echt al een paar afleveringen niet meer gezien en dat terwijl hij het gevaar moet zijn.
Ik heb echt steeds meer moeite om het te blijven kijken. Ik spoel nu af en toe zelfs een beetje door en dat heb ik al die seizoenen nooit gedaan.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Leeuw? De tijger lijkt er in de verste verte niet eens op. Daarnaast gebeurt alles nu in een relatief korte periode. Dit is een tijdspanne van echt niet meer dan 1 of 2 dagen. Dat is ook wel een groot verschil met voorgaande seizoenen.
Dennisj
-
- 210 messages
- 1008 votes
Ja tijger dan.. alsnog matig hoe ze dat beest aan het eind hebben laten komen maar goed.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik snap het wel. Ik vind dit seizoen ook vooral uit saaie meuk bestaan. Ben bang dat ik af ga haken als het zo blijft, erg jammer.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Je kan onmogelijk iedereen pleasen. Als er geen actie is heb je boze mensen. Als je teveel actie hebt krijg je ook boze mensen. Overigens lijkt het me duidelijk dat dit niet zo blijft. Vind deze opzet eigenlijk wel leuk, dat je een heel seizoen in een tijdspanne van nog geen week beleeft. Het is intenser omdat je gewoon echt op een normale niet overhaaste manier een "oorlog" meemaakt. Stap voor stap. Want zo'n conflict als dit zal na dit seizoen wel weer voorbij zijn en kan je daarna weer een nieuw verhaal opzetten. Om even een scheve vergelijking te trekken: Het nieuwe seizoen van Orange is the New Black speelt zich ook af op 1 enkele dag. Je geeft je daarmee als schrijver ook meer ruimte voor de daaropvolgende seizoenen.
Groot nadeel van TWD itt OitnB met een seizoen over zo'n korte tijdspanne is dat je je zo'n intensive strijd verspreid over een aantal maanden moet kijken op tv, terwijl je met OitnB die intensiviteit beter voelt omdat je achter elkaar kan bingen.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ja, dat laatste speelt zeker mee. Had eigenlijk niet wekelijks moeten kijken maar de afleveringen moeten opsparen, dat had wel gescheeld in een stukje beleving. We kijken thuis dit seizoen gewoon op TV (FOX of terugkijken) en de reclames om de tien minuten halen de vaart er sowieso uit.
Majestics
-
- 322 messages
- 43 votes
Alsjeblieft, geen speeches/monologen meer.
Dennisj
-
- 210 messages
- 1008 votes
Ik vond aflevering 7 wel weer een goed niveau hebben. Net als aflevering 5 trouwens. Volgens mij is volgende week alweer de laatste aflevering van het seizoen. Enige wat het nog kan redden is een knaller van een einde anders gaat dit seizoen voor mij als zwakste van de hele reeks in de boeken.
Gh8st
-
- 668 messages
- 2008 votes
Mid season finale is dat normaal gesproken volgende week.
Ben van de week ook maar eens het seizoen gaan inhalen. Het kan me ineens ook allemaal een stuk minder boeien moet ik zeggen en dan ga ik me alleen maar meer ergeren aan alle stomme keuzes en ongeloofwaardigheid die ik normaal gesproken een beetje voor lief neem.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Ik snap nog steeds niet wat Rick met die kansloze vuilnismensen doet.
Hopelijk kan de mid-season finale nog enigszins verandering brengen in een vooralsnog weinig opzienbarend seizoen.
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Zijn er nog echt betrokken meningen halverwege dit seizoen? Dat deze aflevering een van de meer onderhoudende van het seizoen was, blijft een trieste gewaarwording.
Bijna jammer dat ik mezelf te geïnvesteerd acht om het gewoon aan de wilgen te hangen. Stom eigenlijk, wanneer je nog maar zo weinig van iets geniet. Wat ik wel ga overwegen, is om te kappen met wekelijks bijhouden. Voor spoilers hoef ik niet bang te zijn, het is niet dat het nog leeft bij de koffieautomaat. Misschien maar bingen dan?
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Wow Carl dood zag ik toch niet aan komen. Behoorlijk verschil met de comics. Of zal er eindelijk eens een remedie opdoemen voor het virus? We gaan het zien.
Redelijke mid-season finale met veel actie maar toch te weinig voortgang in het geheel. Deja-vu gevoel blijft erg aanwezig bij het kijken. Op deze manier kunnen ze nog wel 10 seizoenen door gaan maar of de kijkers dat vol houden?