- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Walking Dead (AMC)
The Walking Dead (AMC)
linxde1
-
- 394 messages
- 346 votes
Je kan dit hele seizoen overslaan!
Nou, bijna wel. Je kan aflevering 1, eventueel 8 en 16 zien. Dan weet je het wel. Maar ze kunnen beter het seizoen inkorten tot 10 afleveringen. Dan heb je 10 goede afleveringen zonder langdradigheid.
bollepeer
-
- 449 messages
- 275 votes
Hopelijk goed nieuws over seizoen 8. De makers hebben gezegt dat seizoen 8 veel meer snelheid zal hebben. Hoopvol, maar het blijft altijd afwachten
fuckaduck1
-
- 28 messages
- 0 votes
Seizoen 7 resumerend:
Aflevering 1 was waanzinnig goed. De beste uit de serie tot nu toe.
Aflevering 2 t/m 15 waren slaapverwekkend en (om het zacht uit te drukken) heel matig.
Aflevering 16 was van een acceptabel niveau. Jammer alleen dat de actie aan het einde wat armoedig oogde. Ook jammer dat Sascha in de strijd verloren gaat, maar verrassend was dat allerminst. Pluspunt is de prestatie van Jeffrey Dean Morgan, die in deze aflevering voor het eerst een keer indruk op me maakte.
Al met al is dit het slechtste seizoen tot nu toe geweest. Ook ik ben nog steeds niet afgehaakt, maar ik hoop wel dat een half jaar wachten straks niet weer 'beloond' wordt met stuurloze en tot vervelens toe uitgesponnen afleveringen. Deze serie heeft een gigantische injectie nodig!
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Boring as hell, wat een afschuwelijk seizoen. Wel met de allerbeste aflevering van de hele serie in de seizoensopener. Die spanning en emoties waren zinderend. Maar alles daarna was 1 dikke, saaie, lange gaap. 16 afleveringen per seizoen is verschrikkelijk, daar lijken de schrijvers zich zwaar op te hebben verkeken de afgelopen jaren. Dodelijk saai al die GTST verhalen.
Moet er maar eens goed over nadenken of ik het volgende seizoen weer per week ga volgen of dat ik het over een jaar in een paar dagen kijk. Ben de interesse kwijt.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Toch raar.. Aan de strip ligt het volgens mij niet. Ik hoor meerdere mensen zeggen dat de strip wel boeiend blijft. Nu kan ik me voorstellen dat ze deze serie niet 1 op 1 willen kopiëren van de strip, maar ergens lijken de schrijven/makers zichzelf ook weer ''vaak'' te overschatten door zelf maar wat aan te rommelen in dit geval. En dat ging dus (weer is) helemaal verkeerd wat betreft dit seizoen. Het vorige seizoen vind ik goed en het seizoen daarvoor vond ik tot nu toe de slechtste, maar nu spant seizoen 7 echt de kroon! Ik moet de laatste aflevering nog kijken en dat ik dat nog niet gedaan heb, zegt eigenlijk al heel wat.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Shit heb ik nou altijd. Blijk het opeens de season finale te zijn! Episch slotstuk in ieder geval en een erg mooie aflevering.
En itt de meeste hier vond ik het overall toch best een tof seizoen met een paar echte hoogtepunten en (zoals altijd bij TWD) veel middelmatige filler.
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Moet er maar eens goed over nadenken of ik het volgende seizoen weer per week ga volgen of dat ik het over een jaar in een paar dagen kijk. Ben de interesse kwijt.
Maarja, het zal wel weer zo zijn dat als de teleurstelling van dit seizoen weggeëbd is en het volgende seizoen begint dat ik er weer klaar voor zit.

Ben ook benieuwd of er een verdere terugval van kijkers is volgend seizoen, wat jij John Milton?

Al verwacht ik wel dat het volgend seizoen interessanter gaat worden, nu er verschillende kampen zijn en de oorlog gaat beginnen.
He verdikkeme, nu ben ik mezelf alweer lekker aan het maken voor het volgende seizoen.
W.V.
-
- 845 messages
- 476 votes
Tijdens het kijken naar de finale van dit seizoen had ik even de neiging om te kappen met de serie, wederom moesten ze het onderspit delven, totdat.....
Als je kijkt naar de afleveringen van dit seizoen, dan vind ik dat de makers de fans niet hebben geboden wat ze in de voorgaande seizoenen wel hebben gedaan. Als we alleen al naar de laatste aflevering kijken, mijlenver van te voren was het verraad van Dwight en die van de vuilnisbelt al te zien, maar nee Rick ziet het niet. Dat gelukkig nu ook eens de saviors op hun donder kregen was wel een pleister op de wonde, de twist met Sascha was geen verrassing, ik had gehoopt dat ze juist die Eugene nog te grazen zou nemen Ik hoop dat ze in het volgende seizoen zo snel als mogelijk met die gestoorde kolonie afrekenen en dat ze daarbij voor enkele personen de tijd nemen. Heb het met die Negan helemaal gehad, die verhaallijn wordt tot en met uitgemolken, het is naar mijn mening wel genoeg geweest, tijd om nieuwe paden te bewandelen.
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Gijs2
-
- 141 messages
- 0 votes
Opvallend vind ik ook het budget per aflevering en dat is vooral te zien in de cgi. De tijger zag er prachtig uit, terwijl een hert er een paar afleveringen niet uitzag. Ook niet alle wapens werden echt afgevuurd en dat zag er ook niet uit. Verder blijf ik bij mijn eerdere mening. De serie is ver over zijn top heen. De serie heeft verhaal nodig, geen subplotjes of karakterontwikkelingen. Want inmiddels kunnen alle karakters mij gestolen worden.
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Zal ik jullie wat geks vertellen? Ik vond deze aflevering eindelijk weer eens goed.
Een soort van, althans...
Die narratieve structuur en het met chronologie spelen moest even op zijn plekje vallen, en zo'n droom werkt toch niet helemaal voor mij, maar al met al heb ik eindelijk weer eens genoten, al wat het dan niet bij iedere scène. Je ziet, er is nog hoop voor die ouwe zuurpruim van een JM.
Maar (jajaja!): ik kan nog steeds niet aan King Ezekiel wennen. Zijn lines en de manier waarop hij ze brengt, halen me er echt uit. Ook nu. Wat een 'At dawn, look to the East' moment had kunnen zijn (qua hoop en verrassing) van Gandalf die met paarden de berg afstormt, eindigde nu na een kort moment van vreugde in een schaterlach, omdat Ezekiel middenin het krijgsgeweld "Alexandria will not fall, not on this day!" riep. Dat werkt gewoon niet.
Too little too late natuurlijk, en ze zullen komend seizoen echt een tandje erbij moeten zetten als ze willen voorkomen dat de kijkcijfers (nog) verder in gaan zakken. Het zijn niet alleen wij die lopen te zeuren namelijk. Maar ik weet het niet of dat gebeuren of niet, MovieMind. Het is zeker niet ondenkbaar. Variety betoogt echter dat het alsnog indrukwekkend is, de ratings, al is de slotzin van het artikel 'it remains to be seen if the downward trend was just a fluke — or the beginning of the end for the popular series.' natuurlijk iets minder positief.
En wat de cijfers betreft, was dit na seizoen 1 en 2 de slechtst presterende season finale. Maar er is een silver lining volgens Uproxx: So while The Walking Dead has been losing some overnight viewers, its overall viewership — once DVRs are accounted for — is holding relatively steady at around 15-16 million viewers this season. It’s closest competition on cable? Major Crimes with about 4.7 million viewers.
In vermoedelijk oktober weer verder, net als voorgaande jaren. Hopelijk geven ze ons dan minder reden tot onvrede. Ik wacht het zonder veel verwachtingen af. Maar het feit dat ik meer uitkeek naar de Season Finale van de miniserie Big Little Lies op HBO, zegt wel veel. Dat is op papier niet eens een John Milton serie.
W.V.
-
- 845 messages
- 476 votes
Daar heb je een punt, zou best kunnen dat die inderdaad van Dwight afkomstig was, is mij niet opgevallen maar dan rijst bij mij de vraag waarom doet hij zoveel moeite om Rick en zijn kompanen te helpen, als hij dan later de kans krijgt om met Negan af te rekenen, geeft hij niet thuis. Hij was gewapend en vlak in de buurt van Negan dus dat was dan een makkie voor hem geweest.
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Daar heb jij natuurlijk ook een punt W.V., en ik begrijp je twijfel.
Denk dat Dwight op safe speelde omdat de situatie nog alle kanten op kon gaan, Rick en zijn Kompanen waren immers outnumbered nu The Scavengers een alliantie met Negan hadden gesloten.
Maar buiten dat was het vooral de schuld van de scriptschrijvers. 
W.V.
-
- 845 messages
- 476 votes
Daar heb jij natuurlijk ook een punt W.V., en ik begrijp je twijfel.
Denk dat Dwight op safe speelde omdat de situatie nog alle kanten op kon gaan, Rick en zijn Kompanen waren immers outnumbered nu The Scavengers een alliantie met Negan hadden gesloten.
Maar buiten dat was het vooral de schuld van de scriptschrijvers.
Dat laatste dat ben ik helemaal met je eens, we zullen volgend seizoen zien, ik hoop dat ze als eerste met die scavengers gaan afrekenen.
Alathir
-
- 2125 messages
- 1635 votes
met Negan af te rekenen, geeft hij niet thuis. Hij was gewapend en vlak in de buurt van Negan dus dat was dan een makkie voor hem geweest.
Het is ook niet echt aan Dwight om met Negan af te rekenen. Hij wordt niet in dezelfde mate geterroriseerd en onderdrukt als Rick en de rest. Plus dat zou een suicide actie geweest zijn waar hij niks aan gehad zou hebben. Hij zit in de perfecte positie om te kijken hoe het hele gedoe evolueert en zal zich pas tegen Negan keren als hij zeker weet dat Rick's alliantie gaat winnen. Het veiligste wat hij nu kan doen is onopgemerkt saboteren en dat doet hij dus al.
W.V.
-
- 845 messages
- 476 votes
Het is ook niet echt aan Dwight om met Negan af te rekenen. Hij wordt niet in dezelfde mate geterroriseerd en onderdrukt als Rick en de rest. Plus dat zou een suicide actie geweest zijn waar hij niks aan gehad zou hebben. Hij zit in de perfecte positie om te kijken hoe het hele gedoe evolueert en zal zich pas tegen Negan keren als hij zeker weet dat Rick's alliantie gaat winnen. Het veiligste wat hij nu kan doen is onopgemerkt saboteren en dat doet hij dus al.
Dus blijft hij onbetrouwbaar en past hij beter in het kamp van die vuilnisbelt lui, nu weet hij dat Rick en Darryl de strijd hebben overleefd en moet hij zich afvragen welk gat in de grond hij zich nog in kan verbergen.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Tegenvallend tweede helft. De actie in de laatste episode was ook vrij slap neergezet. Alleen de scenes met Negan zijn enigszins de moeite waard.
SillyBilly23
-
- 183 messages
- 358 votes
Ik had te laat door dat de afleveringen terug begonnen waren en heb het tweede deel dan maar opgespaard. In het weekend alle afleveringen na mekaar gekeken en dat viel goed mee eigenlijk! Afzonderlijk gebeurt er inderdaad niet zoveel maar wanneer je ze na mekaar kijkt is het zeker te doen.
Overall vind ik dit nog steeds niet het slechtste seizoen maar Negan mag nu wel stilaan plaats beginnen ruimen. Ik hoop dat men in het eerste deel van volgend seizoen al een einde maakt aan zijn triomftocht. Die uitgestoken vinger op het einde van de seizoensfinale ging er weer over, the man has some issues 
Waar ik het ook stilaan mee gehad heb, is het introduceren van nieuwe karakters (lees: Benjamin) met de bedoeling sympathie op te wekken om ze vervolgens af te maken. Dat werkt eigenlijk niet meer. Hier was het ook de bedoeling dat Morgan zijn vechtlust terugkreeg maar de man is zo labiel als een schommelstoel, ik begin het een beetje beu te worden. Zelfde verhaal bij Rosita, waarom zat zij niet in die kist
Jammer van Sasha, het afgelopen seizoen ben ik haar en Michonne het meest beginnen appreciëren.
Eugene als antiheld is de max trouwens, geef die man een zonnebril 
De seizoensfinale was leuk maar beetje voorspelbaar, en de cliffhanger niet erg sterk waardoor de volgende 6 maanden makkelijk overbrugbaar worden. Maar ben toch weer benieuwd wat we gaan krijgen in seizoen 8 
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Er is sprake van wellicht een nieuwe Writer's Strike. De 30plussers onder ons herinneren zich wellicht nog wat voor consequenties zoiets kan hebben.
TWD wordt specifiek genoemd als een van de shows die daardoor geraakt zou worden, gezien het opname schema.
Kun je je voorstellen, wat we dán gaan krijgen...
Ataloona
-
- 734 messages
- 4258 votes
Er is sprake van wellicht een nieuwe Writer's Strike. De 30plussers onder ons herinneren zich wellicht nog wat voor consequenties zoiets kan hebben.
TWD wordt specifiek genoemd als een van de shows die daardoor geraakt zou worden, gezien het opname schema.
Kun je je voorstellen, wat we dán gaan krijgen...
Kan alleen maar positief zijn, met episode cuts die je dan garant krijgt
Kunnen ze eens meer ontwikkelingen stoppen in minder afleveringen. Heb dit seizoen een aantal afleveringen geskipt en aan het einde van het seizoen bleek ik daar vrijwel niets van te merken. Dat komt echt zelden voor met dit soort series en overarching verhaallijnen.
Anderzijds herinner ik mij ook nog wel de cuts in het tweede seizoen van Heroes...de gruwel
(afgekapte verhaallijnen, inconsequente handelingen/gedrag van personages, personages die plots uit de serie waren geschreven etc.)
Ik zou me bij dit soort stakingen eerder druk maken om de bubbling under series dan succesnummers als TWD (die bij een staking ook nog zouden kunnen vertrouwen op het bronmateriaal). De kleinere series (of ze nou goed of slecht zijn) zijn altijd als eerste de klos. Zoals Sarah Connor Chronicles of Jericho (dat na de staking wel heel makkelijk werd gecancelled). Of nog erger; Pushing Daisies.
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Tsja.... en toen was het alweer afgelopen. Ik heb toch wel weer genoten van dit seizoen. Helaas werd het aan het einde nogal ongeloofwaardig. Iedereen gaat bijna dood door die tijger, behalve Negan. Omdat hij zo "vet" is willen ze 'm natuurlijk houden voor seizoen 8. Van mij had hij dood gemogen + ik blijf benieuwd hoe dit gaat eindigen. KOMT ER OOIT WEL EEN EIND AAN? Bizar dat je iets zolang kunt rekken.....
stfuympos
-
- 13359 messages
- 731 votes
Wanneer begint die oorlog dan? Geen cliffhanger en in de vergetelheid 
DiDa
-
- 3646 messages
- 2796 votes
Heb net de 1e aflevering gezien op Netflix, komt dit bericht ineens:
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Zo.
Dat was een teleurstellende seizoensopener, imho. het heen en weer schakelen tussen die verschillende tijden werkte voor mij totaal niet. Komen we bij Negan (die gewoon naar buiten komt op het ‘bordes’ en niet gesniped wordt, terwijl we dat al met een outpost guard hebben zien gebeuren? Hoe past dat in Ricks doorwrochte ‘only one man has to die’ plan? Het had daar af kunnen zijn!), de confrontatie start, en cutten we opeens naar Old man Rick. Met welk beoogd doel? Hoe versterkte dat de confrontatie die we zagen? Het haalt voor mij de spanning en het tempo eruit. Ik vond de montage verschrikkelijk knullig en heb volgens mij geen moment spanning ervaren. Dat kan niet de bedoeling zijn. Die twee lijnen werden dan nog gemeng met zijn peptalk en een betraand moment van reflectie onder een glas-in-lood raam. Deed voor mijn immersie geen wonderen.En zat er nu CG in sommige van die ontploffingen? Het oogde niet geheel als een praktisch effect, alsof er digitaal aan geknoeid was.
Nee, het moge duidelijk zijn: ik vond het uiterst teleurstellend. Met dat overdadige filter voor de Old man Rick (die 20 jaar ouder lijkt, terwijl Judith 8 lijkt te zijn) scènes als uitschieter.
Alhoewel, Gabriel die Gregory wil gaan redden, waarna Gregory naar Gabriel’s auto stuntelt en ermee vandoor gaat, was ook niet best. Bijzonder genoeg weet hij die stupiditeit nog te verbeteren door wanneer hij een trailer invlucht, Negan (waarom kwam die überhaupt in zijn eentje naar buiten in die kogelregen van ooit schaarse ammunitie, in o.a. die ramen van het gebouw?) niet neer te maaien met zijn machinegeweer. Nee, hij laat hem langzaam dichterbij komen, en een gesprek beginnen over shitting pants. Helaas, back to square one met het eindelijk en moeizaam gegroeide greintje van respect voor father Gabriel.
Als ik zelfs naar de opening van het seizoen al zo onaangedaan kijk, dan sta zelfs ik misschien wel dichter bij afhaken, dan ik me de vorige seizoenen realiseerde. We’ll see....
Dennisj
-
- 210 messages
- 1008 votes
Het blijft allemaal maar een beetje doordraven en het begint een beetje rommelig te worden. De enigste reden waarom ik nog kijk is omdat ik anders het gevoel heb 7 seizoenen voor niks gekeken te hebben. Er moet echt een nieuwe dreiging komen want het kat en muis spel met Negan ben ik nu echt zat aan het worden.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Redelijke seizoensopener, maar ik heb nu al het gevoel dat de komende afleveringen weer een snoozefest zullen worden.
W.V.
-
- 845 messages
- 476 votes
De opening belooft wel wat, maar ik hoop toch niet dat ze het aanpakken van de saviors weer uitstrijken over een aantal afleveringen.
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Redelijke opening inderdaad, constante dreiging maar echt bijten deed de aflevering niet. Ondanks al de vuurgevechten geen enkel bekend karakter die dood gaat, zelfs geen bijrol..