- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Walking Dead (AMC)
The Walking Dead (AMC)
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2536 votes
beste aflevering tot zover. Without a doubt.
GuyB
-
- 1299 messages
- 0 votes
Vraag me ook af in hoeverre Glenn is genezen. Zonder Hershel gaan herstellen en ook zonder Maggie aangezien zij in een andere groep zit.
Verder vond ik de fast flood area scène met Megan best tragisch. Eigenlijk allemaal de schuld van The Governor. Dit gezin was nog gewoon compleet indien ze in hun huisje bleven.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ik vond dit ook een geweldige aflevering. Alles kwam nu samen en lekker veel actie.
De verschillende groepen zullen wel weer samenkomen, maar ik was wel klaar met de gevangenis, dus dat ze nu weer in the open zullen zijn zal het zeker allemaal weer wat opkloppen.
Ook mooi dat The Governor lekker pijnlijk het loodje legt. Goed personage, maar had ook wel weer genoeg van hem. Hershel ga ik idd missen, oneerlijke manier om zo te moeten sterven, aangezien hij wel de laatste was om dit te verdienen.
freek_93
-
- 668 messages
- 1666 votes
Mijn voorspelling:
Ik denk dat ze er deze keer veel langer over zullen doen om elkaar terug te vinden dan de Season 2 finale. Ik baarde me echt zorgen als ik die groep zo zag verscheuren. Dit komt echt niet meteen goed. Verwacht ze niet aan het einde van Ep 9 allemaal samen lekker aan het kampvuur ofzo...
Tyrese en de (badass) kids vinden Carol, of Carol hen in een noodsituatie ofzo. Misschien zijn die locked up in de celblock of ergens anders in nood maar het is meant to be that zij bij Carol terecht komen. Dit zou de storyline meteen interessant maken. Hoe gaat Tyrese ermee omgaan indien Rick hem later in het seizoen verteld dat Carol de moordenaar was. Wat Judith betreft: zij is gewoon nog lekker in leven hoor, daar durf ik geld op wedden. Als je goed kijkt de laatste keer je Judith ziet dan is ze vastgebonden. Het bloed doet onheil vermoeden maar dat kan gewoon van dat badass-psycho-meisje komen natuurlijk. Anyway -> Groep 1: Tyreese - meisjes - Carol - Judith
Daryl en Beth zie ik niet te lang alleen in de woods rondlopen. Daar is enkel Daryl alpha genoeg voor. Bovendien is Daryl goed in spoorzoeken. Die komt wel op z'n pootjes terecht natuurlijk, zo ook iedereen die van hem afhankelijk is (unless AMC has a death wish) Dus ga ik nog iets wilder en ik zeg dat Daryl&Beth de groep van Sasha, Maggie en Bob vinden. Diezelfde Bob gaat waarschijnlijk vrij vroeg het loodje leggen in één of andere hachelijke situatie in de éérstvolgend episode.
Groep 2: Daryl - Beth - Sasha - Maggie - Bob
Groep 3: Carl - Rick - Michonne (hoogstwaarschijnlijk)
Groep 4: de bus met Glenn
De groepen zullen inderdaad nu je het zegt niet gelijk elkaar terug vinden. Het zou heel mooi zijn als Tyreese en the kids Carol tegen komen. Zij zullen dan vervolgens samen voor die kinderen zorgen en een band op bouwen. En dan als ze Rick of Daryl tegen komen en zij aan Tyreese vertellen dat Carol het was, ben ik benieuwd wat Tyreese zal doen. Er is zeker een kans dat dit gebeurd, maar ik denk niet dat Carol zomaar naar Tyreese zal lopen, als ze elkaar tegen komen, aangezien zij redelijk slim is en zal verwachten dat Rick het heeft verteld.
Daryl en Beth zullen denk ik inderdaad Maggie Sasha en Bob vinden. Kunnen Maggie en Beth bij elkaar uit huilen over Hershel. Sasha, Maggie en Bob zal zeker niet de sterkste groep zijn en met Daryl erbij zijn ze een stuk sterker. Bob vind ik so far een rare man en ik zou het niet erg vinden als hij in de eerst volgende aflevering het loodje legt.
De groep van Maggie gaat dan natuurlijk wel hard op zoek naar de bus met Glenn. Glenn kan Maggie altijd goed troosten. Zou een goede emotionele steun voor haar zijn. Glenn blijft denk ik ook wel leven. Hij zal wel zwak zijn, maar Maggie zal hem op tijd vinden om hem te helpen samen met Beth. Zij hebben namelijk genoeg van hun pa geleerd.
Verder is de bus geloof ik niet sterk bezet met sterke personages. Als die aangevallen word heeft een zwakke Glenn natuurlijk wel een probleem.
Carl en Rick is een sterke groep, echter zijn ze allebei emotioneel zwak nu en zou het logisch zijn als Michonne zich bij hun voegt om ze weer op de been te krijgen. Ik neem aan dat ze Rick, het hoofdpersonage, niet zullen vermoorden.
Uiteindelijk zullen ze elkaar wel weer vinden, hoop ik, met hier en daar een verloren vriend.
We hebben natuurlijk ook nog Tara en Lilly. Ik hoop echt dat Lilly the Governor door zijn kop heeft geschoten. We zien dit namelijk niet, maar je kon wel zien dat ze hem niet meer vertrouwde of aardig vond.
Ik vraag me ook nog heel erg af wie die ratten nu bij dat hek heeft neergelegd in een eerdere aflevering. Dat kan Carol niet zijn geweest, want zij wou juist helpen en niemand in gevaar brengen. Dit krijgt ook nog wel een staartje.
GuyB
-
- 1299 messages
- 0 votes
In verband met die ratten: dat is ofwel 'het psycho meisje', de schrijvers doen het hard vermoeden maar nu begin ik te denken dat dit iets te makkelijk zou zijn. Waarom niet de dokter? Heb je gezien hoe hij in het begin van de aflevering die doos beschermde? Wat zat daarin? Alcohol of een rat? Er is nog zoveel om over te discussiëren. 
huiguh
-
- 429 messages
- 2404 votes
Geweldige mid-season finale, deze aflevering had eigenlijk het eind van seizoen 3 moeten zijn...
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Geweldige 'mid-season finale' inderdaad. De aanval op de gevangenis was erg tof.
De groepen zullen uiteindelijk wel hun weg naar elkaar terugvinden.
Wat betreft de meisjestweeling, ik denk dat deze afgeleid zijn van de jongenstweeling uit de comic.
Comic spoiler: Hierbij is er ook één gek en eentje normaal. De gekke doodt uiteindelijk de normale, waarna de gekke door Carl wordt gedood.
happie
-
- 6236 messages
- 426 votes
ze zullen nou wel ergens terecht gaan komen waar ze abraham ford tegen gaan komen. De acteur die Morgan speelt sloot ook niet uit, dat hij nog terug gaat komen in seizoen 4
Goede afsluiter van de eerste helft van dit sterke seizoen. Wel weer lang wachten.
wel zonde van hershel.
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Érg fijne aflevering. Ik heb hem zelfs 2 keer gekeken gister 
Leuk om ook weer een aantal overeenkomsten te zien met de comic: (comic spoiler) De onthoofding door the Governor (al was het in de comic Tyrese en niet Hershell die het moest ontgelden), natuurlijk de aanval met de tank op de gevangenis, het feit dat Rick werd neergeschoten en het eindshot van Rick en Carl op de berg voor de gevangenis komt ook direct uit de comic.
Ik was bang dat de aanval op de gevangenis (om budgettaire reden) erg lafjes zou zijn maar niets bleek minder waar. Deze ene aflevering was waarschijnlijk even duur als heel seizoen 2.
Verder vond ik de fast flood area scène met Megan best tragisch. Eigenlijk allemaal de schuld van The Governor. Dit gezin was nog gewoon compleet indien ze in hun huisje bleven.
flash flood (niet fast
) vond ik ook een erg sterke scene (je zou het haast vergeten), goed gevonden.
YAH87
-
- 230 messages
- 0 votes
“Liar…”
Holy scheisse… Effe bijkomen hoor. Indd, erg intense aflevering waarbij de grote showdown niet teleurstelde en arme Herschel die het loodje heeft gelegd.
Het gesprek tussen Rick en the Governor was ook boeiend om te volgen hoe dit zich zou ontvouwen en alsof het allang nog niet duidelijk was dat Daryl een badass is, maakt ‘ie doodleuk een tank onschadelijk.
En tevens wordt geïmpliceerd dat Lil’ Ass Kicker er ook niet ongeschonden uit is gekomen, wat tot een krachtige, emotionele moment opleverde met Rick en zoonlief. Alsof ze nog niet genoeg ellende hebben meegemaakt.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Vraag me ook af in hoeverre Glenn is genezen. Zonder Hershel gaan herstellen en ook zonder Maggie aangezien zij in een andere groep zit.
Vandaar ook die bullet op het eind
Helemaal terecht natuurlijk. Vond het niet compleet infantiel. Blij dat de meesten het loodje hebben gelegd. Suckers!! And we're back on the road....Mooie wending dit. Zo had S3 moeten eindigen inderdaad.In verband met die ratten: dat is ofwel 'het psycho meisje', de schrijvers doen het hard vermoeden maar nu begin ik te denken dat dit iets te makkelijk zou zijn. Waarom niet de helemaal goed uitgewerkt namelijk. Of dat groepje mensen dat the Governor volgde waren echt dokter? Heb je gezien hoe hij in het begin van de aflevering die doos beschermde? Wat zat daarin? Alcohol of een rat? Er is nog zoveel om over te discussiëren.
Inderdaad, al weer bijna vergeten. Er blijft genoeg ruimte over voor de komende afleveringen

Red wedding zeker niet. Maar de kwaliteit gaat wel steeds meer omhoog. Ik weet niet waar je gebleven was, maar seizoen drie is so far dikke prima! En de laatste aflevering had genoeg spannende en onverwachtse momenten. Wat eigenlijk niet alleen voor deze aflevering geldt, maar voor heel seizoen drie.
Zeker een aanrader. Even doorbijten door het seizoen/seizoenen of where ever je afgehaakt bent! Seizoen drie maakt het goed!
Seizoen 4
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
LOL @ de vergelijkingen met de Red Wedding natuurlijk. Red Wedding was onverwachts en shockeerde iedereen. Dit zag je natuurlijk wel een beetje aankomen. Doet verder niets aan de kwaliteit af hoor.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Leek me ook al vrij onmogelijk maar een beetje in de buurt van RW te komen. Gaat vooralsnog niet van harte, kom heel moeilijk door seizoen 3 heen.
freek_93
-
- 668 messages
- 1666 votes
:T
Seizoen 4
Kwam er gister achter toen ik het er met vrienden over had dat ik al de hele tijd fout zit 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2536 votes
Wel mooi dat ze Tyrese niet hebben dood laten gaan, want in de comics kwam hij om door de Gov.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3032 votes
Wel mooi dat ze Tyrese niet hebben dood laten gaan, want in de comics kwam hij om door de Gov.
Het had anders zomaar gekunt, aangezien Bob de nieuwe 'token black guy' had kunnen worden
Toch fijn inderdaad dat ze dat deze keer niet hebben gedaan
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Inderdaad, in de comic word Tyrese dan ook wel veel eerder geïntroduceerd, in de serie speelt die pas een seizoen mee.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Men, goede aflevering. Mag ook wel na de afgelopen weken. Best even in shock achtergebleven. Wanneer kunnen we de volgende verwachten?
606
-
- 23876 messages
- 12266 votes
Nog 3 afleveringen te gaan tot het einde van S3, spannend tot nu toe.
freek_93
-
- 668 messages
- 1666 votes
Men, goede aflevering. Mag ook wel na de afgelopen weken. Best even in shock achtergebleven. Wanneer kunnen we de volgende verwachten?
Volgens mij is de eerst volgende aflevering 2 februari. Duurt nog even dus 
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Negen februari.
606
-
- 23876 messages
- 12266 votes
Even de vraag over het einde van seizoen 3 wat is er met de governor gebeurd van Woodburry. Of komt dat is seizoen 4 terug.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Gewoon seizoen 4 kijken. Je zou spoilers niet van tevoren moeten weten man 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Mooie dag 
606
-
- 23876 messages
- 12266 votes
Gewoon seizoen 4 kijken. Je zou spoilers niet van tevoren moeten weten man
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Zo vlot mogelijk de laatste 8 afleveringen bekijken dan maar 
606
-
- 23876 messages
- 12266 votes
Zo vlot mogelijk de laatste 8 afleveringen bekijken dan maar
606
-
- 23876 messages
- 12266 votes
Het is wel mooi als je van seizoen naar seizoen gaat dat de mensen die erin mee doen ook echt ouder worden, dan vooral Carl de zoon van Rick.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2536 votes
Ja zijn personage krijgt positieve vooruitgang. Ik vind hem in seizoen 2 maar irritant.
606
-
- 23876 messages
- 12266 votes
Ja zijn personage krijgt positieve vooruitgang. Ik vind hem in seizoen 2 maar irritant.
Ik vond zijn personage erg mooi. Maar nu wordt het lang wachten, want lees dat seizoen 4 pas op de helft is en dat we volgend jaar pas verder gaan met de andere helft en seizoen 5 komt ook nog.