- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Walking Dead (AMC)
The Walking Dead (AMC)
knusse stoel
-
- 3285 messages
- 4317 votes
'Moviemafketel', de serie wordt in potje pindakaas aangeboden op spotnet. Dus niet allemaal op tv..
Trouwens, een mooie serie om te volgen, steeds weer nieuwe ontwikkelingen.
Ataloona
-
- 734 messages
- 4261 votes
Prima aflevering met een sterke Governor die naar redemption zoekt. Ik zie het alleen totaal niet zitten dat hij nu weer naar een ander kamp gaat en al helemaal niet dat ook volgende week een aflevering zonder de main cast is. Daar moeten ze echt eens een goede balans voor vinden, want 1 keer is niet erg, maar 2 keer 
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Ik blijf me verbazen over het hoge niveau dit seizoen. Gewoon een hele aflevering gewijd aan The Governor en ik heb me niet verveeld. Wat best raar is, aangezien ik hem maar irritant vond vorig seizoen. Maar wat een sterke aflevering zeg, ik heb zelfs nog sympathie voor de beste man gekregen. Sterk staaltje karakterontwikkeling.
Ik hoop nu niet dat ze elke week weer gaan switchen tussen kampen.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2536 votes
Beter is dat ze het half/half doen zo nu en dan
freek_93
-
- 668 messages
- 1666 votes
Een hele aflevering met The Governor.. Hij speelde wel erg sterk. Alleen vind ik de main cast een stuk interessanter. Helaas ziet het er naar uit dat de volgende aflevering ook weer om The Governor draait. Hoewel daar wel oude relaties voor behoorlijk was spanning kan gaan zorgen. Dus ben benieuwd naar volgende week 
YAH87
-
- 230 messages
- 0 votes
Verrassende aflevering omtrent onze eenogige vriend. In het begin had ik wel iets van dat zijn persoontje mij nauwelijks kon boeien op dit punt van het seizoen, maar draaide volledig gaandeweg waardoor hij ook een rol van betekenis heeft dit seizoen.
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2168 votes
Martinez en Shumpert (Bowman) hebben blijkbaar weer nieuwe 'partners' gevonden. Die zullen de Governor vast niet meer nodig hebben. Ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken. Maar het is inderdaad jammer dat de main cast er weer niet in zit.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Leuk al die compleet foute analyses op deze pagina n.a.v. de vorige episode over the Governor
The Governor blijft the Governor en doodt Martinez. Als ik weer naar de beelden van de mid season final van volgende week kijk voelt het als een herhaling van s3. Ik hoop dat ze deze smerige man nu eindelijk eens uit de weg ruimen, want dat inpalmen en daarna de mensen voor een oorlog ophitsen moet een keer afgestraft worden.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Ik was zo blij toen ik die tank zag, omdat ik weet wat er gaat gebeuren. Is ook al een beetje in de preview voor volgende week te zien. Eindelijk de goede aanval op de gevangenis, met tank en al. 
Comic spoiler: http://imageshack.us/a/img5/6461/mch7.jpg
huiguh
-
- 429 messages
- 2404 votes
heerlijk seizoen tot nu toe, hoop dat ze Rick en zn groep volgende week de gevangenis uit jagen, lekker on the road voor de rest van het seizoen 
Ik heb een gruwelijke hekel aan een mid-season break, gewoon lekker heel het seizoen achter elkaar a.u.b.!!!
YAH87
-
- 230 messages
- 0 votes
Om het op z’n Hollands te zeggen:
Een vos verliest wel zijn haren (of in dit geval een oog), maar niet zijn streken.
In redemption, verlossing geloofde ik niet zo zeer voor hem en ben blij dat ze niet die kant op gingen met dit personage. It is so on, volgende week.
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Ik was zo blij toen ik die tank zag, omdat ik weet wat er gaat gebeuren. Is ook al een beetje in de preview voor volgende week te zien. Eindelijk de goede aanval op de gevangenis, met tank en al.

Comic spoiler: http://imageshack.us/a/img5/6461/mch7.jpg
Inderdaad weer leuk om zo weer een aanknopingspunt te hebben met de comic.
Ataloona
-
- 734 messages
- 4261 votes
Wow, wat een heerlijke aflevering! Zo had seizoen 3 moeten eindigen. (al maakt het seizoen 4 alsmaar beter) Governor dood en damn, Hershel dood. Had wel verwacht dat laatstgenoemde dood zou gaan, zat wel erg in de gevarenzone. Oud, geamputeerd been en had al een aflevering rondom zichzelf laatst. Toch jammer, aangezien het een erg sympathiek personage was.
In ieder geval een lekkere adrenaline aflevering die ook behoorlijk intens was. Alleen wel kut die midseason finales, nu wachten tot februari... Maar ja, ik ben benieuwd. Flink wat casualties, Judith waarschijnlijk dood en de survivors zijn in verschillende groepen ontsnapt. Hopelijk doen ze daar wat mee en nu wordt het tijd voor old school on-the-road-survival.
606
-
- 23876 messages
- 12266 votes
Ik ben bijna bij seizoen 3, maar vind het tot nu toe erg gave serie 
freek_93
-
- 668 messages
- 1666 votes
Holy shit. Dit was intens. Inderdaad seizoen 3 had zo moeten eindigen. Nu 2 maanden wachten. Wat een spanning. Tjonge jonge. Ik denk trouwens niet dat Judith dood is. Denk dat iemand haar mee genomen heeft.. But we'll see.
Er zijn nu behoorlijk wat groepen:
- We hebben de bus met o.a. Glenn en heel wat andere waar ik de naam niet van weet.
- De kinderen en Tyreese, hoewel niet zeker is dat die bij elkaar zijn.
- Carl en Rick samen.
- Sasha, Bob en Maggie.
- Daryl en Beth.
- Michonne.
- Carol is ook nog ergens. Ga er van uit dat ze terug komt.
- (Lilly en Tara Chambler leven allebei nog, als ik niks over het hoofd heb gezien. Neem aan
dat we die nog terug gaan zien.)
Vervolgens hebben we nog een hoop doden:
- Hershel onthoofd door the Governor
- The Governor, zwaard door zijn borst/rug van Michonne, vervolgens dood geschoten door
Lilly.
- Meghan, gebeten door een walker. In het hoofd geschoten door the Governor.
- En meer, maar daar weet ik de namen niet van. 
Voor zover ik het weet en gezien heb zijn Lilly en Tara de enige overlevende van de groep van The Governor.
Iemand die de lijsten kan afmaken/bijvullen. Feel free to do it. Schept wat meer duidelijkheid. Vooral die tweede lijst.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
DAMN wat een intens spannende mid season finale! 
Ik heb echt de hele aflevering op het puntje van mijn stoel gezeten en maar roepen "KIJK UIT DARYL" " OH NEE RICK" Haha wat een beleving, geweldig dat een serie je zo mee kan nemen.
Wat een sensatie, zo'n hoop gebeurd ook. Heel erg jammer van Hershel maar zat er wel een beetje aan te komen. De dood van the governor had ik niet zien aankomen, vooral niet nadat Michonne nog wegliep van hem. En dat dat moment met dat meisje (van Carol) zo onverwacht, maar zo tof! Wat een badass (psycho) chick haha.
En Carl dan jongens! Ik vond hem eerst altijd zo irritant, maar nu is hij geweldig. Ben echt van hem gaan houden en zijn momentje met de walker ontroerde mij dan ook heel erg. Denk overigens niet dat Judith dood is. De bandjes van het stoeltje waren los en ik denk niet dat een walker dat gedaan kan hebben We zullen het nog wel zien.
Wat een chaos en wat een epic einde. Alleen nu wachten tot Februari?! Wat the hell?! Dat kunnen ze toch niet maken 
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
- We hebben de bus met o.a. Glenn en heel wat andere waar ik de naam niet van weet.
- Carl en Rick samen.
- Sasha, Bob en Maggie.
- Daryl en Beth.
- Michonne.
- (Lilly en Tara Chambler leven allebei nog, als ik niks over het hoofd heb gezien. Neem aan
dat we die nog terug gaan zien.) .
Inderdaad een hoop groepen ja. Erg benieuwd welke kant ze daarmee opgaan. Denk (hoop) wel dat een paar groepen wel weer bij elkaar komen zoals Maggie en Glenn en dat Michonne zich aansluit bij Rick en Carl. We zullen het wel zien. Wel een plus dat ze nu weer on the road zijn, zo kan de serie zich weer wat meer ontwikkelen. Ik hoop ook nog steeds dat Carol terugkomt!
freek_93
-
- 668 messages
- 1666 votes
Ik neem aan dat ze ofwel grotendeels ofwel helemaal bij elkaar komen! Net als toen die boerderij van Hershel onder gelopen werd door walkers. Zal wel een uizondering zijn, net zoals toen met Andrea.
van duijn
-
- 935 messages
- 845 votes
Daryl blijft toch echt een baas! Schitterende aflevering weer, by far het best seizoen, nu al.
ace leader
-
- 3343 messages
- 0 votes
"Cross my heart." - The Governor
Je hebt je belofte verbroken, jongen!
Ataloona
-
- 734 messages
- 4261 votes
Ik neem overigens ook wel aan dat ze een escape route hebben. Aangezien die gevangenis langzamerhand steeds onveiliger werd met al die walkers en ze ook wel duidelijk een evacuatie-bus hadden. Ik hoop persoonlijk in ieder geval dat ze even een aflevering of twee in de groepen blijven. Michonne zal inderdaad wel bij de groep van Carl en Rick komen, en ook Tyreese en de kids zullen zich daar wel bij aansluiten. Hoop ik... Psycho kids 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Wat een aflevering! 
De gouverneur is wel als een bruut tekeer gegaan zeg! Wow. Heftige 20 minuten op het einde van de aflevering. Eindelijk gaan ze de bajes verlaten en is de gouverneur dood. Wel enorm zonde dat Herhel dood is, bah. Dit hadden ze al eind seizoen 2 moeten stoppen.
Benieuwd hoe nu verder.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Hoorde van een collegaatje dat de laatste episode Red Wedding vormen aan heeft genomen als het op gut check niveau aankomt, klopt dit? Anders ga ik heel snel de schade maar eens inhalen.
Ataloona
-
- 734 messages
- 4261 votes
Nou ja, dat moet je zeker doen. Schokkend als de Red Wedding was het nou ook weer niet, maar zeker net zo spannend.
freek_93
-
- 668 messages
- 1666 votes
Red wedding zeker niet. Maar de kwaliteit gaat wel steeds meer omhoog. Ik weet niet waar je gebleven was, maar seizoen drie is so far dikke prima! En de laatste aflevering had genoeg spannende en onverwachtse momenten. Wat eigenlijk niet alleen voor deze aflevering geldt, maar voor heel seizoen drie.
Zeker een aanrader. Even doorbijten door het seizoen/seizoenen of where ever je afgehaakt bent! Seizoen drie maakt het goed! 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Hoorde van een collegaatje dat de laatste episode Red Wedding vormen aan heeft genomen als het op gut check niveau aankomt, klopt dit? Anders ga ik heel snel de schade maar eens inhalen.
Als je daarmee bedoelt dat het een gore, harde slachting is, dan klopt dat ja. Vrij heftig allemaal.
GuyB
-
- 1299 messages
- 0 votes
- Carl en Rick samen.
- Sasha, Bob en Maggie.
- Daryl en Beth.
- Michonne.
dat we die nog terug gaan zien.)
Eerst en vooral mijn felicitaties voor de schrijvers van dit hoogstaand stukje tv. Nog nooit heb ik zo op het puntje van m'n stoel gezeten voor een aflevering verdorie. De opbouw ernaartoe was dan ook lang genoeg!
Mijn voorspelling:
Ik denk dat ze er deze keer veel langer over zullen doen om elkaar terug te vinden dan de Season 2 finale. Ik baarde me echt zorgen als ik die groep zo zag verscheuren. Dit komt echt niet meteen goed. Verwacht ze niet aan het einde van Ep 9 allemaal samen lekker aan het kampvuur ofzo...
Tyrese en de (badass) kids vinden Carol, of Carol hen in een noodsituatie ofzo. Misschien zijn die locked up in de celblock of ergens anders in nood maar het is meant to be that zij bij Carol terecht komen. Dit zou de storyline meteen interessant maken. Hoe gaat Tyrese ermee omgaan indien Rick hem later in het seizoen verteld dat Carol de moordenaar was. Wat Judith betreft: zij is gewoon nog lekker in leven hoor, daar durf ik geld op wedden. Als je goed kijkt de laatste keer je Judith ziet dan is ze vastgebonden. Het bloed doet onheil vermoeden maar dat kan gewoon van dat badass-psycho-meisje komen natuurlijk. Anyway -> Groep 1: Tyreese - meisjes - Carol - Judith
Daryl en Beth zie ik niet te lang alleen in de woods rondlopen. Daar is enkel Daryl alpha genoeg voor. Bovendien is Daryl goed in spoorzoeken. Die komt wel op z'n pootjes terecht natuurlijk, zo ook iedereen die van hem afhankelijk is (unless AMC has a death wish) Dus ga ik nog iets wilder en ik zeg dat Daryl&Beth de groep van Sasha, Maggie en Bob vinden. Diezelfde Bob gaat waarschijnlijk vrij vroeg het loodje leggen in één of andere hachelijke situatie in de éérstvolgend episode.
Groep 2: Daryl - Beth - Sasha - Maggie - Bob
Groep 3: Carl - Rick - Michonne (hoogstwaarschijnlijk)
Groep 4: de bus met Glenn
Je kan het complete BS vinden maar feit is als ik dit binnen enkele zal teruglezen zal het ofwel grappig zijn hoe zwaar ik ernaast zit of niet. Feit is dat voorspellen nu heel wat challenging is dan na de meeste afleveringen. Aflevering was de beste tot nog toe en ik heb hoge verwachtingen nu ze eindelijk uit die kutgevangenis zijn en dat het gevaar terug van de walkers zelf zal komen. TWD really upped his game. Nogmaals bravo.
Wilfred Genee
-
- 1173 messages
- 669 votes
Nou ben ik zelf eigenlijk niet zo onder de indruk van die Red Wedding, uiteraard een geweldige episode maar wordt mij een beetje te veel opgehemeld. Dit vond ik daarentegen echt een sterk staaltje TV. Van begin tot eind was ik gevangen en gespannen!
Erg onder de indruk van deze aflevering van The Walking Dead! Hiervoor kijk je de soms wat rustigere en matigere episodes ook door omdat je weet dat dit soort knallers er tussen zitten!
Ook heel erg benieuwd wat nu dus precies alle groepen zijn, wie het heeft overleefd en hoe ze elkaar in godsnaam zouden moeten terugvinden. Verwacht inderdaad misschien een rol voor Carol die bij 1 van de groepen zal aankomen.
Vraag me ook af wat precies de volgende helft van het seizoen gaat worden.
Nadat Michonne wegliep bij de Governor vreesde ik dat TWD weer in oude cliches zou vervallen en hij het misschien wel weer zou overleven en dat hij dan weer de gehele tweede helft van het seizoen zou bepalen.
Erg positief verrast dat hij toch nog werd doodgeschoten (mag ik hopen).
Michonne met dat baby'tje lijkt me ook een interessante combo mocht het zo ver komen, zeker gezien de scene waar ze wenend dat kind in haar armen nam.
Ben in ieder geval zeer benieuwd naar het vervolg!
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2168 votes
Ik ben in shock. Wat een finale!
Arme Hershel.Wordt toch een gemis zonder hem in het vervolg. Het wordt voor de makers ook bijna onmogelijk om dit te gaan overtreffen.
Maar ik ben erg benieuwd. Jammer van die 2 maanden pauze.