- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Walking Dead (AMC)
The Walking Dead (AMC)
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Grote kans dat dat meisje dat haar vader verloor er iets mee te maken heeft. Of in ieder geval met het voeren van de zombies. Ze was immers behoorlijk overstuur dat ze zo'n zombie die zij een naam had gegeven hadden afgemaakt. Maar neem niet aan dat zij die mensen in de fik heeft gezet. Wel blij dat Walking Dead met deze eerste twee afleveringen weer een beetje op niveau is. Nu dat vasthouden, graag.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3032 votes
Eerste episode vond ik niet zo sterk, maar de tweede is aardig op niveau. Nu met een nieuwe dreiging begint het psychologische aspect weer in de serie terug te komen en dat is wat mij betreft een goede ontwikkeling. De balans tussen actie, spanning en drama was ook behoorlijk in evenwicht.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3032 votes
Oef goede episode. Lekker wat meer actie. Ik gaf echter niks om degene die dood gingen, omdat we ze pas een aflevering kende. Waardoor de indruk iets minder was.
En blijkbaar is er een traitor in ons midden . Benieuwd wie dat is.
Er zijn twee personages waarvan ik al een sterk vermoeden heb dat één van de twee hier iets mee te maken heeft.
freek_93
-
- 668 messages
- 1666 votes
Wie heb je in gedachte dan? Denk niet dat hetkleine meisje er iets mee te maken heeft. En ik hoop niet dat the Governor er iets mee te maken heeft, want hem was ik wel zat..
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Denk wel dat dat jonge grietje iets te makem zou kunnen hebben met het voeren van de walkers, maar ik link haar niet snel aan de verbranden lichamen. Dat moet toch iemand anders geweest zijn.
Edit: wat chainsaw zegt dus.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Maar wie dan? Lijkt me niet dat het Carol is, die zou dat haar eigen mensen niet aandoen. Beth misschien of Carl? Die lijken ook aardig de weg kwijt te zijn, Beth al helemaal. Ik weet het niet hoor, de governor is misschien te makkelijk, maar toch vrees ik dat we nog niet van hem af zijn.
Ataloona
-
- 734 messages
- 4261 votes
Lijkt mij dat het mensen uit the Council zijn. Aangezien het voorbarig verbranden van die lichamen in principe wel verdere uitbraak van die griep zou kunnen tegenhouden, wel wat messed up natuurlijk. Zou wel fijn zijn als het Carl of Beth zou zijn geweest, maar m.i. is het iemand uit de council.
Btw. Erg goede 2e episode. Zit eigenlijk voor het eerst sinds seizoen 2 er weer helemaal in. De karakteruitdieping verloopt dit seizoen ook erg lekker itt voorgaande seizoenen. Vooral Carl begint - net als in de comics - lekkere seriemoordenaar trekjes te vertonen. Hoop dat nu hij zijn wapens weer terug heeft, hij steeds verder doorslaat.
Verder moet inderdaad The Governor gewoon lekker lang op de loer blijven, een beetje spanning toevoegend zonder dat je hem ook echt ziet en dan gewoon later nog eens een goede confrontatie aangaan.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2536 votes
Dat infected gebeuren maakt het meer spannender!
Maar ik blijf nog steeds erbij dat ze zombie's in klasses moeten onderscheiden (dus nieuwe zombie soorten bij).
Glacius
-
- 4297 messages
- 3032 votes
Maar wie dan? Lijkt me niet dat het Carol is, die zou dat haar eigen mensen niet aandoen. Beth misschien of Carl? Die lijken ook aardig de weg kwijt te zijn, Beth al helemaal. Ik weet het niet hoor, de governor is misschien te makkelijk, maar toch vrees ik dat we nog niet van hem af zijn.
Misschien Bob Stookey
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Dat zou kunnen. Hij was in ieder geval bij de meeting over de 'griep'. Ben ook wel benieuwd wat zijn background story is. Ze hebben wel al laten weten dat er meer bij hem speelt, maar wat precies? Ik hou hem in gedachte
Glacius
-
- 4297 messages
- 3032 votes
We weten tot nu toe alleen dat hij als "field medic" bij het leger heeft gewerkt en zeer waarschijnlijk een (ex)alcoholist is.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
TWD is momenteel een stuk interessanter dan het hele 2e en 3e seizoen bij elkaar. Meer gore, betere verhaallijn en iets meer karakteruitdieping. Benieuwd of ze dit het hele seizoen vol gaan houden. De nieuwste aflevering was zeker de moeite. Hopelijk blijven ze beseffen dat deze serie de actie en de gore nodig heeft om interessant te blijven.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Zolang ze het maar blijven doseren. Niet dat we met betrekking tot actie en gore over een paar episodes het hele ´been there, done that´ gevoel krijgen.
Ataloona
-
- 734 messages
- 4261 votes
Het moet niet gekker worden, gewoon weer een goede episode. Drie op een rij al 
Carol dus - zoals verwacht - degene die Karen en David (oid) heeft vermoord. Fijn dat ze eindelijk eens wat uitdieping krijgt in plaats van die oppervlakkige momenten die ze kreeg in de voorgaande seizoenen. Kwam nooit helemaal van de grond. Ook fijn dat iedereen in benauwde en levensgevaarlijke situaties terecht komt. Doet de spanning ten goede. Volgende aflevering dus drie groepen. Groep van Daryl en Michonne die zich door die horde zombies moeten zien te dringen, Rick en Carol die opzoek gaan naar medicijnen (benieuwd wat er van Carol dan terecht komt...) en de resterende groep in de gevangenis.
Prima seizoen tot dusverre.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Seizoen 4 is tot nu toe (3 afleveringen) zeker de moeite 
Minder gezeur en gejank, meer gore en spanning. Interessant. Hopelijk houden ze het vol.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Wow, wederom een sterke aflevering. Nu alleen nog consistent blijven en dit wordt een topseizoen. 
Overigens tof om weer wat dingen uit de strip te zien, al dan niet in een iets andere vorm. Zoals het gevecht tussen Rick en Tyreese, dit had wel iets heftiger gemogen van mij. Maar aan de andere kant ook weer te begrijpen i.v.m. praktische redenen. Hoe Tyreese al die zombies van zich af vocht was ook nice.
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Komt ook uit de strip

Prima aflevering, ik vond het alleen behoorlijk kansloos dat ze met de auto een stuk of 6 á 7 walkers ontwijken, vervolgens een halve minuut wachten (...?) totdat er een hele zwerm om de auto staat om niet meer weg te kunnen komen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
freek_93
-
- 668 messages
- 1666 votes
Goede spannende aflevering weer! Wat waren ze aan het doen op de set als ze nu na twee matige seizoenen wel weer (so far so good) een goed seizoen neer kunnen zetten?
YAH87
-
- 230 messages
- 0 votes
Puike aflevering. Vanaf minuut één zit je er met volle aandacht naar te kijken vanwege het handgemeen tussen de heren.
Oh en Michonne en Daryl 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Veel lovende verhalen over seizoen 4 tot nu toe. Door drukte nog maar slechts de eerste twee episodes gezien en het is wel aardig. Irriteer me zelf aan het kleffe gedoe waar we zogenaamd emotioneel zouden moeten raken door het overlijden van wat nieuwe personages die +/- 5 minuten screentime hebben gehad. Grote fail in mijn ogen. Gaat nergens meer over. Houd het maar bij de actie, de ranzige zombies en de paar hoofdrolspelers die er wel toe doen ipv die nonsens met nietszeggende personages. De zombies zijn wel ranziger dan ooit en voor de rest weinig problemen met de serie.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2536 votes
Wie is die donkere man die nu met Daryl's groep op pad is? Een bekend personage uit de strips? Wordt die bekender in de serie? Komt die uit Woodbury (nooit gezien daar)?
Ataloona
-
- 734 messages
- 4261 votes
Ik neem aan dat je Bob Stookey bedoelt en niet Tyreese, die andere donkere man. In de comics is hij - Stookey dus - een (blanke) army doc in het Woodburykamp die het leven red van The Governor nadat deze was gemutileerd door Michonne. Dus misschien krijgt hij nog te maken met The Governor. Ook is hij in de comics nogal een alcoholist, net als in de serie. (al is hij hier duidelijk een recovering addict)
freek_93
-
- 668 messages
- 1666 votes
Goede aflevering weer
Rick die Carol verteld dat ze alleen verder moet
Totaal niet verwacht. Benieuwd hoe dat af gaat lopen.
Wel minder actie en iets meer drama deze week, maar dat mag ook wel eens even tussendoor. Beetje uitdieping van sommige personages.
De preview voor volgende week zag er weer goed uit. Dat beloofd wel weer meer actie.
huiguh
-
- 429 messages
- 2404 votes
redelijke aflevering, er moeten niet teveel "soap-achtige" verhaallijnen inkomen.
Rick die Carol wegstuurd vond ik maar een rare actie.
Ataloona
-
- 734 messages
- 4261 votes
Helemaal niks raars aan natuurlijk. Carol is een personage van het eerste uur. Ze heeft altijd met Rick gereisd, dus het zou juist raar zijn als Rick haar terug laat gaan naar de gevangenis waar ze 1. het risico loopt om vermoord te worden en 2. waar ze waarschijnlijk weggestuurd zou worden. (ook lastiger voor die kinderen) Rick geeft haar hier gewoon een 2e en nieuwe kans.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Jammer dat Carol nu weg is, vond haar dit seizoen echt opbloeien. Misschien dat ze later nog terugkomt.
Verder een prima aflevering, lekker 'on the road' i.p.v. die saaie gevangenis.
huiguh
-
- 429 messages
- 2404 votes
Helemaal niks raars aan natuurlijk. Carol is een personage van het eerste uur. Ze heeft altijd met Rick gereisd, dus het zou juist raar zijn als Rick haar terug laat gaan naar de gevangenis waar ze 1. het risico loopt om vermoord te worden en 2. waar ze waarschijnlijk weggestuurd zou worden. (ook lastiger voor die kinderen) Rick geeft haar hier gewoon een 2e en nieuwe kans.
Hij had ook gewoon niks tegen de rest kunnen zeggen, iemand als Carol kunnen ze nu goed gebruiken. Lijkt mij ook stug dat ze nu ook echt weg blijft