• 178.265 movies
  • 12.224 shows
  • 34.003 seasons
  • 647.419 actors
  • 9.376.411 votes
Profile

The Walking Dead (AMC)

dualcia

• 953 messages
  • 2311 votes

Ik heb mezelf er eindelijk toe weten te zetten om de laatste 3 afleveringen van seizoen 3 uit te kijken. Seizoen 3 was een zware dobber. Ik vond seizoen 1 en 2 geweldig om te zien, dus hopelijk staat seizoen 4 me meer aan.

Zolang ze Daryl maar niet uit de show halen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Lucaij wrote:

Eerst klaagt iedereen over het trage tempo in seizoen 2 en nu is seizoen 3 teveel actie :-p

Euh, ben van day 1 lyrisch geweest over het tweede seizoen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Tonypulp wrote:

Mee eens. Heb de serie halverwege seizoen 3 even laten liggen, maar heb het inmiddels weer opgepikt (precies waar Tyreese z'n intrede deed). Deed opvallend snel denken aan Lee en dan niet alleen door zijn huidskleur

De eerste Afro-Amerikaan in de serie die geen excuusneger lijkt te zijn .

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

rep_robert wrote:

Ik denk dat dit de standaard tegendraadse meningen van jullie zijn,

En daar hebben we 'm meer, een tegengestelde mening is weer tegendraads. Ja hoor.
omdat ik in geen lichtjaar kan geloven dat een lang uitgerekt seizoen vol gepraat en geneuzel zou moeten corresponderen met een game Wat dat betreft lijkt de game mij leuker als de gebeurtenissen uit seizoen 3 erin plaats zouden vinden. Oorlogje spelen tussen twee verschillende kampen, met verscheidene invasies. Heerlijk toch?

Als je sensatie focussed bent wel. Daar draait het alleen niet om in Post-Apocalysme. Seizoen 2 typeren als gepraat en geneuzel is de plank ook wel misslaan. Genoeg momenten waar de serie excelleert.

Van mij mag je sensatiebelust zijn maar een tegengestelde mening steeds af doen als tegendraads afdoen wordt een beetje vervelend. Jij hebt sensatie nodig, wij character development. dosering, kalmte waar er naar een onvermijdelijke kalmte voor de storm toegewerkt wordt.

Lucaij

• 472 messages
  • 1861 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

Euh, ben van day 1 lyrisch geweest over het tweede seizoen.

Dan ben jij de uitzondering. Kan me ook herinneren dat er hier veel geklaagd werd over S2.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Lucaij wrote:

(quote)

Dan ben jij de uitzondering. Kan me ook herinneren dat er hier veel geklaagd werd over S2.

Yup. Daarom zit seizoen 3, enorm overkill, vol met sensationele elementen. En is de vorige showrunner ermee gekapt.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

Yup. Daarom zit seizoen 3, enorm overkill, vol met sensationele elementen. En is de vorige showrunner ermee gekapt.

Zelfs die overkill valt reuze mee. De eerste afleveringen van s3 zijn spectaculair gevuld met actie, daarna is het net zo goed weer een boring zooi met die gouvenor. Seizoen 3 gaat net zo goed weer als een nachtkaarsje uit.

Lucaij

• 472 messages
  • 1861 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

En daar hebben we 'm meer, een tegengestelde mening is weer tegendraads. Ja hoor.

(quote)

Als je sensatie focussed bent wel. Daar draait het alleen niet om in Post-Apocalysme. Seizoen 2 typeren als gepraat en geneuzel is de plank ook wel misslaan. Genoeg momenten waar de serie excelleert.

Van mij mag je sensatiebelust zijn maar een tegengestelde mening steeds af doen als tegendraads afdoen wordt een beetje vervelend. Jij hebt sensatie nodig, wij character development. dosering, kalmte waar er naar een onvermijdelijke kalmte voor de storm toegewerkt wordt.

De character development en het acteerwerk vind ik juist het minste onderdeel van deze serie. En toen ze zich daarop gingen focussen in S2 bleef er voor mij niet meer veel over. Ik had in seizoen 2 ook nauwelijks gevoel van dreiging wat ik toch ook wel belangrijk vind in zombieseries of films.

Shane maakte S2 gelukkig wel wat interessanter, maar jij vindt dus niet dat ze te lang hebben stilgestaan op de boerderij? Voor mij voelde het aan als opvulling ivm het relatief kleine budget.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Lucaij wrote:

De character development en het acteerwerk vind ik juist het minste onderdeel van deze serie. En toen ze zich daarop gingen focussen in S2 bleef er voor mij niet meer veel over. Ik had in seizoen 2 ook nauwelijks gevoel van dreiging wat ik toch ook wel belangrijk vind in zombieseries of films.

Dat zal best maar The Walking Dead heeft een post-apocalyptische thematiek, de zombies zijn een middel, geen doel. Al kunnen veel niet met de rust toon omgaan, als liefhebber van contemplatieve cinema kan ik dat wel. Daar zal het 'm wel in zitten.

Shane maakte S2 gelukkig wel wat interessanter, maar jij vindt dus niet dat ze te lang hebben stilgestaan op de boerderij? Voor mij voelde het aan als opvulling ivm het relatief kleine budget.

Nee, in een dergelijke situatie zoek je naar safe places en die hadden ze gevonden in Hershell's farm. Ook vrij logisch dat ze dichtbij blijven met de Sophia situatie.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Zelfs die overkill valt reuze mee. De eerste afleveringen van s3 zijn spectaculair gevuld met actie, daarna is het net zo goed weer een boring zooi met die gouvenor. Seizoen 3 gaat net zo goed weer als een nachtkaarsje uit.

Boring is een waardeoordeel, maar er gebeurt wel erg veel. Klopt dat het allemaal niet zo boeiend is, maar overkill aan sensatie is het wel.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

Boring is een waardeoordeel, maar er gebeurt wel erg veel. Klopt dat het allemaal niet zo boeiend is, maar overkill aan sensatie is het wel.

Ligt eraan wat je als sensatie ziet. Saaie gesprekken met het andere kamp vind ik weinig sensatie. Relatiegeneuzel vind ik weinig sensatie.

In een zombieserie vind ik de confrontaties met de zombies sensatie. En bij vlagen is dit goed gelukt in de serie, maar net zo vaak niet.

Hopelijk gaan ze van S4 wat leuks maken. Laatste kans, anders haak ik af. Seizoen 1 was prima, seizoen 2 dramatisch, seizoen 3 half goed en half slecht.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik hoop dat je een superslecht seizoen krijgt, kans is groot dat ik het dan geweldig vindt . In ieder geval wel wat fijne The Wire additions.

The Walking Dead is een zombieserie geworden, nou net iets wat The Walking Dead niet hoort te zijn.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Naomi Watts wrote:

Ik hoop dat je een superslecht seizoen krijgt, kans is groot dat ik het dan geweldig vindt . In ieder geval wel wat fijne The Wire additions.

The Walking Dead is een zombieserie geworden, nou net iets wat The Walking Dead niet hoort te zijn.

Tssk, wist niet dat je me zoiets gemeens gunde

Dan hoop ik dat Vanessa Hudgens een baard laat groeien, zal jou leren

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

(quote)

Het gaat er vooral ook om dat jullie zeggen dat seizoen 2 volgens jullie dichter bij de game in de buurt komt. Dat slik ik niet en je hebt het nog steeds niet ontkracht. Vandaar dat ik het vooral maar wat lukrake opmerkingen vindt om toch maar wat positiefs over S2 te melden. Het klinkt misschien banaal(alhoewel die standaard argumenten over een sensatiezoekend S3 vind ik net zo gemakzuchtig en onwaar), maar in feite komt het er wel op neer dat de gebeurtenissen uit S2 (te) dodelijk saai zijn om in een game te stoppen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Sorry Ajax&Litmanen1, eigen belang eerst .

rep_robert wrote:

Het gaat er vooral ook om dat jullie zeggen dat seizoen 2 volgens jullie dichter bij de game in de buurt komt. Dat slik ik niet en je hebt het nog steeds niet ontkracht.

En wat is de reden dat je dat niet slikt? Volgens mij ken jij Tell Tale's TWD game niet dus zie totaal geen aanleiding tot deze twijfel.

Vandaar dat ik het vooral maar wat lukrake opmerkingen vindt om toch maar wat positiefs over S2 te melden.

Wat een onzin. Genoeg argumenten hier te vinden waarom ik het goed vind, ook nog voordat ik Tell Tale's game gespeeld had. Gewoon heel flauw om een tegengestelde mening teniet te willen doen.

Het klinkt misschien banaal(alhoewel die standaard argumenten over een sensatiezoekend S3 vind ik net zo gemakzuchtig en onwaar), maar in feite komt het er wel op neer dat de gebeurtenissen uit S2 (te) dodelijk saai zijn om in een game te stoppen.

Het contrast is gewoon te groot. Eerder het gevoel dat jij iets negatiefs ziet in sensatie belust. Ieder zijn ding, ik zie liever de groep zoeken en vinden van rust, en waar de dynamics binnen de groep uitgediept worden en voor spanningsveld zorgen (psychische impact van een dergelijke situatie, de morele keuzes die gemaakt worden etc.) met een sporadische outbreak, en dat de meeste encounters vooral plaats vinden tijdens het looten. Hoarden en looten, dat is het devies.

Martijnnn

• 2248 messages
  • 2410 votes

Als de psychische impact en de karakterontwikkeling nou goed gedaan was het hartstikke mooi geweest, maar aangezien dat bij de Walking Dead nauwelijks beter is dan de gemiddelde soap zit je al gauw te wachten op een beetje sensatie ja. En de enige reden dat er af en toe sensatie is is omdat 1 van de personages weer eens iets doms doet.

(afbeelding)

p.s. is er geen mogelijkheid plaatjes kleiner weer te geven?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Martijnnn wrote:

Als de psychische impact en de karakterontwikkeling nou goed gedaan was het hartstikke mooi geweest, maar aangezien dat bij de Walking Dead nauwelijks beter is dan de gemiddelde soap zit je al gauw te wachten op een beetje sensatie ja.

Maar door het niet te proberen schiet het ook niet op, vooral nu des te meer reden het te doen nu de leading cast toch wel bestaat uit capabele acteurs. Vooral met al die gasten uit The Wire.

Lucaij

• 472 messages
  • 1861 votes

Naomi Watts wrote:
(quote)

Dat zal best maar The Walking Dead heeft een post-apocalyptische thematiek, de zombies zijn een middel, geen doel. Al kunnen veel niet met de rust toon omgaan, als liefhebber van contemplatieve cinema kan ik dat wel. Daar zal het 'm wel in zitten.

(quote)

Nee, in een dergelijke situatie zoek je naar safe places en die hadden ze gevonden in Hershell's farm. Ook vrij logisch dat ze dichtbij blijven met de Sophia situatie.

Ben het eens met je 1e punt. Met dreiging bedoel ik ook niet per se de zombies alleen. Misschien wel het belangrijkste en interessantste van het hele zombiegebeuren is hoe de mensheid daar mee om gaat.

Ik kan ook genieten van films/series waar veel rust in zit, maar denk dat het verschil van onze visies tot stand komt, doordat ik niet echt kan genieten van de huidige acteurs in TWD en jij waarschijnlijk wel. En omdat ze me niet kunnen overtuigen met hun acteerwerk mogen ze wat mij betreft voor lekker veel actie en gore zorgen.
Zijn uiteraard ook acteurs die ik wel goed vind overkomen in TWD en dat zijn voornamelijk Shane, Maryll, Dale en Daryll. Helaas is er hier nog maar een van over..

Naomi Watts wrote:
(quote)

Maar door het niet te proberen schiet het ook niet op, vooral nu des te meer reden het te doen nu de leading cast toch wel bestaat uit capabele acteurs. Vooral met al die gasten uit The Wire.

Cutty toch alleen? Of heb ik iemand over het hoofd gezien.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Lucaij wrote:

Ben het eens met je 1e punt. Met dreiging bedoel ik ook niet per se de zombies alleen. Misschien wel het belangrijkste en interessantste van het hele zombiegebeuren is hoe de mensheid daar mee om gaat.

Ik kan ook genieten van films/series waar veel rust in zit, maar denk dat het verschil van onze visies tot stand komt, doordat ik niet echt kan genieten van de huidige acteurs in TWD en jij waarschijnlijk wel. En omdat ze me niet kunnen overtuigen met hun acteerwerk mogen ze wat mij betreft voor lekker veel actie en gore zorgen.
Zijn uiteraard ook acteurs die ik wel goed vind overkomen in TWD en dat zijn voornamelijk Shane, Maryll, Dale en Daryll. Helaas is er hier nog maar een van over..

Snap ik, heb me op momenten ook geërgerd aan de slecht geschreven drama elementen, al was dat in S1, en in S2 al stukken beter. Wil ook niet zeggen dat het bij iedereen zo is die S2 niet zo veel vond, al is de algemene tendens wel zo dat het realisme van de personages om juist "rust" te zoeken te weinig begrip krijgt bij velen. Gezien je filmsmaak zal dat bij jou niet echt een probleem zijn.

Cutty toch alleen? Of heb ik iemand over het hoofd gezien.

Lawrence Gilliard Jr. (D'Angelo Barksdale) komt dit seizoen .

Glacius

• 4297 messages
  • 3032 votes

Als het script niet goed is, gaan de acteurs echt geen verandering brengen in de kwaliteit.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik vind alleen niet zo veel mis met het script in het tweede seizoen, integendeel.

Lucaij

• 472 messages
  • 1861 votes

Idd. Vooral omdat ik ook Breaking Bad en GoT volg valt het mindere acteerwerk ook wat meer op :-P

D'Angelo had ik niet snel verwacht in TWD, maar lijkt me een goede toevoeging. Hopelijk geen schamele rol zoals Oscar of Jimmy lol.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik ook niet maar vind de fit meer dan prima. Bob Stookey .

(afbeelding)

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5077 votes

Hij is nauwelijks ouder geworden in 10 jaar. En hij leek 10 jaar terug al een stuk jonger dan hij toen was.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2536 votes

Iemand deel 5 van WD uitgespeeld met tranen in de ogen?

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Minotaures wrote:

Iemand deel 5 van WD uitgespeeld met tranen in de ogen?

Wie niet?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Iedereen die het droog houdt heeft een ijsklomp als hart, kan niet anders .

Minotaures

• 7810 messages
  • 2536 votes

Ik heb het spel niet gespeeld, maar wel via YT gezien... ik heb niet gehuild al moet ik zeggen dat het spel een emotioneel zware einde heeft wat het zo speciaal maakt... Ik vond het spel erg goed dat je gewoon zo meeleeft met personages. Ben aan het denken om het voor de PC te halen.

Dying Rose

• 1315 messages
  • 3424 votes

Heb net seizoen 1 (een armzalig aantal van 6 afl.) achter de rug en ben totally fan! Het verbaast me eigenlijk ook dat men zich nog inhoudt in de gore. Ik verwachtte me aan ledematen en bloed die bijna van je scherm spatten. Des te beter. Het zou alleen het geheel wat naar beneden halen.

Ook zijn de personages sympathiek en de decors zijn altijd geweldig om zien. Op naar seizoen 2!

En o ja: Ik ben team Daryl! Crossbow all the way...

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Die gore wordt later stukken meer en smeriger

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.