- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Walking Dead (AMC)
The Walking Dead (AMC)
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Larry Gilliard Jr. heeft een vrij extensieve carrière tot dusver; geen idee waar je vandaan haalt dat The Wire zijn enige rol is...
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Heeft geimdb'd op D'Angelo Barksdale denk ik
.
galaxydriver32
-
- 1122 messages
- 361 votes
Duss... Ik heb zojuist de laatste aflevering van S3 gezien... Wat vreselijk dat Andrea dood is, zij was echt één van mijn favorieten. Ik heb een aantal tranen weg gepikt, ik vond haar zo geweldig! Haar mening over Woodberry VS The Prison dat het niet zo hoefde klopte helemaal. Nou mag die governor gelijk in de eerste aflevering van S4 dood voor het vermoorden van Andrea, Milton, Merle, een hele groep onschuldige mensen en nog een heleboel meer nare dingen! In de laatste aflevering kon ik Carl ook al niet uitstaan, Met zijn *** gedrag.
Ik heb nog drie vragen:
Hoeveel afleveringen komen er in S4?
Wat is jullie favoriete personage? Maakt niet uit of hij/zij dood is gegaan.
Wat zouden jullie doen met een zombie uitbraak?
Die laatste twee vragen vraag ik gewoon uit nieuwsgierigheid.
galaxydriver32
-
- 1122 messages
- 361 votes
(afbeelding)
Frank Darabont (Shawshank, Green Mile) brengt deze strip van Robert Kirkman naar het kleine scherm over een wereld die overlopen is door zombies. Maakt op 31 oktober (Halloween) zijn debuut op AMC, maar de eerste reacties op zowel Comic Con als die van testpublieken schijnen zo lovend te zijn dat er nu al word gepraat over een mogelijk tweede seizoen. 't Is nog even wachten of het de oplopende hype waar gaat maken maar naast Boardwalk Empire is dit de enige nieuwe serie van het opkomende tv-seizoen die mijn interesse wekt.
Ik vind het wel raar hoor T-Dog die tot in het 3e seizoen meegaat in de serie, Carol en Daryl die nog langer meegaan en sophia die die tot in het 2e seizoen meegaat staan niet op de poster, en Amy, die een paar afleveringen van seizoen 1 meegaat staat er wel op... En als Amy er dan toch op staat, waarom staan Jacqui, en dat gezinnetje er dan ook niet op...
Thorak
-
- 6354 messages
- 1885 votes
Dan was ik dus gelukkig toch niet de enige!!!
galaxydriver32
-
- 1122 messages
- 361 votes
Gelukkig maar! Wel een grote fout die is gemaakt, vind ik.
galaxydriver32
-
- 1122 messages
- 361 votes
Weet iemand ook hoeveel afleveringen er in seizoen 4 gaan komen? Er zijn tot nu toe 8 afleveringen bekend, maar ik hoop toch echt dat dat meer gaan worden!
galaxydriver32
-
- 1122 messages
- 361 votes
Oh, laat maar. Ik heb het antwoord gelukkig al gevonden!
Het worden er 16!! 
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Mijn eerste poging tot het volgen van Walking Dead viel al snel in het water, maar na het spelen van de briljante(!!!!) game heb ik toch besloten om het nog een kans te geven. Eerste seizoen overtuigd me dit keer wel, ook al haalt het nergens (zelfs niet een beetje) het niveau van de game qua storytelling en personages. Heb dan ook weinig vertrouwen in het veelal negatief besproken tweede seizoen.. maar ach, even volhouden 
Fortune
-
- 4316 messages
- 2772 votes
What happend Jeroentjuhh, you've gone commercial!
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Wil uiteraard niemand laten schrikken, maar ook ik heb m'n zwakke momenten 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Tweede seizoen komt nog het dichtst bij de game van Telltale, al ontbreekt een Clementine natuurlijk wel. Probleem blijft dat TWD een zombieserie is terwijl de comics en games een apocalyptische setting behandelt en de emotionele en mentale nasleep daarvan. Het beste maar de twee los te zien, hoe moeilijk dat ook is.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Thin line... maar ja, ik kijk er inderdaad wel anders naar. Is niet makkelijk, want je bent alsmaar bezig met 'oh, dit was beter in de game' blabla. Snel afleren 
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Ben nu bij E10. Het tweede seizoen is niet alleen veel beter dan verwacht, maar ook nog eens beter dan het eerste. Die voelde al oppervlakkig en sensatiebelust, maar dat steekt nu nog sterker af. Ligt inderdaad véél dichter bij de game en pakt slimmer (en langer) zijn momenten.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
. Een medestander, het werd tijd. Helaas hebben ze wat van de kritiek aangetrokken en wordt het heel veel geforceerd sensationeel. Wel jammer, want wat is seizoen 2 goed. Nou net de feel die een serie als TWD nodig heeft.
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Tweede seizoen komt nog het dichtst bij de game van Telltale, al ontbreekt een Clementine natuurlijk wel..
Niet alleen een Clementine. 
Goed schrijfwerk, sfeer, sterke characters, goede acteurs enz.
Had zoveel meer ingezeten in een serie als dit. Gelukkig komt er nog een TWD game.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Clementine is het belangrijkste
.
Het is een heel interessante thematiek, waar je vooral op dramagebied veel mee kan. Erg jammer inderdaad, ook één van de redenen dat Mazzara vertrokken is.
galaxydriver32
-
- 1122 messages
- 361 votes
Clementine is het belangrijkste
.
Het is een heel interessante thematiek, waar je vooral op dramagebied veel mee kan.
Klopt, daarom komt het survival-drama vlak veel meer naar voren dan in de meeste andere zombie films/series en andere apocalyptische thema's. En dat vind ik heel fijn aan deze serie, dat maakt het zo speciaal.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Vind seizoen 3 heel zwak tot nu toe, helaas.. Ga het wel 'uitzitten' en hopen op een paar aardige momenten (al zie ik liever iets voor de lange duur, zoals in seizoen 2) en dan liggen er twee seizoenen Carnivale klaar op dvd 
galaxydriver32
-
- 1122 messages
- 361 votes
Vind seizoen 3 heel zwak tot nu toe, helaas.. Ga het wel 'uitzitten' en hopen op een paar aardige momenten (al zie ik liever iets voor de lange duur, zoals in seizoen 2) en dan liggen er twee seizoenen Carnivale klaar op dvd
Ik vind het ook het minste seizoen tot nu, er worden domme keuzes gemaakt en dingen die gwn absoluut niet hadden moeten gebeuren. Heel erg jammer, want uit dit seizoen viel zoveel meer te halen als er een aantal dingen wel waren gebeurt en een aantal niet.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Het derde seizoen bevalt me niet echt goed, duidelijk dat ze de kritiek erg aangetrokken hebben en het spektakel is gewoon too much. Wel eindelijk wat fijne cast additions en fijne characters (Tyreese ftw), ook iets wat de serie wel kon gebruiken. Ondanks het onaangenaam opvallende gehalte aan sensatie toch wel erg knap hoe ze veel episodes toch weer een cliffhanger van jewelste weten te presenteren. Eerlijk is eerlijk.
RuudC
-
- 4636 messages
- 2529 votes
Ik ben vooral benieuwd naar hoeveel het plot afwijkt van de strips. Het verhaal daarin is fantastisch en heb ik vaak de neiging gehad om naar de stripspeciaalzaak te fietsen, omdat ik heel graag wilde weten hoe het verder gaat. Jammer dat de serie blijkbaar niet hetzelfde effect heeft. Ik heb deze week eindelijk het eerste seizoen afgekeken en me flink verbaasd over het alternatieve einde.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Lijkt me nou juist wenselijk dat je enige creativiteit erin legt en niet constant en alleen maar leentjebuur speelt bij de strips.
Maar goed, bekende kritiek natuurlijk, veel kijkers kunnen niet om gaan met creatieve inbreng bij bestaand bronmateriaal.
RuudC
-
- 4636 messages
- 2529 votes
Waarom nog aan een 'verfilming van' beginnen, als je toch niet de intentie hebt aan het verhaal vast te houden? Als je artistieke vrijheid nastreeft, begin je al verkeerd door een (strip)boek te verfilmen.
Dit klinkt dan wel erg zwartwit, maar met een verfilming schep je natuurlijk wel bepaalde verwachtingen. Ik ben overigens wel benieuwd naar wat ze er met de tv-serie van gemaakt hebben. Als de alternatieve verhaallijnen ook werken, vind ik het overigens ook best. Mischien heeft het ook wel mijn voorkeur om een ander verhaal voorgeschoteld te krijgen dan je verwacht. Het houdt de spanning er beter in.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Het is geen verfilming maar zoals Kirkman zelf zei een "re-imagination". Ook heb je te maken met een ander medium, wat dus weer andere mogelijkheden en beperkingen met zich mee brengt.
Ik vind het vooral kwalijk dat de toon anders is. Al snap ik je wel, al mogen ze best het één en ander aanpassen imho.
RuudC
-
- 4636 messages
- 2529 votes
Ah, die boodschap van Kirkman verklaart dan al een hoop. Dan ben ik ook al geneigd te spreken van een win-winsituatie. Twee verhalen voor de spreekwoordelijke prijs van een. Ik ga er maar van uit dat Fox maandag doorgaat met seizoen 2. 
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Het derde seizoen bevalt me niet echt goed, duidelijk dat ze de kritiek erg aangetrokken hebben en het spektakel is gewoon too much. Wel eindelijk wat fijne cast additions en fijne characters (Tyreese ftw), ook iets wat de serie wel kon gebruiken. Ondanks het onaangenaam opvallende gehalte aan sensatie toch wel erg knap hoe ze veel episodes toch weer een cliffhanger van jewelste weten te presenteren. Eerlijk is eerlijk.
Precies wat ik nodig had om gemotiveerd te blijven. Dat bombastische gedoe verder..muhh, mag wat minder.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Ben nu bij E10. Het tweede seizoen is niet alleen veel beter dan verwacht, maar ook nog eens beter dan het eerste. Die voelde al oppervlakkig en sensatiebelust, maar dat steekt nu nog sterker af. Ligt inderdaad véél dichter bij de game en pakt slimmer (en langer) zijn momenten.
. Een medestander, het werd tijd. Helaas hebben ze wat van de kritiek aangetrokken en wordt het heel veel geforceerd sensationeel. Wel jammer, want wat is seizoen 2 goed. Nou net de feel die een serie als TWD nodig heeft. Even serieus heren. Wtf doe je dan in die game? Als ik dit zo hoor ben je dus in de game continu op een boerderij aan het rondlopen en elkaars privéprobleempjes aan het bespreken. Verstandig dus om die game links te laten liggen aangezien dit volgens jullie dicht bij de game in de buurt zit.....
Ik denk dat dit de standaard tegendraadse meningen van jullie zijn, omdat ik in geen lichtjaar kan geloven dat een lang uitgerekt seizoen vol gepraat en geneuzel zou moeten corresponderen met een game
Wat dat betreft lijkt de game mij leuker als de gebeurtenissen uit seizoen 3 erin plaats zouden vinden. Oorlogje spelen tussen twee verschillende kampen, met verscheidene invasies. Heerlijk toch?
Lucaij
-
- 472 messages
- 1861 votes
Eerst klaagt iedereen over het trage tempo in seizoen 2 en nu is seizoen 3 teveel actie :-p
Voor mij is seizoen 1 het beste. Seizoen 2 had gewoon een te hoog soap-gehalte zonder dreiging. Seizoen 3 had gelukkig een hoger tempo, maar er zijn helaas een aantal rare keuzes gemaakt.