• 178.307 movies
  • 12.224 shows
  • 34.004 seasons
  • 647.550 actors
  • 9.377.055 votes
Profile

The Walking Dead (AMC)

LostCauze

• 179 messages
  • 1371 votes

Zijn er meer mensen die zich beginnen te ergeren aan de overmacht van overlevers tegen walkers?

De enige dreiging lijkt nu te komen van hordes of toeval. Doe mij maar runners ipv walkers, de spanning is volkomen verdwenen na 3 seizoenen. Het ging van dawn of the dead naar shaun of the dead. Ik hoop echt dat s4 iets nieuws gaat brengen maar de enige nieuwe dreiging lijkt honger te wezen. Die governor storyline is toch gewoon op? Ik hoop dat ze met hem hetzelfde doen als met Morgan of Merle en we hem een minstens een seizoen niet zien.

Een prequel lijkt me ook nog wel een toffe optie trouwens, laat maar eens zien waarom deze outbreak van trage walkers niet gestopt kon worden.

Desalniettemin is dit nog steeds een top 10 serie maar de dalende lijn lijkt ingezet.

Testa-Rossa

• 422 messages
  • 133 votes

De enige echte dreiging zijn andere groepen, wat op zich ook logisch is, op een gegeven moment is een groot deel van de mensheid gestorven en de kleine groeperingen die resteren hebben zich weten aan te passen. Wat overblijft is de strijd om wapens, voedsel en een veilig onderkomen.

Dit is gewoon waar de serie zich op richt (zie ook de comic reeks) en dat zal hoogstwaarschijnlijk de komende tijd ook niet veranderen. Waar dit in de comic overigens allemaal (naar mijn mening) vrij sterk uitgewerkt is vind ik het in de serie helaas allemaal maar matig.

Verder vind ik het jammer dat men de eerste afleveringen van seizoen 3 niets heeft gedaan met het feit dat ze praktisch zonder munitie en brandstof (hoe onvoorstelbaar belachelijk dat ook was) in the middle of nowhere stonden. Daar hadden ze nog wel één of twee afleveringen van kunnen maken met sombiedreiging.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2537 votes

LostCauze wrote:

Doe mij maar runners ipv walkers

Een tijd geleden ook al zoiets gezegd. De serie zou veel gaver zijn als er meer classes zombies waren.

Shinobi

• 4305 messages
  • 2551 votes

Liever geen runners, een zombie hoort niet te rennen vind ik persoonlijk.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2537 votes

Aller origineelste concept zijn toch die van Dawn of the Dead uit 1978? Dan zijn die niet met deze te vergelijken. Sommige zie je ook een flinke looppas hebben, zoals die achter Sophia aan gingen.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Ja vreemd. Rottende lijken en sprintkanonnen kan ik persoonlijk nog steeds niet combineren.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2537 votes

Diegene die enigszins kunnen sprinten zien er anders vers genoeg uit

Minotaures

• 7810 messages
  • 2537 votes

Iemand trouwens opgevallen dat 't eerste zombie uit deze clip een imitatie is uit die van Dawn of the Dead?

Clip bevat een spoiler!

1978:

(afbeelding)

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Heb je dit van jezelf of van een site. Wel een erg scherpe constatering namelijk

Minotaures

• 7810 messages
  • 2537 votes

Nee dit had ik van mezelf. De reden daarvan is, hoe klein 't rol van de helikopter zombie ook was uit '78, zo'n soort zombie vergeet je gewoon niet.

zxstyle

• 274 messages
  • 499 votes

Ik ben nog maar halverwege seizoen 2.

Maar, ze moeten wat vaker handgranaten in hordes gooien.

Of een 'levende' boven een afgrond hangen.

Dan kukelen hele hordes erin. Dan gaat het wat sneller:P.

Ik vind het acteerwerk t.o.v. breaking bad wel erg slecht hoor.

Hoewel lauri even irritant is als skyler haha.

Shinobi

• 4305 messages
  • 2551 votes

On a side note, ik ben de afgelopen paar maanden begonnen met de strip en als ik nu de tv-serie met de strip vergelijk, is de strip echt vele malen beter. De tv-serie lijkt nu meer op een kinderprogramma.

Alleen al de story line met The Governor, veel heftiger en zieker!

Niet lezen als je gespoilerd wilt worden over de strip:

De haat van Michonne komt beter naar voren, aangezien The Governor haar in haar gevangenschap meerdere keren heeft verkracht. De manier waarop Michonne wraak neemt is echt gruwelijk, ze martelt hem bijna tot de dood. De aanval(len) van Woodbury op de gevangenis is beter uitgewerkt, paar gruwelijke doden. Kortom de stripversie van The Governor is iemand om van te walgen, hij hakt dan ook zonder blikken of blozen Rick zijn rechterhand eraf en onthoofd Tyreese.

En zo kan ik nog wel even doorgaan over de strip. Wil je de echte Walking Dead ervaring, dan zul je toch moeten uitwijken naar het bronmateriaal. Ik ben nu bij Book Five en het wordt alleen maar beter en beter.

Testa-Rossa

• 422 messages
  • 133 votes

Helemaal mee eens, ik ben helemaal bij met de comic, heb enkel de laatste uitgave van 4 dagen terug nog niet gelezen.

De comic is op veel vlakken vele malen beter uitgewerkt als de TV serie, tot op bepaalde hoogte is dit ook niet anders dan logisch, dat bijvoorbeeld de aanval op de gevangenis niet zo goed is in de TV serie is logisch omdat er simpelweg geen budget is om een dergelijke bestorming op touw te zetten maar los daarvan zijn inderdaad ook de persoonlijke motivaties van de personages in de comic veel beter uitgewerkt.

Thorak

• 6354 messages
  • 1887 votes

Waar halen jullie de comics vandaan? Ik ben er weel heel erg in geïnteresseerd!

Minotaures

• 7810 messages
  • 2537 votes

Heb ze op bol.com voor 19,95 ps gezien!!! Wel erg duur, vooral als het tot zover 9 volumes zijn!

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Er zijn ook versies met meerdere volumes inbegrepen; ben je een stuk goedkoper uit.

Thorak

• 6354 messages
  • 1887 votes

Minotaures wrote:

Heb ze op bol.com voor 19,95 ps gezien!!! Wel erg duur, vooral als het tot zover 9 volumes zijn!

Dat is behoorlijk aan de prijs ja! Lang leve commercie en populaire items...

EDIT: Ik zag net de prijzen op bol.com, maar die vind ik toch te absurd! Helaas...

Shinobi

• 4305 messages
  • 2551 votes

jacobine_rodijk wrote:

Er zijn ook versies met meerdere volumes inbegrepen; ben je een stuk goedkoper uit.

Klopt, ik heb zelf de Hardcover boeken gehaald. Die beslaan elk 12 edities.

Tot zover zijn er nu acht van die Hardcovers uit en er zitten ook nog extra's bij als schetsen met het commentaar van Robert Kirkman en de covers van elke editie.

Illum Sphere

• 538 messages
  • 904 votes

eppo349

• 874 messages
  • 4066 votes

Zo! Dat weten we ook weer. Ze geven veel weg.....

LostCauze

• 179 messages
  • 1371 votes

eppo349 wrote:

Zo! Dat weten we ook weer. Ze geven veel weg.....

Bedankt voor de heads-up, ik skip em.

Thorak

• 6354 messages
  • 1887 votes

Dat moet bijna een fout zijn! 4 zwarte acteurs tegelijk in de serie en 1 heeft in de trailer al meer tekst dan Tyrese in de eerste 3 seizoenen bij elkaar!

Verder een hoop lelijke zombies zeg!

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Krijg er wel weer zin in door de trailer Voor wat ik heb gezien komt er i.i.g. wat schot in de zaak.

Shinobi

• 4305 messages
  • 2551 votes

Mwah, ziet er wel oké uit.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

What the hell! D'angelo Barksdale in het nieuwe seizoen. Nu ga ik het zeker oppakken. Al hoef je er niet warm van te worden voor de rest, het is nu echt geen post-apocalyptische serie meer.

Thorak

• 6354 messages
  • 1887 votes

Wie?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

The Wire nooit gezien zeker? .

Shinobi

• 4305 messages
  • 2551 votes

Naomi Watts wrote:

What the hell! D'angelo Barksdale in het nieuwe seizoen.

Haha, klopt en naast dat nog Cutty van The Wire. Misschien dat er nog een Bubbles of Omar Little bijkomt, dat zou wel lachen zijn.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Nu je het zegt . Hij kwam me al zo bekend voor maar ik kon het niet plaatsen. Maar het is Cutty, bedankt. Omar zou helemaal geweldig zijn, al kan ie beter lekker bij HBO blijven. Wel goed teken dat er nu wat sterk gecast wordt, alleen hopen dat ze geen excuusnegers zijn.

Thorak

• 6354 messages
  • 1887 votes

Naomi Watts wrote:

The Wire nooit gezien zeker? .

Nee klopt, maar volgens IMDb is dat ook precies het enige waar hij in gespeeld heeft...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.