- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Walking Dead (AMC)
The Walking Dead (AMC)
Mitchel_M&M
-
- 65 messages
- 489 votes
Benieuwd wat er nu met de Governor gaat gebeuren en even over die nieuwe grotere groep in de bajes eerlijk gezegd denk ik dat het overgrote deel in het volgende seizoen snel dood zou gaan

Shinobi
-
- 4305 messages
- 2551 votes
In ieder geval weer een hoop zombievoer voor seizoen vier. 
De dood van Andrea boeit me trouwens niet, vond haar toch maar irritant. Al was het natuurlijk wel lachen geweest als ze het weer ternauwernood had overleefd net zoals in seizoen twee.
The Governor ging trouwens ook weer aardig tekeer, al had je dat wel kunnen zien aankomen. Desondanks blijft het wel nice en ik ben benieuwd wat er met hem gaat gebeuren.
DMF
-
- 1042 messages
- 385 votes
Jammer. Ik had echt gehoopt dat de finale ook het einde van de gevangenis zou betekenen, maar dat bleek dus niet het geval. En ook de Governor overleeft het, dus dan blijf je die strijd houden, ben ik bang. En dat heb ik nu wel een beetje gezien. Ik vrees dat we nu heel seizoen vier weer in de gevangenis zitten en daar is de rek wel een beetje uit.
Justinvdk
-
- 264 messages
- 2202 votes
Hehe, eindelijk is die muts van een ANdrea dood zeg. Werd eens tijd. verder wel een aardige final, maar niet van een topniveau ofzo.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Zwakke afsluiter van 't derde seizoen; ironische afwisseling van kwaliteit overigens. Waar seizoen twee pas goed op gang kwam tijdens de tweede helft, kakte seizoen drie in naarmate de tweede helft vorderde. Die drie extra afleveringen deed 't geheel overigens ook geen goed. Mag overigens hopen dat zowel de gevangenis als de Governor snel achterwege worden gelaten ergens in het begin van 't vierde seizoen.
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Dan heb je pech want volgens mij gebeurt geen van beide 
DMF
-
- 1042 messages
- 385 votes
Erg jammer dat de comic maar nihil aangehouden wordt. Uit budgettair opzicht wel enigszins begrijpelijk, maar de comic is echt veel beter.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Met comics/graphic novels kan je altijd meer. Vrij logisch. Zelfs blockbusters van honderden miljoenen hebben dat probleem, is echt budgettair niet op te lossen, de mogelijkheden in het verschil in medium is gewoon te groot.
DMF
-
- 1042 messages
- 385 votes
Met comics/graphic novels kan je altijd meer. Vrij logisch. Zelfs blockbusters van honderden miljoenen hebben dat probleem, is echt budgettair niet op te lossen, de mogelijkheden in het verschil in medium is gewoon te groot.
Zeker, maar heb je de comic toevallig gelezen? Ook daar zaten ze in de gevangenis, maar de verhaallijn vond ik veel interessanter. En ook toen zaten ze veel binnen, maar de gevangenen die we in het televisieseizoen tegenkwamen, hadden een andere en veel leukere rol. Dat soort dingen worden niet tegengehouden door het budget en zo zijn er meer voorbeelden te noemen. Dat er minder gereisd wordt heeft wel met het budget te maken, maar dat snap ik ook.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik heb een flink deel gelezen en ben het met je eens dat de comic beter is. Ook voornamelijk op het gebied van karakterontwikkeling. Het is inderdaad wel jammer dat het budget de creativiteit in de weg staat (anders was ik misschien niet afgehaakt). Zo'n serie als TWD met zo'n open wereld zou eigenlijk gewoon ondergebracht moeten zijn bij HBO.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1887 votes
Wat een mega zwak einde zeg!
Er werd al vantevoren bericht dat er 27 doden zouden vallen en iedereen verwachtte (ik wel althans) natuurlijk een redelijke veldslag, met over en weer doden en gewonden. Niets bleek minder waar! Na een redelijke start van de belegering bleek het allemaal toch vrij zwak en dropen ze al vrij snel af. Dat de Governor daarna de groep afslachtte past wel bij zijn karakter, maar is ook wel een héél erg simpele manier om van Woodbury af te komen. Héél erg zonde.
Dat Andrea dood zou gaan wist ik al (heeft ze duidelijk naar gehint en nog nét niet letterlijk gezegd in een interview), maar vind ik (als een van de weinigen denk ik?) toch jammer.
Verder erg weinig spectakel in deze afsluiter.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2537 votes
huiguh
-
- 429 messages
- 2404 votes
Wat een tegenvaller 
Had wel verwacht dat er een einde zou komen aan Woodbury en de gevangenis, maar volgend seizoen gaan we gewoon verder 
Dit is toch geen manier om een seizoen af te sluiten??? Wat dat betreft was seizoen 2 zo slecht nog niet.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3032 votes
Erg jammer dat de comic maar nihil aangehouden wordt. Uit budgettair opzicht wel enigszins begrijpelijk, maar de comic is echt veel beter.
Waar komt het budget te kort dan, naast het gebrekkig rondreizen van karakters? Denk niet dat deze keuzes puur vanuit het budget alleen worden gemaakt.
DMF
-
- 1042 messages
- 385 votes
Waar komt het budget te kort dan, naast het gebrekkig rondreizen van karakters? Denk niet dat deze keuzes puur vanuit het budget alleen worden gemaakt.
Ik vond de strijd tussen Rick en Governor in de comic veel meeslepender, bijvoorbeeld. In de comic bleven ze ook niet zo lang op de boerderij, maar het is natuurlijk logisch dat het goedkoper is om op één (simpele) setting te blijven dan constant veel te moeten reizen. Na de strijd tussen kamp Rick en Woodbury gingen ze bijvoorbeeld ook definitief uit de gevangenis weg om op zoek te gaan naar een nieuw onderkomen. Dat is nu (nog) niet het geval.
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2168 votes
Wanneer is die zoon van Allen (Ben) gedood?. Ik heb dat stukje gemist blijkbaar 
Redelijke afsluiter van seizoen 3. De governor heeft alleen Bowman en Martinez aan zijn kant staan in seizoen 4dus het zal niet lang meer duren voordat ie het loodje zal leggen neem ik aan. Ik hoop niet dat het weer constant de gevangenis vs Woodbury wordt in seizoen 4. Ik hou het op een aflevering of 3 a 4 nog.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2537 votes
Gaat niet meer lang duren.
Merle had Ben per ongeluk geraakt terwijl die op the Gov mikte.
DMF
-
- 1042 messages
- 385 votes
. De governor heeft alleen Bowman en Martinez aan zijn kant staan in seizoen 4dus het zal niet lang meer duren voordat ie het loodje zal leggen neem ik aan.
Dit heeft Kirkman in een interview al ontkracht.
Hij zei ook dat er in seizoen vier veel verschillende plaatsen bezocht gaan worden, maar voorlopig blijft de bajes het centrale punt.
ILDIB
-
- 3061 messages
- 2378 votes
Wat een gehaaste slotaflevering. Ongeloofwaardig hoe snel de aanvallers het hazenpad kiezen na het horen van een paar rotjes, terwijl ze zelf een half arsenaal aan vuurkracht bij hebben.En waarom gaat rick en zijn bende niet naar woodbury om zich te huisvesten?
ILDIB
-
- 3061 messages
- 2378 votes
Gaat niet meer lang duren.
Merle had Ben per ongeluk geraakt terwijl die op the Gov mikte.
Nee joh die heeft carl toch omgelegd?
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2551 votes
Ik dacht ook al dat Carl hem had omgelegd.
Anyway, het waren toch nietszeggende personages.
DMF
-
- 1042 messages
- 385 votes
Nee, het was Merle die dat deed in de aflevering voor de seizoensfinale. Hij mikte toen op de Governor, maar Ben stond in de weg, ving daardoor onbedoeld de kogel op en stierf.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2537 votes
Carl heeft een 'soldaat' van Woodbury neergeschoten.
Illum Sphere
-
- 538 messages
- 904 votes
Ik ben waarschijnlijk de enige, maar ik vond het toch wel een hele goede episode. Die 'veldslag' was inderdaad belachelijk, maar gaf toch wel een verrassende wending aan het verhaal. En eindelijk is Andrea dood, al vond ik het aan de andere kant wel jammer. Qua drama kende de serie wel een evolutie. Het moment waarbij Andrea haar zelf van kant maakte met Michonne aan haar zijde vond ik het meest aangrijpende. Nu maakte de serie wel een grote fout door het afvoeren van Milton, maar dat is nu eenmaal de handicap van de serie.
Lucaij
-
- 472 messages
- 1861 votes
Had meer verwacht van de finale van seizoen 3. Seizoen 3 is beter dan seizoen 2, maar de finale van 2 was denk ik iets beter.
Soms heb ik spijt dat ik de comic heb gelezen, omdat de serie nu vaker tegenvalt. Ik had een epische veldslag verwacht, waarbij bijna de helft van de groep van Rick zou sterven. Wel verrassend was het dat de gouvernour half Woodbury afknalde.
In de finale gingen niet veel interessante personages dood. Andrea was oke, maar het was geen shock dat ze overleed. Hadden er van mij meer mogen zijn, want niet alle mensen in de groep van Rick zijn even boeiend.
Ben benieuwd waar S4 heen gaat. Denk dat ze nog wel een aantal dingen overnemen van de comics omtrent de gevangenis. Hoop ook dat Tyrese een rol krijgt die hij verdient. Een van mijn favorieten uit de comics. In de serie is het nu niet meer dan een leuke bijrol.
Jammer dat Merle dood is. Was een van de interessantste personages die niet in de comic voorkomt samen met Darryl.
Nu seizoen 4 afwachten en hopen dat ze wat meer budget krijgen en betere scriptschrijvers. Ik hoop dat binnenkort hardcover 16 verschijnt dan koop ik de box met 13 t/m 16. Eerst wel weer even 1 tm 12 lezen.
Gouvernour: In this world you kill or you die, or you die and kill.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Door de zwaar indrukwekkende game van TellTale die wel de juiste accenten en uitdieping biedt toch maar weer oppakken. Tegen beter weten in maar ga dit toch maar gewoon kijken tot cancellation. Finish what i started, hoe slecht het ook mag zijn.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Wat een tamme season final zeg. Je verwacht een spectaculaire clash tussen beide kampen met de nodige drama maar wordt afgeserveerd met een tandloze confrontatie. Waarom hebben ze de voorgaande episodes aangegrepen om de spanning op te bouwen om vervolgens dit voor te schotelen. Wel interessant om te zien hoe Carl zich steeds meer als een hardliner begint te presenteren, zal volgend seizoen toch wel een thema worden lijkt me.