- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Algemeen
- 5 voor 5 euro 1,50 p/s. dvd's (Blokker/Bart Smit/E-Plaza)
5 voor 5 euro 1,50 p/s. dvd's (Blokker/Bart Smit/E-Plaza)
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Maar... Kopen jullie alleen die €1-euro films ofzo?
Dan is dvd verzamelen tog niets meer aan :l
Heb je gewoon alle goedkope en meestal onbekende films bij de hand. Heb je, je dvd-kast binnen 1 maand vol 
Koop vaak genoeg duurdere films.. pas geleden nog grote titels aangeschaft zoals donnie darko enzo.. maar die 5 voor 5 liggen ook leuke filmpjes tussen.. en aangezien ik iedere week 4 tot 5 nieuwe dvds bekijk wil ik wel een voorraadje hebben .. 
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Same here. Die 5 voor 5 euro dvd's beschouw ik gewoon als tussendoortje. 
...!!john!!...
-
- 544 messages
- 0 votes
En als ruimte-innemer
!
En bederver van je dure collectie (als je die hebt)!
En geld verspilling ! (Voor de meeste 1-euro films iig wel!)
wat maakt het in gods naam uit hoe duur de films in jouw filmscolectie zijn het gaat toch om de film en niet om het prijskaartje die er aan zit 
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Juist, dat mensen er zo moeilijk over doen. Kom op man, het is maar 1 EURO. En wat maakt het in hemelsnaam uit als er bv een mindere film tussenligt van wel een beroemde regiseur of acteur? En voor van die standaard actiefilmpjes betaal je toch ook liever 1 euro dan 10 euro.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Heb één keer vijf voor € 5,- gehaald bij de blokker. De helft van de films staan nog op dezelfde plaats als dag 1. Allemaal wel leuk en aardig die € 1,- films, maar wat mij betreft is het (bijna) allemaal troep. Heb tot nu toe ongeveer €10,- gemiddeld per dvd betaald denk ik...
wo2-Freak
-
- 834 messages
- 0 votes
Ja, dat bedoel ik.
Die €1,- films zijn gewoon troep. Heb je allemaal mooie collecties, special editions, exented editions en andere mooie grote uitvoeringen, staat er zo'n €1,-film tussen dat vind ik niet normaal hoor! Heb je een fortaan uitgegeven aan bijvoorbeeld 50 dvd's (Iets van €750,- incl. mooie edities) staan er 10 of 20 €1,-films tussen!
Voor het zelfde geld staan er 50 €1,-films tussen dat is een verschil van €700,-!!
Ik heb maar 5 of 10 1-euro films MAAR: Die plaats ik ABSOLUUT NIET tussen mijn andere dvd's.
Die heb ik ergens anders in andere kast geplaatst.
Demoniac
-
- 413 messages
- 1458 votes
Waarom maak jij je zo druk om een ander zijn dvd collectie? Als iemand er plezier aan beleeft om die films voor 1 euro te kopen en te kijken is dat toch prima? Als jij ze niet in je collectie wilt dan koop je ze toch gewoon niet?
wo2-Freak
-
- 834 messages
- 0 votes
Ow? Hoe kom je er bij dat ik me druk maak om ander mans dvd collectie? Leg dat eens uit? Ik geef alleen mijn mening over 1-euro film.
Demoniac
-
- 413 messages
- 1458 votes
Ja, dat bedoel ik.
Die €1,- films zijn gewoon troep. Heb je allemaal mooie collecties, special editions, exented editions en andere mooie grote uitvoeringen, staat er zo'n €1,-film tussen dat vind ik niet normaal hoor! Heb je een fortaan uitgegeven aan bijvoorbeeld 50 dvd's (Iets van €750,- incl. mooie edities) staan er 10 of 20 €1,-films tussen!
Voor het zelfde geld staan er 50 €1,-films tussen dat is een verschil van €700,-!!
Jij zegt dat een collectie verkloot wordt wanneer er films tussen staan van 1 euro. Dat is natuurlijk onzin. De waarde van een collectie kun je in geld uitdrukken, maar het lijkt mij veel belangrijker dat je er plezier van hebt en als dat kan van films voor 1 euro is dat toch mooi meegenomen.
Ik geef nu elke week minimaal tussen de €30,- en €60,- uit aan dvd's
Zoveel geld hebben een heleboel mensen niet te besteden per week, alleen aan dvd's. En zeker niet als ze 15 zijn.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
We kunnen niet allemaal zo verwend zijn als jij wo2 freak..
Rijke ouders waarschijnlijk..?
en heb filmsals pulp fiction from dusk till dawn naturel born killers the fan en nog wel meer goede filmsvoor 1 euro.. dus troep is hetzeker teweten niet..
Heb ook special editions hoor.. maar meestal gaat het me gewoon om de film.. niet om de speciale uitgaves.. en de reden daarvan is dat ik nietveel te besteden heb..
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
En nog even iets. Het is geen troep, maar sommige vinden het troep zoals wo2-Freak.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Ik heb zelf niet veel plezier gehad van de 5 voor 5 actie, maar er zitten zeker leuke titels tussen moet ik zeggen. Seven Years in Tibet, Pulp Fiction, Natural Born Killers, The Big Kahuna, The Fan, From Dusk til Dawn en Primary Colors zijn toch geweldge titles voor 1 Euro. Jammegenoeg had ik die (bijna) allemaal al, maar zou dit niet het geval geweest zijn dan had ik mijn slag zeker ook geslagen.
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Maar dat gezeur ook dat het beeld niet goed is. Pfff. Kan ik die prijskaartje moeilijk kwalijk nemen. Ik heb genoeg films gekocht van WB, MGM, Universal enz van rond de tien euro en die hadden ook een ongelofelijke slechte ingezoomde beeld waardoor je niet alles ziet. Dus 1 euro of 10 euro, het maakt gewoon geen reet uit.
Fikret8
-
- 6169 messages
- 4233 votes
Hooggewaardeerde films tussen de 5 voor 5 euro bakken zijn:
Narc
Straw Dogs
Reservoir Dogs
Shattered Glass
Pulp Fiction
The Grey Zone
From Dusk Till Dawn
To End All Wars
Richard III
Natural Born Killers
Clerks
A Bronx Tale
Lijkt me dus niet dat het alleen maar troep is. Ik koop zelf zo nu en dan een titel los voor 1,50 euro aangezien ik de meeste toptitels al had. Buiten dit lijstje schaf ik ook geen ander titel uit dezelfde bak aan. Alleen de kwaliteitsfilms dus.
Clerks en To End All Wars wil ik uit dit lijstje nog aanschaffen.
From Dusk Till Dawn en Natural Born Killers doorverkocht, die vielen me tegen.
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
Reservoir Dogs heeft nooit in die bakken gelegen hoor...
Fikret8
-
- 6169 messages
- 4233 votes
Toen die 5 voor 5 euro aktie pas begon wel, maar niet voor lang.
To End All Wars ligt er ook al een tijdje niet meer tussen, die wil ik graag hebben.
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
Maar dat gezeur ook dat het beeld niet goed is. Pfff. Kan ik die prijskaartje moeilijk kwalijk nemen. Ik heb genoeg films gekocht van WB, MGM, Universal enz van rond de tien euro en die hadden ook een ongelofelijke slechte ingezoomde beeld waardoor je niet alles ziet. Dus 1 euro of 10 euro, het maakt gewoon geen reet uit.
Bij sommige 1 euro films heb je ook fatsoenlijk beeld.
Bullets over Broadway, Judge Dredd, Heavenly Creatures, Things to do in Denver when you're Dead, The Muse, Little Voice, THe End of Fiolence, Shadow Conspiracy, Seven years in Tibet, Robinson Crusoe, Rat Race, Pulp Fiction, Primary Colors, The Bourne Identity, Ash Wednesday, ZigZag, The Hotel New Hampshire, Slackers, AntiTrust, Shattered Glass, Employee of the Month, The Big Empty, In Enemy Hands, Home Room, For Rosanna, Edges of the Lord,The Magic of ordinary days, Perfect Lovers, Waking up in Reno, Bright your Things, Smoke, Bleu in the Face en The Night we call it a Day.
Allemaal 16.9.
wo2-Freak
-
- 834 messages
- 0 votes
En nog even iets. Het is geen troep, maar sommige vinden het troep zoals wo2-Freak.
Hehe, eindelijk iemand die het begrijpt!
Zo moeilijk is het niet, gelukkig begrijpt een iemand wat ik bedoel...
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Kortom: Er zijn genoeg degelijke films te vinden voor 1 euro..
Al vallen er 4 films tegen.. en is 1 goed.. dan nogis 5 euro nietveel 
wo2-Freak
-
- 834 messages
- 0 votes
We kunnen niet allemaal zo verwend zijn als jij wo2 freak..
Rijke ouders waarschijnlijk..?
en heb filmsals pulp fiction from dusk till dawn naturel born killers the fan en nog wel meer goede filmsvoor 1 euro.. dus troep is hetzeker teweten niet..
Heb ook special editions hoor.. maar meestal gaat het me gewoon om de film.. niet om de speciale uitgaves.. en de reden daarvan is dat ik nietveel te besteden heb..
Waarom ben ik verwend dan? Omdat ik zeg dat IK VIND dat die 1-euro films MEESTAL troep zijn?
Leg eens uit waarom ik verwend ben dan!
TonyMontana
-
- 394 messages
- 4803 votes
Hooggewaardeerde films tussen de 5 voor 5 euro bakken zijn:
Narc
Straw Dogs
Reservoir Dogs
Shattered Glass
Pulp Fiction
The Grey Zone
From Dusk Till Dawn
To End All Wars
Richard III
Natural Born Killers
Clerks
A Bronx Tale
Lijkt me dus niet dat het alleen maar troep is. Ik koop zelf zo nu en dan een titel los voor 1,50 euro aangezien ik de meeste toptitels al had. Buiten dit lijstje schaf ik ook geen ander titel uit dezelfde bak aan. Alleen de kwaliteitsfilms dus.
Clerks en To End All Wars wil ik uit dit lijstje nog aanschaffen.
From Dusk Till Dawn en Natural Born Killers doorverkocht, die vielen me tegen.
enkel films die je daar noemt heb ik ook gekocht (Narc, Bronx Tale, Pulp Fiction, Reservoir Dogs, Straw Dogs, Clerks...), sommige doorverkocht omdat er een betere versie op de markt was (Pulp Fiction, Reservoir Dogs,...), en sommige heb ik nog.
Daarnaast heb ik ook nog enkele geweldige films voor weinig €uro's gekocht uit sommige uitverkoopbakken bij Media Markt/Carrefour/...., waaronder:
- American History X (2€)
- The Long Good Friday (1€)
- American Psycho (2€)
- Rebecca (1€)
- Nixon (1€)
Tussen al die 'troep' heb je ook geweldige kwaliteitsfilms!! net zoals je tussen de duurdere dvd's ook enkele k*t-films hebt... maar ja, er zijn sommige mensen die op anderen neerkijken omdat die zogenaamde '1€-troep' in hun collectie hebben...
wo2-Freak
-
- 834 messages
- 0 votes
En je kast lijkt wat voller 
Lijkt? Is.
Maar als het bij jullie om een volle kast vol dvd's gaat, is verzamelen ook niets meer aan.
Verzamelen blijft leuk wanneer je :
- Soms, om de zoveel tijd 5 dvd's neemt voor €5,- (Goede titels, ik zij: MEESTAL, zijn de 1-euro films troep. Dus 1 punt van goed lezen.
- Wanneer je ook leuke SE koopt en andere mooie en grotere uitgaves.
- Ook gewoon films neemt die je leuk vindt en die je persé in je collectie wil hebben. Deze zijn meestal duurder dan de normale uitgaves. Rond de €20,- per dvd moet soms gewoon kunnen wanneer je hem écht leuk vindt en écht wilt hebben!!
- Dat je opzoek gaat naar titels die niet meer of bijna niet meer te verkrijgen zijn. Dan is dvd's verzamelen leuker want dan ligt niet alles voor de hand. Ook beleef je dan meer plezier aan het verzamelen van dvd's. Duur hoeft het niet te zijn, je kunt b.v. op 2e hands winkels kijken. Zoals e-bay (niet altijd 2e hands) en b.v. ook Marktplaats.
Ik hoop dat mensen nu begrijpen wat ik bedoel? Zo erg is het niet, ik heb ook gewoon op school mening verteld over die €1,-films en die begrepen het meteen. Nee, ze waren het niet allemaal eens maar het gaat mij om dat je het begrijpt!
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Lijkt? Is.
Hij lijkt voller en is voller. Hmm, dan toch maar leraar worden wo2-Freak? 
wo2-Freak
-
- 834 messages
- 0 votes
Nee, leraar verdient niet goed dan kan ik niet veel dvd'tjes kopen !:(
Ik wil piloot worden dat vond ik altijd wel leuk maar nu ik zie dat je héél goed moet zijn in Wiskunde dan tog maar niet
.
Ik wil geen 200 doden op mijn geweten hebben ! 
...!!john!!...
-
- 544 messages
- 0 votes
Waarom ben ik verwend dan? Omdat ik zeg dat IK VIND dat die 1-euro films MEESTAL troep zijn?
Leg eens uit waarom ik verwend ben dan!
omdat je zij dat je 30 a 60 euro per week te besteden hebt aan dvd's
en dat is een hoop geld en zeker als je het per week uitbesteed aan dvd's.
wo2-Freak
-
- 834 messages
- 0 votes
Niet altijd hoor. De afgelopen tijd alleen. Maar dan ben je nog niet verwendt vind ik!
Eerst gaf ik maar €7,50 tot €15,- uit per week.
Maar de laatste tijd (afgelopen 2 maanden) is dat opgelopen tot inderdaad €30,- tot €60,- per week.
Dat komt omdat ik op dit moment best veel geld heb, ik krijg het, ik heb het gespaard en ik heb grote delen over van feestdagen, verjaardagen etc.
Dat geld is steeds bijna op, maar steeds is weer iets waardoor ik mijn portomonnee kan aanvullen met nog meer geld.
2 Weken geleden stond ik op het punt maar €5,- per week te kunnen besteden. Ik had nog maar €15,- over. Maar ik werd weer binnenkort jarig, weer ruim €220,- bij elkaar gespaard en voor overige dingen die met school te maken hebben en andere verjaardagen totaal €300,-. Afgelopen 2 weken heb ik daarvan €105,- van uitbesteed.
Dus nog best veel over en niet te vergeten mijn zakgeld van per week €7,50 eerst was het €5,- maar nu ben ik 15 dus €2.50 extra 
Dat is tog gewoon logisch? Ik kan ook elke week €10,- of €15,- uitgeven maar dan heb je niet leuke boxen of goede dvd's. 
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
2 Weken geleden stond ik op het punt maar €5,- per week te kunnen besteden. Ik had nog maar €15,- over. Maar ik werd weer binnenkort jarig, weer ruim €220,- bij elkaar gespaard en voor overige dingen die met school te maken hebben en andere verjaardagen totaal €300,-. Afgelopen 2 weken heb ik daarvan €105,- van uitbesteed.
Dus nog best veel over en niet te vergeten mijn zakgeld van per week €7,50 eerst was het €5,- maar nu ben ik 15 dus €2.50 extra 
Dat is tog gewoon logisch? Ik kan ook elke week €10,- of €15,- uitgeven maar dan heb je niet leuke boxen of goede dvd's. 
Het gemiddelde zakgeld van iemand vijn 15 is 3,50 geloof ik. En 300 tussendoor... Lekker. Voor mijn verjaardag haal ik hooguit 100 euro op. En hoezo krijg je geld met andere verjaardagen?
...!!john!!...
-
- 544 messages
- 0 votes
Het gemiddelde zakgeld van iemand vijn 15 is 3,50 geloof ik. En 300 tussendoor... Lekker. Voor mijn verjaardag haal ik hooguit 100 euro op. En hoezo krijg je geld met andere verjaardagen?
bij ieder gezin is het anders en wat maakt het uit als je zoveel krijgt