• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.453 votes
Profile

Op welke dvd's in je collectie ben jij het meest trots?

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

veron35 wrote:

(quote)

De 3 disc kost nieuw zo'n 20 euro en hij is in vergelijking met The Neverending Story (waar ook weinig tot geen extra's op staan) moelijker te verkrijgen.

Zelf heb ik de 3-disc ook en zie hem nog regelmatig staan.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Alsof het te maken heeft met de kosten dan wel de mate van verkrijgbaarheid.

PaulieWalnuts

• 1239 messages
  • 815 votes

- The Sopranos alle seizoenen

- Warner Gangsters Collection

(afbeelding)

Sander2

• 2816 messages
  • 0 votes

Over internet is geen enkele DVD moeilijk te verkrijgen...

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Sander2 wrote:

Nou dan kan dit topic dus worden gesloten.

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

Goodfella_90 wrote:

Alsof het te maken heeft met de kosten dan wel de mate van verkrijgbaarheid.

Voor jou niet, maar voor mij wel. Ik ben niet trots op bijv. History of the World: Part I terwijl dat 1 van mijn lievelings films is.

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

Sander2 wrote:

Wel als je geen regio 1,3, enz. kunt afspenlen.

Sander2

• 2816 messages
  • 0 votes

veron35 wrote:

(quote)

Wel als je geen regio 1,3, enz. kunt afspenlen.

Dan zijn de DVD's nog steeds even makkelijk te verkrijgen hoor.

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2839 votes

Licht er vooral aan of je een creditcard hebt he, anders kan ik zo een paar titels opnoemen waarbij het dan een beetje lastig word..

Maar het is inderdaad een verschil met het aanbod in winkels, zo hoor je wel vaker dat mensen zich rot zoeken naar bepaalde DVD's die je bij een internetwinkel alleen maar even hoefd in te typen en dan hebben ze hem volop in voorraad.

Sander2

• 2816 messages
  • 0 votes

Gizzmann wrote:

Licht er vooral aan of je een creditcard hebt he, anders kan ik zo een paar titels opnoemen waarbij het dan een beetje lastig word..

Anders ken je toch altijd wel iemand die wel een creditcard heeft?

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

Sander2 wrote:

(quote)

Dan zijn de DVD's nog steeds even makkelijk te verkrijgen hoor.

Da denk. Nee, als je gaat kijken zijn er maar wijnig films op R2 verkrijgbaar in verglijking met R1.

Denden 100 Piek

• 397 messages
  • 121 votes

Ik ben apetrots op mijn bijna complete DVD collectie van Tim Burton-films, ik moet alleen Pee-Wee's big Adventure nog. Ik heb gehoord dat er weer een nieuwe Pee-Wee film komt volgend jaar, dus ik heb er vertrouwen in dat Big Adventure een re-release krijgt zodat ik die eindelijk kan kopen.

Ook trots ben ik op mijn Ultimate Matrix Collection, waarbij ik ook de originele 2-Disc releases van alle films heb(helaas niet de originele Matrix Revisited DVD, maar die zit gelukkig ook bij The Ultimate Matrix collection) en de originele The Animatrix-dvd. Daarnaast nog een aardige lading Matrix merchandise dat allemaal mooi staat bij elkaar in mijn vitrinekast.

Ik ben ook zeer blij met vier van Fritz Lang's films, met Metropolis, M en twee Dr. Mabuse films. Echte filmklassiekers.

Als ik de Limited Editions van Lord of the Rings ooit kan bemachtigen, plus the volledige Extended Edition Box, en dan nog de originele Special Edition van the Fellowship of The Ring, dan zal ik echt trots zijn op mijn Peter Jackson collectie. Voorlopig moet ik het doen met Bad Taste, Braindead, Meet The Feebles, The Frighteners 3-Disc Director's Cut, King Kong Limited Edition, King Kong Production Diaries en de Special Editions van The Two Towers en The Return of the King. Ben ik op zich al heel tevreden mee, maar ik moet die LOTR collectie nog eevn compleet maken, maar dat kost een hoop geld.

Waar ik ook trots op ben is George A. Romero's Trilogy of the Dead DVD-box. Op zich niet zo'n bijzondere box, maar ik ben gek op die films en ik vind deze box helemaal te gek.

Fikret8

• 6169 messages
  • 4233 votes

Op m'n dvd Leon (The Professional) met NL-subs. Reden daarvoor spreekt voor zich.

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Dat de dvd overal in Belgie te krijgen is?

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Sander2 wrote:

De mooiste DVD in mijn collectie is zeker deze dubbel DVD van de schitterende film Ugetsu Monogatari:

(afbeelding)

Verder ben ik heel blij met mijn 9 criterion DVD's en mijn 18 DVD's uit de Masters of Cinema serie en in het bijzonder deze (die nog aan moet komen)

(afbeelding)

Een prachtige collectie. Ik heb zelf een behoorlijk aantal Masters of Cinema dvd's.

Maar goed, in de geest van deze draad ben ik het meest "trots" op:

- de gehele (en dan dus echt alle) films van Stanley Kubrick

- geen DVD maar wel de Kubrick Archives boek (enorm groot monster) met een originele still frame 70mm uit de film 2001: A Space Odyssey

- Foto van Stanley Kubrick met originele handtekening van de meester!

-DVD Wonderful Days met een handtekening van de regisseur Moon-saeng Kim waar ik nog even mee mocht babbelen op het Animatie Festival in Utrecht.

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

Mijn Humphrey Bogart collection box met:

Key Larco

The Big Sleep

The Maltese Falcon

Casablanca (2 disc)

THe Treasure of the Sierra Marde

En mijn Frankenstien box (van The Legacy Collection) met :

Frankenstein (1931)

Bride of Frankenstein (1935)

Son of Frankenstein (1939)

Ghost of Frankenstein (1942)

House of Frankenstein (1944)

sherena

• 261 messages
  • 123 votes

de complete series van

X files

Millennium

Buffy

Angel

Shougun

Fikret8

• 6169 messages
  • 4233 votes

Op mijn Hitchcocks:

Rebecca

Tha Lady Vanishes

Psycho

Vertigo

Rear Window

Shadow Of A Doubt

Daar komt van de zomer nog bij:

The Signature Collection (Strangers On A Train, I Confess, North By Northwest, Dial M For Murder, The Wrong Man, Stage Fright)

Frenzy

The 39 Steps

Lifeboat

Notorious

Spellbound

Rope

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Mijn Billy Wilder Collection!

Remi

• 6720 messages
  • 0 votes

Mijn Stanley Kubrick Collection

- 2001: A Space Odyssey

- Barry Lyndon

- A Clockwork Orange

- Eyes Wide Shut

- Full Metal Jacket

- Lolita

- The Shining

chevano

• 12 messages
  • 0 votes

Vind het jammer dat wat betreft trotsheid ik er niet echt 1 kan noemen omdat ik ze gewoon kan kopen, het enige wat ik dan probeer is om m zo goedkoop mogelijk te kopen.

Vroeger had ik een video verzameling en toen was ik wel trots op sommige zeldzame aanwinsten zoals dark crystal en labyrinth.

Maar goed mn mooiste objecten vind ik denk ik de complete serie x- files en mn 8 seizoenen van seinfeld(hoop november de laatste box te bemachtigen).

En mn bergje steelcases en een aantal special editions.

Denk dat ik alleen op mn totale colectie trots kan zijn en verder eigenlijk niet echt iets:)

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Hitchcock Tin Box

(afbeelding)

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

BenicioDelToro wrote:

Hitchcock Tin Box

(afbeelding)

Ik dacht dat er alleen maar zulke boxen van Elvis, Bogart en James Dean waren. Welke films zitten erin?

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Exclusief verkrijgbaar bij Bol.com.

- Dial M for Murder

- I Confess

- Stage Fright

- The Wrong Man

- En twee verschillende versies van Strangers on a Train.

Stage Fright en Strangers on a Train (original version) had ik trouwens al. Maar dit is zo'n mooie box, die wilde ik er graag bij!

Fikret8

• 6169 messages
  • 4233 votes

Precies dezelfde films als in de Hitchcock Signature Collection Box.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Zit daar niet North by Northwest nog bij in, en maar één versie van Strangers on a Train?

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

BenicioDelToro wrote:

Zit daar niet North by Northwest nog bij in, en maar één versie van Strangers on a Train?

Ja, ik heb die box met North by Northwest erbij.

Fikret8

• 6169 messages
  • 4233 votes

Strangers On A Train is daarin ook de 2-disc S.E. met de 2 versies.

Vind zelf de Hitchcock Signature Box een beter alternatief dan de Tin-Box aangezien het losse keepcases zijn, de mindere films kun je dan eventueel weer doorverkopen.

Fikret8

• 6169 messages
  • 4233 votes

PaulieWalnuts wrote:

- Warner Gangsters Collection

(afbeelding)

(afbeelding)

Is de box nog ergens met NL-subs aan te schaffen?

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Ik ben vooral trots op m'n uitgebreide collectie. Alhoewel het niet perse de bedoeling was om zoveel mogelijk films te verzamelen, is het met de jaren uit interesse enorm gegroeid naar ondertussen iets meer dan 900 films. Ik betrap me er dan toch wel op dat vrienden en kenissen het altijd wel prachtig vinden hoe uitgebreid m'n dvd-collectie wel is.

Speciale onderdelen zijn de complete X-files serie, de box met alle James Bond films, en ook het feit dat er volgens mij voor ieder wel wat wils bij zit. Hitchcock, Europese films, Laurel & Hardy, foute horror, Japanse actie, Vlaamse films, commerciele blockbusters, Oscarwinnende drama's, Tarantino, Gus van Sant, David Lynch, westerns, Disney, Coppola, muziekfilms, Scorsese, Polanski, humor, film-noir, historische epos, Hollywood klassiekers, ...

In mijn kast staat Big Lebowski naast The Birds, De lift naast Lilya 4-ever en Ray naast Rebel without a cause. Ik probeer wat open te staan voor alles (allé, toch vrij veel) en pin me niet te veel vast aan één genre.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.