• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.003 actors
  • 9.371.528 votes
Profile

Op welke dvd's in je collectie ben jij het meest trots?

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Die Hard,Willis wrote:

(quote)

Ik ben aan het denken over Nekromantik, dat grapje gaat me €39,99 kosten.

Op Chainsawvideo.nl kan je hem krijgen voor 29,99€. Ik vind het een enorme aanrader in elk geval.

Die Hard,Willis

• 4005 messages
  • 1360 votes

Halcyon wrote:

(quote)

Op Chainsawvideo.nl kan je hem krijgen voor 29,99€. Ik vind het een enorme aanrader in elk geval.

Daar heb ik nog nooit iets besteld. Hoe gaat het daar met de levering en is alles altijd in orde en wat is zoiets de levertijd.

Maar eerst ga ik dit weekend met €340,- naar Boudisque dus daar gaat eerst mijn geld aan op. Als de site een aanrader is dan ga ik er zeker iets bestellen.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Zelf woon ik in België, leveringen duren ongeveer een weekje. Service is heel vriendelijk en correct. Heb ooit een beschadigde DVD aangekregen en heb die zonder problemen mogen inruilen. Ik kreeg er zelfs een extra DVD en een sticker van Zombi 2 gratis bij. Enige probleem is dat ze redelijk duur zijn. Daar staat wel tegenover dat ze binnen België en Nederland (en zelfs daarbuiten) een uniek aanbod hebben.

Die Hard,Willis

• 4005 messages
  • 1360 votes

Halcyon wrote:

Zelf woon ik in België, leveringen duren ongeveer een weekje. Service is heel vriendelijk en correct. Heb ooit een beschadigde DVD aangekregen en heb die zonder problemen mogen inruilen. Ik kreeg er zelfs een extra DVD en een sticker van Zombi 2 gratis bij. Enige probleem is dat ze redelijk duur zijn. Daar staat wel tegenover dat ze binnen België en Nederland (en zelfs daarbuiten) een uniek aanbod hebben.

Dan zal ik daar zeker eens gaan bestellen, een uniek aanbod hebben ze zeker, ik heb er alleen nog nooit iets besteld maar daar komt nu zeker verandering in.

Fikret8

• 6170 messages
  • 4233 votes

De dure Russische dvd's in m'n collectie:

De 7 Tarkovsky films op dvd's - met NL subs

Come And See (Idi I Smotri) - met NL subs

The Return (Vozvrashcheniye) - met NL subs

__

De "zeldzame" / "zo goed als niet meer aan te komen" dvd's:

Cyclo / L'Odeur de la Papaye Verte - met NL subs

Léon (The Professional) - met NL subs

The Ninth Gate - met NL subs

En de kroon op de spatel (als het om zeldzame dvd's gaat):

The Days of Eclipse (Dni Zatmeniya) van Sokurov - met ENG subs

WhoKnowZ

• 5336 messages
  • 2208 votes

Léon

Wrong Bet

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

De special edition van The Notebook, en mijn hele collectie van Disney!

Ik vind de nieuwe uitgavens van de klassieke Disney films ook erg mooi, dus die hoop ik er ooit nog eens bij te kopen

MXO

• 1449 messages
  • 532 votes

Ik ben qua boxen besten trots op mijn Pixar box en mijn Stanley Kubrick boxen waarbij ik alles van de beste man in bezit heb (op Fear and Desire na dan).

Als het om dvd's gaat ben ik verschrikkelijk trots op mijn 2001: A Space Odyssey Ultimate Edition en Blade Runner: The Final Cut - Ultimate Collector's Edition (5 Discs).

Offtopic: @ WhoKnowZ, jammer dat je precies dezelfde avatar als mij hebt tegenwoordig.

Bart Simpson

• 2153 messages
  • 0 votes

Films:

The Great Escape

Where Eagles Dare

Kelly's Heroes

Battle Of The Bulge

The Guns From Navarone

Force 10 From Navarone

The Longest Day

Memphis Belle

Das Boot

Objective Burma

De rest van mijn meer dan 280 films boeien me niet meer als het echt gaat om films waar ik trots op ben.

Als er brand zou uitbreken zou ik kosten wat kost bovenstaande films redden (zijn o.a. mijn eerste dvd's en vhs banden die ik bezit) en de rest van mijn collectie laten afbranden. Behalve als het mijn leven kost natuurlijk

Waarom? Dat zijn de films waarmee ik opgegroeid ben en dat zijn mijn oorlogsklassiekers. Ook zijn het mijn lievelingsfilms met The Great Escape bovenaan. Veel van de films komen zelfs niet in mijn

top-10 voor. Maar toch vindt ik ze beter dan films die in mijn top 10 staan en andere genre dan oorlog hebben. Waarom? Tja... daar moet ik zelfs nog achter zien te komen!

WhoKnowZ

• 5336 messages
  • 2208 votes

MXO wrote:

Ik ben qua boxen besten trots op mijn Pixar box en mijn Stanley Kubrick boxen waarbij ik alles van de beste man in bezit heb (op Fear and Desire na dan).

Als het om dvd's gaat ben ik verschrikkelijk trots op mijn 2001: A Space Odyssey Ultimate Edition en Blade Runner: The Final Cut - Ultimate Collector's Edition (5 Discs).

Offtopic: @ WhoKnowZ, jammer dat je precies dezelfde avatar als mij hebt tegenwoordig.

Oei sorry daarvoor. Het is natuurlijk nogal veel gevraagd om de avatars van 79.000 gebruikers te gaan controleren...

En aangezien ik nog nooit een post van jou had gelezen, kon ik het dus ook niet weten...

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Enkele juweeltjes uit mijn gestaag groeiende collectie:

- Alien Quadrilogy Box Set

http://www.musicweb-international.com/film/2003/Dec03/alien_quadrilogy.jpg

- Blade Runner (5-Disc Ultimate Collector's Edition)

http://www.thedigitalbits.com/articles/br2007/bladerunner5discultimatedvd.jpg

- Event Horizon (Special Collector's Edition)

http://www.ezydvd.com.au/g/i/p/789660b.jpg

- Evil Dead (3-Disc Ultimate Edition)

http://farm3.static.flickr.com/2390/2278558801_51748015cc.jpg?v=0

- Neon Genesis Evangelion (Platinum Perfect Collection)

http://ak.buy.com/db_assets/large_images/909/205613909.jpg

Reservoir Dogs (15th Anniversary 'Limited Petrol Can' Edition)

http://www.guyville.com/88.jpg

Fear and Loathing in Las Vegas (Criterion Collection)

http://www.axelmusic.com/userpictures/715515013222/327.jpg

http://g-ec2.images-amazon.com/images/G/01/ciu/97/3a/63dfa2c008a0edee0857b010.L.jpg

Appleseed (Limited Collector's Edition)

http://images.amazon.com/images/P/B0007OY32A.01.LZZZZZZZ.jpg

Jin-Roh: The Wolf Brigade (3-Disc Special Edition)

http://www.animefringe.com/magazine/02.04/reviews/1/pic.jpg

The Lord of the Rings Trilogy (Extended Edition Box Set)

http://picnic.ciao.com/nl/10665925.jpg

http://img518.imageshack.us/img518/9611/lotrdvds6tr.jpg

Plus:

- Avalon (2-Disc Special Edition) -out of print-

- Bubba Ho-Tep (2-Disc Special Edition) -out of print-

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

Ik ben eigenlijk wel trots op al mijn DVD's.Maar hier een paar waar ik extra trots op ben.

(afbeelding)

Alien:Quadrilogy 9-disc edition (gekocht toen ie net uit was voor maar liefst 90,-)

(afbeelding)

Close Encounters of the Third Kind 30th Anniversary Ultimate Edition.(Mijn hoes ziet er iets anders uit) met 3 versies van de film een boekje en een poster.

En mijn Lord of the Rings Limited edition boxset.

En alhoewel de films niet in mijn top 10 te vinden zijn ben ik ook een Star Wars fan dus de eerste dvd box van de originele trilogy en natuurlijk de losse films ben ik ook erg trots op.

Verder nog:

-King Kong 2 disc Limited Edition

-The Frighteners 3 disc directors cut

-mijn collectie van de Kubrick films

-de films van Sergio Leone (mijn favoriete regisseur) op zijn debuut film na

-Blade Runner:The Final Cut

-Kingdom of Heaven 2 disc deluxe edition

En ik ben ook erg trots op mijn eerste DVD die ik kocht en dat was deze, is ook al weer een hele tijd terug dat ik die heb gezien.

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

Erg mooie collecties PR en DVD-T.

Ben zelf het meest trots op mijn Silence of the Lambs 2-Disc Collector's Edition, Rocky 2-Disc Collector's Edition, Terminator 2-Disc Definitave Edition, Godfather Box (nog steeds niet aan toegekomen), Fight Club 2-Disc Collector's Edition en verder nog een aantal 2-Disc Edition's. Gadgets e.d. hoef ik niet, ik zie mijzelf niet als een echte verzamelaar voor dat soort dingen, al zijn extra's en docu's altijd wel prettig bij een leuke film. De Complete File van Apocalypse Now en 5-Disc Edition van Blade Runner (niet het kistje) staan hoog op mijn (to-buy)lijstje.

En die Alien-box ziet er overigens erg interessant uit, ook maar eens poging wagen dan? In ieder geval veel beter dan die lompe 'box' met 4 losse dvd's die ik bij de Media Markt heb gekocht. Eerst maar eens kijken of de films mij bevallen.

dvd-me

• 329 messages
  • 418 votes

Uit al mijn dvd´s zijn er een paar waar ik echt van denk: dat zijn mijn juweeltjes!

- The Godfather-box collection (deel 1, 2 & 3 + bonus disc) ik heb zelf omdat ik zo een fan ben ook een t-shirt en soundtrack van deel 1 aangschaft

- Jurassic park-box collection (deel 1, 2 & 3 + bonus disc)

- American History X steelbook edition

- Micheal Gondry The Directors Collection met de titels: Eternal sunshine of the spotless mind en ook: The sience of sleep. + een boekje over Micheal Gondry himself!

- The last Samurai 2-disc

- Forrest Gump 2-disc

- The Dark Knight 2-disc steelbook edition.

En last but not least:

The Da Vinci Code Ultimate collectors edition incl. aantekeningen boekje, verhaal achter de code en The Da Vinci code 2-disc en dat in een mooie ruime kartonne met velours bekleede doos met goudkleurige lettes (mischien schaapt dat een goed beeld, op google is geen goede afb.)

Steve-a

• 328 messages
  • 0 votes

Reservoir Dogs 15th anneversery edition. Met 6 borrelglaasjes en een tshirt met de tekst violance is one of the most fun things to watch.

Into the Wild 2 disc SE

Dogville 2 disc SE

Alle Highlander films

Luchino Visconti box

Akira Kurosawa box vol. 1

Planet of the Apes box

Wannes84

• 643 messages
  • 680 votes

- Close encounters of the third kind: 30th anniversary ultimate edition

- Der Untergang: 3 disc special extended edition

- Gladiator: 3 disc special extended edition

- The Godfather box

- Pride and prejudice: deluxe collector's edition

- Infernal Affairs 1, 2 en 3: tin box

- Blade Runner: 5 disc ultimate collector's edition

- Old boy: 3 disc special edition

- Titanic: 4 disc collector's edition

- Dances with Wolves: 3 disc 4 hours special edition

- The Lord of the Rings: 12 disc ultimate boxset

- Dresden: 3 disc special edition

- The Da Vinci Code: ultimate collector's edition (bordeaux koffertje)

Bart Simpson

• 2153 messages
  • 0 votes

Het valt wel op dat de meeste mensen trotser zijn op hun dure, mooie, dvdboxen/dvd uitoveringen dan op de films die ze in hun top 10 hebben staan. Vreemd.

kimberlyVD

• 5946 messages
  • 1567 votes

Is toch logisch?

De gewone films die in je top10 staan zijn makkelijk te verkrijgen en niet zo duur... Een speciale editie is toch altijd 'specialer' om te hebben ...

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Bart Simpson wrote:

Het valt wel op dat de meeste mensen trotser zijn op hun dure, mooie, dvdboxen/dvd uitoveringen dan op de films die ze in hun top 10 hebben staan. Vreemd.

Niet echt. Zoals kimberlyVD al zei is het natuurlijk veel toffer om een special of limited edition in de kast te hebben staan waar er maar een paar honderd of duizend van zijn gemaakt, dan een versie die je bij elke dvd-boer kan kopen.

Maar ook mijn top 10 bevat wel een paar mooie uigaven:

Blade Runner: Five-Disc Ultimate Collector's Edition

Pulp Fiction: 2-Disc Collector's Edition (Digipak)

Akira: Special Tin Case Edition

Aliens: Onderdeel van mijn Alien Quadrilogy en Legacy box-set.

The Shining: 2-Disc Special Edition en de langere US versie

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ik ben het meest trots op mijn 1-disc editie van The Shawshank Redemption, met trailer (!!). Die heeft niemand!

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Ik ben eerder trots op DVDs van lastig te vinden of minder bekende films. Zolang het covertje er een beetje leuk uitziet kan de uitgave mij meestal niet zo boeien.

SilverGun

• 1151 messages
  • 818 votes

Weinig zeldzaams in m'n collectie, maar ik ben wel blij met de Criterion uitgave van RoboCop, de erg mooie uitvoering van Su-Ki-Da en de Eraserhead 2000 DVD. Qua bluray's vind ik vooral Zodiac en 2001: A Space Odyssey mooi, niet zozeer qua toeters en bellen maar vooral de inhoud van de schijfjes en de beeldkwaliteit van de films zelf.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Mijn Tokyo.Sora dvd, mijn Tian Bian Yi Duo Yun dvd waar mijn vriendin stad en land had afgezocht, mijn 2 disc Special Edition Gift Set van Mulholland Drive en mijn Ghost in the Shell 2 en Man on fire blu-rays.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Ik ben eerder trots op DVDs van lastig te vinden of minder bekende films. Zolang het covertje er een beetje leuk uitziet kan de uitgave mij meestal niet zo boeien.

En welke films heb jij dan in je bezit die lastig te vinden zijn?

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2630 votes

Hier ben ik misschien wel het meest trots op. The Ninth Gate Special edition. Ik kwam em in duitsland tegen. Is helaas ook helemaal in het Duits, en zonder NL subs. Maar dat maakt niet uit. Inclusief boekje met alle gravures van de film + uitleg en verschillen tussen de gravures. Verder nog een korte biografie van Johnny Depp en Roman Polanski. En natuurlijk een 2e dvd met extra's. Wat wil een mens nog meer? (de boel in het nederlands ). Daarna heb ik de nederlandse versie plus NL subs op marktplaats gekocht.

(afbeelding)

En dan ben ik natuurlijk ook heel trots op de box van LotR.

(afbeelding)

En nog The Da Vinci Code. Niet dat ik er supertrots op ben, maar ik vind et toch wel leuk dat ik em heb. Ik wou em pas kopen bij de Free Record Shop, vroeg die kerel achter de toonbank of ik een special edition wou, voor het zelfde geld. Dat wou ik natuurlijk wel. Blijkt het de Box te zijn die je hieronder ziet.

(afbeelding)

Uiteraard met een 2e dvd met allerlei extra's. Een boekje over de film zelf, over de personages. En nog een zogenaamd aantekeningenboek van het personage van Tom Hanks, Robert Langdom. Daar staan de gekste dingen in genoteerd. Best leuk vond ik.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Dat is wel een mooie editie van The Ninth Gate, daar ga ik eens achteraan.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Naomi Watts wrote:

2 disc Special Edition Gift Set van Mulholland Drive

Wasda?

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2630 votes

Pastichio Rocker wrote:

Dat is wel een mooie editie van The Ninth Gate, daar ga ik eens achteraan.

Ik zie er al verschillende op ebay staan.

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Terminator: Special Edition

Terminator 2: Ultimate Edition

Terminator 3: Special Edition

Vooral op T2 ben ik trots.

The Matrix.

The Matrix Reloaded.

The Matrix Revolutions.

Harry Potter and the Pilophesor Stone

Harry Potter and the Chamber of Secrets

Harry Potter and the Prisoner of Azkaban

Harry Potter and the Goblet of Fire

Harry Potter and the Order of the Phoenix.

Flodder.

Flodder in Amerika (TV opname)

Flodder 3.

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Oh, wacht. Welke DVD's in je Collectie. Ik dacht DVD Collectie

Nou ja, zo is 't ook wel goed.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.