• 177.917 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.278 votes
Profile

De beste making of

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Wat is volgens jullie de beste making of, of behind the scenes docu? ik vind persoonlijk de Ten Minute film schools op de dvd's van El Mariachi, Desperado en Once Upon a Time in Mexico erg leuk en inspirerend(als 16 jarige no-budget filmmaker). De making of op de Extended Editions van Lord of the Rings vind ik erg compleet en ook erg leuk om te kijken.

pjotr

• 2672 messages
  • 2781 votes

De making van Bad Taste vind ik geweldig...

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Die is inderdaad erg leuk, niet aan gedacht, vind het erg jammer dat er op de dvd van Meet The Feebles niet ook een making of zat.

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Mee eens, die van Bad Taste is inderdaad fantastisch

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Heart of DarkneSs A film makers Apocalypse (Apocalypse Now)

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Ik heb hem niet gezien maar heb het gevoel dat die film meer is dan een "making of" aangezien hij ook gewoon op de site staat en erg hoog beoordeeld word.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Twelve Monkeys, zonder twijfel

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Enige making of die ik echt ken is die van Das Boot. Moest bij de eerste keer zelfs een traantje wegpinken.

Edie

• 3185 messages
  • 1220 votes

Vond die van FROM DUSK TILL DAWN (Full Tilt Boogie) ook erg goed, duurt ook langer dan de film zelf (geloof 93 minuten).

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Jordy wrote:

Twelve Monkeys, zonder twijfel

Precies. Eveneens geweldig is die van Portrait of a lady.

Deze is ook wel aardig:

http://www.moviemeter.nl/film/4521

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

feanaro surion wrote:

Ik heb hem niet gezien maar heb het gevoel dat die film meer is dan een "making of" aangezien hij ook gewoon op de site staat en erg hoog beoordeeld word.

Ja het dan ook verre weg de BESTE Making of, de rest kan er niet bij in de schaduw staan.

Goede 'gewone' making ofs zijn van Alan Bouzeraux hij maakte de making ofs voor o.a. Jaws, the Thing, Blues Brothers, Close Encounters. Ook erg interessant is die van The Frightners (ruim 3 uur!) maar die is alleen op laserdisc te vinden.

De beste inhoudelijk interessante extra's (making of's, audio commentaren en andere achtegrond info) vind je natuurlijk op de critrerion collection.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

De making of van Lord of the Rings Extended Edition is erg goed. Vooral die van deel 1 is erg uitgbreid.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Making of Mulholland Drive, erg informatief, Lynch die zijn visie van het mysterie van Mulholland Drive niet blootgeeft (juist geweldig dat hij dat niet doet) maar wel informatief veel vertelt over de setting, sfeer op de set etc. en we krijgen te horen wat je in films niet hoort; Naomi's gemixte brits/australisch accent.

Of je het als making of kan zien valt te betwijfelen maar het meest interessante, informatieve en uitgebreide is zeker wel: Dogville Confessions.

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Shocking Truth is ook wel interessant.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

The One Ring wrote:

De making of van Lord of the Rings Extended Edition is erg goed. Vooral die van deel 1 is erg uitgbreid.

Sluit me hierbij aan.

Zoveel uren aan extra's...

Werkelijk alles over over de productie staat erin.

Prachtig om te zien en net zo verslavend als de film zelf bijna...

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Lost in La Mancha

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Op de SE DVD van Planet of the Apes (1968) staat een zeer interessante docu over de hele Apes serie. Langer dan de film zelf maar erg interessant.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Die van de originele Star Wars trilogie was ook erg leuk om te bekijken, al schijnt hij niet helemaal betrouwbaar te zijn.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Making of van Labyrinth is zeer goed. Niet te lang, niet te kort en heeft precies de inhoud die ik interessant vind. Mengsel van interviews en speciale effekten.

Mocht Labyrinth nu gemaakt zijn, zou vrijwel alles met de computer gegenereerd zijn. Echt verbluffend om te zien hoe ze het destijds met de hand deden.

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Het viel me al een tijdje op dat de films van Peter Jackson altijd voorzien zijn van geweldige extra's. De extra's van de Lord of the Rings films zijn schitterend om te zien, de DVD van King Kong bevat tonnen aan interessant materiaal en de DVD van Bad Taste bevat één van de leukste making- offs die ik ken.

Heb vanmiddag in de Free Record Shop dan even de Director's Cut van Peter Jackson's The Frighteners gekocht en meteen vanavond The Making Of The Frighteners' bekeken. Wat een geweldige documentaire is dat. De making off is geschreven en geregisseerd door Peter Jackson zelf en duurt maar liefst 4 en een half (!!) uur. Het bevat alle elementen van het maken van de film, boeiende interviews met de cast en crew, hilarische beelden achter de schermen en ook erg interessante beelden m.b.t. storyboards, de muziek/geluidseffecten en de computeranimaties.

Zeer zeker een aanrader.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Die van Ong-Bak vond ik erg vet. Hoe Jaa al die stunts echt doet zonder touwtjes. En dat de klappen allemaal écht aankomen

janhero

• 255 messages
  • 315 votes

In Film > Toplijsten en favorieten > Nr1 Beste "Making off":

Dit is voor mij onmiskenbaar de film " Osama " van Siddiq Barmak uit 2003. Dit zet de film voor mij in een nog indrukwekkender daglicht.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

De making van The Lord Of The Rings!

Erg mooi allemaal.

robin00787

• 322 messages
  • 750 votes

Die van Starsky & Hutch is erg leuk, waar ze allemaal op elkaar lopen te zeike; is een keer wat anders.

Die van de Usual Suspects is ook erg goed.

basketballerke

• 4727 messages
  • 0 votes

Zolang er maar veel informatie over de film wordt gegeven. Die van Lotr is goed, die van C'era una Volta il West is redelijk. Net zoals die van The Godfather trilogie.

by_the_way

• 3792 messages
  • 504 votes

Echt een goede making of zag ik tot nu toe alleen bij Planet of the Apes de rest was redelijk. Soldaat van Oranje Revisited was trouwens ook wel een hele goede.

ThaMovieVoter

• 3637 messages
  • 2242 votes

De beste making of is voor mij ook gelijk van één van mijn allerbeste films; Lawrence of Arabia. Prachtige 1 uur lang durende docu waar al bijna net zoveel aandacht aan is besteedt als aan de film zelf.

The making of Ben-Hur is voor mij ook een klassieker.

Verder ook de making of the Godfather films, Dr Zhivago, Indiana Jones, the Killing fields, Spartacus, Platoon, en ook die van Gallipoli verdient credits.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Die van The great dictator, de James Bond film, Magnificent seven en Titanic vond ik wel interessant. Maar zoveel heb ik er nog niet gezien, dus ik heb nog wel wat te gaan.

daviddoelen

• 663 messages
  • 6589 votes

Ik vond de making of van The Birds erg interessant.

Bert1

• 2196 messages
  • 0 votes

The Making of John Carpenters the Thing is erg leuk.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.