• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.453 votes
Profile

Uitgevers, welke moet je mijden?

Rame

• 70 messages
  • 26 votes

In Filmdragers en apparatuur > Titels > Slechte beeldkwaliteit Entertainment One (eOne) blu-ray's:

Is het meer mensen opgevallen dat eOne af en toe ondermaatse blu-ray's uitbrengt?

Bij titels als Warrior (2011) en The Walking Dead seizoen 1 is er erg veel ruis in beeld.

Ook zitten er vaak geen bonus features bij de films.

Ik kan me niet voorstellen dat ze in Amerika op dezelfde manier uitgegeven worden.

Er zijn helaas meer uitgevers die blu-ray's zo goedkoop mogelijk in de markt zetten maar dit is wel een dieptepunt.

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

eOne (voorheen RCV) had ook al niet zo'n beste naam op DVD-gebied. Maken vooral DVD's en Blu-Rays voor de koopjesbakken en doen dat nogal eens zo goedkoop mogelijk. Vooral vroeger nogal eens met een verkeerd beeldformaat of zonder menu of matige beeldkwaliteit.

ibendb

• 5036 messages
  • 3213 votes

Ik heb dit probleem bij sommige DVD's van RCV/eOne. Vaak zit er geen menu bij en de discs zijn ook best lelijk (ik kijk daar meestal ook naar). De beeldkwaliteit is ook niet altijd zoals het hoort. Bij The Dead Girl e.a. is dit zo.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Bedoelt gebruiker Rame niet met 'beeldruis' gewoon 'filmgrain'?

Rame

• 70 messages
  • 26 votes

Ik begrijp dat ''filmgrain'' hoort bij oudere films. Maar bij een nieuwe film als Warrior ziet het er niet uit en het lijkt me niet de bedoeling.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Wordt vandaag de dag uit verschillende artistieke oogpunten nog steeds gebruikt hoor. Zie bijboorbeeld het werk van Felix Van Groeningen. Je hebt me trouwens wel heel erg benieuwd gemaakt naar Warrior.

Rame

• 70 messages
  • 26 votes

Begrijp ik. Maar in deze gevallen is het gewoon lelijk en dus lijkt het mij niet dat dit de bedoeling is. De beeldkwaliteit verschilt ook per scene. Over The Walking Dead heb ik meer mensen horen klagen.

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Weten jullie welke uitgevers van dvd's en blu-rays op het gebied van beeldkwaliteit matig dan wel slecht zijn en die je daarom beter kunt mijden?

Ik weet dat DFW (Dutch Filmworks) met uitzondering standaard van de pot gerukte kwaliteit levert en mijd ze daarom altijd.

Is Amasia en Entertainment One nog wat?

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Ik weet dat je releases van het Britse Vipco moet mijden als de pest, maar die is in 2007 opgedoekt

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.