- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Algemeen
- Welke film(s) heb je als laatst aangeschaft #3
Welke film(s) heb je als laatst aangeschaft #3
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Bobbejaantje jaagt mij weer op onkosten met zijn recensie
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Ik ben absoluut geen Belmondo fan Bobbejaantje, maar na een interessante docu die ik onlangs over hem zag, plus jouw recensie van heden, heeft hij wat nieuw krediet gekregen.
Zeker voor de waaghalzerij die hij zelf uithaalde bij de opnames van zijn films.
Tijd voor een hernieuwde kijkbeurt lijkt mij. 
Bobbejaantje
-
- 2260 messages
- 2062 votes
Inderdaad Brix zijn waaghalzerij vind ik ook echt wel straf. HIj speelt niet zomaar de macho maar neemt/nam er ook echt wel risico's bij. De laatste tijd heb ik heel wat Belmondo films gezien, en vind het toch meestal zeer genietbaar. Ik zie mezelf niet als een grote fan maar ik vind wel dat hij een kop heeft die pakt op het scherm (anders had hij ook al niet zo'n carrière kunnen hebben). Heeft die documentaire van je ook een naam?
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
BobbejaantjeJa, in het kader van een TV reeks op TV5Monde > Un Jour, un destin: Jean-Paul Belmondo, l´enfant terrible (Ned. ondertiteld) (135 minuten)
Ik heb het nog even nagezocht bij de programmering van die zender, maar zie helaas geen aangekondigde heruitzending.
Wel een andere docu over hem >
JEAN-PAUL BELMONDO, LA FORCE ET LE TALENT
Samedi 2 octobre 2021 - 16:32
Durée
52 min
Roger Thornhill
-
- 6012 messages
- 2446 votes
Brix, nog niet zo lang geleden was C'eravamo tanto amati een vaste klant in mijn top-10 aller tijden... Altijd een mooi spel met vrienden en kennissen: in welke van de drie hoofdrolspelers herken jij je het meest, en ben je daar blij mee? Prachtige film.
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Hahaha! Brix, dat zinnetje dat op de hoes van Dr. Crippen als slogan er bij staat is werkelijk hilarisch!!
trebremmit
-
- 3014 messages
- 1465 votes
Roger Thornhill
-
- 6012 messages
- 2446 votes
trebremmit
-
- 3014 messages
- 1465 votes
https://m.media-amazon.com/images/I/7120ZxMp43L._SY445_.jpg
The Last of His Tribe (1992)
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5071 votes
Een idiote bestelling bij de indicatorsale, omdat ik volkomen gek ben. Daarvoor een aantal andere sales die tegelijk liepen laten lopen. Morgen krijg ik een flink pakket binnen, als ze niet komen in het dikke uur dat ik weg ben that is. Ik laat er nog eens vier nasturen omdat ik vanmorgen op de valreep (sale is nu voorbij) een tweede bestellinkje deed.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Wintervoorraadje inslaan...(wordt vervolgd
)
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
trebremmit
-
- 3014 messages
- 1465 votes
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
ZAP!
-
- 5452 messages
- 3621 votes
Op blu-ray (was al aan de prijs, en dan ook nog inklaringskosten moeten betalen...):
https://www.moviemeter.nl/images/cover/11000/11759.jpg?cb=1399831481
ZAP!
-
- 5452 messages
- 3621 votes
Een idiote bestelling bij de indicatorsale, omdat ik volkomen gek ben. Daarvoor een aantal andere sales die tegelijk liepen laten lopen. Morgen krijg ik een flink pakket binnen, als ze niet komen in het dikke uur dat ik weg ben that is. Ik laat er nog eens vier nasturen omdat ik vanmorgen op de valreep (sale is nu voorbij) een tweede bestellinkje deed.
ZAP!
-
- 5452 messages
- 3621 votes
Op blu-ray (Zavvi):
-
- 22407 messages
- 5071 votes
Het eerste van vier pakketjes die deze maand mijn kant op komen met blu rays van :
Man Hunt (1941) (voor een aankomende Fritz Lang cyclus, heb al best veel verzameld)
Kiss of Death (1947) (misschien voor Noirvember 2022)
The Culpepper Cattle Co. (1972) (op aanraden van Brix )
Compulsion (1959) (wil ik al jaren zien)
The Boston Strangler (1968) (En dan ook maar een andere Fleischer erbij gedaan, ook een regisseur waar ik eens wat van moet zien)
Patriot Films - A cult and collectors movie label - patriotfilms.co.uk Allemaal via dit label (Let Op: met VAT eraf voor internationale klanten maar met inklaringskosten)
-
- 22407 messages
- 5071 votes
Het tweede pakketje komt van Arrow (er volgt meer van arrow):
Major Dundee (1965) in een sjieke limited edition, een van de weinige Peckinpah's die ik nog niet zag.
Ook gelimiteerd: De tweede Toyoda set: Ik heb de eerste ook gekocht en de blu ray van Blue Spring, die waren grotendeels ter vervanging, deze waren moeilijk tot niet te vinden op DVD en had ik ook niet en mijn FOMA zorgde ervoor dat ik niet meer heb gewacht: Kûchû Teien (2005) en I'm Flash! (2012) heb ik al gezien. Monsutâzu Kurabu (2011) , Hakai no Hi (2020) l en twee shorts niet.
Persoonlijke favoriet Over the Edge (1979) boordevol extra's ter vervanging van de NL-DVD
Kyojin to Gangu (1958) l Leuk dat Arrow helemaal into Masumara is de laaste tijd. En deze had ik niet op DVD en heb ik niet gezien.
Ook FOMA bij deze Svegliati e Uccidi (1966) omdat mijn voorgevoel zegt dat het binnenkort out of print gaat en me dit toch wel heel interessant lijkt. En Italiaans. Als ik de rest van mijn leven alleen nog maar Italiaanse films mag kijken is dat beter vol te houden dan bijna alle andere landen.