• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.317 votes
Profile

Welke film(s) heb je als laatst aangeschaft #3

ZAP!

• 5452 messages
  • 3621 votes

Vandaag in de bus (zavvi):

https://i.ibb.co/Q6WSckw/B-C-T-A-1.jpg

ZAP!

• 5452 messages
  • 3621 votes

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

"Plainsman and the Lady" -1946

https://imgbb.com/

ZAP!

• 5452 messages
  • 3621 votes

Kringloop dvd oogst:

The stickup, Total recall, La haine, Breaking the waves, Dobermann, Time bandits, Beavis & Bitthead do America, Donnie darko, A civil action, Bad taste, Little man Tate, Evil dead 2, They live.

Met nog s1 van True detective en een natuurdocu (Oceans) iets minder dan 7 euro.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

https://i.imgur.com/zJ6pCMq.jpg

Mijn collectie Aziatische films met bij de meesten NL subs (moet er wel nog een heleboel zien, vermoedelijk zelfs de meerderheid nog). Bij bepaalde films heeft het wel bloed, zweet en tranen gekost. Op zich kan ik het wel nog uitbreiden, maar voorlopig geen haast bij. Anime is makkelijk te vinden op de streamingdiensten. En voor de rest is het vooral arthouse en hier en daar eens een verloren cultfilm die je makkelijk kan vinden.

KWW collectie zijn alle films van Wong op The Grandmaster (die ik ook heb), As Tears Go By (is ook ergens te vinden) en Ashes of Time (als je goed zoekt, is die ook wel te vinden). Met de criterion uitgaves komen er wel nieuwe DVD's op de markt die zelfs licht anders zijn dan de originele films.

Kitano collectie is Zatoichi, Dolls, Brother (technisch gezien geen Aziatische film), Kids Return, Getting Any en Sonatine.

Jammer dat de films van Shunji Iwai (Lily chou-chou, Ritual, Hana & Alice) geen NL uitgaves hebben, maar ik denk dat ik daar ga kijken voor engelstalige edities (maar bij Ritual is dat ook niet zo simpel). En dan ook nog eens dat Sono zo moeilijk te vinden is met NL subs, zeg maar gewoon niet. Ook daar moet je voor Engels gaan. Bij Sono heb ik wel hoop in dat ik vroeg of laat ook een soort collectie wel ga kunnen kopen, maar die wordt wat genegeerd door distributeurs etc. Onbegrijpelijk eigenlijk.

Koreeda is het makkelijkst te vinden (8 films van hem in mijn collectie, het zou me zelfs niet verbazen dat Hirokazu Koreeda gewoon zomaar even de regisseur is waarvan ik de meeste films in huis heb. Want Spielberg, Tarantino, Scorsese, Nolan etc. kloppen hem niet.

Of ja toch niet. WKW heeft er ook 8, de Coens hebben er ook 8, en van Hitchcock heb ik er 17. Maar qua aparte films (dus individuele films, en dus geen box), is hij afgetekend de beste. Kitano doet ook mee met 7 trouwens. Nolan ook 7. Tarantino ook 7 (ik mis Pulp Fiction, en Reservoir Dogs ben ik niet zeker over, maar mijn ma heeft die). Van Scorsese ben ik niet zeker, van 3 ben ik zeker (Taxi Driver, Goodfellas en The Aviator). De rest denk ik dat ik niet heb. Spielberg heeft er 5 hier minstens, maar van een paar ben ik niet zeker. (2x Jurassic, A.I., Close Encounters, Saving Private Ryan). Maar dat soort films probeer ik te scoren tweedehands tegenwoordig.

EDIT: ik ben 1 vergeten, normaal heb ik Parasite ook nog (maar op BR dan). En Snowpiercer en Ah-ga-ssi ook. En buiten Oost-Azie zal ik ook nog een paar films hebben. [Mustang, A Separation, Forushande, Kedi (?) van Midden-Oost, Stalker en III - The Ritual van Rusland/USSR].

EDIT2: Ik heb ook nog Wind Rises en The Tale of the Princess Kaguya.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5071 votes

TornadoEF5 Van Hana & Alice was wel een Nederlandse editie. Net als van Iwais Love Letters en van zijn vroege matige films Fried Dragon Fish en Fireworks (samen op een schijfje). Goed zoeken in het tweedehands circuit dan vind je ze wellicht. Hier staan ze alledrie.

Van Sono is er niet zoveel. . Maar juist zijn tamelijk obscure film Hazard is hier wel verschenen. En ik twijfel over Suicide Club die ik zelf op een import DVD heb.

Van Koreeda verschenen alle fictiefilms in NL behalve Distance, Hana alleen als extra film op een tweede disc bij de eerste oplage van Still Walking.

Liliy Chou Chou en Ritual bestaan niet in NL, maar ik heb beide op import- DVD.

Van Wong Kar Wai heb ik de box die je op de op de foto hebt waar alles in zit. Behalve de laatste en de eerste twee. Maar die heb ik los.

Als je Engels een optie vind is Third Window uit de UK nog een goudmijn voor Japanse films. Vrij veel Sono ook. In Nederland gaat er bijna niks meer uitkomen. Dat is helaas wel zeker. Heel af en toe een film uit de filmtheaters en nog minder vaak een klassieker. Dan houdt het wel op.

Misschien doe je dit al: Als je bereid bent tijd te investeren: Ga naar kringloopwinkels. Je moet door een hoop troep (zoals 45 exemplaren van Alles is Liefde of Bride Flight of Komt een Vrouw bij de dokter) maar dan vind je soms schatten. In mijn stad zijn ook nog eens twee andere tweedehandswinkels die voor een iets hogere prijs ook regelmatig mooie dingen hebben. Vinyl is bij beide hoofdzaak. Maar ze doen ook CD en DVD.

Spielberg en Scorsese zijn heel goed te doen in het kringloopcicuit. Met name de films uit deze eeuw. Ben ik zelf ook mee bezig. Tarantino en Coen zijn op die manier ook niet zo moeilijk. Die ben ik zelf op die manier aan het aanvullen. Beetje geduldig zijn.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

In de kringloopwinkels vind je regelmatig wel iets goed hoor. Ik heb er een maand of 3 geleden een stuk of 10 films uit genomen (o.a. AI en The Aviator komen van daar, maar nu heb ik ook bvb. Mean Girls op DVD of El Crimen del Padre Amaro). En inderdaad, je moet vaak door exemplaren van Alles is Liefde enzovoort, maar het is het wel waard.

Voor muziek is dat minder het geval, maar daar is alles toch tegenwoordig toch Spotify, dat dat eigenlijk enkel nog een collectie voor de schijn is. Dus daar doe ik minder aan mee, tenzij het echt om een album gaat dat ik heel leuk vind. Op CD is er echt alleen 100% brol te vinden in de kringloopwinkel. En de laatste keer zonder één enkele uitzondering, dus op dat vlak doe ik de moeite niet meer. Je vraagt je alleen maar af: "luisteren mensen naar dat soort muziek, wow... Ik heb te doen met hen". Zelfs van bekenden als Bowie, Beatles vond ik niets, misschien had iemand 2 uur ervoor al het interessante van mij opgepakt, idk of kwam ik een futuristische versie uit een tijdsmachine van de toekomst terug uit de tijd om een grap uit te halen met de jongere versie van mezelf, idk (maar dan vergat die wel de films te checken).

• 22407 messages
  • 5071 votes

Zelfs op CD vind ik nog weleens wat, maar dat komt ook omdat mijn smaak daarin ook vrij breed is. Maar het hele oeuvre van BZN (x15) en Frans Bauer en Het beste van de Havenzangers en dergelijk materiaal is wel het meest alomtegenwoordig. Of Hitzone CD's.

IK heb het afgelopen half jaar stapels uit de kringloop gekocht. Mean Girls heb ik nu ook. Net als wat jaren '80 films die ik ooit wil zien (The Lost Boys, St Elmo's Fire enzo) en nog veel en veel meer. Zal jaren duren voordat ik alles wat hier nog ligt gezien heb. Vaak is mijn criterium dat ik meeneem wat ik ooit wil zien.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Inderdaad, Frans Bauer en HitCD's kwam het meeste voor. Belachelijk veel klassieke muziek zoals Pavarotti ook. Veel schlager zoals Laura Lynn. Veel opera. Niets van rock zelfs denk ik. Maar op zich met Spotify zit ik ook wel goed, en ik heb niet eens een CD-speler dus ik focus eigenlijk vooral op films. Van CD's wil ik eigenlijk enkel evt. mijn all-time favorieten, maar veel ervan zijn ook niet zo makkelijk te vinden en het is ook wel "redelijk duur". Tweedehands is wel her en der wat te vinden, maar ik heb er niet zoveel zin om me daarmee te gaan bezighouden.

• 22407 messages
  • 5071 votes

Beste vondst is een goede jaren 60 verzamelaar (Love Generation) die mijn overleden vader vroeger had (maar naar mijn zusje is gegaan). Dat was een 4CD box die je via de TV kon bestellen voor 99 gulden. Dik 20 jaar terug. Gevonden voor 1 euro. Daar zijn ook een hoop persoonlijke herinneringen aan verbonden. Geluksmomentje.

Heel veel goedkopere klassieke CD's inderdaad ook. Zoals vroeger veel bij 't Kruidvat verkocht werden. Weet niemand meer, maar was een specialiteit van die winkel. Ook André Rieu en James Last struikel je over. Ik koop ook wel wat boeken in zaken die me interesseren vooral (wielrennen, politiek, recente geschiedenis, film, popmuziek, soms wat true crime en nog wat andere thema's Heel soms fictie, maar meestal non-fictie). Maar daar heb je weer sloten vol Nicci French en John Grisham en die boeien weer minder. Ook die straatbibliotheekjes zijn fijn. Daar stop ik soms ook wel een DVD'tje dat ik dubbel heb in. En alle boeken waar ik vanaf wil ook. En ik vind er soms echt hele mooie dingen.

• 22407 messages
  • 5071 votes

Belachelijk groot doosje uit de arrow-sale. Het duurde erg lang dit keer maar vandaag was het er.

Dit zat er in:

Tales from Urban Jungle (limited met twee noirs van Jules Dassin)

Cinema of Conflict (niet limited, vier films van Kieslowski)

Battles without Honour and Humanity (niet limited, 5 films)

Invasion of the Body Snatchers (1978)

Network

Merry Chistmas Mr. Lawrence

Tetsuo 1&2

The Red and the White

The Round Up

My Way Home

Dragon's Return

Larks on a String

The Bird with a Crystal Plumage

The Cat O Nine Tales

Deep Red

Your Vice is a locked room and I only have the Key

What Have You Done to Solange

Crime and Punishment

The Invisible Men Appears & The Invisible man vs The Human Fly

It Follows

The Babadook

Fast Times at Rigdemont High

De Oost-Europese films zijn dvd, de rest blu-ray.

ZAP!

• 5452 messages
  • 3621 votes

De blu-ray in de bus!

https://i.ibb.co/PmnJNDW/TBF.jpg

• 22407 messages
  • 5071 votes

In het kader van gekke dingen die ik vond in de kringloop. Een Duitse box met 3 films van Werner Schroeter voor het bedrag van 1,25. Twee van de drie films, waaronder de voor mij interessantste hebben Engelse ondertiteling.

• 22407 messages
  • 5071 votes

Nog niet ontvangen maar onderweg:

Detour

They Live By Night

Years of Lead box

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.