- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Algemeen
- Fox Studio Classics - 20th Century Fox
Fox Studio Classics - 20th Century Fox
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ik ben zelf dol op de DVD-serie van Fox "Studio Classics". Herkenbaar aan de blauwgrijze baan bovenaan met daarin "Studio Classics" en dan een lichtbruine achtergrond met daarop schuin geplaatst een poster. In Nederland verschenen, maar ook elders in Europa (R2) en in Amerika (R1). Vreemd genoeg niet allemaal dezelfde titels. De NL-se edities zijn grotendeels OOP helaas. Maar het is een mooie serie met veel titels van grote namen, maar ook wat meer vergeten werk. Ook de Britse releases hebben vaak, niet altijd, NL-se subs.
Ik probeer een overzicht te krijgen van wat er überhaupt te krijgen is.
Wikipedia geeft dit overzicht. Dat is niet geheel compleet, want deze titel heb ik in bezit en staat er niet tussen. Picnic van Joshua Logan bijvoorbeeld ook niet.
De Nederlandse fox-site (www.foxfilm.nl) is waardeloos want vermeld de hele serie niet (terwijl deze site wel op de DVD wordt vermeld). De Britse fox-site die ik op een Britse release heb staan uit deze serie (Peyton Place in dit geval) die werkt niet. www.foxstudioclassics.co.uk. Weet niet of dat tijdelijk is.
Kent iemand ergens een goed overzicht van releases. Ik wil met name bepaalde acteurs proberen meer te completeren met deze releases. Met name films van Bette Davis, Paul Newman, Marlon Brando en zo moeten hierop te vinden zijn.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Kosten ook geen drol. Zelfs veel in grabbelbakken van de Bart Smit te vinden.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik heb ook een aantal films in deze editie:
Hemingway's Adventures of a Young Man (1962) (Paul Newman)
The Anniversary (1968) (Bette Davis)
Gentlemen Prefer Blondes (1953)
The Seven Year Itch (1955) (maar dat is een dubbel geprinte hoes, is ook de enige import)
How to Marry a Millionaire (1953)
Ik ben aan het twijfelen of ik er nog meer heb, ik heb de indruk van wel dus zal het zo snel mogelijk nakijken.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Deze ontbreekt ook in de lijst: