• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.453 votes
Profile

Fox Studio Classics - 20th Century Fox

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ik ben zelf dol op de DVD-serie van Fox "Studio Classics". Herkenbaar aan de blauwgrijze baan bovenaan met daarin "Studio Classics" en dan een lichtbruine achtergrond met daarop schuin geplaatst een poster. In Nederland verschenen, maar ook elders in Europa (R2) en in Amerika (R1). Vreemd genoeg niet allemaal dezelfde titels. De NL-se edities zijn grotendeels OOP helaas. Maar het is een mooie serie met veel titels van grote namen, maar ook wat meer vergeten werk. Ook de Britse releases hebben vaak, niet altijd, NL-se subs.

Ik probeer een overzicht te krijgen van wat er überhaupt te krijgen is.

Wikipedia geeft dit overzicht. Dat is niet geheel compleet, want deze titel heb ik in bezit en staat er niet tussen. Picnic van Joshua Logan bijvoorbeeld ook niet.

De Nederlandse fox-site (www.foxfilm.nl) is waardeloos want vermeld de hele serie niet (terwijl deze site wel op de DVD wordt vermeld). De Britse fox-site die ik op een Britse release heb staan uit deze serie (Peyton Place in dit geval) die werkt niet. www.foxstudioclassics.co.uk. Weet niet of dat tijdelijk is.

Kent iemand ergens een goed overzicht van releases. Ik wil met name bepaalde acteurs proberen meer te completeren met deze releases. Met name films van Bette Davis, Paul Newman, Marlon Brando en zo moeten hierop te vinden zijn.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ja, fijn (sub)label!

Deze heb ik:

The Street with No Name (1948) (te ruil)

The House on Telegraph Hill (1951)

mister blonde

• 12693 messages
  • 5825 votes

Kosten ook geen drol. Zelfs veel in grabbelbakken van de Bart Smit te vinden.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ik heb ook een aantal films in deze editie:

Hemingway's Adventures of a Young Man (1962) (Paul Newman)

The Anniversary (1968) (Bette Davis)

Doctor Dolittle (1967)

Gentlemen Prefer Blondes (1953)

The Seven Year Itch (1955) (maar dat is een dubbel geprinte hoes, is ook de enige import)

How to Marry a Millionaire (1953)

The Dark Corner (1946)

Ik ben aan het twijfelen of ik er nog meer heb, ik heb de indruk van wel dus zal het zo snel mogelijk nakijken.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.