- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Titels
- Het grote dvd en blu-ray aanbiedingen topic
Het grote dvd en blu-ray aanbiedingen topic
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Enig nadeel is dat als iemand anders het koopt, het echt weg is.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Enig nadeel is dat als iemand anders het koopt, het echt weg is.
Hoe kom je er trouwens bij dat het nu 2 weken per percentage duurt? Daar heb ik niets over gelezen.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Tja, daarom heb ik ook alleen dingen gekocht die goedkoop waren en die ik graag wilde hebben.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Hoe kom je er trouwens bij dat het nu 2 weken per percentage duurt? Daar heb ik niets over gelezen.
Ik werk daar.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Ja ik ook, maar ik heb niet gehoord dat de plannen gewijzigd waren 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Volgens mij staat dat in de memo.
Actie duurt tot eind augustus, dus dat lijkt me duidelijk dat ze de 4 maal kortingen per 2 weken doen.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
1+1 gratis aanbieding. Dit betreft vele leuke DreamWorks animatie's.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Begon deze week normaal gezien niet de 30% periode in de FRS? Die bij ons in de buurt houdt het nog altijd op 20%
j0enne
-
- 9606 messages
- 3775 votes
Eigenlijk wel aangezien die eerste 2 weken van 20% om zijn.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Dat was mijn idee ook, daarmee dat ik vandaag nog eens ging zien wat er lag. Misschien hebben Minotaures of Jumpsylemovie een antwoord?
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Ja, deze week is het nog 20% omdat de actie verlengd is. Volgende week begint de 30%. De games gaan waarschijnlijk tot maximaal 30% korting hoorde ik.
melanostalgia
-
- 35 messages
- 42 votes
Vanaf 30 juni houdt de FRS een mega-opruiming. Dit zal tot eind augustus duren.
Het betreffen zowel oud als vrij recente titels. De betreffende titels hebben allemaal een ronde prijs (vanaf 1,00 tot wel 25,00 euro), deze zullen vervolgens voor 20% korting te koop zijn. De week daarna 30% en de week daarna 40%. Dit zal doorgaan tot 50% korting.
De DVD's, Blu-ray's, games en CD's die in de uitverkoop zitten zijn titels die niet meer in de winkel worden geleverd. Dus OP=OP.
Goed om te weten! Gelukkig dan dat ik vorige week alleen dvds heb meegenomen die ik écht wilde hebben. Dan wacht ik voor de rest gewoon nog even 
Maar weet je zeker dat alles dat is afgeprijsd geheel uit het assortiment verdwijnt? Want in het filiaal waar ik was hadden bijna alle dvd's en blu-rays een sticker (tv series niet meegerekend, daar zat zelfs bijna nergens een sticker op), ook bijvoorbeeld alle Disney titels (dan bedoel ik dus ook Belle en het beest, Lion king, etc.). Ik kan me niet voorstellen dat dit niet verkoopt? 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Alles met een ronde prijs wordt niet meer aangeleverd. Tenzij het een filiaal is die centraal staat in de uitverkoop. Alle andere filialen hebben gewoon een groot aantal producten omgeprijsd naar rond, wat daarna in de uitverkoop is belandt. Bij hun is het wel OP=OP. Centrale filialen blijven producten met ronde prijzen binnenkrijgen totdat de actie is afgelopen of totdat er geen ronde producten in de omloop zijn.
Wat betreft alle andere producten in de winkel (zoals Kids; Disney, TV-serie, Blu-ray, etc.); Het is me geheel onduidelijk wat de FRS precies wilt. Ik weet ook niet waarom enkele Disney films in de uitverkoop zitten. Er gaat wel korting vanaf, maar dat zijn titels die weer aangeleverd worden. Dat geldt ook voor de 9,99 - 5,99 DVD films en 12,99 Blu-ray's. Die blijven ook in de winkel staan, want dat zijn titels die nog besteld en geleverd worden.
* Wat betreft producten met een uitverkoop-sticker; wel korting, maar blijven wel op voorraad.
* Wat betreft alle ronde prijzen producten met een uitverkoop-sticker; korting en OP=OP.
De actie is wel leuk voor kopers, maar voor medewerkers is dit best een verwarrend toestand.
Combustibility
-
- 1287 messages
- 345 votes
In de FRS kreeg ik al 2x overal 20% korting op. Zowel met sticker als zonder. Wat ik natuurlijk wel lekker vind, maar wekt bij mij ook verwarring. Krijgen we daar dan echt overal korting op ook al zit er geen sticker op, of is dit gewoon een foutje/gemakzucht. (Of ze moeten mij zo lief vinden, maar dat betwijfel ik
)
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Dit in het algemeen: zelden meegemaakt dat ik een product scan waar er geen sticker op zit, maar toch 20% korting bevat. Dit en jouw voorbeeld is wat ik bedoel met verwarrend. De hoofdkantoor is laks met zulk soort dingen, want eerst zouden alleen de ronde prijzen in de uitverkoop gaan - en dan was het weer de 12,99 Blu-ray's en dan 5,99/9,99 DVD etc. etc. Enige manier om alle producten waar er wél korting op zit te stickeren, is door ze allemaal handmatig te scannen. En als je 8,000 CD's en 10,000 DVD's in je winkel hebt, is dit niet echt geweldig.
De mensen die dit verzonnen hebben, moesten gewoon 1 lijn trekken met de korting door duidelijk te communiceren wat het wel gaat worden - en niet dat de winkeliers na een week achter komen dat er nog meer producten een sticker horen te krijgen.
Wat het in jouw geval kan zijn Combustibility, is dat het filiaal waar je langs bent geweest niet geheel goed al hun assortiment hebben gestickerd. Het stickeren blijft mensenwerk en er kan zomaar tientallen producten over het hoofd worden gezien. Dit of je moest ze inderdaad heel lief hebben aangekeken.
melanostalgia
-
- 35 messages
- 42 votes
Oké, dank voor de info. Verwarrend inderdaad voor jullie zeg.
Weet er trouwens iemand of de actie hetzelfde verloopt bij de Fame? (dus van 20,30,40 naar 50% korting)
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Bij de Action aantal bekende titels op dvd voor € 2,99:
keuze uit o.a.:
Wall Street 2
De Eetclub
Leon
X-Men 3
De Gelukkige Huisvrouw
Narnia 3
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Bedankt voor de tip, Alex. Heb vanmiddag even Leon en The Fighter gekocht.
Verder ook nog Ironclad gezien, Alien Resurrection, Bride Flight, The Reader en nog meer titels.
Ook allemaal 2,99.
DBTim
-
- 854 messages
- 1151 votes
Jep, oa ook Limitless, Death Proof en Planet Terror
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Vanaf vandaag gaat de kortingsactie bij de Free Record Shop met 10% omhoog: 30% korting dus.
Zelfde oefening als eerst, alle producten met ''uitverkoop/utvrkp'' sticker spelen mee.
j0enne
-
- 9606 messages
- 3775 votes
Maar dvd's uit de actie 2 voor 10 en 2 voor 15 moeten dus steeds op voorraad zijn?
Net als blu-rays in de actie 2 voor 20?
Die zijn dus niet op=op?
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Nee, maar ik heb het vermoeden dat die tot en met de 30% meegaan. De overige producten met ronde prijzen gaan wel naar de 40 en de 50% korting.
De 4,99 - 6,99 - 9,99 - 12,99 en andere prijzen zoals 19,99 worden gewoon weer aangeleverd. Enige wat niet meer geleverd wordt zijn de ronde prijzen (de échte uitverkoop). Alleen A-filialen (de grotere filialen) krijgen ronde prijzen vanuit het hoofdkantoor gestuurd. De kleinere filialen zullen het doen met wat ze hebben.
Het zou me trouwens niks verbazen als de directie heeft besloten om de rest van de -,99 prijzen mee te laten lopen met de 40 en zelfs de 50% korting. Maar tot zover ik weet is er geen sprake van. Het beste is om over 2 weken naar een filiaal te gaan om het even te checken.
j0enne
-
- 9606 messages
- 3775 votes
't Zou wel jammer zijn als die acties als 2 voor 10, 2 voor 15 en 2 voor 20 maar tot 30% korting gaan.
Dat is namelijk zo'n 80% van de dvd's/blu-rays in de uitverkoop.
Anders heb je natuurlijk dikke koopjes, 6 euro wordt 3 euro, 10 euro wordt 5 euro en 13 euro wordt 6,50!
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Enig nadeel van de ronde prijzen films is - omdat het natuurlijk niet wordt geleverd - je bij 40 en 50% korting met zeer slechte, onbekende titels kampt. De wat bekende titels met bekende acteurs e.d. zullen bij de 30% vaak pleite zijn.
Je moet het dus treffen dat je enkele goeie films uit kan zoeken wanneer 50% korting van stand is.
Ik heb gelukkig mijn films al uitgekozen en veilig achtergehouden 
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Ik heb bij eerdere acties echter ook genoeg enorm goede, relatief onbekende titels voor de hoogste korting gekocht. Nu zijn er bij mijn vestigingen nog genoeg interessante titels, maar die ik qua korting/uiteindelijke prijs nog niet koop. Tot op heden baal ik er alleen van dat ik Code Inconnu niet meteen heb gekocht, aangezien deze nu wel weg is.
melanostalgia
-
- 35 messages
- 42 votes
Euroland heeft ook weer eens wat dvd's. De actie is 3 voor €5 of €2 per stuk. Titels die ik me herinner zijn Cabin fever, Best of blues brothers, Saw en Magnolia (quality film collection). In totaal waren het er een stuk of 10 gok ik. Oja en een Pilates dvd