- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Titels
- gezocht films Zarah Leander (matjoel)
gezocht films Zarah Leander (matjoel)
matjoel
-
- 3 messages
- 0 votes
Ik ben op zoek naar duitse films met Zarah Leander
Liefst met nederlandse ondertiteling.
Mijn oude grootmoeder van 82 jaar zou graag de duitse films met Zarah Leander
nog eens terug zien. In haar jeugdjaren heeft ze veel van deze films gezien in de bioscoop.
Er was namelijk niets anders te zien in de cinema's van het door duitsland bezette België.
nu heb ik al enkele videotheken afgelopen, maar ik vang telkens bot. sommigen lachen me gewoon uit als ik vraag naar een film uit de jaren 30' en 40'...
Titels waar ze het soms over heeft: "die grosse liebe", "Das Hertz der koningin", "damals", "Zu neuen Ufern", "Es war eine rauschende Ballnacht", "der falsche miljonar","der Blaufuchs", "Avé Maria", maar andere films zal ze ook wel leuk vinden!
als iemand mij kan helpen, gelieve contact met mij op te nemen:
alvast bedankt op voorhand!
groetjes van mijn lieve oma en mij.
Matthias
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Op Amazon.de (in Duitsland dus) lijken veel films op dvd beschikbaar (de precieze titels heb ik even niet vergeleken). In principe zijn die daar gewoon te bestellen (zonder ondertitels dan wel).
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Er is inderdaad aardig wat van Leander te vinden op DVD in Duitsland, maar NL-se subs wordt denk ik toch wel lastig. Vergeet La Habanera trouwens niet, dat vond ik de beste film die ik met Leander zag.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
La Habanera, absoluut!
Zarah Leander, de vrouw met de mannelijke stem.
Dat roept herinneringen op bij mij.
De relatie met mijn eerste verloofde (bestaat dat tegenwoordig nog ' verloving'?
) had flink te lijden onder mijn toch wel vrij geslaagde imitatie van Zarah's stem met het lied 'Ich weiss es wird einmal ein Wunder geschehen'.
Mijn toenmalige "schoonmoeder" was namelijk een Duitse van de oude stempel, en vond het eerder "heiligschennis" dan leuk.
Met die verloving heeft het daarna ook niet lang meer geduurd trouwens.
Niet zo verwonderlijk, en maar goed ook, achteraf gezien. 
Ik geloof inderdaad ook niet dat er DVD's met Nederlandse ondertiteling van Leander te vinden zullen zijn.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Marktplaats ook een beetje in de gaten houden. Ik zie Der Blaufuchs wordt aangeboden. Maar met NL ondertitels zal moeilijk worden. Op Ebay.nl/Ebay.be wordt flink wat van Zarah Leander aangeboden, ook films.