• 178.334 movies
  • 12.225 shows
  • 34.005 seasons
  • 647.551 actors
  • 9.377.362 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Queto Yurlunyur wrote:

ik zie teksten op A4'tjes en internetpagina's toch liever paginabreed (d.w.z. mits er wel regelmatig witregels tussen de alinea's zijn)

ben ik het meestal niet mee eens, maar hier kan ik het wel even wijzigen zo...

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

hmmn blijkbaar zijn de bios->meer lijsten niet helemaal Y2K3-compatible morgen even naar kijken

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Haha, ik dacht dat we pas weer computerproblemen in 2048 konden verwachten.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

ja het is eigenlijk helemaal geen fout, de 2003-lijst is gewoon nog leeg, vandaar

maar goed echt netjes is het niet zo

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

De 2003 lijst is niet leeg. Klopt niks van als je het mij vraagt. Biosdata van films in maart heb ik al ingevoerd.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

die staan dan ook in de verwacht-lijst en niet in de "meer" lijst

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Zie je wel dat de termen 'verwacht' en 'meer' naast elkaar verwarrend zijn..

De beste wensen nog trouwens!

Kapp

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

kappeuter wrote:

De beste wensen nog trouwens!

hey geen off-topic berichten plaatsen he, daar hebben we al een topic voor

Queto Yurlunyur

• 4775 messages
  • 3110 votes

Is de tekst 'een momentje svp' bij het stemmen of plaatsen van een bericht nieuw of valt het me nu pas op? Ik vind het zo informeel staan (en dan doel ik met name op het gebruik van een verkleinwoord).

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

opvallend dat alles wat ik oorspronkelijk heb bedacht aan teksten en uiterlijk heilig is, en elke verandering die ik er nu aan pleeg is blijkbaar van een veel minder niveau... of zou het toch met gewenning te maken hebben

niet vervelend bedoeld natuurlijk, stel de opmerkingen in dit topic zeer op prijs, als iemand een beter tekstje weet.. (wil het ook weer niet te popi jopi maken)

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

ohja het is inderdaad nieuw. De berichten en stemmen worden nu (zoals het hoort) naar een tussenpagina gepost, daar worden ze opgeslagen, waarna je automatisch terugverwezen wordt naar de film-pagina. Bij een refresh wordt daardoor niet je bericht en/of stem opnieuw geplaatst

Queto Yurlunyur

• 4775 messages
  • 3110 votes

Gewenning is zeker een motief, maar niet alle kritiek op wijzigingen is daaraan toe te schrijven. Dat commentaar op niet gewijzigde dingen doorgaans uitblijft ligt meer aan de aanname dat de kans op een wijziging dan kleiner is, vermoed ik.

En als beter tekstje: iets simpels als 'een moment a.u.b.' zou prima volstaan. 't Is een detail, dat weet ik, maar ik vond dat verkleinwoord zo ergerlijk (en aub is in mijn ogen ook beter dan svp; hoewel svp van origine Franstalig is en dus een wat deftiger woord was, wordt het thans vooral als spreektaal gebruikt en zie je het in schrijftaal haast niet meer, waardoor het ook een informeel karakter heeft gekregen - maar dat is wel een heel klein detail, het ging mij vooral om dat verkleinwoord).

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

ik wil m'n bezoekers graag blijven tutoyeren (al besef ik me nu dat in "svp" natuurlijk ook het Franse "vous" zit)... dus "aub" vond ik geen optie

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Je mag wel u zeggen hoor Jordy

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

ajb dan.

Queto Yurlunyur

• 4775 messages
  • 3110 votes

De u/jij-kwestie is een vloek van de Nederlandse taal (niet dat het een specifiek Nederlandse kwestie is, maar dat terzijde). Dan is dat Engels o zo makkelijk met z'n universele 'you'. Maar 'een moment s.v.p.' dan?

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Queto Yurlunyur wrote:

De u/jij-kwestie is een vloek van de Nederlandse taal

Welnee. Het is een verrijking.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Jordy:

Als je in het zoekding 'Het Beest' neerzet kom je niet bij 'Het Beest', omdat die als 'Beest, Het' in de database staat. Kan dat niet worden aangepast?

Queto Yurlunyur

• 4775 messages
  • 3110 votes

De u/jij-kwestie lijdt in mijn ogen vaker tot moeilijke situaties waarin twijfel bestaat over welke van de twee nu te gebruiken, dan tot mogelijkheden tot aangeven van een nuanceverschil (wat een verrijking van twee naast elkaar bestaande termen doorgaans inhoudt).

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Soms is een bepaalde afstand gewenst of een wijze om respect te tonen. Ben blij dat het kan in het Nederlands.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Queto Yurlunyur schreef:

De u/jij-kwestie lijdt in mijn ogen ...

Queto, nu maak jij volgens mij een taalfout. Leidt moet het zijn denk ik.

Queto Yurlunyur

• 4775 messages
  • 3110 votes

Wouter schreef:

Soms is een bepaalde afstand gewenst of een wijze om respect te tonen. Ben blij dat het kan in het Nederlands.

In bepaalde gevallen zou dat kunnen, ja, maar in een taal waarin dat onderscheid niet bestaat, verwacht men ook niet dat een gebruiker in een dergelijk geval afstand of respect poogt uit te drukken: louter die mogelijkheid om dat onderscheid te maken schept de verwachting dat dat ook gedaan zal worden. En zelfs de paar gevallen waarin het toch een verrijking is (want ik geloof best dat die er zijn) wegen in mijn ogen niet op tegen de vele moeilijke situaties die de kwestie creeert.

kappeuter schreef:

't Is vakantie zullen we maar denken...

Vyvre

• 422 messages
  • 185 votes

kappeuter schreef:

(quote)

Dat we dat nog mee mogen maken..queto die betrapt wordt op een taalfout .

Tonyvdb

• 1408 messages
  • 1168 votes

wij Belgen lachen ons te pletter met Nederlanders die voor of andere onduidelijke reden Franse termen gebruiken en die ongelooflijk grappig uitspreken ... s.v.p. (chielfoeplei) of jus d'orange (sudorans) of Tour de France (toerdefrans)

Queto Yurlunyur

• 4775 messages
  • 3110 votes

Vyvre wrote:

Is heus niet de eerste keer hoor. Verre van dat helaas...

Ed

• 78 messages
  • 1176 votes

Vyvre wrote:

Nu ik nog...

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Wouter wrote:

Jordy:

Als je in het zoekding 'Het Beest' neerzet kom je niet bij 'Het Beest', omdat die als 'Beest, Het' in de database staat. Kan dat niet worden aangepast?

ja ik ga als ik tijd heb het hele zoekscript opnieuw schrijven (zo trekt de huidige zoek "machine" ook geen aanhalingstekens)

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

al is het sowieso een goede gewoonte (ook bij echte zoekmachines) om lidwoorden, of woorden met aanhalingstekens weg te laten, en alleen te zoeken op "beest" of "wonderful life"

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Queto Yurlunyur wrote:

een moment s.v.p.

ok prima

Hobbes

• 2911 messages
  • 1195 votes

vast wel es eerder om gevraagd:

een to-see list wellicht? d'r komen zat nieuwe films uit en om allemaal bij te houden welke films ik wil zien/in de gaten te houden wordt me eigenlijk iets teveel. en om 't zelf bij te houden ben ik te lui

lijkt mij makkelijker als je gewoon een lijst kan aanmaken met directe links op de site? 't is maar een idee

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.