• 178.289 movies
  • 12.224 shows
  • 34.003 seasons
  • 647.419 actors
  • 9.376.732 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

moviemeter 2002 oscar

Cool!

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

and now...for something completely different:

komt er nog een moviemeter 2002 oscar (of 'jordy's' )

dus dat iedereen kan stemmen op beste acteur, actrice, film regisseur e.d.

't is maar een ideetje natuurlijk

Toevallig dat je daar over begint. Fisherking, Gotti, Goodfella, Linda en ik zijn al een tijdje bezig met de uitvoering van de MM-award 2002.

We zijn een lijst aan het voorbereiden van 5 nominaties per categorie, waarop iedereen een stem kan uitbrengen.

In december zullen we de nominaties bekend maken, dus tot die tijd nog even geduld a.u.b.

narva77 (crew films)

• 12729 messages
  • 6540 votes

Hmm nou is die top 100 nog niet compleet...

Hobbes

• 2911 messages
  • 1195 votes

(quote)

Toevallig dat je daar over begint. Fisherking, Gotti, Goodfella, Linda en ik zijn al een tijdje bezig met de uitvoering van de MM-award 2002.

We zijn een lijst aan het voorbereiden van 5 nominaties per categorie, waarop iedereen een stem kan uitbrengen.

In december zullen we de nominaties bekend maken, dus tot die tijd nog even geduld a.u.b.

da's leuk en aardig maar waarom mogen jullie beslissen wie er genomineerd zijn?

niks persoonlijks maar ik vind dat behoorlijk beperkt

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

ja 't is wel leuk om iets te doen inderdaad, zoals vorig jaar met de beste film-verkiezing... zal eens kijken tegen die tijd

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

top 100 niet compleet?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

dit hadden we dus vorig jaar

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

ja 't is wel leuk om iets te doen inderdaad, zoals vorig jaar met de beste film-verkiezing... zal eens kijken tegen die tijd

Moet mogelijk zijn om even een form te maken, waar iedereen die ingeschreven staat in MovieMeter kan stemmen op de nominees toch?, lijkt me wel!

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

ja da's wel mogelijk ja... of ik tijd heb om dat te maken is weer een ander verhaal

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Dat geloof ik gerust ja, maar misschien kan Hobbes nog wat *Bumps* geven

neo

• 15435 messages
  • 10038 votes

dit hadden we dus vorig jaar

dit jaar weer !!!

narva77 (crew films)

• 12729 messages
  • 6540 votes

top 100 niet compleet?

Nee, 'Spoorloos' staat er niet in

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Die heeft gewoon niet genoeg punten voor een top 100-klassering.

narva77 (crew films)

• 12729 messages
  • 6540 votes

Duuuuh

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Ik vind het ook een veel beter idee om iedereen gewoon mee te laten beslissen over de nominaties. Stuk democratischer lijkt me. Wat vinden de andere 'commissie-leden' ervan?

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Trouwens erg leuk om die 'beste film' lijst van vorig jaar weer te zien.

lindastuurman

• 1006 messages
  • 0 votes

Tuurlijk Gotti,

De site is van en voor iedereen toch?

Laat iedereen een lijst maken (lijkt me eerlijker en democratischer) anders krijgen we echt zo'n Oscar tafereel.

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

Ik vind het ook een veel beter idee om iedereen gewoon mee te laten beslissen over de nominaties. Stuk democratischer lijkt me. Wat vinden de andere 'commissie-leden' ervan?

Antwoord vind je in je PM.

Hobbes

• 2911 messages
  • 1195 votes

ik ben het wel met petey eens dat als iedereen een lijst inlevert we een chaos krijgen...denk ik

petey mag het zeggen van mij. ik help wel

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

stemmen doen we met z´n allen, maar het lijkt me beter dat er door een groepje een nominatielijst wordt voorbereid. Anders wordt de nominatiediscussie al zo lang en onduidelijk.

We zijn inmiddels met ongeveer 10 personen. heeft nog iemand zin om mee te nomineren, stuur me dan een persoonlijk berichtje.

Mik

• 1504 messages
  • 1094 votes

Kun je niet de films met de hoogste gemiddelden nomineren? Dat lijken me toch de beste?

Hobbes

• 2911 messages
  • 1195 votes

kan...maar dan heb je weer dat een film die 3 mensen gezien hebben ook genomineerd is

moet je weer met gemiddelden gaan werken

op een comics messageboard doen we dit ook (maar dan met comics ) en daar wordt door iedereen de genomineerden bepaald. en dan kun je stemmen. én je had een mogelijkheid voor een write-in. is mischien ook een idee...

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

Kun je niet de films met de hoogste gemiddelden nomineren? Dat lijken me toch de beste?

Wie nomineer je dan, film, regie, acteur of actrice.

Beste actrice kan soms uit een film met een lagere nominatie komen.

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

daar wordt door iedereen de genomineerden bepaald. en dan kun je stemmen. én je had een mogelijkheid voor een write-in. is mischien ook een idee...

Probleem is dat we hier met heel veel mesnen zitten en dat de nominatie dan onoverzichtelijk kan worden.

Daarom denk ik, en degenen die met me idee uitgewerkt hebben, dat nominaties uitwerken in een kleinere groep, het makkelijkst zijn.

lindastuurman

• 1006 messages
  • 0 votes

Ben het met je eens petey...het moet een beetje overzichtelijk blijven

Hobbes

• 2911 messages
  • 1195 votes

zaak is dan om het een 'bekend' te houden. je moet 't niet al te 'alternatief' maken

kijk..triplex hoeft echt niet als beste film genomineerd te worden maar 't aantal keer dat er op de film is gestemd moet wel redelijk hoog zijn (nou zal dat niet voor veel problemen zorgen denk ik)

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

probleem zal echt niet zijn dat het onbekend wordt, we hebben als committee toch wel een algemene smaak. En met elkaar hebben we redelijk wat gezien, dus is het makkelijk om tot een gewogen beslissing te komen.

Hobbes

• 2911 messages
  • 1195 votes

en wat doen we nu? stellen we discussie uit tot Januari?

ik neem aan dat bijv. The Two Towers een grote kanshebber is?

is er al gepraat over de hoeveelheid categorieen?

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Goed. Een comite bepaald de nominaties waar dan door iedereen op gestemd kan worden (democratisch ). Ik vind het een prima idee. Bovendien heb je zo veel meer het idee van een 'officiële' prijs, dan wanneer je alle films uit dit jaar laat meedoen om de prijs.

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

categorie:

beste acteur

beste actrice

beste regie

beste film

beste nederlandse film

We hadden gedacht dat films tussen 1-12-2001 en 30-11-2002 in aanmerking komen, zodat we december kunnen stemmen en op 2 januari winnar kunnen bekend maken, maar hierover kunnen we nog discussieren.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.