- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
petey
-
- 1901 messages
- 3828 votes
komt er nog een moviemeter 2002 oscar (of 'jordy's'
)
dus dat iedereen kan stemmen op beste acteur, actrice, film regisseur e.d.
't is maar een ideetje natuurlijk 
Toevallig dat je daar over begint. Fisherking, Gotti, Goodfella, Linda en ik zijn al een tijdje bezig met de uitvoering van de MM-award 2002.
We zijn een lijst aan het voorbereiden van 5 nominaties per categorie, waarop iedereen een stem kan uitbrengen.
In december zullen we de nominaties bekend maken, dus tot die tijd nog even geduld a.u.b.
narva77 (crew films)
-
- 12729 messages
- 6540 votes
Hmm nou is die top 100 nog niet compleet...
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
Toevallig dat je daar over begint. Fisherking, Gotti, Goodfella, Linda en ik zijn al een tijdje bezig met de uitvoering van de MM-award 2002.
We zijn een lijst aan het voorbereiden van 5 nominaties per categorie, waarop iedereen een stem kan uitbrengen.
In december zullen we de nominaties bekend maken, dus tot die tijd nog even geduld a.u.b.
da's leuk en aardig maar waarom mogen jullie beslissen wie er genomineerd zijn?
niks persoonlijks maar ik vind dat behoorlijk beperkt
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
ja 't is wel leuk om iets te doen inderdaad, zoals vorig jaar met de beste film-verkiezing... zal eens kijken tegen die tijd
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
Moet mogelijk zijn om even een form te maken, waar iedereen die ingeschreven staat in MovieMeter kan stemmen op de nominees toch?, lijkt me wel! 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
ja da's wel mogelijk ja... of ik tijd heb om dat te maken is weer een ander verhaal 
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
Dat geloof ik gerust ja, maar misschien kan Hobbes nog wat *Bumps* geven 
narva77 (crew films)
-
- 12729 messages
- 6540 votes
Nee, 'Spoorloos' staat er niet in 
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Die heeft gewoon niet genoeg punten voor een top 100-klassering.
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Ik vind het ook een veel beter idee om iedereen gewoon mee te laten beslissen over de nominaties. Stuk democratischer lijkt me. Wat vinden de andere 'commissie-leden'
ervan?
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Trouwens erg leuk om die 'beste film' lijst van vorig jaar weer te zien. 
lindastuurman
-
- 1006 messages
- 0 votes
Tuurlijk Gotti,
De site is van en voor iedereen toch? 
Laat iedereen een lijst maken (lijkt me eerlijker en democratischer) anders krijgen we echt zo'n Oscar tafereel.
petey
-
- 1901 messages
- 3828 votes
ervan?Antwoord vind je in je PM.
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
ik ben het wel met petey eens dat als iedereen een lijst inlevert we een chaos krijgen...denk ik
petey mag het zeggen van mij. ik help wel 
petey
-
- 1901 messages
- 3828 votes
stemmen doen we met z´n allen, maar het lijkt me beter dat er door een groepje een nominatielijst wordt voorbereid. Anders wordt de nominatiediscussie al zo lang en onduidelijk.
We zijn inmiddels met ongeveer 10 personen. heeft nog iemand zin om mee te nomineren, stuur me dan een persoonlijk berichtje.
Mik
-
- 1504 messages
- 1094 votes
Kun je niet de films met de hoogste gemiddelden nomineren? Dat lijken me toch de beste?
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
kan...maar dan heb je weer dat een film die 3 mensen gezien hebben ook genomineerd is 
moet je weer met gemiddelden gaan werken 
op een comics messageboard doen we dit ook (maar dan met comics
) en daar wordt door iedereen de genomineerden bepaald. en dan kun je stemmen. én je had een mogelijkheid voor een write-in. is mischien ook een idee...
petey
-
- 1901 messages
- 3828 votes
Wie nomineer je dan, film, regie, acteur of actrice.
Beste actrice kan soms uit een film met een lagere nominatie komen.
petey
-
- 1901 messages
- 3828 votes
Probleem is dat we hier met heel veel mesnen zitten en dat de nominatie dan onoverzichtelijk kan worden.
Daarom denk ik, en degenen die met me idee uitgewerkt hebben, dat nominaties uitwerken in een kleinere groep, het makkelijkst zijn.
lindastuurman
-
- 1006 messages
- 0 votes
Ben het met je eens petey...het moet een beetje overzichtelijk blijven
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
zaak is dan om het een 'bekend' te houden. je moet 't niet al te 'alternatief' maken
kijk..triplex hoeft echt niet als beste film genomineerd te worden maar 't aantal keer dat er op de film is gestemd moet wel redelijk hoog zijn (nou zal dat niet voor veel problemen zorgen denk ik)
petey
-
- 1901 messages
- 3828 votes
probleem zal echt niet zijn dat het onbekend wordt, we hebben als committee toch wel een algemene smaak. En met elkaar hebben we redelijk wat gezien, dus is het makkelijk om tot een gewogen beslissing te komen.
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
en wat doen we nu? stellen we discussie uit tot Januari?
ik neem aan dat bijv. The Two Towers een grote kanshebber is?
is er al gepraat over de hoeveelheid categorieen?
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Goed. Een comite bepaald de nominaties waar dan door iedereen op gestemd kan worden (democratisch
). Ik vind het een prima idee. Bovendien heb je zo veel meer het idee van een 'officiële' prijs, dan wanneer je alle films uit dit jaar laat meedoen om de prijs. 
petey
-
- 1901 messages
- 3828 votes
categorie:
beste acteur
beste actrice
beste regie
beste film
beste nederlandse film
We hadden gedacht dat films tussen 1-12-2001 en 30-11-2002 in aanmerking komen, zodat we december kunnen stemmen en op 2 januari winnar kunnen bekend maken, maar hierover kunnen we nog discussieren.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.