• 178.264 movies
  • 12.224 shows
  • 34.003 seasons
  • 647.419 actors
  • 9.376.345 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic

Hobbes

• 2911 messages
  • 1195 votes

gebeurde mij dus vanmiddag ook...die film hoef ik dus ook niet meer te zien..

Jarre

• 55 messages
  • 0 votes

Over het algemeen vind ik dit een hele vette site, en al bne ik niet vaak op internet als ik er ben altijd even naar MovieMeter.

Maar bij na het checken van mijn stemlijstje zag ik dat er een groot aantal verkeerd gestemd waren.

Dit komt omdat je de sterren verschillend kunt interpreteren, alleen de 5 en de 0.5 zijn unaniem.

Hier bij staan ook de woordjes fantastisch en verschrikkelijk. Daarom stel ik voor om achter elke ster een woord te zetten zodat alle stemmen een zelfde interpretatie hebben.

Bijv: 0.5 verschrikkelijk

1.0 heel slecht

1.5 slecht

2.0 onvoldoende

2.5 matig

3.0 voldoende

3.5 ruim voldoende

4.0 goed

4.5 erg goed

5.0 fantastisch

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Als ik bij de update zie ik bij Forum >> Films >> Spoilers >> Meest onbevredigende einde. >> de opmerking: (klik op de topic-titel om het bericht te lezen).

Ik weet echter nooit of het om een film gaat die ik wel dan wel niet gezien heb.

Is dat eerste het geval loop ik meteen tegen een spoiler aan en da vink nie leuk.

Ik ben het hier helemaal mee eens. Het is denk ik een beter idee om een apart topic te openen waarin de naam van de betreffende film genoemd wordt, als je het einde wil bespreken.

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Daarom stel ik voor om achter elke ster een woord te zetten zodat alle stemmen een zelfde interpretatie hebben.

Prima voorstel, temeer omdat de sterren die ik uitdeel eigenlijk precies gelijk zijn aan de bewoordingen die Jarre hier geeft.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5982 votes

Van mij hoeft het niet, maar de tekst bij 2,5* klopt niet denk ik. 'Redelijk' is een passender woord.

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Het is duidelijk dat de meningen daarover verschillen, want ik zie een 2.5 ook als 'matig' en een 3.0 meer als 'redelijk'.

Maar is het niet gewoon veel interessanter om te zien wat iemand over een film schrijft en zijn die cijfertjes niet gewoon een (hele) leuke bijkomstigheid?

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

Maar is het niet gewoon veel interessanter om te zien wat iemand over een film schrijft en zijn die cijfertjes niet gewoon een (hele) leuke bijkomstigheid?

Helemaal mee eens.

stinissen (crew films & series)

• 23444 messages
  • 76936 votes

Over het algemeen vind ik dit een hele vette site, en al bne ik niet vaak op internet als ik er ben altijd even naar MovieMeter.

Maar bij na het checken van mijn stemlijstje zag ik dat er een groot aantal verkeerd gestemd waren.

Dit komt omdat je de sterren verschillend kunt interpreteren, alleen de 5 en de 0.5 zijn unaniem.

Hier bij staan ook de woordjes fantastisch en verschrikkelijk. Daarom stel ik voor om achter elke ster een woord te zetten zodat alle stemmen een zelfde interpretatie hebben.

Bijv: 0.5 verschrikkelijk

1.0 heel slecht

1.5 slecht

2.0 onvoldoende

2.5 matig

3.0 voldoende

3.5 ruim voldoende

4.0 goed

4.5 erg goed

5.0 fantastisch

Alles maal twee en het is opgelost

5.0 wordt 10 4.5 wordt 9 etc etc

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Dat klopt, maar aangezien veel mensen hun oordeel niet beargumenteren zou het me wel leuk lijken om te weten dat iemand's 2,5 niet hetzelfde betekent als iemand anders zijn 3,5. Ik deel films makkelijker in op Jarre's manier, dus een indruk waaraan een cijfer hangt, dan op een manier waarop ik een cijfer toeken die iedereen op een andere manier kan interpreteren.

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

waar je dan van uitga is dat iedereen een zelfde interpretatie bijvoorbeeld bij het begrip voldoende hanteert.

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

*fluistermode*

Psssst! Dat doe ik (stiekem ) ook altijd, maar daar is -geloof ik- niet iedereen het mee eens...

*fluistermode*

Zei iemand daar iets?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5982 votes

waar je dan van uitga is dat iedereen een zelfde interpretatie bijvoorbeeld bij het begrip voldoende hanteert.

LOL

Gewoon wat Stinissen al zegt: cijfer maal 2 en je kunt gewoon cijfers geven zoals je je hele leven al gewend bent.

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Naja, ik vind het toekennen van een 'matig' of een 'onvoldoende' makkelijker dan het toekennen van een 2,5 of een 2.

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Jordy sprak in dit topic ooit de wijze woorden:

Ik heb de uitleg van de sterren weggehaald destijds in de FAQ omdat iedereen het voor zichzelf mag weten

[...]

maar goed, ik denk dat dit een nutteloze discussie is, omdat iedereen er eigen ideeën op nahoudt

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5982 votes

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Even terugredenerende is deze opmerking eigenlijk helemaal zo slecht nog niet

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

ik ben het, volgens mij had ik dat al eerder gezegd trouwens, totaal niet eens met de "doe het maal twee" opmerking. Een zesje is "net voldoende", 3 sterren vind ik (persoonlijk) "zeer de moeite waard"

vandaar dat ik niet meer tekst ga zetten achter de cijfers, iedereen houdt iets anders aan.

zo staat bij mij 2 sterren voor "matig"... 2,5 voor redelijk en 3 sterren voor "goed"

Hobbes

• 2911 messages
  • 1195 votes

ok die gedeelde plaatsen zal ik eerdaags wel 's wijzigen

*uche*BUMP*uche*

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

tip:

in het weekend ben ik iets gevoeliger voor zulke bumps

narva77 (crew films)

• 12729 messages
  • 6540 votes

Iets anders: Waarom kan je bij het toevoegen van films slechts twee genres kiezen? Sommige films horen wel bij vier of vijf genres, en het is af en toe best frustrerend, zoals bij 'Amateur' die ik net heb toegevoegd.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5982 votes

Wij zullen nooit imdb worden. Het blijft bij twee categorieen. Ik heb dit al eens aan Jordy gevraagd.

narva77 (crew films)

• 12729 messages
  • 6540 votes

Aha oke, moet te doen zijn

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

in de categorie "waarom maar 4 landen", "waarom maar 3 acteurs" en "waarom geen kleuren/beeldformaat/schrijvers"-info

narva77 (crew films)

• 12729 messages
  • 6540 votes

I get the picture...

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Wellicht is het een idee om bij corrigeer de gegevens ook de mogelijkheid te hebben om veranderingen van de bijbehorende posts door te geven. Dit vooral ivm het steeds vaker voorkomen van spoilers!

Hobbes

• 2911 messages
  • 1195 votes

tip:

in het weekend ben ik iets gevoeliger voor zulke bumps

crap! nog vergeten en nou is 't weekend al half om!!

toch nog: *BUMP*

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

kijk eerst eens naar de top 100 voor je bumpt

Hobbes

• 2911 messages
  • 1195 votes

/me puts foot in mouth...again...

ziet er erg mooi uit zo!

Hobbes

• 2911 messages
  • 1195 votes

and now...for something completely different:

komt er nog een moviemeter 2002 oscar (of 'jordy's' )

dus dat iedereen kan stemmen op beste acteur, actrice, film regisseur e.d.

't is maar een ideetje natuurlijk

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Juist! Dit is een stuk mooier.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.