- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
gebeurde mij dus vanmiddag ook...die film hoef ik dus ook niet meer te zien..
Jarre
-
- 55 messages
- 0 votes
Over het algemeen vind ik dit een hele vette site, en al bne ik niet vaak op internet als ik er ben altijd even naar MovieMeter.
Maar bij na het checken van mijn stemlijstje zag ik dat er een groot aantal verkeerd gestemd waren.
Dit komt omdat je de sterren verschillend kunt interpreteren, alleen de 5 en de 0.5 zijn unaniem.
Hier bij staan ook de woordjes fantastisch en verschrikkelijk. Daarom stel ik voor om achter elke ster een woord te zetten zodat alle stemmen een zelfde interpretatie hebben.
Bijv: 0.5 verschrikkelijk
1.0 heel slecht
1.5 slecht
2.0 onvoldoende
2.5 matig
3.0 voldoende
3.5 ruim voldoende
4.0 goed
4.5 erg goed
5.0 fantastisch
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Ik weet echter nooit of het om een film gaat die ik wel dan wel niet gezien heb.
Is dat eerste het geval loop ik meteen tegen een spoiler aan en da vink nie leuk. 
Ik ben het hier helemaal mee eens. Het is denk ik een beter idee om een apart topic te openen waarin de naam van de betreffende film genoemd wordt, als je het einde wil bespreken. 
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Prima voorstel, temeer omdat de sterren die ik uitdeel eigenlijk precies gelijk zijn aan de bewoordingen die Jarre hier geeft.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5982 votes
Van mij hoeft het niet, maar de tekst bij 2,5* klopt niet denk ik. 'Redelijk' is een passender woord.
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Het is duidelijk dat de meningen daarover verschillen, want ik zie een 2.5 ook als 'matig' en een 3.0 meer als 'redelijk'. 
Maar is het niet gewoon veel interessanter om te zien wat iemand over een film schrijft en zijn die cijfertjes niet gewoon een (hele) leuke bijkomstigheid?
petey
-
- 1901 messages
- 3828 votes
Helemaal mee eens.
stinissen (crew films & series)
-
- 23444 messages
- 76936 votes
Maar bij na het checken van mijn stemlijstje zag ik dat er een groot aantal verkeerd gestemd waren.
Dit komt omdat je de sterren verschillend kunt interpreteren, alleen de 5 en de 0.5 zijn unaniem.
Hier bij staan ook de woordjes fantastisch en verschrikkelijk. Daarom stel ik voor om achter elke ster een woord te zetten zodat alle stemmen een zelfde interpretatie hebben.
Bijv: 0.5 verschrikkelijk
1.0 heel slecht
1.5 slecht
2.0 onvoldoende
2.5 matig
3.0 voldoende
3.5 ruim voldoende
4.0 goed
4.5 erg goed
5.0 fantastisch
5.0 wordt 10 4.5 wordt 9 etc etc
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Dat klopt, maar aangezien veel mensen hun oordeel niet beargumenteren zou het me wel leuk lijken om te weten dat iemand's 2,5 niet hetzelfde betekent als iemand anders zijn 3,5. Ik deel films makkelijker in op Jarre's manier, dus een indruk waaraan een cijfer hangt, dan op een manier waarop ik een cijfer toeken die iedereen op een andere manier kan interpreteren.
petey
-
- 1901 messages
- 3828 votes
waar je dan van uitga is dat iedereen een zelfde interpretatie bijvoorbeeld bij het begrip voldoende hanteert.
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
*fluistermode*
Psssst! Dat doe ik (stiekem
) ook altijd, maar daar is -geloof ik- niet iedereen het mee eens... 
*fluistermode*
Zei iemand daar iets? 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5982 votes
LOL 
Gewoon wat Stinissen al zegt: cijfer maal 2 en je kunt gewoon cijfers geven zoals je je hele leven al gewend bent.
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Naja, ik vind het toekennen van een 'matig' of een 'onvoldoende' makkelijker dan het toekennen van een 2,5 of een 2.
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Even terugredenerende is deze opmerking eigenlijk helemaal zo slecht nog niet 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
ik ben het, volgens mij had ik dat al eerder gezegd trouwens, totaal niet eens met de "doe het maal twee" opmerking. Een zesje is "net voldoende", 3 sterren vind ik (persoonlijk) "zeer de moeite waard"
vandaar dat ik niet meer tekst ga zetten achter de cijfers, iedereen houdt iets anders aan.
zo staat bij mij 2 sterren voor "matig"... 2,5 voor redelijk en 3 sterren voor "goed"
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
*uche*BUMP*uche* 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
tip:
in het weekend ben ik iets gevoeliger voor zulke bumps 
narva77 (crew films)
-
- 12729 messages
- 6540 votes
Iets anders: Waarom kan je bij het toevoegen van films slechts twee genres kiezen? Sommige films horen wel bij vier of vijf genres, en het is af en toe best frustrerend, zoals bij 'Amateur' die ik net heb toegevoegd.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5982 votes
Wij zullen nooit imdb worden. Het blijft bij twee categorieen. Ik heb dit al eens aan Jordy gevraagd.
narva77 (crew films)
-
- 12729 messages
- 6540 votes
Aha oke, moet te doen zijn 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
in de categorie "waarom maar 4 landen", "waarom maar 3 acteurs" en "waarom geen kleuren/beeldformaat/schrijvers"-info 
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Wellicht is het een idee om bij corrigeer de gegevens ook de mogelijkheid te hebben om veranderingen van de bijbehorende posts door te geven. Dit vooral ivm het steeds vaker voorkomen van spoilers!
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
in het weekend ben ik iets gevoeliger voor zulke bumps 
crap! nog vergeten en nou is 't weekend al half om!!
toch nog: *BUMP* 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
kijk eerst eens naar de top 100 voor je bumpt 
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
/me puts foot in mouth...again...
ziet er erg mooi uit zo!
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
and now...for something completely different:
komt er nog een moviemeter 2002 oscar (of 'jordy's'
)
dus dat iedereen kan stemmen op beste acteur, actrice, film regisseur e.d.
't is maar een ideetje natuurlijk 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.