- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5982 votes
Dan is er iets mis gegaan helaas. Ik zie 'm niet in de wachtrij staan. Try again.
jay73
-
- 1184 messages
- 1388 votes
Beste Jordy en/of kappeuter,
kunnen jullie nog een keer zoiets maken dat ik de door mijzelf toegevoegde films in 1 mooi overzicht te zien krijg (niet alleen ik natuurlijk, ook de andere MM-gebruikers). Nu moet ik per letter gaan kijken. En da's voor mij niet handig.
Hopende dat jullie op mijn verzoek zullen ingaan, verblijf ik
jay73
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Waarom zou je dat willen zien? Snap niet wat daar interessant aan is.
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Het was gewoon een vraag hoor. Waarom wil je dat graag?
jay73
-
- 1184 messages
- 1388 votes
Het was ook gewoon een antwoord hoor.
Dan krijg ik een mooi overzicht van door mij toegevoegde films. Dan kan ik precies zien welke films ik al toegevoegd heb (en welke nog niet). Bovendien is dat handig als ik op een bepaald mijn verhaaltjes bij de films wil herzien of er iets aan toevoegen, wat dan ten goede komt aan MM. Ik denk dat andere gebruikers dat ook een welkome aanpassing zouden vinden.
Hopende hierbij voldoende antwoord op je vraag te hebben gegeven, verblijf ik nogmaals.
jay73
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5982 votes
Speel ik door aan Jordy. De php man.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
dat "per letter" is inderdaad niet handig als je "weinig" (minder dan 100 ofzo) films hebt toegevoeg
de planning is om nog eens iets te maken, waaarbij je (als je minder dan bv. 100 films hebt toegevoegd) je het automatisch in 1 scherm ziet, in plaats van per letter
dat is dus momenteel niet mogelijk , maar het staat in de planning
blabla
-
- 2070 messages
- 5243 votes
Is het mogelijk om een lijst te maken met films die geweigerd zijn, om hetzij een slecht verhaal hetzij een slecht plaatje, zodat anderen er misschien nog iets van kunnen maken.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
gebeurt bijna nooit, we laten ze 9 van de 10 keer staan tot ik of kappeuter ons een keer vervelen (of het moet ERG bont gemaakt zijn)
gimli f
-
- 1454 messages
- 0 votes
Ja, dan zou iemand voor mij plaatjes kunnen bijvoegen...
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5982 votes
Of volg een cursus in het dichtstbijzijnde buurthuis.. 
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes

of een cursus bij Jordy, voor maar 23 euro per uur (exclusief reserveringskosten) 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
ja ik wil graag helpen gimli, hebben al heel wat digibeten aan het toevoegen gekregen, maar je moet wel willen natuurlijk
als je preciezer omschrijft wat je doet, welke opties je ziet, dan kunnen we je helpen, je bent er bijna 
maar je moet niet gaan roepen "nou lukt niet laat maar" want daar hebben we niets aan natuurlijk 
gimli f
-
- 1454 messages
- 0 votes
Ik ga naar de openingspagina van Irfanview, dan naar de Engelse versie. Dan open ik de file/ het plaatje wat ik wil bewerken. Ik ga naar de mogelijkheid image- dan naar resize.
Daar heb je 5 mglh.: width, height, units, allow distortion en smooth. Units staat op cm, die kun je op pixels zetten. Pas als je allow distortion aanzet, kun je de width veranderen zonder dat de height automatisch meeverandert. Nu zet je width en height op 200 en 300.
Smooth kun je ook aanzetten, maar wat is weet ik niet.
Vervolgens verzend ik plaatje en tekst naar jullie. Maar dat is al 4 keer fout gelopen, door dat plaatje dus...
Nu heb ik een paar vragen:
-moet ik gelijk na openen van de Engelse versie de file openen? Je hebt dan namelijk ook weer 5 mglh., waar ik geen gebruik van maak...
-moet ik crop gebruiken; dat is ook een mglh. bij resize, die ik nog niet ken.
-moet ik dat smooth ook aanvinken?
-en verder hebben jullie moderators het over twee mogelijkheden, die ik hier helemaal niet zie (welke dat zijn, kan ik eventjes niet teruginden nu).
Ik wil best plaatjes en films bijvoegen
, maar ik ben nu al dagen bezig, en het kost me veel tijd en moeite...Dus ik blijf niet bezig 
Wie kan mij helpen bij een laatste poging?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
ik denk dat het ergens anders fout gaat. Nadat je de breedte op 200 zet, en de hoogte op 300, druk je dan op "ok" of "apply" oid, iets waardoor het plaatje ook echt verkleind wordt (zie je het verschil)?
en hierna, sla je het plaatje dan wel op ("save" je 'm)?
Als je het plaatje dat je mee wil sturen opent in irfanview, geeft hij dan aan dat het plaatje echt 200x300 is?
als dit allemaal zo is, mail het plaatje dat je wilt gebruiken anders eens naar [email protected] , dan kan ik er even naar kijken
gimli f
-
- 1454 messages
- 0 votes
Kijk, volgens mij heb jij echt een andere Irfanview...
Althans, ik zie nergens die mogelijkheid "apply oid"!
Ik druk gewoon OK, save het plaatje en stuur het op naar jullie.
Als ik dat plaatje open in Irfanview, krijg ik nergens te zien dat het plaatje 200 bij 300 is...
Aangezien jij het al eerder over twee mogelijkheden had, die ik niet zie, vraag ik me af of wij wel over dezelfde Irfanview beschikken...
Ik zal dat plaatje eens opsturen.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
ik zei ook "een optie 'ok' of 'apply'"
als jij "ok" ziet staan is dat dus "ok" of "apply"
en we hebben idd niet dezelfde irfanview, maar goed ik zal m'n mail eens checken 
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
Hey Jordy / Kappeuter,
zou het mogelijk zijn (hmm, ja dat is mogelijk, maar hebben jullie daar zin in is dus meer de vraag
) om een lijst van regisseurs te maken. Ik bedoel dus een top 100 ofzo.
Net als nu met de alternatieve top 100 is van films. Zou je dus ook bijvoorbeeld van de persoonlijke top 10tjes, de regisseurs van de films die bovenaan staan bijvoorbeeld 10 punten kunnen geven en zo afwerken naar de laatste in de top 10, die je dan nog 1 punt geeft. Dus als een regisseur meer goede films heeft gemaakt en dus bij veel mensen in de top 10 lijst staat, zal deze hoog eindigen (ik gok op een Coppola, Kubrick, Lynch, Fincher en Tarantino... ik zal er nog wel een aantal vergeten zijn).
Lijkt jullie dat wat? Ik ben namelijk wel benieuwd.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
of het interessant is of niet, ik heb de komende maanden geen tijd meer om dingen aan de site te veranderen...
maar goed discusseren over veranderingen mag natuurlijk altijd 
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Mij interesseert het eerlijk gezegd niet zo, Tovenaar. Van de meeste films die ik gezien heb, weet ik de regisseur niet eens (De Groten daargelaten, natuurlijk).
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
Dan is het toch juist interessant om het te zien. Dan weet je het in het vervolg wel en zou je je films een uit kunnen zoeken op regisseurs die een hoop goede films gemaakt hebben. Tis hetzelfde principe als de alternatieve top 100, maar dan met regisseurs, dan kun jij bij die alternatieve top 100 ook wel zeggen: mij interesseert het niet.
Maarja, volgens mij vindt je het wel aardig om al mijn berichten de grond in te boren of niet Yak?
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Huh? Hoe kom je daar nou bij? 
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
Huh? Hoe kom je daar nou bij? 
Geintje dude
Ik moet je nog steeds terugpakken voor de Sire-reclames haha
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Ik moet je nog steeds terugpakken voor de Sire-reclames haha
Zet er volgende keer ff een smily achter, man! 
Dacht dat je echt pissed was.
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
Zet er volgende keer ff een smily achter, man! 
Dacht dat je echt pissed was.
haha, deze tovenaar wordt niet zo snel boos 
Queto Yurlunyur
-
- 4775 messages
- 3110 votes
Een dergelijke top van regisseurs op basis van de top-10 van films vereist de aanname dat alle films in de top 10 van mensen daar op grond van regie staan, wat natuurlijk niet het geval is.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.