• 178.264 movies
  • 12.224 shows
  • 34.003 seasons
  • 647.419 actors
  • 9.376.345 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic

Onderhond

• 87597 messages
  • 12849 votes

rep_robert wrote:

Dat is denk ik ook de bedoeling van de MovieMeter waardering. Nog wel die halve ster doen zodat je nog wel iets tastbaars ziet.

Lijkt me vooral dat het moeilijk is om in het huidige systeem een "0" te geven. Waarop zou je moeten klikken om 0 sterren uit te delen?

Het voordeel aan het ontbreken van het cijfer "0" is dat er geen echte middenwaarde is. Er zijn 5 lage cijfers en 5 hoge cijfers die je kan geven, maar die brave gulden middenweg is er niet. Je moet dus eigenlijk al bij voorbaat een stelling innemen.

mister blonde

• 12698 messages
  • 5831 votes

Nomak wrote:

Natuurlijk is 0 wel een waardering, en nog wel de enige juiste als je niets goed doet. Je doet niets goed, dan verdien je ook niets, dus een 0 moet je krijgen.

De schaal loopt gewoon van 1 t/m 10. 0 bestaat niet. Is ook logisch, want nu heb je 10 variabelen en anders 11 en klopt er geen fuck meer van. Is niet zo moeilijk allemaal toch.

Onderhond

• 87597 messages
  • 12849 votes

Waarom zou er met 11 variabelen geen fuck meer van kloppen? Als je een - ... +/- ... + verdeling wil hebben zal je toch altijd met een oneven aantal variabelen moeten werken.

mister blonde

• 12698 messages
  • 5831 votes

Waarom oneven? Nu heb je net zo veel onvoldoendes 1 t/m 5 als voldoendes 6 t/m 10. Daar zijn de meeste beoordelingssystemen (en zeker in het onderwijs) op gebasseerd. Als het er opeens 11 worden, wordt het opeens allemaal anders (en klopt het dus niet meer). Ik zeg niet dat het niet kan, maar je moet het (om voor mij onduidelijke redenen) allemaal gaan omgooien. Je cijfers krijgen dan in een keer gewoon een andere waarde.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Bovendien is 0 gewoon niets, leeg, nada, noppes. Waar past dit in een waarderingssysteem?

Ik zie de meerwaarde ervan niet echt. Dit is hetzelfde als 2,75 willen stemmen. Het verandert niets aan de betekenis van het cijfer en dus ook niets aan de waardering van de film.

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

De 0.25/0.75 zou ik anders wel een goeie toevoeging vinden. Nu heb ik soms het gevoel dat een film geen 3 noch een 3.5 verdient (6 of 7 dus op een schaal van 10), maar een 3.25 (6.5 dus).

Vinokourov

• 3143 messages
  • 2909 votes

Wat een onnodige discussie weer over het ratingsysteem... Ik vind het precies goed zoals het nu is.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Jawaddedadde wrote:

De 0.25/0.75 zou ik anders wel een goeie toevoeging vinden. Nu heb ik soms het gevoel dat een film geen 3 noch een 3.5 verdient (6 of 7 dus op een schaal van 10), maar een 3.25 (6.5 dus).

En dat probleem verschuift alleen maar wanneer je een grotere schaal invoert. Dan wil je een 2,125 invoeren, want het is net geen 2 en ook geen 2,25. (Een waardering zal door deze of gene omgerekend kunnen worden naar een 10-schaal. Dan is de keuze tussen 2 (4) of 2,25 (4,5) weer te groot.)

Mensen willen altijd ergens tussen zitten. Kijk maar naar een enquête met ja/nee: eigenlijk stiekem toch 'misschien'. Enquête met ja/nee/soms: eigenlijk stiekem vaker wel dan soms, maar minder dan ja. Et cetera.

Daarom is de toevoeging van de 0-stem overbodig, zoals Onderhond het al zegt, er is geen middenmoot te kiezen, dus je moet een stelling innemen. Goed voor je karakterontwikkeling, MovieMeterOpvoedhulp.nl.

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Geef een cijfer van 1 tot 10 over het nut van deze discussie.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2313 votes

Is er geen nul mogelijkheid?

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

riesma wrote:

Bovendien is 0 gewoon niets, leeg, nada, noppes.

En dat is dus exact wat je hoort te krijgen als je een examen volledig verkeerd invult.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Het is 0 graden.

narva77 (crew films)

• 12729 messages
  • 6540 votes

narva77 (crew films)

• 12729 messages
  • 6540 votes

De film Ninja Vengeance (1988) staat twee keer bij de nieuwe toevoegingen!

stfuympos

• 13360 messages
  • 731 votes

Wat heb ik aangericht.

Ik vind het alleen jammer meer niet, helemaal omdat hier op mm films niet in "cijfers" maar in "sterren" worden beoordeeld.

En voor zover ik weet zal dit stem systeem nooit meer veranderd worden dus in die zin is de discussie idd. nutteloos.

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

narva77 wrote:

De film Ninja Vengeance (1988) staat twee keer bij de nieuwe toevoegingen!

Kappeuter heeft inmiddels een PM gekregen, wordt tzt vervolgd!

jarno1975 (moderator series)

• 10972 messages
  • 2792 votes

Dk2008 wrote:

Het is 0 graden.

Als het vandaag 0 graden is en morgen is het twee keer zo koud, hoeveel graden is het dan?

narva77 (crew films)

• 12729 messages
  • 6540 votes

Meneer Bungel wrote:

(quote)
Kappeuter heeft inmiddels een PM gekregen, wordt tzt vervolgd!
Wie wordt vervolgd? Kappeuter? Ohw jeetje...

narva77 (crew films)

• 12729 messages
  • 6540 votes

jarno1975 wrote:

(quote)

Als het vandaag 0 graden is en morgen is het twee keer zo koud, hoeveel graden is het dan?

Om precies te zijn: Twee keer zo koud als vandaag.

Nogmaals: ben het eens met Jarno, en verder is dit een zinloze discussie!

narva77 wrote:

Nul (0) = niks. Oftewel, een nul is geen echt cijfer.

Je kan toch niet een "niks" geven aan een film? Dat is totale onzin!

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

narva77 wrote:

Wie wordt vervolgd? Kappeuter? Ohw jeetje...

Extra titel verwijderd.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

narva77 wrote:

(quote)
Om precies te zijn: Twee keer zo koud als vandaag.

Nogmaals: ben het eens met Jarno, en verder is dit een zinloze discussie!

(quote)

In de speelfilmencyclopedie hebben ze wel 0 = prul van een film. Alleen gaan die tot 4 sterren.

De discussies over films vind ik vaak ook nogal zinloos. Het toevoegen van allerlei films, met alle respect overigens, waarop na 5 jaar of meer nog niemand op heeft gestemd is eveneens zinloos.

Nog meer?

Natuurlijk is het stemsysteem wel al diverse keren besproken in verschillende topics.

Onderhond

• 87597 messages
  • 12849 votes

mister blonde wrote:

Daar zijn de meeste beoordelingssystemen (en zeker in het onderwijs) op gebasseerd.

In België dus niet, hier kan je gewoon een knalharde 0 krijgen. Het idee is dat je punten krijgt voor goede antwoorden, geen goede antwoorden is dus 0 punten.

Het "voordeel" van een oneven aantal quoteringsmogelijkheden is dat er altijd een middelste quotering is. De "+/-" quotering kan je op MM niet uitdelen (op IMDb ook niet trouwens). Zoals riesma echter wel al terecht zegt is dat ook meteen dé manier voor meningsloze mensen om een middle-of-the-road houding aan te nemen, dus echt missen doe ik het zeker niet.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

rep_robert wrote:

Nu ben je gewoon aan het stoken Wij krijgen ook geen 1 voor onze naam, dat zeggen de mensen alleen als grap of met cynische bijbedoeling. Ook als je een blanco papiertje krijg je een 1. Ook als je de toets niet maakt of niet aanwezig bent krijg je een 1. Je krijgt gewoon een 1 als je niks goed doet.

Niet helemaal waar. Als je een toets met alleen je naam inlevert krijg je inderdaad een 1,0*. Lever je helemaal geen toets in of maak je hem gewoon niet, krijg je een 0,1* (nog steeds geen 0!). Wat er gebeurt als je een blanco blaadje inlevert, weet ik niet. Ik denk een 0,1*, omdat het eigenlijk gelijk staat aan niks inleveren.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ik ben er ooit in geslaagd om -1 te halen op een toets, probeer dat maar eens in het systeem te krijgen. Ik vind het trouwens belachelijk dat je nog altijd punten krijgt als je een toets niet maakt

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

jarno1975 wrote:

0 graden = 32 fahrenheit. 16 fahrenheit = -8,9 graden.

Je zou het ook in Kelvin kunnen doen. 0 graden = 273,16 Kelvin. 2x zo koud, zou dus 136,58 K worden. Wat -136,58 graden is.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Onderhond wrote:

Zoals riesma echter wel al terecht zegt...

Wat weer een citaat van jou was.

De vergelijking van een 10-cijferig schoolsysteem met een 5-sterren tellende filmwaardering gaat volgens mij ook niet op. Het sterrensysteem werkt anders, de schaal ligt anders. Een 2,5 zou dan een onvoldoende zijn volgens de omrekening naar het 10-stelsel. Die betekenis klopt niet. De sterren zijn eerder te omschrijving als "nooit meer zien, onderzetter", "leuk voor oma om te kijken", "best te pruimen", "top" en "magnifique, sacre blue wat un keweldige fielm". Zoiets. Daarbij heeft alleen een 0,5-1,5 de betekenis van een onvoldoende.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Nomak wrote:

(quote)
En dat is dus exact wat je hoort te krijgen als je een examen volledig verkeerd invult.

Dus moet je ook niets invoeren in het systeem, gaat een beetje lastig Je hoort toch iets te krijgen? Ook al maak je het barslecht.

chevy93 wrote:

(quote)
Niet helemaal waar. Als je een toets met alleen je naam inlevert krijg je inderdaad een 1,0*. Lever je helemaal geen toets in of maak je hem gewoon niet, krijg je een 0,1* (nog steeds geen 0!). Wat er gebeurt als je een blanco blaadje inlevert, weet ik niet. Ik denk een 0,1*, omdat het eigenlijk gelijk staat aan niks inleveren.

Als je een blanco blaadje inlevert krijg je ook een 1 slimpie De leraar zegt dan dat je de toets niet hebt gemaakt/niet aanwezig etc. omdat ie je toets nergens kan vinden. Toets niet gemaakt is een 1

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2313 votes

In België zou dat sowieso een nul zijn. 0,0 voor de duidelijkheid.

EDIT: zoals Onderhond al zei.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Laat ook maar, ik zal die gekke Belgen nooit snappen. Net zoals die Belgen die een condoom met zweetgaatjes, onderzeeër cabrio en het verkeersbord einde rotonde hebben uitgevonden.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Belgische moviemeter lijkt me nog wel eens grappig. Filmgemiddelde 0,25 en zo

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.