- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12849 votes
Dat is denk ik ook de bedoeling van de MovieMeter waardering. Nog wel die halve ster doen zodat je nog wel iets tastbaars ziet.
Lijkt me vooral dat het moeilijk is om in het huidige systeem een "0" te geven. Waarop zou je moeten klikken om 0 sterren uit te delen?
Het voordeel aan het ontbreken van het cijfer "0" is dat er geen echte middenwaarde is. Er zijn 5 lage cijfers en 5 hoge cijfers die je kan geven, maar die brave gulden middenweg is er niet. Je moet dus eigenlijk al bij voorbaat een stelling innemen.
mister blonde
-
- 12698 messages
- 5831 votes
Natuurlijk is 0 wel een waardering, en nog wel de enige juiste als je niets goed doet. Je doet niets goed, dan verdien je ook niets, dus een 0 moet je krijgen.
De schaal loopt gewoon van 1 t/m 10. 0 bestaat niet. Is ook logisch, want nu heb je 10 variabelen en anders 11 en klopt er geen fuck meer van. Is niet zo moeilijk allemaal toch.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12849 votes
Waarom zou er met 11 variabelen geen fuck meer van kloppen? Als je een - ... +/- ... + verdeling wil hebben zal je toch altijd met een oneven aantal variabelen moeten werken.
mister blonde
-
- 12698 messages
- 5831 votes
Waarom oneven? Nu heb je net zo veel onvoldoendes 1 t/m 5 als voldoendes 6 t/m 10. Daar zijn de meeste beoordelingssystemen (en zeker in het onderwijs) op gebasseerd. Als het er opeens 11 worden, wordt het opeens allemaal anders (en klopt het dus niet meer). Ik zeg niet dat het niet kan, maar je moet het (om voor mij onduidelijke redenen) allemaal gaan omgooien. Je cijfers krijgen dan in een keer gewoon een andere waarde.
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Bovendien is 0 gewoon niets, leeg, nada, noppes. Waar past dit in een waarderingssysteem?
Ik zie de meerwaarde ervan niet echt. Dit is hetzelfde als 2,75 willen stemmen. Het verandert niets aan de betekenis van het cijfer en dus ook niets aan de waardering van de film.
Jawaddedadde
-
- 5348 messages
- 2196 votes
De 0.25/0.75 zou ik anders wel een goeie toevoeging vinden. Nu heb ik soms het gevoel dat een film geen 3 noch een 3.5 verdient (6 of 7 dus op een schaal van 10), maar een 3.25 (6.5 dus).
Vinokourov
-
- 3143 messages
- 2909 votes
Wat een onnodige discussie weer over het ratingsysteem... Ik vind het precies goed zoals het nu is.
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
De 0.25/0.75 zou ik anders wel een goeie toevoeging vinden. Nu heb ik soms het gevoel dat een film geen 3 noch een 3.5 verdient (6 of 7 dus op een schaal van 10), maar een 3.25 (6.5 dus).
Mensen willen altijd ergens tussen zitten. Kijk maar naar een enquête met ja/nee: eigenlijk stiekem toch 'misschien'. Enquête met ja/nee/soms: eigenlijk stiekem vaker wel dan soms, maar minder dan ja. Et cetera.
Daarom is de toevoeging van de 0-stem overbodig, zoals Onderhond het al zegt, er is geen middenmoot te kiezen, dus je moet een stelling innemen. Goed voor je karakterontwikkeling, MovieMeterOpvoedhulp.nl. 
Prudh
-
- 3124 messages
- 1874 votes
Geef een cijfer van 1 tot 10 over het nut van deze discussie.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Bovendien is 0 gewoon niets, leeg, nada, noppes.
narva77 (crew films)
-
- 12729 messages
- 6540 votes
De film Ninja Vengeance (1988) staat twee keer bij de nieuwe toevoegingen!
stfuympos
-
- 13360 messages
- 731 votes
Wat heb ik aangericht. 
Ik vind het alleen jammer meer niet, helemaal omdat hier op mm films niet in "cijfers" maar in "sterren" worden beoordeeld.
En voor zover ik weet zal dit stem systeem nooit meer veranderd worden dus in die zin is de discussie idd. nutteloos.
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
De film Ninja Vengeance (1988) staat twee keer bij de nieuwe toevoegingen!
jarno1975 (moderator series)
-
- 10972 messages
- 2792 votes
Het is 0 graden.
Als het vandaag 0 graden is en morgen is het twee keer zo koud, hoeveel graden is het dan?
narva77 (crew films)
-
- 12729 messages
- 6540 votes
narva77 (crew films)
-
- 12729 messages
- 6540 votes
Als het vandaag 0 graden is en morgen is het twee keer zo koud, hoeveel graden is het dan?

Nogmaals: ben het eens met Jarno, en verder is dit een zinloze discussie!
Nul (0) = niks. Oftewel, een nul is geen echt cijfer.
Je kan toch niet een "niks" geven aan een film? Dat is totale onzin!
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
Wie wordt vervolgd? Kappeuter? Ohw jeetje...
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes

Nogmaals: ben het eens met Jarno, en verder is dit een zinloze discussie!
In de speelfilmencyclopedie hebben ze wel 0 = prul van een film. Alleen gaan die tot 4 sterren.
De discussies over films vind ik vaak ook nogal zinloos. Het toevoegen van allerlei films, met alle respect overigens, waarop na 5 jaar of meer nog niemand op heeft gestemd is eveneens zinloos.
Nog meer?
Natuurlijk is het stemsysteem wel al diverse keren besproken in verschillende topics.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12849 votes
Daar zijn de meeste beoordelingssystemen (en zeker in het onderwijs) op gebasseerd.
In België dus niet, hier kan je gewoon een knalharde 0 krijgen. Het idee is dat je punten krijgt voor goede antwoorden, geen goede antwoorden is dus 0 punten.
Het "voordeel" van een oneven aantal quoteringsmogelijkheden is dat er altijd een middelste quotering is. De "+/-" quotering kan je op MM niet uitdelen (op IMDb ook niet trouwens). Zoals riesma echter wel al terecht zegt is dat ook meteen dé manier voor meningsloze mensen om een middle-of-the-road houding aan te nemen, dus echt missen doe ik het zeker niet.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Nu ben je gewoon aan het stoken
Wij krijgen ook geen 1 voor onze naam, dat zeggen de mensen alleen als grap of met cynische bijbedoeling. Ook als je een blanco papiertje krijg je een 1. Ook als je de toets niet maakt of niet aanwezig bent krijg je een 1. Je krijgt gewoon een 1 als je niks goed doet.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik ben er ooit in geslaagd om -1 te halen op een toets, probeer dat maar eens in het systeem te krijgen. Ik vind het trouwens belachelijk dat je nog altijd punten krijgt als je een toets niet maakt 
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes

Je zou het ook in Kelvin kunnen doen. 0 graden = 273,16 Kelvin. 2x zo koud, zou dus 136,58 K worden. Wat -136,58 graden is. 
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Zoals riesma echter wel al terecht zegt...

De vergelijking van een 10-cijferig schoolsysteem met een 5-sterren tellende filmwaardering gaat volgens mij ook niet op. Het sterrensysteem werkt anders, de schaal ligt anders. Een 2,5 zou dan een onvoldoende zijn volgens de omrekening naar het 10-stelsel. Die betekenis klopt niet. De sterren zijn eerder te omschrijving als "nooit meer zien, onderzetter", "leuk voor oma om te kijken", "best te pruimen", "top" en "magnifique, sacre blue wat un keweldige fielm". Zoiets. Daarbij heeft alleen een 0,5-1,5 de betekenis van een onvoldoende.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Dus moet je ook niets invoeren in het systeem, gaat een beetje lastig
Je hoort toch iets te krijgen? Ook al maak je het barslecht.
Als je een blanco blaadje inlevert krijg je ook een 1 slimpie
De leraar zegt dan dat je de toets niet hebt gemaakt/niet aanwezig etc. omdat ie je toets nergens kan vinden. Toets niet gemaakt is een 1 
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2313 votes
In België zou dat sowieso een nul zijn. 0,0 voor de duidelijkheid.
EDIT: zoals Onderhond al zei.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Laat ook maar, ik zal die gekke Belgen nooit snappen. Net zoals die Belgen die een condoom met zweetgaatjes, onderzeeër cabrio en het verkeersbord einde rotonde hebben uitgevonden.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Belgische moviemeter lijkt me nog wel eens grappig. Filmgemiddelde 0,25 en zo 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.