- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
jarno1975 (moderator series)
-
- 10972 messages
- 2792 votes
Vroeger op school kreeg je toch ook altijd nog een 1 voor de moeite.
Ik vind dit een beetje nutteloos. Sowieso vind ik dat er veel te veel 0,5* en 5* worden gegeven voor films.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Met een o-stem kun je een draak dus nog verder laten wegzakken.
stfuympos
-
- 13360 messages
- 731 votes
.
Zover ik weet is het al gecompeseerd met de halfjes of iig. een halve ster die voor mij dus weer niet hadden gehoeven.
narva77 (crew films)
-
- 12729 messages
- 6540 votes
Vind het nog steeds jammer dat je ook gewoon niet op nul sterren kan stemmen.
Ik vind dit een beetje nutteloos. Sowieso vind ik dat er veel te veel 0,5* en 5* worden gegeven voor films.
Nul (0) = niks. Oftewel, een nul is geen echt cijfer.
Je kan toch niet een "niks" geven aan een film? Dat is totale onzin!
Verder ben ik het geheel eens met Jarno, ik vind dit een zinloze discussie! 
SnakeDoc
-
- 4687 messages
- 2243 votes
Ben ik helemaal met Jarno eens!
-
- 10972 messages
- 2792 votes
Tjeetje, 2 mensen die het met mij eens zijn.
Is dat een vermelding waard in het gebruikersmijlpalen topic? 
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Nog nooit van gehoord
Gewoon 0,5 als laatste waardering houden. 0 staat in principe aan geen cijfer geven. Dan zie je in je stemmenlijst een extra tabblaadje van films waar je geen waardering aan hebt gegeven 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Ik ben de derde, nu krijg je een medaille.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Volgens mij is dat veranderd sinds dat ervan je zelf sterren staan ipv. een cijfer.
Volgens mij niet, het stond dacht ik wel altijd al onder de sterren. Sinds de site wat is verbouwd door Jordy staat het onder de synopsis. Ik vind het zelf ook vervelend, zie vaak tijdens het klikken over het hoofd of een film in een toplijst staat.
narva77 (crew films)
-
- 12729 messages
- 6540 votes
Ben in een goede bui. 
Nog nooit van gehoord
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
0 staat in principe aan geen cijfer geven. Dan zie je in je stemmenlijst een extra tabblaadje van films waar je geen waardering aan hebt gegeven
0 sterren heeft zeker en vast een invloed op het gemiddelde.
Kijk maar naar dit voorbeeld:
2 personen geven 4 sterren
1 persoon geeft 5 sterren
2 personen geven 3 sterren
In totaal is dat 19 sterren.
Als we dat delen door 5 om het gemiddelde te krijgen dan komen we uit op een gemiddelde van 3,80.
Nu komt er een zesde persoon die stemt en hij geeft 0 sterren aan de film.
Het totaal blijft 19 sterren.
Maar om nu het gemiddelde te krijgen moeten we delen door 6, want er hebben 6 mensen gestemd.
Als we 19 delen door 6, dan komen we uit op 3,166.
Naar boven afgerond is dat dan 3,17.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Goh, ik ben ook weer niet compleet achterlijk
Maar het blijft natuurlijk wel zo dat je de film geen beoordeling geeft, ondanks dat het wel invloed heeft op de gemiddeldes. Het moet wel een beoordeling hebben tussen de 1 en 10. Of in dat geval wel iets tussen de 0,5 en 5 sterren.
Snap gewoon niet waarom iemand persé een film een 0 wilt geven. Dat staat zo raar en vind ik alles behalve normaal.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Als je 0 sterren geeft, dan geef je toch ook een beoordeling. Je klikt op de 0, en dat heeft een invloed op het gemiddelde. Het is niet zo dat je geen cijfer invult, je geeft weldegelijk een cijfer, ook al is dat een 0. Jouw stem telt dan mee.
Er is totaal niets goed aan de film, dan zou je een 0 moeten kunnen geven. Net zoals op school. Je hebt alles fout op je examen, dan krijg je een 0. Waarom zou je een 1 moeten krijgen voor "de moeite"? Welke moeite? Wat voor een waanzin is dat?
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Iemand zei een 1 voor de moeite, dat is natuurlijk ook niet serieus bedeld. Nee, een 1 geven omdat het gewoon het laagste cijfer is wat je kan geven op een toets. Je geeft toch ook niet een 11? Waarom zou 10 een plafond moeten zijn? Zo blijf je wel doorredeneren. MovieMeter hanteert gewoon een systeem van een halve ster voor de slechtst mogelijke film en 5 sterren voor de meesterwerken. Snap het probleem gewoon niet.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Dan kan 0,5 dus eigenlijk ook niet 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Waarom niet?
Dit zijn sterren en geen cijfers he. Misschien nog a la Veronicagids dat je een witte ster kan geven voor de grootste prul, maar dan moet je ook weer zoveel stemmen herzien. Verandering van stemwijze zie ik niet echt als iets nuttigs wat kan bijdragen aan de site.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
@ rep_robert
Het maakt me allemaal weinig uit wat het laagste is. Als MovieMeter een systeem zou hanteren waarbij een 3 het laagste cijfer zou zijn, dan zou ik er ook wel mee kunnen leven, gewoon omdat het zo is.
De enige reden waarom ik hier in discussie ging was omdat er blijkbaar toch mensen zijn die denken dat een 0 geen invloed heeft en net hetzelfde is als niet stemmen. Al vind ik die uitspraak van "een 1 voor de moeite" ook erg vreemd. Ik begrijp dan ook maar weinig van het systeem op jullie scholen waar ze blijkbaar geen 0 geven.
Dit zijn sterren en geen cijfers he.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Bij ons willen ze ons altijd pushen om dan de volgende keer een 10 te halen 
Sta je gemiddeld een 5,5. Als je een 0 zou krijgen zakt de moed je helemaal in de schoenen.
Misschien op scholen maar net als in Amerika met letters gaan werken. Een F staat toch ergens leuker dan een o lol.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Ik vind een 1 geven voor groot prul wel normaal. 0 is in principe ook geen cijfer. Het is niets tastbaars. Als jij 0 euro in de portemonnee hebt heb je dus niks erin. Als jouw website 0 keer is bezocht heb je geen bezoekers gehad. Als jij 0 keer seks hebt gehad heb je ook geen seks gehad. Denk dat een 1 halen vooral is gedaan zodat je iets tastbaars hebt.
Overigens heb ik een keer begrepen dat een 5 bij jullie in België al een voldoende is? Dat vind ik pas raar. Dat is immers de helft van een 10. Ik vind dat je pas over de helft een voldoende mag hebben.
]Natuurlijk wel, het gemiddelde wordt hier gewoon in cijfers uitgedrukt.
Zo bekijk ik het ook, alleen genoeg mensen hier die dat niet doen. Vooral veel gedoe bij de mensen die een 2,5 ster geven en dat een voldoende vinden of niet. Wat als iemand de film een 5,5 waard vindt, dat is een voldoende in mijn boekje. Maar 3 sterren staat volgens dit systeem aan een 6 vast. Dus dat is eigenlijk te hoog. Snap je? 
-
- 10972 messages
- 2792 votes
Bij mij (ik weet niet of dat op alle Nederlandse scholen zo is) was het altijd zo als je je naam op het tentamen had geschreven dan had je al een 1.
Blijkbaar zijn ze in België iets strenger.
En als een film echt een 0 waard zou zijn, dan zou ik het niet eens op kunnen brengen om die film helemaal af te kijken.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Overigens heb ik een keer begrepen dat een 5 bij jullie in België al een voldoende is? Dat vind ik pas raar. Dat is immers de helft van een 10. Ik vind dat je pas over de helft een voldoende mag hebben.
Wat is bij jullie dan een voldoende? 5,5 zeker? En die 0,5 heb je dus cadeau gekregen van de leerkracht.
Bij mij (ik weet niet of dat op alle Nederlandse scholen zo is) was het altijd zo als je je naam op het tentamen had geschreven dan had je al een 1.
Blijkbaar zijn ze in België iets strenger.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Wat is bij jullie dan een voldoende? 5,5 zeker? En die 0,5 heb je dus cadeau gekregen van de leerkracht.
Niks een cadeau krijgen, jullie krijgen die juist. Er wordt hier gewoon meer verwacht blijkbaar, de helft is gewoon niet voldoende. Ik vind een 5 dan ook altijd zo'n net niet cijfer als je dat haalt.
Jarno verwoordt het ook weer zo ongelukkig, je kan achter al die zinnen gewoon bij wijze van zeggen. Je moet die quotes natuurlijk niet letterlijk nemen. Een 1 is gewoon het laagste en als cynische opmerking wordt er dan altijd gezegd "een 1 voor de moeite". Je zou haast zeggen dat het een spreekwoordelijk gezegde is geworden.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Niks een cadeau krijgen, jullie krijgen die juist. Er wordt hier gewoon meer verwacht blijkbaar, de helft is gewoon niet voldoende. Ik vind een 5 dan ook altijd zo'n net niet cijfer als je dat haalt.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Nu ben je gewoon aan het stoken
Wij krijgen ook geen 1 voor onze naam, dat zeggen de mensen alleen als grap of met cynische bijbedoeling. Ook als je een blanco papiertje krijg je een 1. Ook als je de toets niet maakt of niet aanwezig bent krijg je een 1. Je krijgt gewoon een 1 als je niks goed doet.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Wij krijgen ook geen 1 voor onze naam, dat zeggen de mensen alleen als grap of met cynische bijbedoeling. Ook als je een blanco papiertje krijg je een 1. Ook als je de toets niet maakt of niet aanwezig bent krijg je een 1. Je krijgt gewoon een 1 als je niks goed doet.
Niks goed doen moet gewoon een 0 zijn.
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Who the fuck cares. Je hebt aan beide cijfers geen ene kut. 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Nee, want 0 is in principe ook gewoon geen waardering ja. Het nulpunt is gewoon niets. Het is niets tastbaars. Kan je net zo goed een streepje neerzetten. Of een kruisje. Een 1 staat gewoon voor het laagste (hele) getal dat er is. Het laagste getal staat dus gelijk aan het laagste cijfer
Dat is denk ik ook de bedoeling van de MovieMeter waardering. Nog wel die halve ster doen zodat je nog wel iets tastbaars ziet. 0,0 achter een film zien staan is natuurlijk ook nog is spuuglelijk 
@ FilmFan, ga er wel van uit ja dat dit nog verplaatst gaat worden. Loopt een beetje uit de hand qua "offtopic heid"
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Natuurlijk is 0 wel een waardering, en nog wel de enige juiste als je niets goed doet. Je doet niets goed, dan verdien je ook niets, dus een 0 moet je krijgen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.