• 178.289 movies
  • 12.224 shows
  • 34.003 seasons
  • 647.419 actors
  • 9.376.732 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

IMDB doet dat ook niet omdat ze dat essentieel vinden voor de film, maar omdat ze een zo compleet mogelijk naslagwerk willen zijn. MM niet.

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Goldenskull wrote:

[Onzin. Zonder een editor ben je ook nergens. Film maken gaat tenslotte om het gehele proces. Zoals Quido al zegt: en dan wil iemand anders weer de cinematograaf, editor of noem maar op, op de pagina hebben staan. Ik vind persoonlijk de scriptschrijver ook vrij onbelangrijk, en ja, dat is een mening; geen feit. Misschien is dit trouwens wat voor je.

Nu neem je weer een willekeurige aspect van het gehele proces op, zeer irritant. Een simpel voorbeeld zodat het misschien tot je door dringt.

- Quentin Tarantino heeft het (originele) scenario voor Pulp Fiction gedaan.

- Sally Menke heeft Pulp Fiction ge-edit.

- Pulp Fiction had niet verwezenlijkt kunnen worden zonder Tarantino's bijdrage.

- Pulp Fiction had wel verwezenlijkt kunnen worden zonder Sally Menke's bijdrage.

Waarom? Omdat het vervangbare taken zijn.

Alien geef jij vijf sterren. Dan O'Bannon en Ronald Shusset hebben het originele scenario daarvoor geschreven. Hoe het idee onstond:

O'Bannon said that he had an idea that he was stuck on about an alien aboard a spaceship and that he needed some assistance. Shusett agreed to help out and they tackled the alien movie first as they felt it would have been the cheaper of the two to make.

Je kunt Ridley Scott, Sigourney Weaver en noem-het-maar-op in dienst nemen, het begint bij een idee dat gegoten wordt in de vorm van een script. De productie van een film begint niet bij de editor, noch componist, noch regisseur, noch producent enz. (adaptatie werk buiten gelaten)

Als jij die bijdrages als "onbelangrijk" beschouwd voor het film proces, dat zullen we het maar laten op verschil van mening. De film had anders niet bestaan, maar ach.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

De basis ligt hoe dan ook bij een (goed) script. Ik geef Jacobine ook gelijk! Zonder script heb je geen film.

Dat het op MovieMeter erbij moet heb ik geen oordeel, geen idee hoe dat nu nog verwerkt zou moeten worden met ruim 72.500 films. Lijkt me onbegonnen werk.

flipflop

• 215 messages
  • 284 votes

Ik zou het heel prettig vinden als je de mogelijkheid had films in de top 250 te kunnen aanvinken; zodat je een duidelijk overzicht hebt als je de lijst bekijkt en gemakkelijk kan zien welke films je al hebt gezien en nog moet bekijken.

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Toplijsten > genereer stemtabel

(afbeelding)

Dan heb je een overzicht van alle top250-films en jouw stemmen.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

flipflop wrote:

Ik zou het heel prettig vinden als je de mogelijkheid had films in de top 250 te kunnen aanvinken; zodat je een duidelijk overzicht hebt als je de lijst bekijkt en gemakkelijk kan zien welke films je al hebt gezien en nog moet bekijken.

Ik zou het heel prettig vinden alle films op MovieMeter aan te kunnen vinken. En aan zo'n stemtabel heb je niet zoveel als je niet stemt.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

ZOu wel leuk zijn, ik heb zelf ook een account op www.icheckmovies.com om het bij te houden.

Kan je in verschillende (top) lijsten bijhouden welke je allemaal hebt gezien. Maar het is helaas niet zo'n lichte site als MovieMeter.

MoFeDu

• 2946 messages
  • 0 votes

Anderen ook last van lange laadtijden vandaag?

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ja vandaag zijn weer wat andere mensen aan de beurt geloof ik.

Hij is bij mij ook niet erg snel vandaag.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Nergens last van. Het is toch wat soms

goongumpa

• 3057 messages
  • 4083 votes

Vind het een goede suggestie van Jacobine Rodijk !

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Het wordt steeds ergerlijker dat de site er om 0:00 uur een paar minuten uitligt. Verre van vriendelijk ook. Als er bepaalde scripts uitgevoerd worden, waarom dan om 0:00 precies en niet tussen 3:00-6:00, als dat daluren zijn?

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2314 votes

Groot gelijk riesma. Om middernacht zitten er nog pakweg 100 geregistreerde gebruikers op de site, om 4 uur 's nachts zijn dat er amper 20.

narva77 (crew films)

• 12729 messages
  • 6540 votes

riesma wrote:

Het wordt steeds ergerlijker dat de site er om 0:00 uur een paar minuten uitligt. Verre van vriendelijk ook. Als er bepaalde scripts uitgevoerd worden, waarom dan om 0:00 precies en niet tussen 3:00-6:00, als dat daluren zijn?

Niet alléén om 00.00 uur worden er scripts uitgevoerd, maar óók om 03.00 ligt de site er altijd een paar minuten uit. Erg onhandig voor mij, als ik dan bv. net aan het toevoegen ben. Maargoed, je went eraan, en ik hou er nu ook altijd bewust rekening mee!

Bélon

• 1795 messages
  • 0 votes

Als ik zoek op "american" in 't zoekveld bovenaan krijg ik een aantal films met "american" in de titel te zien maar niet The American (2010), waar ik naar zocht.

Als ik zoek op "american," (komma) pakt ie 'm wel. Kan 't zijn omdat de film in de database staat als American, The (2010) en de komma (onbedoeld) tot het zoekwoord wordt gerekend?

Goldenskull

• 24398 messages
  • 3092 votes

Ik denk eerder doordat al die andere American's zoals American Pie, Beauty en History X 'bekendere' films zijn en daardoor als zoekresultaat boven 'The American' komen.

narva77 (crew films)

• 12729 messages
  • 6540 votes

Ik denk toch dat eerste, wat Bélon zegt. Gewoon die komma blijven "gebruiken", als dit leidt tot betere zoekresultaten!

Edit: Maar ik denk dat Goldenskull ook deels gelijk heeft. Ik denk een combinatie van beiden.

Bélon

• 1795 messages
  • 0 votes

Bij nader inzien heeft Goldenskull denk ik gelijk en zie je in eerste instantie alleen de eerste 10 zoekresultaten en heeft The American (2010) gewoon minder stemmen dan bijv. een American Pie Presents: Beta House (2007), althans niet voldoende om tot de eerste 10 zoekresultaten te behoren.

Ik had natuurlijk op meer zoekresultaten kunnen klikken maar dat geeft weer erg veel resultaten.

Het lijkt me gebruiksvriendelijker als nieuwe films, die zijn uitgebracht in de Nederlandse bioscopen, ook in het directe overzicht getoond worden. Het zoeken 'met-aangeplakte-komma' is m.i. een nogal onlogische, niet nette oplossing.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Berichten verplaatst naar Overigen > Algemeen > Facebook

sinterklaas

• 11816 messages
  • 3317 votes

Er zijn momenteel 146 gebruikers aanwezig. De nieuwste gebruiker is geboren.

Hahaha

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

riesma wrote:

Haha, gaan we nu serieus klagen over de 3 minuten op de 24 uur in een dag dat MM even stil ligt?

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Inderdaad ja. Een website dat zoveel bezoekers heeft en niet beschikbaar is, ik kom het nergens tegen. Daarbij zijn 3 minuten ergerlijk als je in een discussie zit. En dat elke dag.

Of dit aan de host ligt betwijfel ik, een professionele als Nines geeft 99,999% online garantie. En ik verwacht niet dat zij even al hun sites offline houden voor het een of ander. Ofwel, dit is programmeerwerk dat faalt of verkeerd gepland is.

Film Fan

• 940 messages
  • 2187 votes

riesma wrote:

Draait er dan niet e.o.a. grote bevestigings batch?

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Is Merry Madagascar te kort om toegevoegd te mogen worden hier?

jarno1975 (moderator series)

• 10972 messages
  • 2792 votes

moviemafketel wrote:

Is Merry Madagascar te kort om toegevoegd te mogen worden hier?

30 minuten. Minimale speelduur moet 45 minuten zijn.

revadebe

• 208 messages
  • 952 votes

Eigenlijk een van de weinige dingen die ik mis op de website, is een veel gebruiksvriendelijker interface wat betreft acteurs.

Ik snap dat je tegen beperkingen aanloopt als er altijd maar 3 acteurs gemeld worden bij een film, maar het moet toch makkelijker zijn om andere films te vinden waar iemand een hoofdrol in speelt e.d. Op eenzelfde manier als nu al met regisseurs gebeurt.

Of misschien in ieder geval de mogelijkheid geven om een acteurnaam bij een film te koppelen aan een imdb-profiel?

narva77 (crew films)

• 12729 messages
  • 6540 votes

Je kan toch ook gewoon zoeken op acteurs met de "zoeken"-functie?

goongumpa

• 3057 messages
  • 4083 votes

revadebe wrote:

Eigenlijk een van de weinige dingen die ik mis op de website, is een veel gebruiksvriendelijker interface wat betreft acteurs.

Ik snap dat je tegen beperkingen aanloopt als er altijd maar 3 acteurs gemeld worden bij een film, maar het moet toch makkelijker zijn om andere films te vinden waar iemand een hoofdrol in speelt e.d. Op eenzelfde manier als nu al met regisseurs gebeurt.

Dat zou inderdaad een welkome toevoeging zijn.

narva77 (crew films)

• 12729 messages
  • 6540 votes

De regisseur Brian Kelly van de Britse film "Ingenious", is niet dezelfde persoon als de gelijknamige regisseur van "A Very Unlucky Leprechaun" (1998) en "The White Pony" (1999).

De Brian Kelly van "Ingenious" is een Britse regisseur, en die van die andere twee films volgens mij een Ier of een Amerikaan.

Dat is mijn fout, ik had niet verwacht dat er misschien meerdere regisseurs zouden zijn die Brian Kelly heten! Ik had er ook helemaal niet naar gekeken vantevoren.

Kan dit a.u.b. worden aangepast?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5983 votes

Ik heb 't alsnog aangepast.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.