- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Het ziet er prima uit zoals het is. Sober, overzichtelijk en gebruiksvriendelijk.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Sinds wanneer is sober een positief iets?
Liever schreeuwerige kleuren ofzo?
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8284 votes
Sinds wanneer is sober een positief iets?
Zodra je in een Engels sprekend land in de auto stapt?
narva77 (crew films)
-
- 12728 messages
- 6540 votes
Ik zag net dat deze film is toegevoegd!
En daar staat als (stem)acteur vermeld; "Tim Daly".
Deze acteur staat op twee verschillende manieren op MM;
Als "Tim Daly", maar óók (en vooral) als "Timothy Daly"!!
Kan dat worden aangepast a.u.b.??
Ikzelf heb in het verleden een paar films toegevoegd met hem erin, en hem altijd "Timothy Daly" genoemd.
Echter, ik zie dat hij op de IMDb vermeld staat als "Tim Daly".
Maar ik weet uit aftitelingen van films dat hij officieel Timothy Daly heet (zie óók zijn Biografie op IMDb)!
Dus kan dat worden aangepast door de Crew? Want nu staat hij er twee keer op, en dat is erg onhandig en lastig!
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Dat is wel bij meerdere acteurs en actrices het geval. De Zuid-Koreaanse actrice Ji-hyun Jun staat bij sommige films ook vermeldt onder de naam Gianna Jun.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8284 votes
We houden toch zoveel mogelijk IMDB aan. Met Koreaanse namen is het helemaal moeilijk, omdat de films hier al vaak een geruime tijd worden toegevoegd alvorens ze op IMDB komen te staan (als dat al gebeurd).
narva77 (crew films)
-
- 12728 messages
- 6540 votes
We houden toch zoveel mogelijk IMDB aan.
Dat zou ik in het geval van Timothy Daly niet doen. Er staan véél meer films op MM waar hij als "Timothy Daly" wordt vermeld, dan films waar hij als "Tim Daly" wordt vermeld!
Om dat allemaal aan te passen, wordt een zware klus. Dus succes alvast!
niethie
-
- 7319 messages
- 7244 votes
Die laatste verandering is echt verschrikkelijk, geen andere woorden voor! Begint er steeds soberder uit te zien ook op die manier, het wordt er iig niet aantrekkelijker op!
Geen commentaar op Jordy of de andere moderatoren overgens hoor, het is immers hun site, maar ik als gebruiker die dagelijks, op z'n minst wel even, online is mag natuurlijk ook eerlijk zeggen wat ik ervan vind en ben er niet bepaald blij mee! Maar goed net als alles zal ook dit wel weer wennen...
Nog meer aangrijpende verranderingen in het vooruitzicht trouwens?
narva77 (crew films)
-
- 12728 messages
- 6540 votes
En als we dan tóch bezig zijn, zou misschien óók de naam van regisseuse Suchen Tan kunnen worden aangepast??
Want het is toch écht SHuchen Tan, dus met een "H"!
De IMDb heeft het (weer eens) fout!
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12847 votes
Waarom zou er iets aan het uiterlijk van de site moeten worden veranderd?
Het mag bijvoorbeeld iets meer ademen. Als je kijkt naar alle informatie die boven de eigenlijke berichten van dit forum staat dan tel ik zo'n 8 horizontale elementen. Da's een beetje veel van het goede en dat gaat ten koste van de overzichtelijkheid.
Sowieso is een grafische update om de drie jaar wel goed. Niet zozeer voor de huidige gebruikers maar wel voor het aantrekken van nieuwe gebruikers.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5982 votes
En als we dan tóch bezig zijn, zou misschien óók de naam van regisseuse Suchen Tan kunnen worden aangepast??
Want het is toch écht SHuchen Tan, dus met een "H"!
De IMDb heeft het (weer eens) fout!
Zij is werkzaam voor de VPRO.
Op 2 VPRO sites wordt haar naam echt zo gespeld:
Tegenlicht - The last market - tegenlicht.vpro.nl
Ook op cinema.nl staat haar naam zo. Dat is dan de gangbare spelling van haar naam.
EDIT: Het Nederlands Film Festival spelt haar naam wel als Shuchen Tan.
Persoonlijk profiel | Nederlands Film Festival - filmfestival.nl
Dat is toch een beetje het probleem bij Aziatische namen. Er zijn verschillende methoden om de naam naar westers schrift te vertalen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5982 votes
Dat zou ik in het geval van Timothy Daly niet doen. Er staan véél meer films op MM waar hij als "Timothy Daly" wordt vermeld, dan films waar hij als "Tim Daly" wordt vermeld!
Hier houden we toch IMDb aan. Ik heb het inmiddels aangepast.
Acteurs en regisseurs willen nogal eens hun naam / de spelling van hun naam veranderen.
Zie ook:
Tim Daly - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8284 votes
Het blijft wel irritant, die veranderingen van IMDB! Zelf voegde ik gisteren een film toe met de Tsjechishe acteur Boleslav Polívka, die blijkt nu ineens weer op IMDB bekend als Bolek Polívka!
Wee hun gebeente als ze dat strak weer terugveranderen!
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Liever schreeuwerige kleuren ofzo?
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Onzin, sober staat bij mij gelijk aan eenvoudig. Als je dat al negatief noemt.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5077 votes

Sober is helemaal niet negatief en ook bepaald niet hetzelfde als zakelijk.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Vind het kleurgebruik en het forum denk ik wel het mooiste forum waar ik tot nu toe op heb gezeten op het internet.
Overzichtelijk, duidelijk, makkelijk en licht in het gebruik, goed kleurgebruik(om en om wit en lichtgrijzig).
Als de lay out een keer veranderd wordt, wat gebruikelijk is met sites, dan wordt het een hele kluif om deze versie te overtreffen wat mij betreft.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12847 votes
Onzin, sober staat bij mij gelijk aan eenvoudig. Als je dat al negatief noemt.
Toch is MM helemaal niet zo "eenvoudig". Als langdurig gebruiker is het allemaal makkelijk en vertrouwd, maar zeker nieuwe gebruikers die "moderne" sites gewend zijn kunnen hier snel de weg kwijtraken.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Is dat niet zo op elke website Onderhond?
Maar snap wel wat je bedoeld, vooral mijn gebruikerspagina(stemmen op cijfer/letter bekijken, mappen etc.) had ik pas na een hele poos helemaal onder de knie.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12847 votes
Elke website heeft z'n leercurve, het is aan de maker om deze zoveel mogelijk te minimaliseren. MM zit met een zeer drukke header en een hoop linkjes aan de linkerkant, die vaak naar andere paginas met weer een reeks tabbladen leiden.
Een website gebruiksvriendelijker maken is dan ook een vak apart. Een vernieuwd design is daarbij onmisbaar.
narva77 (crew films)
-
- 12728 messages
- 6540 votes
Hier houden we toch IMDb aan. Ik heb het inmiddels aangepast.
Acteurs en regisseurs willen nogal eens hun naam / de spelling van hun naam veranderen.
Oké, bedankt! 
Al had ik dan persoonlijk liever gezien dat het "Timothy Daly" werd, maar dat maakt verder niks uit. Nu kan je in ieder geval alle films zien waar hij in meespeelt, als je op zijn naam zoekt! Voorheen maar de helft ofzo, afhankelijk van op welke naam je zocht.
En hoe zit het dan met "Shuchen Tan"?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5982 votes
Heb er alsnog Shuchen Tan van gemaakt.
De database van het Nederlands Film Festival bevat de voormalige NFDb database. Die is zeer accuraat en uitvoerig (geboortejaar + korte biografie).
De documentaire Bagdad Filmschool zit bij de officiële selectie van het komende Nederlandse Film Festival. Dus ook daar de regisseursnaam met H.
Bagdad Filmschool | Nederlands Film Festival - filmfestival.nl
narva77 (crew films)
-
- 12728 messages
- 6540 votes
Kijk eens aan! Altijd leuk om gelijk (en je zin) te krijgen!
Hartelijk bedankt Kappeuter! 
Edit: wist trouwens niet dat "Baghdad Film School" opgenomen is in de selectie van het komende NFF! Hij is een poosje terug al op TV geweest.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Elke website heeft z'n leercurve, het is aan de maker om deze zoveel mogelijk te minimaliseren. MM zit met een zeer drukke header en een hoop linkjes aan de linkerkant, die vaak naar andere paginas met weer een reeks tabbladen leiden.
Een website gebruiksvriendelijker maken is dan ook een vak apart. Een vernieuwd design is daarbij onmisbaar.
Precies, de tijd dat je zoveel mogelijk linkjes in een menu plaatste en daarmee klaar was is toch wel al een paar jaar voorbij. Dat is een keuze die destijds in 2000 nog wel kon, maar nu echt niet meer. Je zou naar mijn mening de bezoekers veel meer op een juist "pad" moeten leiden aan de hand van wat ze op de site zoeken. Hierbij zoveel mogelijk de voor hen niet-relevante functionaliteiten op de achtergrond plaatsen.
Reacties hier komen logischerwijs vooral van die hard bezoekers die op de tast elke functionaliteit in elke uithoek wel weten te vinden, maar probeer je eens te verplaatsen in iemand die hier voor het eerst is. Dan is het toch echt een stuk logischer dat je bovenaan de site een linkje hebt om in te kunnen loggen, naast je gebruikersnaam, en daar ook je andere accountzaken kunt regelen. Ik kreeg meerdere malen per week mail van mensen die gewoon niet snapten waar ze hun wachtwoord konden wijzigen, of zich konden uitschrijven. Het zal allemaal veel te veel verstopt op een niet-logische plek.
Ach ja, nog genoeg te doen, en dan zou ik eigenlijk op het technische vlak de site ook nog helemaal opnieuw willen programmeren
hier zal ik helaas allemaal nooit meer de tijd voor hebben, dus probeer ik gewoon af en toe een klein stapje in de juiste richting te zetten.
John Lee Hooker
-
- 14934 messages
- 1625 votes
Stap voor stap is sowiezo het beste, kunnen de gebruikers er geleidelijk aan wennen. Overigens vind ik de site prima zo, lekker eenvoudig en overzichtelijk.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12847 votes
Een goeie designer kan je hierbij al een heel eind op weg helpen, doorgaans leunt hun vak ook redelijk dicht aan bij informatie architectuur.
Enige probleem is waarschijnlijk om de nieuwe front-end code in het oude systeem te duwen. Een site als MM heeft doorgaans een hoop programmeergeschiedenis die het er niet echt flexibeler op maakt.
Verder nog een opmerking rond de nieuwe plaats van de account linkjes. Ik zou ervoor opteren om ze mee in de MM banner te plaatsen, en de zoek onderaan ipv bovenaan de banner te zetten. Als je je graag richt op wat andere sites doen lijkt me dat iets logischer. Dan zit je enkel met die (leuke maar oh zo nutteloze) stats die je uit de header moet verhuizen naar ergens anders. Die je zou je dan eventueel in de rechterbalk kunnen plaatsen, net boven de Google Ads (al is dat zeker ook niet de meest ideale plaats).
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
Met enige regelmaat in Chrome (op meerdere pc's ervaren):

Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
Isch niet zo mooi. Piept nog wat layout onder de footer door.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Die onderste witte balk hoort daar niet volgens mij, bij mij is die er niet tenminste.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.