- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
komerad
-
- 467 messages
- 403 votes
In De Site > Algemeen > Idee : Filteren van waardeloze stemmen.:
Ik gebruik moviemeter al geruime tijd, eerst passief daarna ook aktief.
Ik gebruik het vooral om om een idee te krijgen of ik een film wel zou zien of niet.
Alhoewel ik iedereen moviemeter op zich kan aanraden kan ik het niet laten om de gemiddelde scores niet ernstig te nemen.
De reden hiervan zijn compensatie stemmers ("Ik vind dat deze ondergewaardeerd word dus ik geef een 5" of net tegenover)
En dan zijn er mensen als : user/103993 die blijkbaar enkel zeer slechte en zeer goede films kijken.
Ik respecteer de meningen en ratings van anderen zolang die een oprechte doordachte mening gegeven hebben.
Nu.. ik wil deze kunnen filteren. Iemand die enkel uitersten kent is naar mijn bescheiden mening niet in staat een ernstige rating te geven. Iemand die wil compenseren hoort eerder in een psychiatrie thuis.
1. Geregistreerde gebruikers zouden een anders berekend gemiddelde getoond kunnen krijgen.
2. Soort 'negeer' knop, waar je mensen kan negeren waardoor hun scores gelijk niet verekend worden in de (gepersonaliseerde) gemiddelde rating die je dan te zien krijgt. (Lijkt me de beste oplossing)
3. Mocht dit serverbelasting opleveren (ik weet niet hoe 'algemeen' de berekening nu gemaakt word) Kan die persoonlijke meter gewoon 's nachts geupdate worden.
Het is maar een idee.. er zijn vast nog ideen mar dit lijkt me simpel en zeer efficiënt. En zo hoeft niemand zich meer te ergeren aan wat ik helaas toch 'onozelaars' noem.
Mvg
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Ik denk niet dat zoiets er ooit van komt, te meer omdat compensatiestemmen gewoon niet is toegestaan. Dus als je zo'n dergelijk geval ziet, moet je dat gewoon aan de moderators doorgeven.
Nou betekent dat natuurlijk niet dat het niet voorkomt, maar je kan mensen niet zomaar hier van beschuldigen. De user die je aanhaalt heeft maar 12 keer gestemd. Als hij op zijn tien favoriete films stemt (waar je dan 5* aan geeft) en aan de slechtste film in je ogen, dan kom je ook hierop uit. Er is dus geen duidelijk grond op basis waarvan je de mening van deze user kan uitsluiten.
komerad
-
- 467 messages
- 403 votes
Ik denk niet dat zoiets er ooit van komt, te meer omdat compensatiestemmen gewoon niet is toegestaan. Dus als je zo'n dergelijk geval ziet, moet je dat gewoon aan de moderators doorgeven.
Het komt voor, en net doordat het niet toegestaan is vooral 'verdoken', wat moeilijk te bewijzen valt, zoals je hieronder zelf aangeeft.
Nou betekent dat natuurlijk niet dat het niet voorkomt, maar je kan mensen niet zomaar hier van beschuldigen. De user die je aanhaalt heeft maar 12 keer gestemd. Als hij op zijn tien favoriete films stemt (waar je dan 5* aan geeft) en aan de slechtste film in je ogen, dan kom je ook hierop uit. Er is dus geen duidelijk grond op basis waarvan je de mening van deze user kan uitsluiten.
Ik 'beschuldig' de aangehaalde gebruiker van niets.. (anders had ik het voorbeeld niet los naast het voorbeeld van de compensatiestemmers vernoemd) . Het is een bizar stemgedrag waar ik mijn vragen bij heb MAAR van mij mag hij zelfs elke film in de database raten met 0.5* of 5* het kan best zijn dat de persoon in kwestie ietwat 'zwart wit' ingesteld is en op deze manier op uitgesproken wijze zijn voorkeuren wil aangeven. Smaken EN denkpatronen kunnen nu eenmaal grondig verschillen.
Voor mij zijn die stemmen op dat moment totaal waardeloos en vertroebelen ze slechts het beeld van het voor mij althans werkelijk gemiddelde.
Mocht ik dergelijke 'stempatronen' kunnen negeren kan ik een meer betrouwbaar beeld krijgen van de ratings op moviemeter.
lordsnoopy
-
- 2949 messages
- 2244 votes
Hoe langer je hier actief bent, des te meer users je gaan opvallen die ongeveer dezelfde smaak als jijzelf hebben. Ik zelf gebruik meestal de mening van die users om films op mijn "nog te zien" lijst te zetten. Of ik snuffel wat rond in hun stemlijstje om te kijken of er nog interessante titels tussen zitten.
Misschien een wat omslachtige methode, maar werkt (voor mij) vrij goed.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Moet er bij de films geen correctie-veld komen waar links naar boekmeter kunnen worden ingevuld? Nu moet het helemaal via neo.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Bijvoorbeeld bij de film The Fantasic Mr. Fox: Die is naar een boek van Roald Dahl. De link naar het boek op boekmeter staat nu nog niet bij de film.
Mijn vraag is of hier niet een standaard correctie-veld voor moet komen (dus onder het tabje Corrigeren). Maar een kleine vraag, maar had het erover met crewlid Stephan73.
neo
-
- 15435 messages
- 10038 votes
Klinkt als een goed idee als mensen dat fijner vinden.
Prudh
-
- 3124 messages
- 1874 votes
Dit gaat per bezoek / sessie. Een aantal minuten (ik meen 30) de site niet bezoeken zorgt voor een nieuwe browsersessie, je browser helemaal afsluiten en opstarten ook. Dit systeem is dus bedoeld voor regelmatige "bezoekers" van de site, niet voor mensen die hier de hele dag zijn
Volgens mij blijven alle berichten sinds de verhuizing aangevinkt als nieuw, zelfs na 30+ minuten van afwezigheid, tenzij ik mijn Operabrowser compleet herstart. Klopt dit?
neo
-
- 15435 messages
- 10038 votes
Integendeel, ik vind het leuk om te doen. Alleen jammer dat sommige mensen het sturen van een pm een obstakel vinden. Men kan mij ook gerust enkel een lijstje met filmtitels sturen waarvan het boek op boekmeter staat. Hoeft voor mij niet een hele nette standaard mail voor geschreven te worden.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Nou dan vraag ik het zo: Kan je het boek van Roald Dahl toevoegen bij The Fantastic Mr. Fox, neo? 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Volgens mij blijven alle berichten sinds de verhuizing aangevinkt als nieuw, zelfs na 30+ minuten van afwezigheid, tenzij ik mijn Operabrowser compleet herstart. Klopt dit?
Er is net een instelling gewijzigd, gaat het nu wel goed?
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Zal ik dat ook eens testen? Om 12:30 ben ik terug.
Update 12:40 uur: Nog iets later om een zekere marge te hanteren: het werkt! Mijn updates zijn gereset.
mikey
-
- 28990 messages
- 5141 votes
Ik ben best benieuwd hoeveel horrors ik heb gezien (op heb gestemd). Kan ik een getal hierover genereren?
kooss
-
- 14 messages
- 699 votes
Sinds dat moviemeter is verhuisd kom ik op mijn dagelijkse pc niet meer op de site.
Ik krijg de melding: Moviemeter is tijdelijk offline vanwege een verhuizing. Excuses voor het ongemak. Voortgang is te volgen via Twitter.
Op mijn reserve pc waarop ik dit schrijf kan ik wel op de site.
Wie weet er een oplossing voor dit probleem?
Bijvoorbaat bedankt,
Koos
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Probeer eens je cache leeg te gooien. Wellicht pakt je browser daar de tijdelijke html-pagina vandaan.
Jawaddedadde
-
- 5348 messages
- 2196 votes
Of je kan de hostsfile aanpassen (werkte voor mij prima)
Hostsfile aanpassen:
- Ga naar Start -> Uitvoeren/Run
- Typ: "notepad %windir%system32driversetchosts" (zonder de quotes)
- Plaats in dit bestandje nieuwe regels met:
213.171.132.122 moviemeter.nl
213.171.132.122 www.moviemeter.nl
- Bestand opslaan, browser opnieuw starten et voilà, MovieMeter zonder op je provider te moeten wachten 
Maw kwestie van copy-paste. Sim-pel.
kooss
-
- 14 messages
- 699 votes
Probeer eens je cache leeg te gooien. Wellicht pakt je browser daar de tijdelijke html-pagina vandaan.
Help niet, alles wat verwijderd kan worden is verwijderd.
kooss
-
- 14 messages
- 699 votes
Of je kan de hostsfile aanpassen (werkte voor mij prima)
Werkt bij mij niet.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik heb daarjuist mijn stem van 4* naar 4.5* verandert bij The Boat That Rocked maar nu staat mijn recensie van 3 oktober weer bij mijn filmlog? Kan hier niets aan veranderen want nu lijkt het alsof ik die juist opnieuw heb geschreven en dat is niet.
kooss
-
- 14 messages
- 699 votes
Werkt bij mij niet.
Probleem:
Sinds dat moviemeter is verhuisd kom ik op mijn dagelijkse pc niet meer op de site.
Ik krijg de melding: Moviemeter is tijdelijk offline vanwege een verhuizing. Excuses voor het ongemak. Voortgang is te volgen via Twitter.
Op mijn reserve pc waarop ik dit schrijf kan ik wel op de site.
Wie weet er een oplossing voor dit probleem?
Een dag later werkt moviemeter wel maar zodra ik wil inloggen krijg ik weer de regel:
Moviemeter is tijdelijk offline vanwege een verhuizing. Excuses voor het ongemak. Voortgang is te volgen via Twitter.
Dus voortaan maar niet meer inloggen??????!!!!!!!
Ik begrijp er niets van.
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Misschien even je cache legen/cookies weggooien en meer van zulks?
noknoke
-
- 391 messages
- 134 votes
Hij had dat al gedaan, maar wel vreemd.?
Moviemeter is tijdelijk offline vanwege een verhuizing.
Even wachten meschien.
Anders verwijderen en de driver van internet opnieuw installeren.
Als het probleem zich blijft voor doen.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Zou het mogelijk zijn om ook bij series recensies aan te kunnen duiden. Ikzelf vind het lastig om telkens door al die pagina's leuke recensies te zoeken, en zelfs te vinden. Zou veel handiger zijn moest er zo'n knop komen ginds.
kooss
-
- 14 messages
- 699 votes
Hij had dat al gedaan, maar wel vreemd.?
Moviemeter is tijdelijk offline vanwege een verhuizing.
Even wachten meschien.
Anders verwijderen en de driver van internet opnieuw installeren.
Als het probleem zich blijft voor doen.
Ik zal morgen afwachten en misschien dat het dan wel lukt.
Zover bedankt voor het meedenken.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Wat is de link ook alweer dat je je stemgemiddelde op kan vragen van een willekeurig jaar waarin een film waarop je hebt gestemd uit kwam? Op die manier kan ik anders handig die top van 2009 en van de jaren 00 invoeren.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.