• 178.289 movies
  • 12.224 shows
  • 34.003 seasons
  • 647.451 actors
  • 9.376.790 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Hoe kun je de Top 2009 en 00 bekijken van andere users?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Dat kan niet, maar er zijn wel forumtopics waar veel mensen hun lijstjes plaatsen.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Ik zie Rocco e i Suoi Fratelli (1960) bij de bioscoopreleases van 2009 staan. Betekent dat dat ik deze 5* film in mijn top 10 van 2009 kan zetten? Ik heb hier zelf een vreemd gevoel over. Daarom leg ik deze vraag hier voor.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Je mag zelf weten wat je in je lijst stopt

Montorsi

• 9716 messages
  • 2378 votes

Boven het lijstje wat je in kan voeren van de top 10 jaren 00 staat:

Alle ingevoerde top-10 lijsten zullen verwerkt worden in de MovieMeter Top 100 over de jaren '00, waarvan de nummer één zich natuurlijk de beste film van het decennium mag noemen.

Klopt niet helemaal, aangezien dit decennium pas stopt eind 2010.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

In 2010 begint toch gewoon het nieuwe millenium?

2000, 2001, 2002, 2003, 2004,

2005, 2006, 2007, 2008, 2009

Dit zijn toch gewoon de 10 jaren?

Montorsi

• 9716 messages
  • 2378 votes

dat zijn inderdaad 10 jaar, maar een decennium loopt van 1 t/m 10, niet van 0 t/m 9.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Als we enkel over de jaren '00 spreken klopt het wel.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5077 votes

Precies. Hoe je het ook wendt of keert, 2010 valt niet meer onder de jaren '00.

Er is discussie mogelijk over wanneer een eeuw eindigt en of het eerste decennium van de 21 eeuw pas over een jaar eindigt, maar de jaren '00 eindigen sowieso eind dit jaar.

Een decennium begint trouwens sowieso niet per definitie bij '01. Elke periode van 10 jaar is een decenium. 26 januari 1983 t/m 25 januari 1993 is ook een decenium.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2378 votes

ik heb het niet over de lijst zelf, maar over het tekstje erboven.

starbright boy wrote:

Er is discussie mogelijk over wanneer een eeuw eindigt en of het eerste decennium van de 21 eeuw pas over een jaar eindigt, maar de jaren '00 eindigen sowieso eind dit jaar.

Nee daar is geen discussie over mogelijk Het is echt een gegeven.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2378 votes

ter illustratie:

Milleniumkwestie

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Hoe geraak je aan een overzicht van alle films die je hebt gezien van minimaal 2000? Ik kan wel filteren maar dan krijg ik maar tot de C te zien. Of moet ik gewoon handmatig zien bij mijn eigen stemmen welke films in de 4.5-5* categorie zitten?

edit: laat ook maar, ik heb hem al ingevuld.

• 22407 messages
  • 5077 votes

Daar kun je wel degelijk over discussieren. Als je als argument het niet bestaan van het jaar 0 aanhoudt dan is dat een argument voor 2001, maar ik heb dat altijd een technisch onzinargument gevonden omdat gevoelsmatig voor bijna iedereen 2000 een veel aparter jaar was dan 2001 en veel meer het gevoel gaf dat we een nieuw tijdperk ingingen. Bovendien is 2000-2999 ook een millenium. Bovendien volgen daaruit weer nieuwe discussies over fouten in de jaartelling zelf. Het is een technisch-wetenschappelijk argument tegen een gevoel. En al die brieven en artikelen die in tijdschriften en dergelijke rond het jaar 2000 hierover (en dat waren er heel erg veel) deden me nogal denken aan mensen die bij iedereen die ëen keer "groter als" zegt meteen "groter dan"begint te roepen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Daarom vroeg ik al om die link dat je kan zien wat je cijfers van je stemmen zijn van zon jaar. Dan selecteer je toch alleen de allerhoogste cijfers. Heb je zo een overzicht van je hoogste stemmen van films van na 2000.

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

Montorsi heeft het grote millenniumfeest op 1 januari 2001 in z'n eentje gevierd

• 22407 messages
  • 5077 votes

The Oceanic Six wrote:

Daarom vroeg ik al om die link dat je kan zien wat je cijfers van je stemmen zijn van zon jaar. Dan selecteer je toch alleen de allerhoogste cijfers. Heb je zo een overzicht van je hoogste stemmen van films van na 2000.

Daarvan vind je de link bij de top 10 2009.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2378 votes

starbright boy wrote:

Daar kun je wel degelijk over discussieren. Als je als argument het niet bestaan van het jaar 0 aanhoudt dan is dat een argument voor 2001, maar ik heb dat altijd een technisch onzinargument gevonden omdat gevoelsmatig voor bijna iedereen 2000 een veel aparter jaar was dan 2001 en veel meer het gevoel gaf dat we een nieuw tijdperk ingingen. Bovendien is 2000-2999 ook een millenium. Bovendien volgen daaruit weer nieuwe discussies over fouten in de jaartelling zelf. Het is een technisch-wetenschappelijk argument tegen een gevoel. En al die brieven en artikelen die in tijdschriften en dergelijke rond het jaar 2000 hierover (en dat waren er heel erg veel) deden me nogal denken aan mensen die bij iedereen die ëen keer "groter als" zegt meteen "groter dan"begint te roepen.

Gevoelsmatig ja, omdat bijv. 2000 een rond getal is, maar feitelijk klopt het niet. Verder wilde ik gewoon een foutje aanhalen (waar is dit topic anders goed voor als je tussen de lijntjes aangeeft dat het maar een beetje gezeur is), maar als dat verder niet op prijs gesteld wordt zal het me verder ook een zorg zijn.

Bottleneck wrote:

Montorsi heeft het grote millenniumfeest op 1 januari 2001 in z'n eentje gevierd

Net zo min ik er in 2000 iets anders mee deed Maar 2000 was nog een mooier getal natuurlijk.

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

ja kwestie van gevoel, het zijn de jaren 00 wat opzich al raar klinkt

starbright boy wrote:

Daarvan vind je de link bij de top 10 2009.

Dat is handig. Lijkt me ook leuk om bij de informatie over je stemmen, ook een selectie-optie te hebben van jaartallen (dus naast 'stem' en 'letter') of decennia.

• 22407 messages
  • 5077 votes

Montorsi wrote:

Gevoelsmatig ja, omdat bijv. 2000 een rond getal is, maar feitelijk klopt het niet. Verder wilde ik gewoon een foutje aanhalen (waar is dit topic anders goed voor als je tussen de lijntjes aangeeft dat het maar een beetje gezeur is), maar als dat verder niet op prijs gesteld wordt zal het me verder ook een zorg zijn.

Het staat er misschien wat botter dan ik het bedoelde, maar ik heb me tien jaar geleden echt aan die discussie gestoord en dat kwam weer helemaal boven.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Telt 2000 nu mee of juist niet? 2000-2009?

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Leuk weer die Top 10's. Maar ik had mezelf in het begin van het jaar nog zo verteld dat ik veel films zou gaan kijken. Helaas waren het er niet heel veel, waardoor ik wat (naar mijn smaak) slechte films in mijn lijstje heb.

• 22407 messages
  • 5077 votes

Ramon K wrote:

Telt 2000 nu mee of juist niet? 2000-2009?

De jaren '00, dus 2000 tot 2009.

Mijn top 10 wordt wel heel erg aziatisch drama als ik het zo bekijk. Nog veel erger dan ik had gedacht ben ik bang.

stephan73

• 6269 messages
  • 14446 votes

Ik heb ook net mijn top 10 van de jaren '00 ingevuld, maar sla een top 10 van 2009 over. Ik ben welgeteld dit jaar 3 keer naar de bioscoop geweest en ik huur nooit DVDs!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Misschien kan een moderator op het forum even naar het topic over het lijstjes posten van de top van 2009? Ik zie daar films als Martyrs en The Wrestler die MM aangeeft als 2008. Die mag je wel gebruiken dan omdat ze dit jaar op DVD enzo zijn gekomen? Vind het wat warrig worden zo.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Daarom heb ik eerder die vraag gesteld, waarop Jordy heeft aangegeven dat je zelf mag weten wat je invoert. Feit is wel dat iedereen daar nu anders mee omgaat, zoals ook blijkt op de tot nu toe geplaatste overzichten.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Belangrijker is het probleem dat zich nu bij mij voordoet dat men reguliere top 10 steeds verdwijnt nadat ik de top 10 van de jaren '00 en de top 10 van 2009 heb ingevuld. Die top 10 kan ik weliswaar dromen maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik deze steeds weer opnieuw moet gaan intikken. Hoe kan dit?

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

noknoke wrote:

Anders verwijderen en de driver van internet opnieuw installeren.

Als het probleem zich blijft voor doen.

Ga alsjeblieft geen tips geven als je geen verstand hebt van het onderwerp. Daarmee kun je meer schade berokkenen dan hulp bieden.

Hoera voor de top 10's! Daar ga ik van de week eens rustig over peinzen .

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Ik heb mijn top 10 wederom ingevuld, opgeslagen enkele andere updates bezocht en ben hem alweer kwijt.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Ik zie hem ook niet, dus het ligt niet aan jou(w browser/computer).

rogierb007

• 230 messages
  • 1169 votes

speranza wrote:

Belangrijker is het probleem dat zich nu bij mij voordoet dat men reguliere top 10 steeds verdwijnt nadat ik de top 10 van de jaren '00 en de top 10 van 2009 heb ingevuld. Die top 10 kan ik weliswaar dromen maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik deze steeds weer opnieuw moet gaan intikken. Hoe kan dit?

Same here, bij het invoeren van de normale top 10 vliegt de andere eruit en andersom ook!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.