• 178.256 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.415 actors
  • 9.375.864 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic

Onderhond

• 87597 messages
  • 12848 votes

mrdig wrote:

maar voor mij voegt hij wel wat toe in de zin van snelheid, eenvoud en gebruikersgemak.

Verwaarloosbaar ivm Safari.

En ik geef de ontwikkelaars inderdaad ongelijk. Beetje beroepsernst mag je wel verwachten. Vele van die bedrijven hebben trouwens enorm veel geïnvesteerd in "nieuwe technologieën", met als resultaten belachelijke crappy intranetten. Verbaast je toch niet dat ze nu wel even extra goed nadenken alvorens weer zo'n investering te doen?

mrdig

• 499 messages
  • 2689 votes

Safari gebruik ik dan weer nooit. Mijn mac collega's dan weer wel. Safari op windows vind ik log traag en kut.

En idd waarom zijn intranetten altijd zo enorm crap, ws doordat het intern gebouwd moet worden en minder serieus mee om wordt gegaan dan een echte klant. Ons intranet is al jaren hetzelfde, de afgelopen jaren miljoenen in geinvesteerd met 0 resultaat. Het is nog steeds hetzelde haha...

Onderhond

• 87597 messages
  • 12848 votes

Safari gebruik ik ook nooit, maar qua performance doet het niet echt onder voor Chrome.

En de reden waarom intranetten crap zijn is omdat het door crappy mensen ontwikkeld werd.

mrdig

• 499 messages
  • 2689 votes

haha ik zal het doorgeven aan mijn collega's dat je ze crap vindt

crap internetsite/intranet komt volgens mij vaker door slecht FO's, slechte communicatie, slechte afspraken, slechte interactie design, slecht design en dan moeten de ontwikkelaars het maar doen...

Onderhond

• 87597 messages
  • 12848 votes

Ik spreek over front-end, niet over de back-end.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

mrdig wrote:

haha ik zal het doorgeven aan mijn collega's dat je ze crap vindt

crap internetsite/intranet komt volgens mij vaker door slecht FO's, slechte communicatie, slechte afspraken, slechte interactie design, slecht design en dan moeten de ontwikkelaars het maar doen...

Inderdaad, ontwikkelaars bouwen ook gewoon wat ze gevraagd wordt.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Feit blijft dat microsoft een beter (gratis) updatesysteem moet aanbieden aan vooral bedrijven. Die blijven bij IE6 hangen door (o.a.) de grote investering in hun huidige intranet, updaten kost ze weer te veel. Traditie, of "ik ben er nu toch al zo ver mee, laat ik er maar mee doorgaan" vind ik de slechtste drogreden die er in 'ons' vakgebied (dev) bestaat. Microsoft moet wat dat betreft eens ballen kweken en instanties dwingen te updaten naar IE8. Eens moet de toekomst naar binnen, die kun je niet buiten de deur blijven houden. Hoe langer ze dat blijven doen - 'ze' is MS en de bedrijven/instanties met IE6 - hoe moeilijker het uiteindelijk gaat worden.

Dit vind ik trouwens wel een handige site met browserchecks voor de nieuwe html en css: When can I use... - a.deveria.com

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

Mrs Doodekins (bij Terug bij de Kust) en Freakygurrl zijn dezelfde persoon.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Dat soort dingen stuur je via een pm naar de moderatoren ipv on-line wellicht onterecht mensen beschuldigen. Je zit ondertussen al lang genoeg op de site om dat te begrijpen.

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

Ja, dat wel, maar ik weet niet hoe dat moet.. .

mrdig

• 499 messages
  • 2689 votes

riesma wrote:

Dit vind ik trouwens wel een handige site met browserchecks voor de nieuwe html en css: When can I use... - a.deveria.com

Handig idd, kende hem niet. Idd annoying dat je veel nieuwe html/css technieken nog niet optimaal kan gebruiken door al die verschillende browsers. Ben het verder helemaal eens met je betoog. Stop ie6, spread the word: Stop Internet Explorer 6 - StopIE6.com

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

sjezus................ een pm sturen naar een van de moderatoren, erg moeilijk.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Ik heb om mijn site trouwens een balk van IE6 No More staan. Zodra iemand met IE6 op mijn site komt, krijgt hij/zij een (wegklikbare) waarschuwingsbalk in beeld te zien die de nieuwste browsers aanbiedt.

Onderhond

• 87597 messages
  • 12848 votes

Da's allemaal zeer tof voor mensen die noodgedwongen IE6 moeten gebruiken.

Verder is het idee dat MS bedrijven en instanties moet dwingen up te daten redelijk ridicuul. Makkelijk om te zeggen als kleine eenzaat, iets moeilijker voor een bedrijf dat 1000en andere grote bedrijven servicet.

mrdig

• 499 messages
  • 2689 votes

Jep die ken ik wel, gebruiken we ook wel eens. Wat mij betreft mag dat in elke nieuwe site worden geplaatst.

mrdig

• 499 messages
  • 2689 votes

Onderhond wrote:

Verder is het idee dat MS bedrijven en instanties moet dwingen up te daten redelijk ridicuul. Makkelijk om te zeggen als kleine eenzaat, iets moeilijker voor een bedrijf dat 1000en andere grote bedrijven servicet.

ridicuul of niet, maar kom op. IE6 stamt uit 2001 ! Dan kan toch niet meer. Op een gegeven moment moet je zo'n oud compleet achterhaald product afstoten. Volgens mij krijg je van ms al geen support meer op ie6 net zoals windows 95 etc..

Een bedrijf mag er voor kiezen om niet te upgraden, maar dan kunnen ze ook nooit optimaal innoveren en gebruik maken van nieuwe technieken. Oftewel dan sta je vrij stil als bedrijf zijnde op webgebied itt concurrenten die wel met de tijd meegaan.

Onderhond

• 87597 messages
  • 12848 votes

mrdig wrote:

IE6 stamt uit 2001 ! Dan kan toch niet meer.

Inderdaad. En moest de vorige generatie webdevvers collectief een beetje meer verantwoordelijk gedragen hebben dan was er ook al lang geen sprake meer geweest van IE6.

Je kan van een bedrijf niet zomaar verwachten dat ze een enorme investering (wat die intranetten meestal zijn) zomaar even opnieuw doen omdat de vorige bouwers crappy werk geleverd hebben.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Dat software oud is is niet erg, zolang het maar werkt. Het probleem is dat IE6 één van de slechtste browsers ooit is. Juist omdat IE6 zo slecht compatibel is met andere browsers zijn er allemaal applicaties en sites ontwikkeld die alleen maar met IE6 werken, met als gevolg dat bedrijven er nu niet meer vanaf komen zonder heel veel van hun sites en applicaties te herbouwen...

Onderhond

• 87597 messages
  • 12848 votes

Zavo wrote:

Juist omdat IE6 zo slecht compatibel is met andere browsers zijn er allemaal applicaties en sites ontwikkeld die alleen maar met IE6 werken

Je kan ook applicaties ontwikkelen die werken in IE6 en perfect compatibel zijn met de meeste browsers. Die technieken zijn ook niet bepaald nieuw. Maar dat beetje beroepsernst is jammer genoeg een evolutie die pas een paar jaartjes aan de gang is en nog maar door een klein percentage begrepen wordt.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Onderhond wrote:

Je kan ook applicaties ontwikkelen die werken in IE6 en perfect compatibel zijn met de meeste browsers. Die technieken zijn ook niet bepaald nieuw. Maar dat beetje beroepsernst is jammer genoeg een evolutie die pas een paar jaartjes aan de gang is en nog maar door een klein percentage begrepen wordt.

Dat kan je ontwikkelaars maar ten dele verwijten. Het kost erg veel extra ontwikkeltijd om het allemaal compatibel te houden (zeker met IE6, met nieuwere versies is het makkelijker, omdat MS zich nu beter aan de standaarden houdt) en dat kost geld en dat hebben bedrijven er niet voor over, die zeggen dan liever "OK, dan maar alleen IE6 ondersteunen, als dat goedkoper is".

mrdig

• 499 messages
  • 2689 votes

Onderhond wrote:

Je kan van een bedrijf niet zomaar verwachten dat ze een enorme investering (wat die intranetten meestal zijn) zomaar even opnieuw doen omdat de vorige bouwers crappy werk geleverd hebben.

Je kan van een intranet die inmiddels 10 jaar oud is en is ontwikkeld met oude technieken en is ontwikkeld voor oude browsers niet verwachten dat deze heden ten dage nog steeds voldoet aan de functionele wensen van een modern intranet. Deze wensen veranderen wel, de intranet site niet als deze bedrijven niet willen investeren.

Onderhond

• 87597 messages
  • 12848 votes

Zavo wrote:

Dat kan je ontwikkelaars maar ten dele verwijten. Het kost erg veel extra ontwikkeltijd om het allemaal compatibel te houden

Dat valt relatief goed mee. Zeker voor zulke grote projecten is die extra tijd bijna verwaarloosbaar. Wat wel vaak zo is, is dat de kennis om het juist te doen ontbreekt.

mrdig: is heb het over intranetten van 3-4 jaar oud.

mrdig

• 499 messages
  • 2689 votes

Kennis van ie6 en oude technieken wordt natuurlijk ook steeds schaarser en duurder. Nieuwe collega's die net van de studie komen binnenlopen kun je moeilijk op een classic asp site en ie6 only project zetten

Maar goed leuke discussie beetje in het verkeerde topic wellicht maar soit. Nu weer aan het werk. al weken druk met Adobe Flex dit keer, erg leuk!

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Dat valt relatief goed mee. Zeker voor zulke grote projecten is die extra tijd bijna verwaarloosbaar. Wat wel vaak zo is, is dat de kennis om het juist te doen ontbreekt.

mrdig: is heb het over intranetten van 3-4 jaar oud.

Ik denk dat je het zwaar onderschat. En we hadden het hier over de IE6 tijd, dus dat is 3-8 jaar geleden. Bedrijven zitten nu nog steeds met de erfenis.

Onderhond

• 87597 messages
  • 12848 votes

Ik onderschat het niet, ik doe namelijk zelf genoeg ie6 debugging. Het kost inderdaad even tijd om je in te werken in de materie (wat je sowieso zou verwachten van devvers die uit de IE6 tijd komen), maar we proberen dan ook professionals te zijn ipv hobbiesten.

Die balans is gelukkig aan het keren, maar vroeger liepen er gewoon erg veel mensen rond die eigenlijk helemaal geen flauw idee hadden waar ze mee bezig waren. De mensen die dachten "hé, het ziet er goed uit in IE6 dus stop ik er maar mee".

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Ik werk zelf nu ook omgekeerd. Eerst in Firefox, Safari en latere IE's zorgen dat het werkt, daarna even kijken of (niet of, maar waar) IE6 nog wat nodig heeft. En mocht de "doelgroep" niet IE6-geörienteerd zijn, laat ik het voor wat het is.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Onderhond, jij bent sowieso erg bezig met IE6-fixes, als ik je site zo zie. Heb je die ie6fixer zelf gemaakt?

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Onderhond wrote:

De mensen die dachten "hé, het ziet er goed uit in IE6 dus stop ik er maar mee".

Die mensen heten opdrachtgevers en die stoppen met betalen zodra dat punt bereikt is...

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Wat dan leuk is voor je portemonnee als dat bedrag de offerteprijs is, maar niet leuk voor je designer/developer gevoel.

Onderhond

• 87597 messages
  • 12848 votes

Zavo wrote:

Die mensen heten opdrachtgevers en die stoppen met betalen zodra dat punt bereikt is...

Uhm, als dat soort afspraken niet al in het begin gemaakt werden dan is er iets structureels mis natuurlijk. Ook vind ik dat je als bedrijf gewoon de service moet bieden dat het werkt in alle browsers. De klant hoeft daarvoor niet steeds grote sommen extra te moeten betalen.

Sowieso is het ook logischer om te werken als mrdig aangeeft, hoewel dat vroeger natuurlijk wel iets vreemder was.

riesma wrote:

Onderhond, jij bent sowieso erg bezig met IE6-fixes, als ik je site zo zie. Heb je die ie6fixer zelf gemaakt?

Ik heb hem niet geschreven, maar wel mee uitgewerkt en uitgedacht. Hij is dus niet van mij, maar "van ons"

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.