- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Bij mij niet, je bedoelt toch topic gebruikersmijlpalen? Dit is trouwens mijn bericht 1001. 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5983 votes
laundromat
-
- 2434 messages
- 0 votes
Als je bij een film bent. Bijvoorbeeld Doubt (2008) dan staat er bovenaan bij links 'IMDb'. Valt me op dat er soms geen rating bij staat.
Bij deze is het wel het geval: Fabuleux Destin d'Amélie Poulain, Le (2001)
Hoe kan dit?
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
@ Laundromat: Dat komt waarschijnlijk hier door:
Het scriptje dat de imdb scores ophaalt werkte niet meer. Heb het gefixed, als het goed is verschijnen de komende dagen overal weel de juiste scores naast het linkje bij de films.
Zie een paar berichten voor je.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
En hier staat wel een hele lage rating: Ring of Fire: The Emile Griffith Story (2005)
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
De 0,0 rating zie ik wel bij meerdere films staan. De 'fix' is blijkbaar niet goed gelukt?
narva77 (crew films)
-
- 12729 messages
- 6540 votes
Hij is vooral bekend als acteur.
Zou beetje onlogisch zijn om alles onder de kapstok regisseur te hangen.
Ik denk dat de meesten niet weten dat hij ook heeft geregisseerd.
Dit ben ik gedeeltelijk met je eens!
Maar omdat Johnny Depp óók regisseur is (weliswaar van slechts één film), moet er wél de mogelijkheid zijn om berichten te plaatsen bij "Discussie" via de naam van de Regisseur (Johnny Depp dus).
Dit omdat het bij élke regisseur mogelijk is om berichten te plaatsen bij "Discussie"!
Dat is mijn mening althans...
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5983 votes
Uiteraard, en die mogelijkheid is er ook:
narva77 (crew films)
-
- 12729 messages
- 6540 votes
Al komt het soms wel voor dat toevoegers opeens hun eigen plotomschrijving terugvinden op de achterkant van een dvd.
Ha, leuk! 
Ik ken hier óók een voorbeeld van;
De synopsis van mijn eigen toevoeging "Der Himmel Über Berlin" staat letterlijk op de hoes van de NL DVD!!
De reden dat ik dat bijna zeker weet, is dat toen ik de film toevoegde op MM, er nog lang géén Nederlandse DVD van de film uitgebracht was!
Ik heb toendertijd de synopsis van "Der Himmel Über Berlin" gewoon vertaald uit het Engels, en die synopsis kwam van IMDB!
Inclusief type-fout volgens mij! Want oorspronkelijk schreef ik:
"Dan ontmoet hij circusacrobate, en nu weet hij zeker dat hij liever tot de levenden wil behoren."
Maar tussen "hij" en "circusacrobate" hoort nog een "een", en dat heb ik pas véél later veranderd!
PS, misschien een leuk nieuw Forum-Topic (hint, hint)? 
Van wie zijn er wel eens synopsis' gebruikt voor DVD-releases?
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Heeft nachtbraker ook een ban te pakken?
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12851 votes
Bloemenkransen, haardvuurliederen en andere hippietaferen zijn mijn ding zo niet, zeker niet met de mods van MM, maar toch even hulde voor hun kordate optreden de laatste tijd.
Daarvoor zeker een paar veren in hun reet 
Prudh
-
- 3124 messages
- 1874 votes
Daar sluit ik me bij aan. Er is de afgelopen tijd zeer puik werk verricht door de mods en dat mag zeker uitgesproken worden. Van mij ook een paar veren voor in jullie reet 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31149 messages
- 5449 votes
Er zijn figuren vertrokken als combi en Pastichio Rocker die expliciet aanwezig waren. En als gewone gebruiker ben je niet altijd op de hoogte van de reden waarom omdat bewuste berichten worden verwijderd. Ik hoef dat ook niet te weten en als de mods vinden dat er 'acties' moeten volgen is dat zeker hun recht.
Maar ik moet ook wel vaststellen dat de sfeer en het beleid op deze site veel beter is dan op andere sites. En niet dat ze heilig moeten verklaard worden, maar de mods doen idd goed werk dezer dagen. 
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Heeft nachtbraker ook een ban te pakken?
Dit had hopelijk niet iets te maken met mijn opmerking die ook is verwijderd? Heb het allemaal gemist namelijk.
Was niet mijn bedoeling eigenlijk om enorm te gaan zuigen namelijk.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12851 votes
Volgens mij is hij al een tijdje aan de gang. Die opmerking zal er wel wat mee te maken hebben gehad, net zoals een 100tal andere vermoed ik.
Jawaddedadde
-
- 5348 messages
- 2196 votes
Was vrij duidelijk dat hij de volgende ging worden. Was bij momenten een vrij irritante persoon.
Zoals anderen al aanhaalden, puik werk van de mods.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5983 votes
Het bleek om een al eerder geband persoon te gaan (ontdekte Madecineman gisteravond), die met dit nieuwe account weer hetzelfde vervelende gedrag vertoonde.
misterwhite
-
- 4726 messages
- 656 votes
Ik ben blij dat hij geband is. 
Goed gedaan mods !!
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3282 votes
Het bleek om een al eerder geband persoon te gaan (ontdekte Madecineman gisteravond), die met dit nieuwe account weer hetzelfde vervelende gedrag vertoonde.
Die kan je er altijd gemakkelijk uithalen. Komen net op de site en zijn meteen heel erg actief op het forum, dat is altijd verdacht.
titia
-
- 601 messages
- 1302 votes
Hoe werkt zo'n ban eigenlijk? Is dat gebaseerd op een username, of op een ip adres? Ik dacht altijd op ip adres, en dan is het lastig om onder een andere naam weer in te loggen. Maar als het alleen op username is...dat is makkelijk te omzeilen natuurlijk. Zeker als je graag wil stoken.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5983 votes
Er zijn twee soorten bans:
Een userban, gebaseerd op username. Dat specifieke account wordt dan gesloten.
Een ip-ban. Men kan dan zelfs de site niet meer als gast bezoeken.
In principe worden in eerste instantie userbans uitgedeeld.
Als iemand grotere 'misdaden' heeft begaan of hardnekkig blijft terug keren met nieuwe accounts volgt een ip-ban.
Lastige hierbij is soms dat sommige users steeds wisselende ip-nummers hebben. Dat is voor ons dan veel moeilijker aan te pakken.
Tayama
-
- 1102 messages
- 522 votes
Sterker nog, als je het echt wilt kom je tegenwoordig makkelijk door zo'n "ban" heen. Maar goed, dat is een ander verhaal.
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Ik zit me dan af te vragen of het mogelijk is ook via cookies een user te bannen? (Ik heb geen idee hoe de ban nu uitgevoerd wordt, ik gok via een lijst met ipnummers in de database).
Stel, een user krijgt een ipban, dan wordt bij het volgende bezoek in zijn (log-in) cookie ook een "ipban=true"-achtige regel gezet. Mocht zijn ipadres veranderen, is via de cookie alsnog de ban te achterhalen. Hier zitten ook haken en ogen aan, maar wellicht is het een mogelijkheid.
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Sterker nog, als je het echt wilt kom je tegenwoordig makkelijk door zo'n "ban" heen. Maar goed, dat is een ander verhaal.
Maar goed, de mods zijn ook de domste niet, getuige Sherlock 'Madecineman' Holmes die nachtbraker wist te ontmaskeren. 
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12851 votes
Cookies kan je gewoon weigeren, aanpassen of zelf verwijderen.
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Dat klopt, maar het kan een extra beveiliging zijn in combinatie met de rest, niet een alternatief, daarvoor is het te onzeker. Maar je moet wel verstand daarvan hebben, net als van proxies e.d. om het te kunnen misbruiken. De meerderheid accepteert bij de installatie van een browser toch de default instellingen.
Hoe meer ik er over nadenk, hoe zwakker mijn cookie-idee ook wordt, moet ik bekennen.
U-96
-
- 11875 messages
- 2080 votes
Lastige hierbij is soms dat sommige users steeds wisselende ip-nummers hebben. Dat is voor ons dan veel moeilijker aan te pakken.
Wat misschien ook kan; van een user die een IP-ban krijgt alle IP-adressen verzamelen waar hij actief op is geweest en die allemaal blokkeren.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.